Celem firm rodzinnych jest trwanie przez pokolenia, a sprzyjają temu osobiste zaangażowanie właścicieli w prowadzenie firmy, większościowa własność umożliwiająca podejmowanie strategicznych decyzji.
– Tylko 36 proc. firm rodzinnych przyznaje się do rodzinności, a to może być wyjątkowy atut. Firmy, w których zarządzie zasiadają członkowie rodzin są bardziej efektywne, co zostało potwierdzone przez badaczy z Niemiec, Stanów Zjednoczonych, z Francji. Zajmują zdecydowanie mocniejszą pozycję na rynku od konkurencyjnych przedsiębiorstw zarządzanych przez menedżerów – stwierdziła dr Adrianna Lewandowska, założycielka i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.
Zdaniem prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego firmy rodzinne mogą wykorzystać swoje atuty w sytuacji kryzysowej. Marzenie trwania przez pokolenia zwiększa determinację w działaniu. – Podczas kryzysu, również obecnego, we właścicieli ogromna determinacja wstępuje, żeby wręcz zaprzeczyć tej rzeczywistości: na przekór wszystkiemu będziemy trwać i przez to przejdziemy. Niezwykle ważna jest dyscyplina działania. Wreszcie, jeśli jest zgodność w rodzinie, mamy szansę, żeby znaleźć się w grupie tych firm bardziej skutecznych – podkreśliła dr Lewandowska. Wymieniła także i omówiła pięć głównych filarów zarządzania firmą w kryzysie.
Forum Branży Kosmetycznej jest konferencją biznesową, organizowaną przez Wydawnictwo Gospodarcze. Od lat, pod skrzydłami redakcji „Wiadomości Kosmetycznych” wspiera producentów i handel w prowadzeniu biznesu i nawiązywaniu wzajemnych kontaktów. W tym roku odbywa się 8. edycja Forum, po raz pierwszy realizowana całkowicie w formule online.