StoryEditor
Eksport
18.01.2023 00:00

Sephora w końcu otwiera sklep w Wielkiej Brytanii

Sieć perfumerii Sephora ogłosiła lokalizację swojego sklepu w Wielkiej Brytanii, który ma zostać otwarty w marcu 2023 roku. Sklep zostanie otwarty w centrum handlowym Westfield London w White City, na powierzchni ponad 550 metrów kwadratowych z ponad 135 markami – w tym Tarte Cosmetics, Glow Recipe, Supergoop!, Dassa Myricks i Kosas.

Ponowne wejście Sephory do Wielkiej Brytanii rozpoczęło się w październiku 2022 r., kiedy witryna internetowa Feelunique, którą Sephora nabyła rok temu, zmieniła się w sephora.co.uk. Nowa strona internetowa, powiązana z aplikacją Sephora, oferuje brytyjskim konsumentom możliwość zakupu wybranych produktów Sephora, w tym niektórych profesjonalnych marek produktów do makijażu, pielęgnacji skóry i wellness, a także marek przeznaczonych wyłącznie do sprzedaży detalicznej.

Oprócz tego pojawią się marki kosmetyczne premium, w tym Pat McGrath Labs, Fenty Beauty, Gisou, Rose Inc, JVN i inne. Sephora poprowadzi również w Wielkiej Brytanii sprzedaż detaliczną szeregu profesjonalnych marek spa i kosmetyków, w tym Medik8, Dermalogica, Elemis, Advanced Nutrition Programme, BeautyPro, CND, Apraise, Gellux i Jane Iredale. Fasada sklepu będzie otoczona charakterystycznymi dla Sephora czarno-białymi paskami, a sercem lokalizacji będzie Grand Beauty Hub, w którym klienci będą mogli zapoznać się z kosmetykami do makijażu, pielęgnacji skóry i włosów, zapachami, ciałem i spersonalizowanymi prezentami.

Dla sieci Sephora ostatni rok stał pod znakiem zmian i przewrotów. 17 października 2022 r. strona Feelunique, którą Sephora nabyła we wrześniu roku za 135 milionów funtów, zmieniła nazwę na Sephora.co.uk. W lipcu 2022 r. Sephora sprzedała 100 proc. udziałów swojej spółki zależnej w Rosji lokalnemu dyrektorowi generalnemu, Jewgienijowi Drozdowowi, a sklepy otworzyły się ponownie pod szyldem Ile de Beauté. W sierpniu natomiast donosiłyśmy, że Sephora USA zapłaci ponad milion dolarów kary za naruszenie stanowego prawa do ochrony prywatności konsumentów.

Sylvie Moreau, prezeska Sephora na Europę i Środkowy Wschód, powiedziała: „Sephora zmieniła doświadczenia związane z pielęgnacją urody klientów na całym globie i cieszymy się, że możemy wprowadzić nasze inspirujące środowisko sklepowe do Londynu, który ma jednych z najbardziej wymagających fanów piękna na świecie. Wiemy, że młodzieńcza i pomysłowa atmosfera Londynu jest jednym z najlepszych miejsc na świecie, w którym możemy wprowadzić niektóre innowacje, które sprawią, że doświadczenie w sklepie Sephora będzie jeszcze bardziej niezwykłe w przyszłości”.

Jesteśmy bardzo podekscytowani otwarciem naszego pierwszego sklepu w Londynie, na co nasza społeczność kosmetyczna czekała od wielu lat” – dodała Sarah Boyd, dyrektorka zarządzająca Sephora UK. „Po bardzo udanym uruchomieniu sephora.co.uk i naszej aplikacji zeszłej jesieni, zostaliśmy zasypani pytaniami o nasze plany otwierania sklepów stacjonarnych. Jako [...] sprzedawcy detaliczni prestiżowych kosmetyków jesteśmy podekscytowani, mogąc stworzyć w Londynie sklep, który aspiruje do zaspokojenia potrzeb każdej okazji związanej z urodą”.

Chris de Lapuente, prezes i dyrektor generalny Sephora, powiedział: „Cieszymy się, że możemy wprowadzić Sephorę do Wielkiej Brytanii, odpowiadając na silne zapotrzebowanie na nasze wyjątkowe, prestiżowe doświadczenie kosmetyczne. [...] Zaoferujemy brytyjskim konsumentom pionierski wybór piękna, który jest najlepszy w swojej klasie pod względem innowacyjności, różnorodności i integracji. Wielka Brytania jest domem dla dynamicznego rynku urody i dobrego samopoczucia, który Sephora będzie starała się zaskoczyć i zachwycić dzięki naszemu know-how i kreatywności. Nasz pełen pasji zespół nie może się doczekać, aby służyć i inspirować brytyjskich klientów pod marką Sephora”.

Czytaj także: Dlaczego marki należące do Estee Lauder Companies opuszczają brytyjski rynek?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
26.07.2024 13:17
Mintel: W Indiach rośnie popyt na farby i kosmetyki do włosów z roślinnymi składnikami
Kobiety w Indiach farbują włosy w domu. Zniechęca je do tego fakt, że farby niszczą i wysuszają włosy. Na rynku brakuje produktów pielęgnacyjnych do włosów farbowanych i do stosowania przed farbowaniemfot. Shutterstock

Indie otwierają przed eksporterami kosmetyków szereg możliwości. Według Mintela wśród tamtejszych konsumentów rośnie popyt na produkty do farbowania i pielęgnacji włosów z naturalnymi roślinnymi składnikami. Marki, które dostarczą na rynek produkty wegańskie, bez szkodliwych składników, działające regeneracyjnie na włosy farbowane mają szansę odzyskać konsumentów, którzy przestali farbować włosy przez to, że w ten sposób je osłabili i zniszczyli.

Indie są jednym z bardziej interesujących rynków eksportowych, także dla polskich firm. Za współpracą zagraniczną przemawia dynamiczny rozwój gospodarczy i ułatwienia, które rząd wprowadza dla eksporterów. Z tej perspektywy ciekawe dla firm kosmetycznych mogą być dane mówiące o potencjale rynkowym dla produktów do farbowania i pielęgnacji włosów.

Farbowanie włosów w domu

Jak wskazuje firma badawcza Mintel, farbowanie włosów w domu pozostaje jednym z najbardziej trwałych trendów wśród urodowych zabiegów w Indiach. Zdecydowana większość konsumentów właśnie w warunkach domowych farbuje włosy i ponad połowa robi to, by zakryć siwiznę.

Preferencje konsumentów idą w stronę wygody, szybkości i prostoty, co stanowi inspirację dla marek do wprowadzania innowacyjnych produktów pod względem formy podania i ich działania.

Wśród wyzwań Mintel wymienia odzyskanie tych osób, które przestały farbować włosy przez podrażnienia skóry głowy, przesuszenie włosów i inne uszkodzenia spowodowane ich farbowaniem.

Czego od farb do włosów oczekują konsumenci?

Wygoda stosowania farb do włosów i długo utrzymujący się efekt po farbowaniu – to najważniejsze czynniki brane pod uwagę przez osoby farbujące siwe włosy. Najważniejsze jest, by farba pokrywała siwe włosy. Trwały kolor  znajduje się wśród trzech naistotniejszych czynników dla konsumentów z pokolenia X. Według Mintel GNPD 71 proc. farb do włosów wprowadzonych na rynek w Indiach między październikiem 2022 r. a wrześniem 2023 r. to produkty do trwałej koloryzacji.   

Dwie trzecie konsumentów z pokolenia X przy wyborze produktu do koloryzacji włosów w domu stawia także na jego łatwość użycia (opakowania z pompką, dwie pary rękawiczek dołączane do produktów).

Ważne dla konsumentów jest również to aby marka dostarczała szeroki wybór odcieni dopasowanych do naturalnych indyjskich kolorów włosów.

image
Interesujące dla konsumentów mogą być wszystkie produkty o działaniu odżywiającym, regenerującym zniszczone włosy i podtrzymujące kolor po farbowaniu
Shutterstock

Jakich produktów brakuje na rynku?

Mintel zapytał osoby, które zrezygnowały z farbowania włosów, czego ich zdaniem brakuje na rynku lub w samych produktach do włosów. Ponad połowa z tych respondentów odpowiedziała, że brakuje produktów do pielęgnacji włosów farbowanych. Cztery na dziesięć osób zgadza się ze stwierdzeniem, że farbowanie włosów powoduje, że stają się one bardzo suche.

Aby zachęcić tych użytkowników do powrotu, marki działające na rynku farb do włosów mogą skupić się na oświadczeniach dotyczących działania ochronnego produktów, właściwości nawilżających i zapobiegających wypadaniu włosów, podkreślając stosowanie naturalnych, bezpiecznych i czystych składników – podpowiadają eksperci Mintela.

Chociaż – jak twierdzą – w nowościach wprowadzanych na rynek przez producentów farb do włosów, głównym hasłem marketingowym jest zawartość składnika botanicznego/ziołowego, to nadal marki mogą wprowadzać innowacje stosując inne twierdzenia dotyczące „czystszych” produktów, takie jak „bez parabenów” i „wegańskie”, które wciąż są niszowe w Indiach i mogą pomóc w pozycjonowaniu farb i innych produktów do włosów jako bezpieczniejszych w użyciu.

Klientów może również przyciągnąć rozszerzenie przez markę jej portflio o kompleksową gamę produktów pielęgnacyjno-naprawczych.  „Na przykład: wspieraj zdrowie włosów poprzez zabiegi przed koloryzacją, które pomagają przygotować, kondycjonować i chronić włosy, czyniąc je bardziej podatnymi na kolor, jednocześnie zmniejszając potencjalne uszkodzenia” – podpowiadają eksperci Mintela.

Interesujące dla konsumentów mogą być również produkty po koloryzacji, takie jak maski głęboko odżywiające, zabiegi bez spłukiwania i serum opracowane specjalnie w celu naprawy i odżywienia włosów po ekspozycji na silne pigmenty i rozjaśniacze.

Wskazówki Mintela dla marek wchodzących do Indii

Podsumowując – jest kilka najważniejszych trendów, na które według Mintela powinny zwrócić uwagę marki chcące dostarczać na indyjski rynek kosmetyki do koloryzacji i pielęgnacji włosów:

W Indiach rośnie zainteresowanie konsumentów modnymi kolorami włosów. Marki mogą wykorzystać ten trend, wprowadzając eksperymentalne formaty, dzięki którym kolorowanie w domu stanie się bardziej ekscytującym doświadczeniem.

Marki mogą przejść na rozwiązania holistyczne, oferując konsumentom kompletne kuracje, które podtrzymują trwałość koloru farbowanych włosów i pozytywnie wpływają na ogólny stan zdrowia włosów.

Konsumenci preferują farby i produkty pielęgnacyjne zawierające naturalne składniki roślinne. Badania Mintela sugerują, że włączenie naturalnych składników do przyjaznych dla użytkownika receptur może zwiększyć zasięg marki o 18 proc., potencjalnie angażując 78 proc. użytkowników farb do włosów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
23.07.2024 13:15
Znamy datę wprowadzenia przez Rosję nowej taryfy celnej na polskie produkty kosmetyczne: zmiany już niebawem
Nowe taryfy celne obniżą atrakcyjność polskich produktów na rosyjskim rynku.Wiadomości Kosmetyczne

Władze rosyjskie ogłosiły w piątek wieczorem decyzję o podniesieniu ceł importowych na towary konsumpcyjne, w tym wino, piwo, słodycze, ciastka i szampony, produkowane w krajach wspierających sankcje przeciwko Moskwie. O zmianach w taryfach portal Wiadomości Kosmetyczne informował w maju, nie wiadomo było jednak, kiedy wejdą one w życie.

W 2022 roku import rosyjski z krajów, które nałożyły sankcje na Moskwę w związku z konfliktem zbrojnym na Ukrainie, znacznie spadł, a ceny importowanego alkoholu (spożywczego i przemysłowego) znacząco wzrosły. Niektórzy producenci z Zachodu zaprzestali sprzedaży do Rosji, jednak Moskwa znalazła okrężne sposoby na utrzymanie dostaw towarów, w tym tzw. schemat szarego importu. Dzięki temu wiele zagranicznych produktów wciąż można znaleźć na półkach sklepowych.

Jak już informowaliśmy na początku maja przeczytaj, zgodnie z nowym rozporządzeniem, cła na perfumy, kosmetyki i szampony z Polski wyniosą 35 proc. wartości celnej. Nowe taryfy celne zostały ogłoszone 19 lipca 2024 roku, mają obowiązywać do 31 grudnia 2024 roku i wejdą w życie siedem dni po ich publikacji.

Od momentu inwazji na Ukrainę w lutym 2022 roku, import kosmetyków do Rosji uległ znacznemu zmniejszeniu. W 2022 roku wartość importowanych kosmetyków wyniosła około 807 milionów dolarów, co stanowi spadek o 2,8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Najwięksi dostawcy, tacy jak Polska, Chiny i Niemcy, odnotowali spadek eksportu do Rosji. Obecnie, wprowadzenie nowych ceł na kosmetyki z krajów wspierających sankcje może jeszcze bardziej wpłynąć na zmniejszenie importu w nadchodzących latach.

Prognozy na lata 2023-2028 wskazują jednak, że rynek kosmetyków i produktów do pielęgnacji osobistej w Rosji będzie nadal rosnąć, osiągając wartość 10,7 miliarda dolarów w 2028 roku, przy średnim rocznym tempie wzrostu wynoszącym 2,96 proc. Wiodącymi graczami na rosyjskim rynku kosmetyków przed wybuchem wojny byli m.in. L’Oréal, Procter & Gamble, Unilever, Siseido oraz Beiersdorf.

Czytaj także: Dostawca Harrodsa pod lupą śledczych w związku z naruszeniem zakazów eksportu perfum do Rosji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. lipiec 2024 04:11