StoryEditor
Biznes
14.05.2020 00:00

Jak przetrwać obecny kryzys w firmie rodzinnej? Family Business Week już 18 maja

Czy mam płynność finansową, aby przejść ten kryzys? Czy naruszać majątek prywatny, żeby ratować biznes? Jak udowodnić wartość firmy przy sprzedaży? Jak planować strategię rozwoju i inwestycje? Czy w Polsce dzięki Covid-19 narodzi się lokalny patriotyzm? – to tylko niektóre z tematów tegorocznego Family Business Week. O dylematach firm rodzinnych w czasie kryzysu będą rozmawiać wybitni eksperci. Dla czytelników „Wiadomości Kosmetycznych” 20 proc. zniżki przy rejestracji!

Epidemia koronawirusa w Polsce i na świecie przewróciła biznesową rzeczywistość do góry nogami. Kryzys gospodarczy i wyzwania, które pojawiły się nagle zaskoczyły niejednego przedsiębiorcę. Przetrwają tylko najsilniejsi, Ci którzy znajdą receptę na sukces w czasie kryzysu – prognozują eksperci Instytutu Biznesu Rodzinnego, który jest organizatorem Międzynarodowego Biznesu Firm Rodzinnych. Tegoroczna edycja konferencji pod hasłem "Dylematy rodzin biznesowych podczas pandemii COVID-19" rozpoczyna się już 18 maja. 

W tym roku Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych odbędzie się w strefie online i został tak zaprojektowany, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom rodzin biznesowych, które zmagają się z kryzysem i turbulencjami.  
Zmieniona formuła wydarzenia to 5 dni (18-22 maja 2020), które pozwalają systemowo spojrzeć na obszar przedsiębiorstwa, przywództwa, majątku, rodziny właścicielskiej oraz globalnego otoczenia firmy.
Każdego dnia podczas konferencji zostanie poruszony inny temat związany z systemowym zarządzaniem firmą rodzinną – ujęty praktycznie przez międzynarodowych ekspertów oraz właścicieli firm rodzinnych z Polski i ze świata. 

Wśród prelegentów znajdą się m.in. Roman Wieczorek – były wiceprezes światowego zarządu Skanska; przedstawiciel największej rodziny biznesowej w Europie –  Antoine Mayaud z rodziny Mulliez (właścicieli m.in. sieci Auchan, Leroy Merlin, Decathlon); dr Adrianna Lewandowska – prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, międzynarodowy ekspert i doradca przedsiębiorstw rodzinnych; Greg McCann, który podejmie się tematu zarządzania firmą rodzinną w burzliwych czasach oraz pionier w branży doradztwa dla firm rodzinnych David Bork, którego inspirującą książkę,,The little red book of family business‘‘ uczestnicy mogą odebrać w ramach prezentu. 

O szczegółach wydarzenia opowiada tutaj dr Adrianna Lewandowska, inicjatorka kongresu.

Pełny program wydarzenia jest dostępny tutaj: https://familybusinessweek.pl 

Organizatorzy przygotowali specjalny rabat dla czytelników „Wiadomości Kosmetycznych”. Na hasło dylematy wpisane przy rejestracji, użytkownik otrzyma 20% zniżki na udział w wydarzeniu.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
07.07.2025 16:35
RAPEX Safety Gate alarmuje: krem Laboratorium Ava zakażony Escherichia coli
Krem z Laboratorium Ava został zakwestionowany przez estońskie władze.RAPEX Safety Gate

Estońskie organy nadzoru sanitarnego zgłosiły do unijnego systemu Safety Gate alert dotyczący polskiego kosmetyku – kremu do twarzy EXTRA MOISTURIZING CREAM marki AVA Laboratorium. Zgłoszenie dotyczyło partii o numerze 30323, a powodem interwencji było wykrycie skażenia bakteryjnego produktem Escherichia coli, co skutkowało wycofaniem produktu z rynku.

Produkt, sprzedawany w 50-mililitrowej plastikowej butelce i oznaczony kodem kreskowym 5906323004730, zawierał filtr przeciwsłoneczny SPF 25. Zgodnie z informacją zawartą w zgłoszeniu nr SR/02499/25, krem został zakażony bakterią Escherichia coli.

Escherichia coli (E. coli) to bakteria powszechnie występująca w jelitach ludzi i zwierząt, gdzie pełni ważną rolę w procesach trawiennych. Jednak niektóre szczepy tej bakterii mogą być chorobotwórcze i stanowić zagrożenie dla zdrowia. W przypadku kontaktu ze skórą – zwłaszcza uszkodzoną – lub błonami śluzowymi, jak oczy, mogą wywołać infekcje skórne, zapalenie spojówek, a nawet poważniejsze powikłania, takie jak zakażenia układu moczowego lub zatrucia ogólnoustrojowe. Obecność E. coli w produktach kosmetycznych świadczy o nieprawidłowościach w procesie produkcji lub niewystarczającej higienie, i jest poważnym naruszeniem norm bezpieczeństwa.

Europejskie służby uznały, że produkt nie spełnia wymogów Rozporządzenia w sprawie produktów kosmetycznych obowiązującego w UE. W związku z tym dystrybutor podjął działania, które obejmują całkowite wycofanie tej partii kremu z rynku. Decyzja weszła w życie 18 czerwca 2025 roku.

image
RAPEX Safety Gate

Zgłoszony produkt pochodzi z Polski. To kolejny przypadek, w którym unijny system ostrzegania zidentyfikował kosmetyk niespełniający norm mikrobiologicznych. System Safety Gate umożliwia szybkie informowanie o niebezpiecznych produktach konsumenckich i ułatwia ich usuwanie z obrotu na terenie całej Unii Europejskiej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.07.2025 11:15
Aplikacja zakupowa drogerii DM – na pierwszym miejscu w badaniu KPMG
Aplikacja zakupowa DM cieszy się dużą popularnością także wśród polskich użytkowników DM

Która z aplikacji zakupowych sieci handlowych najbardziej przypadła do gustu niemieckim użytkownikom? KPMG po raz pierwszy wyróżniło najbardziej przyjazne dla klienta aplikacje B2C nagrodą Digital Service Award 2025. Pierwsze miejsce w rankingu zajęły drogerie DM, które również w Polsce z powodzeniem sprzedają kosmetyki i produkty gospodarstwa domowego przez internet.

Która z aplikacji sieci handlowych najlepiej spełnia oczekiwania użytkowników? Na to pytanie miało odpowiedzieć badanie Digital Service Awards, przeprowadzone przez KPMG w Niemczech. Wyniki opublikowano pod koniec czerwca 2025. Najbardziej przyjazne dla klientów aplikacje B2C w Niemczech zostały wyróżnione – po raz pierwszy – na podstawie szeroko zakrojonego badania konsumenckiego oraz ocen ekspertów z jury.  

Zobacz też: Marcin Detko, Drogerie DM: Do końca roku chcemy mieć około 80 sklepów

Wybór był przeprowadzony w dwóch etapach: najpierw przeprowadzono ankietę wśród około 2 tys. użytkowników na temat ich świadomości, użytkowania i zadowolenia z aplikacji 150 największych niemieckich firm B2C. Następnie 15 najlepiej ocenionych aplikacji przeszło do ostatniej rundy oceny, dokonanej przez interdyscyplinarne jury.

Jury oceniło aplikacje na podstawie pięciu kryteriów: przyjazności dla użytkownika (doświadczenie klienta), stopnia innowacyjności, korzyści społecznych, zasięgu i marki pracodawcy.

Zwycięzcy przekonali jury swoim podejściem, skoncentrowanym na użytkowniku, a także strategiczną wizją. W aplikacji DM uznanie konsumentów i jurorów zdobył nacisk, położony na personalizacji treści. Kolejne miejsca na podium zdobyły aplikacje sieci spożywczych: Lidl oraz REWE.

Zobacz też: W Warszawie działa już piąta drogeria DM. Byliśmy na jej otwarciu! [FOTORELACJA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 10:21