StoryEditor
Eksport
28.04.2022 00:00

Włoski rynek kosmetyczny – konferencja przed oficjalną premierą raportu na Cosmoprof

„Włoski rynek kosmetyczny – to trzeba wiedzieć” to tytuł konferencji, którą w przeddzień targów Cosmoprof, 27 kwietnia, dla polskich firm wystawiających się na targach w Bolonii zorganizowała Polska Izba Biznesowa we Włoszech.

Konferencja została zorganizowana na zlecenie firmy Berm, wykonawcy programu MRiT w ramach branżowego programu promocji branży kosmetyki, w ramach Projektu „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand”, poddziałanie 3.3.2, Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020. 

Na miejsce konferencji wybrano Volvo Congress Center, P.zza Costituzione, skąd wystawcy mogli w kilka minut dostać się na budujące się stoiska. Tematy konferencji – ze wskazanej przez PIBW CAPI puli – wybrali sami wystawiający się w sondażu, jaki na prośbę organizatora konferencji przeprowadził Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego. Konferencja była prowadzona w języku włoskim, z tłumaczeniem na polski.

Oficjalnego otwarcia dokonała Żaneta Berus, dyrektor zarządzająca Berm. Moderatorem spotkania była Ewa Trzcińska, prezes  Polskiej Izby Biznesowej we Włoszech, CAPI.

Fulvio Portinari z  BPF Tax&Legal przedstawił metody sprzedaży na rynku włoskim, aspekty regulacyjne i operacyjne związane z podatkiem VAT.  .

Giuseppe Tura z  Servizi Farmacia Italia mówił uczestnikom o niuansach wprowadzenia produktu kosmetycznego na włoski rynek apteczny, dając wiele cennych wskazówek i pokazując praktyczne działania.

Dzięki wystąpieniu Gian Andrea Positano z Cosmetica Italia polscy uczestnicy konferencji jako pierwsi zapoznali się z raportem Włoski rynek produktów kosmetycznych, w którym pokazano zmiany wywołane pandemią i nadchodzące tendencje. Raport ten będzie prezentowany przez Cosmetica Italia na jednej z czwartkowych konferencji w trakcie Cosmoprof – polscy uczestnicy mieli okazję zobaczyć go jeszcze przed jego oficjalną premierą.

Polska Izba Biznesowa we Włoszech dołożyła wszelkich starań, aby nasi przedstawiciele przemysłu kosmetycznego jeszcze przed targami dostali solidną porcję wiedzy o rynku w Italii, rynku trudnym i wymagającym, rynku dla najlepszych, w wejściu na który nasza Izba może wesprzeć – powiedziała na koniec konferencji Ewa Trzcińska, prezes PIBW CAPI.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.05.2025 11:30
Nowe cła za chińskie kosmetyki? Unia Europejska chce opłatą 2 euro zahamować zalew paczek z Chin
Tanie kosmetyki o nieznanym składzie mogą wkrótce przestać być tak atrakcyjne dla konsumentów i konsumentek.Aliexpress

Komisja Europejska spodziewa się, że nowa opłata zniechęci niektórych operatorów do masowego importu tanich towarów bez opodatkowania. Środki zebrane z opłaty miałyby trafić bezpośrednio do służb celnych państw członkowskich, co umożliwiłoby lepszą kontrolę jakości i bezpieczeństwa produktów trafiających na unijny rynek.

Unia Europejska planuje wprowadzenie opłaty manipulacyjnej w wysokości 2 euro za każdą małą paczkę spoza Wspólnoty. Celem nowego mechanizmu, zaproponowanego przez komisarza ds. handlu Maroša Šefčoviča, jest sfinansowanie kosztów odpraw celnych i wzmocnienie kontroli napływających przesyłek. Jak zaznacza Komisja Europejska, nie chodzi o nowy podatek, lecz o „kompensatę kosztów” obsługi ogromnego wolumenu tanich przesyłek, głównie z Chin.

Skala zjawiska rośnie lawinowo. W 2024 roku do Unii Europejskiej trafiło około 4,6 miliarda paczek o wartości poniżej 150 euro – średnio 145 przesyłek na sekundę. Aż 91 proc. z nich pochodziło z Chin. Przesyłki te, zwolnione obecnie z ceł, omijają też często kontrole celne, co budzi niepokój unijnych instytucji, zwłaszcza w kontekście przewidywanego zwiększenia napływu po podwyższeniu ceł w USA.

Belgijska federacja handlowa Comeos poparła wg. portalu Retail Detail propozycję Komisji, wskazując, że to krok w stronę bardziej uczciwej konkurencji. Jak podkreślono, każdego dnia do Belgii trafia około 2,5 miliona paczek spoza UE, z czego większość pochodzi z Chin. W skali roku oznacza to nawet miliard przesyłek – dwukrotnie więcej niż w 2023 roku. Tymczasem belgijskie służby celne są w stanie skontrolować zaledwie 0,005 proc. z nich.

Co to oznacza dla Polski?

Wprowadzenie opłaty manipulacyjnej może mieć także istotne skutki dla zachowań zakupowych konsumentów, zwłaszcza w sektorze kosmetycznym. Wzrost kosztów importu tanich produktów z Azji, w tym popularnych marek z platform takich jak Aliexpress i Temu, może skłonić konsumentów do ponownego zainteresowania się ofertą polskich marek beauty z segmentu budżetowego. Rodzime firmy, które już teraz konkurują ceną i coraz częściej stawiają na jakość oraz transparentność składu, mogą zyskać nowych klientów poszukujących alternatywy dla dotychczasowych tanich zakupów zza granicy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. czerwiec 2025 13:19