StoryEditor
Eksport
19.05.2023 00:00

Rynek kosmetyków przeciwstarzeniowych osiągnie wartość 120 miliardów dolarów do 2030 r.

Kosmetyki przeciwstarzeniowe stają się dobrem poszukiwanym przez rosnącą liczbę konsumentów i konsumentek. / Kaboompics
Według nowego badania przeprowadzonego przez Custom Market Insights, światowy rynek kosmetyków przeciwstarzeniowych był wyceniony na około 67 miliardów dolarów w 2022 roku i oczekuje się, że osiągnie 74 miliardy dolarów w 2023 roku oraz około 120 miliardów dolarów do 2030 roku, przy złożonej rocznej stopie wzrostu (CAGR) na poziomie około 8 proc. w okresie prognozy 2023–2030.

Według Custom Market Insights (CMI), globalny rynek kosmetyków przeciwstarzeniowych osiągnie 67 miliardów dolarów w 2022 roku oraz około 120 miliardów dolarów do 2030 roku, rosnąc w CAGR na poziomie około 8 proc. w latach 2022-2030. 
 


W ostatnim czasie światowy rynek produktów anti-aging rozszerzył się w wyniku rosnącego popytu ze strony większej liczby osób, które zaczynają cenić piękno, a także na skutek naturalnego starzenia się społeczeństwa - liczba zamożniejszych klientów w starszej grupie wiekowej rośnie, a liczba urodzeń w krajach globalnej północy spada.

Ze względu na rosnącą świadomość konsumentów na temat problemów skórnych związanych z wiekiem, takich jak drobne linie, zmarszczki i matowość, a także rosnącą skłonność konsumentów do wydawania pieniędzy, przewiduje się, że światowy rynek będzie rozwijał się szybciej niż średnia w prognozowanym okresie.

Uważa się, że czynniki zewnętrzne, takie jak ekspozycja na promieniowanie UV, spożywanie alkoholu i zanieczyszczenie powietrza, przyczyniają się do przedwczesnego starzenia, a co za tym zwiększają liczbę osób poszukujących kosmetyków przeciwstarzeniowych. Według badań Real Self, w 2020 roku 62 proc. Amerykanów, niezależnie od grupy wiekowej, stosowało produkty przeciwstarzeniowe w ramach swojej regularnej pielęgnacji skóry.
 


Chiny są jednym z kluczowych krajów wpływających na wzrost globalnego rynku przeciwstarzeniowego pod względem konsumpcji produkcji produktów przeciwstarzeniowych, rozjaśniających skórę i chroniących przed słońcem. W 2030 r. w Chinach odbędzie się siódmy spis ludności, który prawdopodobnie wykaże, że 40 proc. ludności kraju jest w wieku od 30 do 54 lat.

Kluczowe wnioski z raportu:

  • Region Azji i Pacyfiku będzie liderem światowego rynku kosmetyków przeciwstarzeniowych w okresie prognozy 2022-2030.
  • Kluczowymi czynnikami napędzającymi rynek jest oczekiwanie, że konsumenci będą mieli lepszą wiedzę na temat problemów związanych ze starzeniem się skóry, a także większą skłonność do wydawania pieniędzy na pielęgnację skóry.
  • Kluczowymi graczami działającymi na rynku kosmetyków przeciwstarzeniowych są Estée Lauder, Unilever Group, Procter & Gamble (P&G) Company, GALDERMA LABORATORIES L.P., Nu Skin Enterprises Inc., Hologic Inc., Shiseido Company Limited, Pierre Fabre S.A., Candela Corporation, Home Skinovations Sp.
  • Globalny rynek kosmetyków przeciwstarzeniowych rozwija się z CAGR na poziomie około 8 proc. w okresie prognozy (2022-2030).
  • Globalny rynek kosmetyków przeciwstarzeniowych został wyceniony na 60 miliardów dolarów w 2021 roku i przewiduje się, że osiągnie około 120 miliardów dolarów do 2030 roku.
     


Czytaj także: Neutrogena wprowadza spersonalizowane suplementy anti-ageing drukowane w 3D

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
31.07.2025 10:12
Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréalfot. L‘Oréal

Jak stwierdził prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus, 15-procentowe cła na towary unijne eksportowane do USA „nie są dobrą wiadomością” dla europejskiego przemysłu kosmetycznego. Uważa jednak, że ich wpływ będzie dla francuskiego koncernu do opanowania.

Cła wzrosną od 0 do 15 procent, trudno więc o zadowolenie – stwierdził Nicolas Hieronimus podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych firmy.  – To nie są dobre wieści dla branży kosmetycznej, w której Europa jest światowym liderem. Finalnie Europa, z prawie 500 milionami konsumentów, będzie płacić wyższe cła, niż Wielka Brytania – podkreślił prezes. 

Hieronimus mocno podkreślał znaczenie sektora kosmetycznego dla europejskiej gospodarki, wskazując, że zapewnia on ponad 3 mln miejsc pracy w całej Europie, powiększając  europejskie PKB o 180 mln euro. Przemysł kosmetyczny jest drugim co do wielkości sektorem Francji, przyczyniającym się do dodatniego bilansu handlowego.

Zobacz też: Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy

Szef L‘Oréala podkreślił przy tym rozczarowanie umową z USA. Jego zdaniem, jedynym jej pozytywnym aspektem jest to, że usuwa ona niepewność i zapewnia jasność. – Dzięki temu możem planować z wyprzedzeniem – stwierdził.

Przemawiając w imieniu Value of Beauty Alliance, stowarzyszeniu największych europejskich graczy w branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej (należą tu m.in. L‘Oréal, Givaudan, IFF, Puig i Cosmetic Valley) Hieronimus zapewnił, grupa będzie apelować do europejskich liderów i negocjatorów handlowych o zapewnienie silniejszej ochrony dla tego sektora. Dodał, że grupa będzie również nadal naciskać na uproszczenie przepisów. Jego zdaniem szybsze działanie pozwoli “uniknąć ceł z jednej strony i regulacji z drugiej”.

Jeśli chodzi o funkcjonowanie L‘Oréala, to zdaniem prezesa przynajmniej jeszcze w tym roku nie będą miały one znaczącego wpływu na osiągane wyniki.

Warto przypomnieć, że to właśnie USA stanowiły główną siłę napędową dla wzrostu wyników w pierwszym półroczu 2025 roku. Firma generuje 27 proc. swojej globalnej sprzedaży w Ameryce Północnej,  wytwarzając połowę tego, co sprzedaje w USA, w swoich czterech lokalnych fabrykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
30.07.2025 13:00
Packeta: AI pomaga polskim e-sklepom w nawiązaniu wspólnego języka z nowymi klientami
Zakupy online w polskich sklepach? Tylko z obsługą w ojczystym języku.Miljan Zivkovic

Ekspansja zagraniczna przestaje być domeną wyłącznie dużych, globalnych marek. Z danych Grupy Packeta wynika, że coraz więcej polskich e-sklepów średniej i mniejszej wielkości rozwija swoją działalność poza krajem. Aż 80 proc. firm, które rozpoczęły sprzedaż internetową w jednym kraju poza Polską, decyduje się w ciągu roku na wejście na kolejne rynki. Oznacza to, że ekspansja nie jest już jednorazowym projektem testowym, lecz świadomą i długoterminową strategią wzrostu.

Firmy, które osiągają sukces za granicą, podejmują szereg złożonych działań. Tłumaczenie strony internetowej to jedynie punkt wyjścia. Kluczowe jest zrozumienie lokalnych zwyczajów zakupowych, preferowanych metod płatności, logistyki oraz stylu komunikacji z klientami. Różnice w oczekiwaniach konsumentów sprawiają, że polskie sklepy inwestują w lokalne wersje UX – modyfikując filtry wyszukiwania, kategorie produktowe czy format cen.

Rosnące znaczenie odgrywa także sztuczna inteligencja, która wspiera proces lokalizacji treści. Dzięki AI możliwe jest stworzenie i przetłumaczenie setek opisów produktów w zaledwie kilka dni. Jednak eksperci przestrzegają przed całkowitym poleganiem na automatyzacji. –  AI umożliwia tworzenie i tłumaczenie setek opisów w kilka dni, ale wciąż rekomendujemy, by kluczowe treści marketingowe czy strony koszyka i checkoutu były dodatkowo sprawdzone przez native speakerów. Daje to pewność, że unikniemy kulturowych wpadek, które mogą zaszkodzić marce – podkreśla Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland & Germany, zwracając uwagę na ryzyko błędów.

Równie ważnym elementem skutecznej ekspansji jest dostosowanie obsługi klienta do lokalnych oczekiwań. Jak pokazuje raport Zendesk CX Trends 2025, aż 77 proc. konsumentów deklaruje lojalność wobec firm oferujących wysoką jakość customer service. Szybki kontakt w ojczystym języku staje się standardem, a jego brak może skutecznie zniechęcić klientów do powrotu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. sierpień 2025 11:30