StoryEditor
Biznes
17.07.2025 11:42

Estée Lauder powołuje szefową ds. cyfryzacji i marketingu. To nowo utworzone stanowisko

Aude Gandon zdobywała wcześniej doświadczenie zawodowe m.in.w Google, Nestle czy Leo Burnett / Estée Lauder mat.pras.

Firma Estée Lauder Companies powołała z dniem 1 sierpnia Aude Gandon na nowo utworzone stanowisko dyrektor ds. cyfryzacji i marketingu (chief digital & marketing officer), dołączając do zarządu z siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Gandon będzie raportować bezpośrednio do Stéphane‘a de La Faverie – prezesa i dyrektora generalnego.

Aude Gandon wniesie do Estée Lauder doświadczenie i kreatywność, zdobyte m.in. na stanowisku globalnego dyrektora ds. marketingu w Nestle. Wcześniej Gandon pełniła funkcje kierownicze w Google, będąc tam globalną dyrektor zarządzającą  ds. platform i ekosystemów, gdzie kierowała zintegrowanymi i kreatywnymi strategiami marki na pięciu kontynentach.

Jej kariera obejmuje również stanowiska kierownicze w globalnych agencjach reklamowych, takich jak Publicis Worldwide, McCann i Leo Burnett, gdzie współpracowała z takimi klientami jak L’Oréal, P&G Beauty i LVMH.

Aude to wyjątkowa i utalentowana globalna liderka marketingu z bogatym doświadczeniem w transformacji dużych firm, zorientowanych na klienta w erze cyfrowej – podkreśla de La Faverie. – Jej szeroka perspektywa i doświadczenie w kierowaniu zakrojonymi na szeroką skalę transformacjami marketingowymi, cyfrowymi i medialnymi czynią ją idealną liderką na to stanowisko, ponieważ kształtujemy przyszłość branży kosmetycznej premium – dodaje prezes.

Na nowym stanowisku Gandon będzie kierować transformacją ekosystemu cyfrowego, marketingowego i medialnego Estée Lauder, kierując marketingiem, działaniami kreatywnymi, analizą konsumentów i kategorii, projektowaniem sklepów regionalnych i merchandisingiem wizualnym, wielokanałową strategią medialną oraz globalną obsługą klienta.

Będzie ona również monitorować globalny handel cyfrowy i ściśle współpracować z regionalnym kierownictwem, aby przyspieszyć rozwój firmy w obszarze online.

Nominacja Gandon pokazuje zaangażowanie Estée Lauder w rozwijanie podejścia, zorientowanego na klienta oraz wzmacnianie marketingu jako motoru wzrostu firmy.

Z przyjemnością dołączam do Estée Lauder Companies, firmy z niezrównanym portfolio silnych marek i solidnym dziedzictwem innowacji – komentuje Aude Gandon. – W obliczu ciągłej ewolucji zachowań konsumentów, możliwość kierowania transformacją cyfrową i marketingową w wiodącej, prestiżowej firmie kosmetycznej jest niezwykle ekscytująca. Z niecierpliwością czekam na współpracę z utalentowanymi zespołami, aby udoskonalić nasze możliwości cyfrowe, pogłębić relacje z klientami i stymulować rozwój marek i kanałów dystrybucji – podkreśla nowa szefowa ds. cyfryzacji i marketingu.

Zobacz też: Estée Lauder z nową szefową klastru makijażu; marka zapowiada przyspieszenie wzrostu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Veoli Botanica otwiera swoje pierwsze laboratorium badawczo-rozwojowe
Na czele zespołu R&D w nowym laboratorium Veoli Botanica stoją: dr Marta Majszyk-Świątek, mgr inż. Natalia Pela, inż. Aleksandra ZielińskaMigdał Studio/Veoli Botanica

Prawdziwe piękno pochodzi z równowagi pomiędzy tym, co daje nam natura, a tym, co odkrywa nauka – podkreślają przedstawiciele Veoli Botanica, opowiadając o otwarciu swojego pierwszego laboratorium, które ma stać się centrum innowacji w dziedzinie pielęgnacji skóry w duchu clean beauty.

Miejsce to, czyli LAB by Veoli Botanica – cechuje się wyjątkowym designem. Będą tam pracować eksperci z działu R&D, mający wieloletnie doświadczenie. Misją laboratorium ma być tworzenie spersonalizowanych produktów kosmetycznych, idealnie dopasowanych do zróżnicowanych potrzeb skóry. Powstające tu innowacje będą szły w parze z troską o skórę konsumentek oraz środowisko.

Managerem zespołu R&D w laboratorium Veoli Botanica jest dr Marta Majszyk-Świątek, a managerem – mgr inż. Natalia Pela, młodszy technolog R&D i specjalistka ds. dokumentacji produktowej. Inż. Aleksandra Zielińska pełni funkcję młodszego technologa R&D i specjalistki ds. kontroli jakości produktu gotowego.

Laboratorium w znaczący sposób zwiększa kontrolę nad procesem wdrażania każdego produktu – od początkowej idei po finalne wprowadzenie na rynek. Dzięki temu możliwa jest precyzyjna reakcja na potrzeby zgłaszane przez klientów, co pozwala na tworzenie produktów idealnie dopasowanych do ich oczekiwań – wyjaśnia dr Marta Majszyk-Świątek.

Nowe formuły w nurcie clean beuty

Marka ma ambicję tworzenia nowych, przełomowych formuł, które staną się odpowiedzią na najnowsze trendy rynkowe i będą tym samym spełniać oczekiwania konsumentów. W laboratorium będa ponadto udoskonalane dotychczasowe, autorskie receptury marki. Zadaniem laboratorium będzie też poszukiwanie, testowanie i ocenianie najnowocześniejszych składników aktywnych – ze szczególnym uwzględnieniem nurtu clean beauty. 

Priorytetem jest dla nas wybór surowców o udowodnionym działaniu, pochodzących ze zrównoważonych źródeł, bezpiecznych dla skóry i środowiska – wyliczają eksperci z Veoli Botanica. Przy tworzeniu autorskich receptur istotne jest też dopasowanie parametrów sensorycznych, takich jak tekstura, zapach czy aplikacja – tak, aby konsument otrzymał kosmetyk nie tylko skuteczny, ale dający komfort podczas użytkowania.

Zobacz też: Alicja Falender, Agata Kolasińska, Dax: Laboratorium to siła naszej marki

Testy i analizy na każdym etapie

Rygorystyczne testy i analizy produktów są przeprowadzane na każdym etapie produkcji: od surowców po gotowy produkt – tak, aby mieć pewność zgodności z normami, gwarancję bezpieczeństwa i naturalnej skuteczności. Przeprowadzane reformulacje i optymalizacje istniejących już produktów mają na celu ich udoskonalenie, adaptację do zmieniających się wymogów rynkowych lub poprawę parametrów jakościowych i użytkowych.

Nowe laboratorium wykonuje zaawansowane badania laboratoryjne, w tym: badania mikrobiologiczne (dające pewność czystości mikrobiologicznej produktów), badania konserwacji masy (oceniające skuteczność systemu konserwującego w produkcie), badania stabilności (monitorujące stabilność fizykochemiczną produktu w czasie i w różnych warunkach), a także badania kompatybilności z opakowaniem, gdzie ocenie poddaje się interakcję między produktem a opakowaniem, zapewniając ich wzajemną neutralność.

Certyfikacja i zgodność z etyką

Zadaniem laboratorium jest także przeprowadzanie testów aplikacyjnych (ocena subiektywna przez panel testerów) oraz aparaturowych (obiektywny pomiar wybranych parametrów na skórze przed i po zastosowaniu kosmetyku za pomocą specjalistycznej aparatury). Działania te są podejmowane także we współpracy z niezależnymi laboratoriami – dla wszystkich formuł kosmetycznych, aby potwierdzić ich skuteczność i działanie. 

Ważną rzeczą jest też również prowadzenie przez laboratorium kompleksowego procesu przygotowania produktów do certyfikacji. Przykładem jest certyfikat „Znak V” Fundacji Viva!, który potwierdza, że produkty nie zawierają składników odzwierzęcych, nie były testowane na zwierzętach i nie wykorzystywały takich składników w procesie produkcji, a także nie zawierają oleju palmowego (z wyjątkiem certyfikowanych upraw, gdzie jest to niezbędne dla emulgatorów/emolientów).

Jak podkreśla Veoli Botanica, jest to świadectwem głębokiego zaangażowania w etykę i poszanowanie zwierząt.

Zobacz też: Avon uhonorowany tytułem Best Cruelty-Free Brand 2025. To kamień milowy w drodze do etycznego piękna

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. lipiec 2025 14:34