StoryEditor
Eksport
10.02.2022 00:00

Targi Cosmoprof Bologna ruszyły ze sprzedażą biletów

Organizator Cosmoprof Bologna po niedawnej zmianie terminu najbliższych targów, ruszył ze sprzedażą biletów. Branża liczy na to, że największe targi kosmetyczne na świecie odbędą się w tym roku stacjonarnie i bez przeszkód.

Cosmoprof Worldwide Bologna to największe targi kosmetyczne, w których uczestniczą producenci kosmetyków z całego świata. Dwa ostatnie lata, tak jak dla całej branży wystawienniczej, były dla organizatorów trudne. Wydarzenie stacjonarne z konieczności przekształciło się w cyfrowe i odbywało się pod nazwą WeCosmoprof.

Wszystko wskazuje jednak na to, że w tym roku targi mają szansę odbyć się już w normalnym trybie stacjonarnym, choć jeszcze do niedawna było to pod znakiem zapytania. Z powodu niepewności wywołanej nowymi wariantami koronawirusa i związanymi z tym obostrzeniami, imprezy targowe we Włoszech były odwoływane lub wstrzymywano się z publikacją dat, kiedy się odbędą.

Czytaj: Targi Cosmoprof w Bolonii pod znakiem zapytania  

Organizator Cosmoprof Worldwide Bologna również w styczniu br. zmienił termin targów. Były planowane na 10-14 marca, a zgodnie z najnowszą informacją odbędą się w dn. 28 kwietnia - 2 maja.

„Decyzja o przesunięciu imprezy na 28 kwietnia - 2 maja, choć bolesna, jest wynikiem odpowiedzialnego dialogu z naszymi partnerami. Dzięki zmianie terminu nasi goście zza granicy, będą w stanie łatwiej i z większym spokojem zorganizować wizytę w w Bolonii" - mówił wówczas Gianpiero Calzolari, prezes BolognaFiere Cosmoprof.

„Branża kosmetyczna ma silną potrzebę udziału w wydarzeniach w realu. Przekładając edycję 2022 na 28 kwietnia - 2 maja, możemy pomóc naszym partnerom lepiej zorganizować ich wizytę na targach” –  podkreślał Enrico Zannini, dyrektor generalny BolognaFiere Cosmoprof. Poinformował też, że udział w targach potwierdziło 2700 wystawców.  

Osoby, które chcą uczestniczyć w Cosmoprof Worldwide Bologna muszą przedstawić certyfikat szczepienia (nie musi to być szczepionka, która jest autoryzowana we Włoszech) lub mieć status ozdrowieńca (ważny 6 miesięcy od przechorowania i wykonać test na Covid.

Weź udział w 10. Forum Branży Kosmetycznej, które odbędzie się już 24 maja w ramach Retail Trends 2022. Wstęp dla przedstawicieli handlu jest bezpłatny. Trwa rejestracja

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
26.08.2025 13:36
Strefa Biznesu: Polska branża kosmetyczna rośnie w siłę – piąta w UE, dziewiąta na świecie
Polskie kosmetyki to hit eksportowy.Agata Grysiak

Polska branża kosmetyczna należy dziś do czołówki światowej – kraj zajmuje piąte miejsce w Unii Europejskiej i dziewiąte na świecie pod względem eksportu. W 2023 r. wartość rynku kosmetycznego w Polsce przekroczyła 25,4 mld zł, a średnioroczne tempo wzrostu (CAGR) w latach 2014–2023 wyniosło 5,2 proc. Na znaczeniu zyskują zarówno rebranding i przejęcia, jak i dostosowanie do wymogów regulacyjnych UE, m.in. zakazu mikroplastików czy rozporządzenia o opakowaniach. Branża przechodzi także przyspieszoną digitalizację sprzedaży oraz doświadcza dynamicznego wzrostu segmentu dermokosmetyków.

Silną pozycję Polski budują rozpoznawalne marki, takie jak Bielenda, Ziaja, Inglot, Eveline czy dr Irena Eris. Ich przewagi konkurencyjne opierają się na innowacjach, skutecznym marketingu i ekspansji zagranicznej. Wartość eksportu polskich kosmetyków w 2023 r. osiągnęła 5,1 miliarda euro. Najważniejszymi kierunkami sprzedaży są Niemcy, Wielka Brytania, Czechy, Belgia, Francja, Ukraina, Holandia, Włochy i Hiszpania. Co istotne, coraz większą rolę w eksporcie odgrywają także średnie przedsiębiorstwa i firmy rodzinne, które wspólnie z dużymi graczami tworzą silny ekosystem.

Jak podkreśla Renata Ropska z Uniwersytetu SWPS w wypowiedzi dla portalu Strefa Biznesu, kondycja polskiego sektora kosmetycznego jest wyjątkowo stabilna. – Nasze kosmetyki mają się świetnie, i to nie tylko na polskim rynku – zaznacza ekspertka. Polskie produkty są obecne w całej Europie, a nawet dalej, niekiedy pod zmienionymi nazwami, ale zachowują wysoką jakość i konkurencyjność. Dzięki temu marki z Polski skutecznie rywalizują zarówno z globalnymi gigantami, jak i z lokalnymi producentami w poszczególnych krajach.

Sektor posiada kilka istotnych przewag na rynku międzynarodowym: skalę i elastyczność produkcji (ponad 1,3 tys. producentów), wysoką jakość badań i rozwoju oraz doświadczenie w dostosowywaniu się do rygorystycznych regulacji unijnych. Jeśli polskie firmy utrzymają tempo innowacji i sprawnie przejdą przez „lejek regulacyjny” UE, lata 2025–2030 mogą stać się okresem awansu konkurencyjnego nie tylko w Europie Środkowej, lecz także na rynkach Europy Zachodniej i poza kontynentem. Branża stoi więc przed szansą dalszej profesjonalizacji i ugruntowania pozycji w globalnym łańcuchu dostaw kosmetyków.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
31.07.2025 10:12
Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréalfot. L‘Oréal

Jak stwierdził prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus, 15-procentowe cła na towary unijne eksportowane do USA „nie są dobrą wiadomością” dla europejskiego przemysłu kosmetycznego. Uważa jednak, że ich wpływ będzie dla francuskiego koncernu do opanowania.

Cła wzrosną od 0 do 15 procent, trudno więc o zadowolenie – stwierdził Nicolas Hieronimus podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych firmy.  – To nie są dobre wieści dla branży kosmetycznej, w której Europa jest światowym liderem. Finalnie Europa, z prawie 500 milionami konsumentów, będzie płacić wyższe cła, niż Wielka Brytania – podkreślił prezes. 

Hieronimus mocno podkreślał znaczenie sektora kosmetycznego dla europejskiej gospodarki, wskazując, że zapewnia on ponad 3 mln miejsc pracy w całej Europie, powiększając  europejskie PKB o 180 mln euro. Przemysł kosmetyczny jest drugim co do wielkości sektorem Francji, przyczyniającym się do dodatniego bilansu handlowego.

Zobacz też: Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy

Szef L‘Oréala podkreślił przy tym rozczarowanie umową z USA. Jego zdaniem, jedynym jej pozytywnym aspektem jest to, że usuwa ona niepewność i zapewnia jasność. – Dzięki temu możem planować z wyprzedzeniem – stwierdził.

Przemawiając w imieniu Value of Beauty Alliance, stowarzyszeniu największych europejskich graczy w branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej (należą tu m.in. L‘Oréal, Givaudan, IFF, Puig i Cosmetic Valley) Hieronimus zapewnił, grupa będzie apelować do europejskich liderów i negocjatorów handlowych o zapewnienie silniejszej ochrony dla tego sektora. Dodał, że grupa będzie również nadal naciskać na uproszczenie przepisów. Jego zdaniem szybsze działanie pozwoli “uniknąć ceł z jednej strony i regulacji z drugiej”.

Jeśli chodzi o funkcjonowanie L‘Oréala, to zdaniem prezesa przynajmniej jeszcze w tym roku nie będą miały one znaczącego wpływu na osiągane wyniki.

Warto przypomnieć, że to właśnie USA stanowiły główną siłę napędową dla wzrostu wyników w pierwszym półroczu 2025 roku. Firma generuje 27 proc. swojej globalnej sprzedaży w Ameryce Północnej,  wytwarzając połowę tego, co sprzedaje w USA, w swoich czterech lokalnych fabrykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. wrzesień 2025 21:28