Konferencja została zorganizowana na zlecenie firmy Berm, wykonawcy programu MRiT w ramach branżowego programu promocji branży kosmetyki, w ramach Projektu „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand”, poddziałanie 3.3.2, Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020.
Na miejsce konferencji wybrano Volvo Congress Center, P.zza Costituzione, skąd wystawcy mogli w kilka minut dostać się na budujące się stoiska. Tematy konferencji – ze wskazanej przez PIBW CAPI puli – wybrali sami wystawiający się w sondażu, jaki na prośbę organizatora konferencji przeprowadził Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego. Konferencja była prowadzona w języku włoskim, z tłumaczeniem na polski.
Oficjalnego otwarcia dokonała Żaneta Berus, dyrektor zarządzająca Berm. Moderatorem spotkania była Ewa Trzcińska, prezes Polskiej Izby Biznesowej we Włoszech, CAPI.
Fulvio Portinari z BPF Tax&Legal przedstawił metody sprzedaży na rynku włoskim, aspekty regulacyjne i operacyjne związane z podatkiem VAT. .
Giuseppe Tura z Servizi Farmacia Italia mówił uczestnikom o niuansach wprowadzenia produktu kosmetycznego na włoski rynek apteczny, dając wiele cennych wskazówek i pokazując praktyczne działania.
Dzięki wystąpieniu Gian Andrea Positano z Cosmetica Italia polscy uczestnicy konferencji jako pierwsi zapoznali się z raportem Włoski rynek produktów kosmetycznych, w którym pokazano zmiany wywołane pandemią i nadchodzące tendencje. Raport ten będzie prezentowany przez Cosmetica Italia na jednej z czwartkowych konferencji w trakcie Cosmoprof – polscy uczestnicy mieli okazję zobaczyć go jeszcze przed jego oficjalną premierą.
– Polska Izba Biznesowa we Włoszech dołożyła wszelkich starań, aby nasi przedstawiciele przemysłu kosmetycznego jeszcze przed targami dostali solidną porcję wiedzy o rynku w Italii, rynku trudnym i wymagającym, rynku dla najlepszych, w wejściu na który nasza Izba może wesprzeć – powiedziała na koniec konferencji Ewa Trzcińska, prezes PIBW CAPI.