StoryEditor
Biznes
19.11.2020 00:00

[FBK 2020] Dr Adrianna Lewandowska, IBR: Firmy rodzinne są zdeterminowane, by trwać

Firmy rodzinne mają zdecydowanie większą determinację w działaniu od firm nierodzinnych. Podczas kryzysu we właścicieli firm rodzinnych wstępuje ogromna determinacja: na przekór wszystkiemu będziemy trwać i przez to przejdziemy – powiedziała podczas 8. Forum Branży Kosmetycznej dr Adrianna Lewandowska, założycielka i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Celem firm rodzinnych jest trwanie przez pokolenia, a sprzyjają temu osobiste zaangażowanie właścicieli w prowadzenie firmy, większościowa własność umożliwiająca podejmowanie strategicznych decyzji.

–   Tylko 36 proc. firm rodzinnych przyznaje się do rodzinności, a to może być wyjątkowy atut. Firmy, w których zarządzie zasiadają członkowie rodzin są bardziej efektywne, co zostało potwierdzone przez badaczy z Niemiec, Stanów Zjednoczonych, z Francji. Zajmują zdecydowanie mocniejszą pozycję na rynku od  konkurencyjnych przedsiębiorstw zarządzanych przez menedżerów – stwierdziła dr Adrianna Lewandowska, założycielka i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Zdaniem prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego firmy rodzinne mogą wykorzystać swoje atuty w sytuacji kryzysowej. Marzenie trwania przez pokolenia zwiększa determinację w działaniu. – Podczas kryzysu, również obecnego, we właścicieli ogromna determinacja wstępuje, żeby wręcz zaprzeczyć tej rzeczywistości: na przekór wszystkiemu będziemy trwać i przez to przejdziemy. Niezwykle ważna jest dyscyplina działania. Wreszcie, jeśli jest zgodność w rodzinie, mamy szansę, żeby znaleźć się w grupie  tych firm bardziej skutecznych – podkreśliła dr Lewandowska. Wymieniła także i omówiła pięć głównych filarów zarządzania firmą w kryzysie.  

Forum Branży Kosmetycznej jest konferencją biznesową, organizowaną przez Wydawnictwo Gospodarcze. Od lat, pod skrzydłami redakcji „Wiadomości Kosmetycznych” wspiera producentów i handel w prowadzeniu biznesu i nawiązywaniu wzajemnych kontaktów. W tym roku odbywa się 8. edycja Forum, po raz pierwszy realizowana całkowicie w formule online. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
GXO wprowadza humanoidalne roboty do swoich magazynów
Robot Reflex w magazynach logistycznej firmy GXOfot. GXO

Humanoidalne roboty będą kompletowały zamówienia w magazynach GXO. To efekt podpisanej umowy międzynarodowego operatora logistyki kontraktowej ze startupem humanoidalnym Reflex Robotics.

Wielofunkcyjny humanoid Reflex może płynnie przechodzić między wykonywaniem różnych powtarzalnych zadań takich jak np.: przenoszenie pojemników, wspieranie rozwiązań automatyzacji, czy kompletacja produktów. Tak GXO opisuje zadania robota Reflex, który będzie pracował w magazynach tej globalnej firmy logistycznej.

Wdrożenie robotyki jest wynikiem umowy, którą GXO podpisało z Reflex Robotics –  nowoczesnym startupem humanoidalnym. Wdrożenie ma charakter pilotażowy.

Robot Reflex osiąga zdolność operacyjną w ciągu 60 minut od wdrożenia i może stać się w pełni samodzielny po zademonstrowaniu danego procesu przez człowieka.  

 

– Wiele się nauczyliśmy pracując na miejscu wraz z zespołem GXO i przyspieszyliśmy produkcję naszych robotów, aby wspierać procesy kompletacji i realizacji zamówień oraz podnosić jakość obsługi – stwierdził Ritesh Ragavender, dyrektor generalny Reflex Robotics.

Długoterminowym celem umowy jest wdrożenie robota Reflex na szeroką skalę w operacjach GXO. Logista twierdzi, że ma to zwiększyć przepustowość magazynów i „umożliwić pracownikom GXO wykonywanie bardziej satysfakcjonujących zadań”.

– Cieszymy się z możliwości współpracy z firmą Reflex w celu opracowania aplikacji dla jej robota Reflex do różnych zadań w naszych magazynach. Dzięki naszemu programowi inkubatora operacyjnego wdrażamy najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne, które tworzą nową wartość dla naszych klientów, naszej firmy i naszych pracowników – skomentował Adrian Stoch, dyrektor ds. automatyzacji w GXO

GXO wykorzystuje swój program „inkubatora operacyjnego” do  współpracy z wiodącymi programistami i testowania najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych w magazynie stanowiącym laboratorium doświadczalne. Jak poinformowała firma, obecnie robot Reflex pilotażowo pracuje w magazynie, w którym prowadzona jest  wielokanałowa obsługa zamówień dla sprzedawcy detalicznego z listy Fortune 100.  

GXO działa w Europie Środkowej, która obejmuje Niemcy, Polskę, Czechy i Rumunię, od ponad 20 lat, obsługując klientów z branży e-commerce, mody, FMCG i DIY. Specjalizuje się w zaawansowanych rozwiązaniach i usługach logistycznych, takich jak: magazynowanie, przygotowanie zamówień, e-fulfilment, co-packing, zarządzanie zwrotami, zarządzanie naprawami oraz logistyka w kontrolowanej temperaturze, zarówno w obiektach dedykowanych, jak i współdzielonych. GXO zatrudnia obecnie około 4 tys. pracowników w ponad 30 lokalizacjach o łącznej powierzchni 800 tys. mkw. w regionie Europy Środkowej.

Czytaj także: GXO na FBK 2024: Czy tylko Gen Z? Logistyczne odpowiedzi na oczekiwania klientów branży kosmetycznej

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
19.09.2024 15:47
Polski pracownik Avon na 15. miejscu wśród światowych liderów łańcucha dostaw — zobacz, kto jeszcze znalazł się w rankingu
Avon

Maciej Kaniowski, Chief Operating Officer w Avon, znalazł się po raz drugi z rzędu w prestiżowym rankingu Leaders in Supply Chain Awards 2024, zajmując 15. miejsce. Nagroda ta to wyróżnienie nie tylko dla niego, ale również dla całego zespołu Avon, który odgrywa kluczową rolę w globalnym łańcuchu dostaw.

Maciej Kaniowski dołączył do firmy Avon w styczniu 2019 roku, wnosząc ze sobą bogate doświadczenie zdobyte w branży spożywczej. W firmie Mars Bakalland S.A. oraz Quality Food Group zarządzał procesami łańcucha dostaw, a teraz swoją wiedzę wykorzystuje w jednej z największych firm kosmetycznych na świecie. Dzięki zaangażowaniu i współpracy między działami, Kaniowski wprowadził nowatorskie podejście do zarządzania, co zaowocowało efektywną kulturą pracy nazwaną #GameOn.

W tegorocznym konkursie Leaders in Supply Chain Awards 2024 nominowanych zostało aż 302 profesjonalistów z 257 firm, reprezentujących 32 kraje. Zajęcie 15. miejsca przez Kaniowskiego to wynik rygorystycznej oceny jury oraz głosów ponad 2000 dyrektorów najwyższego szczebla. Nagroda ta docenia liderów, którzy nie tylko wykazują się doskonałymi umiejętnościami przywódczymi, ale także inicjują innowacyjne rozwiązania w globalnym łańcuchu dostaw.

Poza Kaniowskim w rankingu znaleźli się Omer Awan, Vice President Product Supply Chain Asia, Middle East & Africa w Procter & Gamble (miejsce 7.), Juan Carlos Parada, EVP Global Customer Operations w Unilever (miejsce 9.), Roberto Canevari, Executive Vice President, w dziale Global Supply Chain The Estée Lauder Companies, Inc. (miejsce 11.), Meri Stevens, Chief Operations Officer w Kenvue (miejsce 17.), Fernanda Redondo, Supply Chain Head Latin America w Sanofi (miejsce 20.), Noam Shamir, Senior Vice President Supply Chain w Teva Pharmaceuticals (miejsce 29.) i Rajnish Kapur, SVP, Chief Sourcing & Supply Chain Officer w  Walgreens Boots Alliance (miejsce 30.).

Czytaj także: Nowy etap omnichannel dla Avon: marka wchodzi w Polsce do sieci Rossmann

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. wrzesień 2024 01:15