StoryEditor
Eksport
01.12.2022 00:00

Rtęć w kremie wybielającym skórę obwiniana za utratę wzroku u kolejnej poszkodowanej

Według opisu przypadku opublikowanego w CNN, kosumentka ze stanu Minnesota straciła część wzroku „najprawdopodobniej z powodu używania produktów kosmetycznych zawierających wysoki poziom rtęci". Produkty wyprodukowane poza USA nie zostały zidentyfikowane z nazwy, a kobieta pozostaje anonimowa.

Raport, opublikowany przez dr Erin Batdorff z Minnesota Poison Control System, szczegółowo opisuje poważne objawy i komplikacje doświadczane przez konsumentkę, która używała rozjaśniającego kremu do twarzy, oraz jak wizyty domowe przeprowadzone przez Minnesota Pollution Control Agency (MPCA) wykazały wysoki poziom rtęci w pościel jej i jej dzieci ręcznikach domowych i praniu. Kobieta została skierowana do zespołu Batdorff po tym, jak zgłosiła szereg objawów wielu lekarzom, od bezsenności i bólu nóg po osłabienie mięśni, zmęczenie i ostatecznie utratę widzenia peryferyjnego. Testy kliniczne wykazały podwyższony poziom rtęci we krwi i moczu.

Batdorff wyjaśniła, że ​​najczęstszymi objawami potencjalnego zatrucia rtęcią jest mrowienie lub drętwienie dłoni lub stóp pacjenta. Opisała utratę wzroku kobiety jako „bardziej poważny i trwały objaw”. „Ona nie odzyska wzroku” – powiedziała Batdorff CNN. Przepisy amerykańskiej Federalnej Agencji ds. Leków i Konwencja z Minamaty w sprawie rtęci ograniczają użycie rtęci w kosmetykach, z wyłączeniem tych stosowanych w okolicach oczu, do 1 mg/kg rtęci, czyli 1 ppm. Według raportu CNN produkty znalezione w domu kobiety miały poziom rtęci w zakresie od 4590 do 18 000 ppm. Na pierwszej wizycie poszkodowana pokazała zespołowi kremy wybielające skórę z zagranicy, ale powiedziała, że już ich nie używa. MPCA stwierdziła, że ilość rtęci w dwóch z tych produktów jest kilka tysięcy razy wyższa niż dozwolony poziom, ale według zespołu rtęć nie została w ogóle odnotowana jako składnik produktów.

W 1974 roku Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) zakazała stosowania wszelkich produktów kosmetycznych zawierających więcej niż nieuniknione śladowe ilości rtęci, z bardzo nielicznymi wyjątkami. W wyniku znanych zagrożeń związanych z rtęcią FDA podjęła działania regulacyjne przeciwko produktom rozjaśniającym skórę zawierającym rtęć, które czasami nielegalnie wwożone są do Stanów Zjednoczonych z innych krajów. Rtęć jest powszechnym składnikiem kremów i mydeł wybielających skórę na całym świecie ze względu na jej działanie wybielające. Sole rtęci blokują produkcję melaniny, co prowadzi do osiągnięcia jaśniejszego odcienia skóry. Na początku tego roku doniesiono, że kremy wybielające skórę zawierające wysoki poziom rtęci były nadal sprzedawane na eBayu i Amazon.

Czytaj także: Niebezpieczny nielegalny obrót kremami rozjaśniających skórę

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
31.07.2025 10:12
Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréalfot. L‘Oréal

Jak stwierdził prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus, 15-procentowe cła na towary unijne eksportowane do USA „nie są dobrą wiadomością” dla europejskiego przemysłu kosmetycznego. Uważa jednak, że ich wpływ będzie dla francuskiego koncernu do opanowania.

Cła wzrosną od 0 do 15 procent, trudno więc o zadowolenie – stwierdził Nicolas Hieronimus podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych firmy.  – To nie są dobre wieści dla branży kosmetycznej, w której Europa jest światowym liderem. Finalnie Europa, z prawie 500 milionami konsumentów, będzie płacić wyższe cła, niż Wielka Brytania – podkreślił prezes. 

Hieronimus mocno podkreślał znaczenie sektora kosmetycznego dla europejskiej gospodarki, wskazując, że zapewnia on ponad 3 mln miejsc pracy w całej Europie, powiększając  europejskie PKB o 180 mln euro. Przemysł kosmetyczny jest drugim co do wielkości sektorem Francji, przyczyniającym się do dodatniego bilansu handlowego.

Zobacz też: Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy

Szef L‘Oréala podkreślił przy tym rozczarowanie umową z USA. Jego zdaniem, jedynym jej pozytywnym aspektem jest to, że usuwa ona niepewność i zapewnia jasność. – Dzięki temu możem planować z wyprzedzeniem – stwierdził.

Przemawiając w imieniu Value of Beauty Alliance, stowarzyszeniu największych europejskich graczy w branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej (należą tu m.in. L‘Oréal, Givaudan, IFF, Puig i Cosmetic Valley) Hieronimus zapewnił, grupa będzie apelować do europejskich liderów i negocjatorów handlowych o zapewnienie silniejszej ochrony dla tego sektora. Dodał, że grupa będzie również nadal naciskać na uproszczenie przepisów. Jego zdaniem szybsze działanie pozwoli “uniknąć ceł z jednej strony i regulacji z drugiej”.

Jeśli chodzi o funkcjonowanie L‘Oréala, to zdaniem prezesa przynajmniej jeszcze w tym roku nie będą miały one znaczącego wpływu na osiągane wyniki.

Warto przypomnieć, że to właśnie USA stanowiły główną siłę napędową dla wzrostu wyników w pierwszym półroczu 2025 roku. Firma generuje 27 proc. swojej globalnej sprzedaży w Ameryce Północnej,  wytwarzając połowę tego, co sprzedaje w USA, w swoich czterech lokalnych fabrykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
30.07.2025 13:00
Packeta: AI pomaga polskim e-sklepom w nawiązaniu wspólnego języka z nowymi klientami
Zakupy online w polskich sklepach? Tylko z obsługą w ojczystym języku.Miljan Zivkovic

Ekspansja zagraniczna przestaje być domeną wyłącznie dużych, globalnych marek. Z danych Grupy Packeta wynika, że coraz więcej polskich e-sklepów średniej i mniejszej wielkości rozwija swoją działalność poza krajem. Aż 80 proc. firm, które rozpoczęły sprzedaż internetową w jednym kraju poza Polską, decyduje się w ciągu roku na wejście na kolejne rynki. Oznacza to, że ekspansja nie jest już jednorazowym projektem testowym, lecz świadomą i długoterminową strategią wzrostu.

Firmy, które osiągają sukces za granicą, podejmują szereg złożonych działań. Tłumaczenie strony internetowej to jedynie punkt wyjścia. Kluczowe jest zrozumienie lokalnych zwyczajów zakupowych, preferowanych metod płatności, logistyki oraz stylu komunikacji z klientami. Różnice w oczekiwaniach konsumentów sprawiają, że polskie sklepy inwestują w lokalne wersje UX – modyfikując filtry wyszukiwania, kategorie produktowe czy format cen.

Rosnące znaczenie odgrywa także sztuczna inteligencja, która wspiera proces lokalizacji treści. Dzięki AI możliwe jest stworzenie i przetłumaczenie setek opisów produktów w zaledwie kilka dni. Jednak eksperci przestrzegają przed całkowitym poleganiem na automatyzacji. –  AI umożliwia tworzenie i tłumaczenie setek opisów w kilka dni, ale wciąż rekomendujemy, by kluczowe treści marketingowe czy strony koszyka i checkoutu były dodatkowo sprawdzone przez native speakerów. Daje to pewność, że unikniemy kulturowych wpadek, które mogą zaszkodzić marce – podkreśla Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland & Germany, zwracając uwagę na ryzyko błędów.

Równie ważnym elementem skutecznej ekspansji jest dostosowanie obsługi klienta do lokalnych oczekiwań. Jak pokazuje raport Zendesk CX Trends 2025, aż 77 proc. konsumentów deklaruje lojalność wobec firm oferujących wysoką jakość customer service. Szybki kontakt w ojczystym języku staje się standardem, a jego brak może skutecznie zniechęcić klientów do powrotu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. sierpień 2025 04:28