StoryEditor
Biznes
19.11.2020 00:00

[FBK 2020] Dr Adrianna Lewandowska, IBR: Firmy rodzinne są zdeterminowane, by trwać

Firmy rodzinne mają zdecydowanie większą determinację w działaniu od firm nierodzinnych. Podczas kryzysu we właścicieli firm rodzinnych wstępuje ogromna determinacja: na przekór wszystkiemu będziemy trwać i przez to przejdziemy – powiedziała podczas 8. Forum Branży Kosmetycznej dr Adrianna Lewandowska, założycielka i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Celem firm rodzinnych jest trwanie przez pokolenia, a sprzyjają temu osobiste zaangażowanie właścicieli w prowadzenie firmy, większościowa własność umożliwiająca podejmowanie strategicznych decyzji.

–   Tylko 36 proc. firm rodzinnych przyznaje się do rodzinności, a to może być wyjątkowy atut. Firmy, w których zarządzie zasiadają członkowie rodzin są bardziej efektywne, co zostało potwierdzone przez badaczy z Niemiec, Stanów Zjednoczonych, z Francji. Zajmują zdecydowanie mocniejszą pozycję na rynku od  konkurencyjnych przedsiębiorstw zarządzanych przez menedżerów – stwierdziła dr Adrianna Lewandowska, założycielka i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Zdaniem prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego firmy rodzinne mogą wykorzystać swoje atuty w sytuacji kryzysowej. Marzenie trwania przez pokolenia zwiększa determinację w działaniu. – Podczas kryzysu, również obecnego, we właścicieli ogromna determinacja wstępuje, żeby wręcz zaprzeczyć tej rzeczywistości: na przekór wszystkiemu będziemy trwać i przez to przejdziemy. Niezwykle ważna jest dyscyplina działania. Wreszcie, jeśli jest zgodność w rodzinie, mamy szansę, żeby znaleźć się w grupie  tych firm bardziej skutecznych – podkreśliła dr Lewandowska. Wymieniła także i omówiła pięć głównych filarów zarządzania firmą w kryzysie.  

Forum Branży Kosmetycznej jest konferencją biznesową, organizowaną przez Wydawnictwo Gospodarcze. Od lat, pod skrzydłami redakcji „Wiadomości Kosmetycznych” wspiera producentów i handel w prowadzeniu biznesu i nawiązywaniu wzajemnych kontaktów. W tym roku odbywa się 8. edycja Forum, po raz pierwszy realizowana całkowicie w formule online. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
07.07.2025 16:35
RAPEX Safety Gate alarmuje: krem Laboratorium Ava zakażony Escherichia coli
Krem z Laboratorium Ava został zakwestionowany przez estońskie władze.RAPEX Safety Gate

Estońskie organy nadzoru sanitarnego zgłosiły do unijnego systemu Safety Gate alert dotyczący polskiego kosmetyku – kremu do twarzy EXTRA MOISTURIZING CREAM marki AVA Laboratorium. Zgłoszenie dotyczyło partii o numerze 30323, a powodem interwencji było wykrycie skażenia bakteryjnego produktem Escherichia coli, co skutkowało wycofaniem produktu z rynku.

Produkt, sprzedawany w 50-mililitrowej plastikowej butelce i oznaczony kodem kreskowym 5906323004730, zawierał filtr przeciwsłoneczny SPF 25. Zgodnie z informacją zawartą w zgłoszeniu nr SR/02499/25, krem został zakażony bakterią Escherichia coli.

Escherichia coli (E. coli) to bakteria powszechnie występująca w jelitach ludzi i zwierząt, gdzie pełni ważną rolę w procesach trawiennych. Jednak niektóre szczepy tej bakterii mogą być chorobotwórcze i stanowić zagrożenie dla zdrowia. W przypadku kontaktu ze skórą – zwłaszcza uszkodzoną – lub błonami śluzowymi, jak oczy, mogą wywołać infekcje skórne, zapalenie spojówek, a nawet poważniejsze powikłania, takie jak zakażenia układu moczowego lub zatrucia ogólnoustrojowe. Obecność E. coli w produktach kosmetycznych świadczy o nieprawidłowościach w procesie produkcji lub niewystarczającej higienie, i jest poważnym naruszeniem norm bezpieczeństwa.

Europejskie służby uznały, że produkt nie spełnia wymogów Rozporządzenia w sprawie produktów kosmetycznych obowiązującego w UE. W związku z tym dystrybutor podjął działania, które obejmują całkowite wycofanie tej partii kremu z rynku. Decyzja weszła w życie 18 czerwca 2025 roku.

image
RAPEX Safety Gate

Zgłoszony produkt pochodzi z Polski. To kolejny przypadek, w którym unijny system ostrzegania zidentyfikował kosmetyk niespełniający norm mikrobiologicznych. System Safety Gate umożliwia szybkie informowanie o niebezpiecznych produktach konsumenckich i ułatwia ich usuwanie z obrotu na terenie całej Unii Europejskiej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.07.2025 11:15
Aplikacja zakupowa drogerii DM – na pierwszym miejscu w badaniu KPMG
Aplikacja zakupowa DM cieszy się dużą popularnością także wśród polskich użytkowników DM

Która z aplikacji zakupowych sieci handlowych najbardziej przypadła do gustu niemieckim użytkownikom? KPMG po raz pierwszy wyróżniło najbardziej przyjazne dla klienta aplikacje B2C nagrodą Digital Service Award 2025. Pierwsze miejsce w rankingu zajęły drogerie DM, które również w Polsce z powodzeniem sprzedają kosmetyki i produkty gospodarstwa domowego przez internet.

Która z aplikacji sieci handlowych najlepiej spełnia oczekiwania użytkowników? Na to pytanie miało odpowiedzieć badanie Digital Service Awards, przeprowadzone przez KPMG w Niemczech. Wyniki opublikowano pod koniec czerwca 2025. Najbardziej przyjazne dla klientów aplikacje B2C w Niemczech zostały wyróżnione – po raz pierwszy – na podstawie szeroko zakrojonego badania konsumenckiego oraz ocen ekspertów z jury.  

Zobacz też: Marcin Detko, Drogerie DM: Do końca roku chcemy mieć około 80 sklepów

Wybór był przeprowadzony w dwóch etapach: najpierw przeprowadzono ankietę wśród około 2 tys. użytkowników na temat ich świadomości, użytkowania i zadowolenia z aplikacji 150 największych niemieckich firm B2C. Następnie 15 najlepiej ocenionych aplikacji przeszło do ostatniej rundy oceny, dokonanej przez interdyscyplinarne jury.

Jury oceniło aplikacje na podstawie pięciu kryteriów: przyjazności dla użytkownika (doświadczenie klienta), stopnia innowacyjności, korzyści społecznych, zasięgu i marki pracodawcy.

Zwycięzcy przekonali jury swoim podejściem, skoncentrowanym na użytkowniku, a także strategiczną wizją. W aplikacji DM uznanie konsumentów i jurorów zdobył nacisk, położony na personalizacji treści. Kolejne miejsca na podium zdobyły aplikacje sieci spożywczych: Lidl oraz REWE.

Zobacz też: W Warszawie działa już piąta drogeria DM. Byliśmy na jej otwarciu! [FOTORELACJA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 09:53