StoryEditor
Biznes
14.05.2020 00:00

Jak przetrwać obecny kryzys w firmie rodzinnej? Family Business Week już 18 maja

Czy mam płynność finansową, aby przejść ten kryzys? Czy naruszać majątek prywatny, żeby ratować biznes? Jak udowodnić wartość firmy przy sprzedaży? Jak planować strategię rozwoju i inwestycje? Czy w Polsce dzięki Covid-19 narodzi się lokalny patriotyzm? – to tylko niektóre z tematów tegorocznego Family Business Week. O dylematach firm rodzinnych w czasie kryzysu będą rozmawiać wybitni eksperci. Dla czytelników „Wiadomości Kosmetycznych” 20 proc. zniżki przy rejestracji!

Epidemia koronawirusa w Polsce i na świecie przewróciła biznesową rzeczywistość do góry nogami. Kryzys gospodarczy i wyzwania, które pojawiły się nagle zaskoczyły niejednego przedsiębiorcę. Przetrwają tylko najsilniejsi, Ci którzy znajdą receptę na sukces w czasie kryzysu – prognozują eksperci Instytutu Biznesu Rodzinnego, który jest organizatorem Międzynarodowego Biznesu Firm Rodzinnych. Tegoroczna edycja konferencji pod hasłem "Dylematy rodzin biznesowych podczas pandemii COVID-19" rozpoczyna się już 18 maja. 

W tym roku Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych odbędzie się w strefie online i został tak zaprojektowany, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom rodzin biznesowych, które zmagają się z kryzysem i turbulencjami.  
Zmieniona formuła wydarzenia to 5 dni (18-22 maja 2020), które pozwalają systemowo spojrzeć na obszar przedsiębiorstwa, przywództwa, majątku, rodziny właścicielskiej oraz globalnego otoczenia firmy.
Każdego dnia podczas konferencji zostanie poruszony inny temat związany z systemowym zarządzaniem firmą rodzinną – ujęty praktycznie przez międzynarodowych ekspertów oraz właścicieli firm rodzinnych z Polski i ze świata. 

Wśród prelegentów znajdą się m.in. Roman Wieczorek – były wiceprezes światowego zarządu Skanska; przedstawiciel największej rodziny biznesowej w Europie –  Antoine Mayaud z rodziny Mulliez (właścicieli m.in. sieci Auchan, Leroy Merlin, Decathlon); dr Adrianna Lewandowska – prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, międzynarodowy ekspert i doradca przedsiębiorstw rodzinnych; Greg McCann, który podejmie się tematu zarządzania firmą rodzinną w burzliwych czasach oraz pionier w branży doradztwa dla firm rodzinnych David Bork, którego inspirującą książkę,,The little red book of family business‘‘ uczestnicy mogą odebrać w ramach prezentu. 

O szczegółach wydarzenia opowiada tutaj dr Adrianna Lewandowska, inicjatorka kongresu.

Pełny program wydarzenia jest dostępny tutaj: https://familybusinessweek.pl 

Organizatorzy przygotowali specjalny rabat dla czytelników „Wiadomości Kosmetycznych”. Na hasło dylematy wpisane przy rejestracji, użytkownik otrzyma 20% zniżki na udział w wydarzeniu.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
10.09.2024 07:00
Ambra: specjalne oferty na targach oraz nagrody dla partnerów, którzy rozwijają z firmą biznes i wspierają niezależny rynek
Targi chemiczno-kosmetyczne Ambra, 6 września 2024, Gliwice
Targi chemiczno-kosmetyczne Ambra, 6 września 2024, Gliwice / fot.wiadomoscikosmetyczne.pl
Targi chemiczno-kosmetyczne Ambra, 6 września 2024, Gliwice
Arena Pre Zero Gliwice / fot.wiadomościkosmetyczne.pl
Targi chemiczno-kosmetyczne Ambra, 6 września 2024, Gliwice
Targi chemiczno-kosmetyczne Ambra, 6 września 2024, Gliwice / fot.wiadomościkosmetyczne.pl
Targi chemiczno-kosmetyczne Ambra, 6 września 2024, Gliwice
Joanna Mazur, kierownik sieci partnerskiej Drogerie Koliber. Targi chemiczno-kosmetyczne Ambra, 6 września 2024, Gliwice / fot.wiadomościkosmetyczne.pl
Targi chemiczno-kosmetyczne Ambra, 6 września 2024, Gliwice
Targi chemiczno-kosmetyczne Ambra, 6 września 2024, Gliwice
Targi chemiczno-kosmetyczne Ambra, 6 września 2024, Gliwice
Targi chemiczno-kosmetyczne Ambra, 6 września 2024, Gliwice
Gallery

Indywidualni detaliści, przedstawiciele franczyzowych sieci oraz dostawcy spotkali się w Gliwicach na targach, które zorganizowała firma dystrybucyjna Ambra w swoją 33 rocznicę działania na rynku kosmetyczno-chemicznym. Dostawcy przygotowali specjalnie rabatowane oferty. Zarząd Ambry nagrodził partnerów handlowych, którzy rozwijają z firmą biznes. Również Wiadomości Kosmetyczne zostały wyróżnione za wspieranie od lat rynku niezależnego.

Ambra – firma dystrybucyjna z grupy Eurocash – zorganizowała targi dla swoich klientów detalicznych. W gliwickiej hali Arena Pre Zero dostawcy kosmetyków, chemii domowej oraz kilka firm z branży spożywczej zaprezentowało swoje oferty - w sumie ponad 50 wystawców.

Detaliści mogli zamówić pakiety produktów w atrakcyjnych, targowych cenach. Wszyscy wystawcy oferowali upusty cenowe lub rabaty procentowe od kilku do kilkunastu procent do odbioru w towarze. Kupujący byli mobilizowani do robienia zakupów na wszystkich stoiskach – za największe zamówienia mogli wygrać wartościowe upominki rzeczowe ufundowane przez dostawców, takie jak np. pralka czy profesjonalny ekspres do kawy. Każde targi slużą także zrobieniu określonych targetów przez przedsiębiorców działających na niezależnym rynku. Najlepsi są nagradzani przez dostawców i dystrybutora np.biorąc udział w atracyjnych wyjazdach integracyjnych.

Targi były okazją do zaprezentowania nowości i sezonowych ofert. Właściciele sklepów składali już zamówienia np. na zestawy świąteczne. Wrzesień to czas, kiedy sklepy zaczynają kupować kosmetyki, które zaoferują w okresie Bożego Narodzenia. Widać jednak, że zestawy kosmetyków mają charakter uniwersalny – tak aby mogły być upominkami także z innych okazji.

Frekwencja na targach dopisała. Dla wystawców był to dobry znak, ponieważ pierwsza połowa roku w handlu (nie tylko tradycyjnym, również w sieciach i w e-commerce) nie była zadowalająca. Koszyki zakupowe zmniejszały się.

Na samym rynku tradycyjnym, na którym pracuje Ambra, problemem jest zmniejszająca się liczba sklepów. Dostawców martwi, że zamykają lub przygotowują się do zamknięcia swoich biznesów właściciele drogerii, których nazywają „grubymi rybami” – mocni na rynku, składający duże zamówienia. Powodem jest silna konkurencja sieci drogeryjnych, które opanowały rynek i wchodzą do coraz mniejszych miast, ale także brak następców, którzy przejęliby biznes po rodzicach. Rosną także czynsze za wynajem lokali oraz bardzo dużym obciążeniem są koszty pracownicze.

Dostawcy podkreślają zarazem, że dobrze zarządzane sklepy kosmetyczne nadal potrafią znaleźć dla siebie niszę. Najlepiej radzą sobie jednak te, których właściciele bardzo szybko reagują na to, co dzieje się na rynku, zmieniają ofertę na sezonową i nie opierają się tylko na kosmetykach, a raczej stają się sklepami wielobranżowymi. Takie placówki mają swoich wiernych klientów w małych miastach i miasteczkach, a działający tak przedsiębiorcy np. w sieci Drogerie Koliber prowadzą po kilka sklepów. Niestety w dużych miastach tradycyjnych drogerii już praktycznie nie ma. Zostały wyparte przez drogerie sieciowe. 

Sami detaliści zauważają, że brakuje również odpowiedniego wsparcia ze strony dostawców. Bywa, że ceny oferowane przez producentów w hurcie są wyższe niż ceny, w których konsument kupuje podczas promocji  w sieciach drogeryjnych lub dyskontowych.

Tradycją imprez handlowych organizowanych przez dystrybutorów jest wyróżnianie detalistów, którzy są najlepszymi klientami hurtowni, są lojalni, realizują największe zamówienia. Tak też stało się tym razem.

Ambra z okazji swoich 33 urodzin nagrodziła również sieci franczyzowe, które rozwijają z nią biznes – symboliczne statuetki odebrali ich reprezentanci-franczyzobiorcy. Wyróżnieni zostali również dostawcy szczególnie wspierający handel tradycyjny. Zarząd Ambry przyznał także specjalną statuetkę dla Wiadomości Kosmetycznych za wspieranie przez lata handlu detalicznego. Dziękujemy!

 

Wieczorną galę poprowadziła dyrektor generalna spółki Ambra, Klaudia Rudewicz. Wraz z nią statuetki dla partnerów handlowych wręczali menedżerowie Joanna Mazur, Jakub Kudzia i Tomasz Zięba.

Oto lista wszystkich nagrodzonych:

NAJDŁUŻSZY STAŻ KUPOWANIA W AMBRZE

  1. FIRMA BADEX IZABELA BOJDYS
  2. FIRMA KOLOR PAWŁOWICE DANUTA DUDZIK
  3. FIRMA BOŻENA GÓRKA
  4. FIRMA WIMAR PAWEŁ HAMERLIK
  5. Firma DARIUSZ KOŁODZIEJSKI
  6. FIRMA YARD TATIANA KURZEJA
  7. FIRMA CUBA RYSZARD MAŃKA
  8. FIRMA ŁASUCH BOŻENA POLAKOWSKA
  9. FIRMA NEFRETETE JAWORZNO DOROTA NOSZKA
  10. FIRMA RSZZ KRZESZOWICE ŁUKASZ SZYPUŁA
  11. FIRMA ASTIKA EDWARD PABIAN
  12. FIRMA JASKÓŁKA ANDRZEJ PLASKACZ
  13. SKLEPY EURO TOMASZ ROSZKO
  14. FIRMA JS JOLANTA KULESZA-SKOWIERZAK I RADOSŁAW SKOWIERZAK
  15. FIRMA SYLWIA MICHAŁ SPOREK
  16. FIRMA SPECTRUM RAFAŁ TRZEPACZKA

 

SIECI FRANCZYZOWE, KTÓRE WSPÓLNIE Z AMBRĄ ROZWIJAJĄ BIZNES

  1. BINGO – KAZIMIERA I JAN WĘGLARZ
  2. DROGERIE KOLIBER – Bożena Górka
  3. EURO – Tomasz Roszko
  4. GROSZEK – Mateusz Wójs
  5. LABOO – Andrzej Przewoźnik
  6. LEWIATAN OPOLE – Bożena Polakowska
  7. LEWIATAN ŚLĄSK – Radosław Skowierzak
  8. PSD – Paweł Litera
  9. RABAT – Przemysław Kwiecień
  10. LEWIATAN BIELSKO-BIAŁA – Marek Makowski
  11. LEWIATAN ŻORY – Bogdan Gorgol
  12. KUPIEC – Jarosław Dydak

 

NAGRODY SPECJALNE DLA PRODUCENTÓW

  1. DRAMERS – Marcin Wyszyński
  2. COLGATE-PALMOLIVE – Dariusz Lech
  3. NIVEA – Tomasz Sokołowski
  4. ICT POLAND - Wioletta Salczyńska
  5. DR. MIELE – Agata Czubaja
  6. UNILEVER - Marta Tomaszewicz-Birycka
  7. HENKEL – Mieczysław Hoffman
  8. SARANTIS – Krzysztof Lusina
  9. SOFIDEL - Aleksandra Jasińska
  10. PHARMA CF – Bogusław Musiał

 

 WSPIERANIE RYNKU NIEZALEŻNEGO

WIADOMOŚCI KOSMETYCZNE – KATARZYNA BOCHNER

 

Ambra to hurtownia działająca w strukturach Grupy Eurocash. W ramach spółki zaopatruje sklepy rynku tradycyjnego w produkty z kategorii chemia, higiena, kosmetyki (nie ma w ofercie kosmetyków kolorowych) oraz produkty przemysłowe. Firma współpracuje z ponad setką producentów. Ma klientów drogeryjnych, zrzeszonych w sieciach i działających indywidualnie, klientów z sektora spożywczego – supermarkety i małe sklepy oraz instytucje. W partnerskiej sieci Drogerie Koliber skupia blisko 140 placówek. W sklepach spożywczych rozwija program Shelf, czyli zarządzania półką chemiczną. Objętych nim jest ponad 650 sklepów. Ambra ma magazyn główny w Pszczynie oraz cross-docki pod Rzeszowem i w okolicach Wrocławia. Planuje uruchamiać kolejne.

Czytaj więcej: Klaudia Rudewicz, Ambra, Eurocash: Nie mamy w magazynach wszystkiego, co pojawia się na rynku, bo nie o to w tym biznesie chodzi

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.09.2024 16:23
Pokolenie Alfa, zagrożenia i szanse AI, zielona rewolucja w beauty – wyzwania i cele. Forum Branży Kosmetycznej 2024 już 24 października!
Forum Branży Kosmetycznej organizowane jest od 12 lat. Zdjęcie z edycji 2023fot. Shootit Photography

Już 24 października w Warszawie odbędzie się 12. edycja Forum Branży Kosmetycznej. Przewodnie hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości” i zawiera w sobie motywy kluczowych debat, do których zaprosiliśmy znakomitych ekspertów.

„Generacja JA, pokolenie Alfa – kim są beauty konsumenci przyszłości?” – nad tym, jak młode pokolenia odbierają świat, jak go kształtują i czego oczekują od marek kosmetycznych jako konsumenci porozmawiają m.in. Katarzyna Mauduit, Marketing Director Poland & CEE Douglas; Anna Rucińska, Head of Burda Beauty Center & Communites (wizaz.pl); Marcin Mielniczuk, eCommerce Director eZebra oraz Andrew Mc Dougall, Director Beauty & Personal Care Research Mintel Group, który także otworzy całą konferencję wprowadzając uczestników w najbardziej aktualne beauty trendy.

 „AI wróg, czy przyjaciel?” – o tym będą dyskutować m.in. Monika Kolaszyńska, Prezes Zarządu, Super-Pharm Poland; Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead, Poland, Baltics & Ukraine, Unilever; Adam Nitecki, E-Commerce General Manager, L‘Oréal Poland & Baltic Countries; Krzysztof Kończyk, Dyrektor Strategy& w Polsce, Marcin Lenkiewicz, Wiceprezes Grupy Blix. To będzie spojrzenie na technologię z perspektywy firm, które wykorzystują już AI w szerokim zakresie, ale mają pełną świadomość, że nie można pozostawić tych procesów poza kontrolą.

Forum Branży Kosmetycznej 2024

Kiedy? 24 października 2024 r.

Gdzie? Hotel Arche Krakowska, Warszawa, Aleja Krakowska 237/U1, 02-180 Warszawa

Szczegóły: program i rejestracja

Zielona rewolucja, zrównoważony rozwój, nowe wymagania dotyczące deklaracji środowiskowych. Sektor kosmetyczny jest poddany ogromnej presji zmian w obszarze surowców kosmetycznych, wprowadzania biodegradowalnych opakowań, dostosowania całej swojej działalności do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego. Z jednej strony to konieczność, z drugiej w wątpliwość poddawany jest sposób w jaki prowadzona jest zielona rewolucja. Wielu twierdzi, że wyśrubowane normy ekologiczne wprost prowadzą do pozbawienia europejskich firm konkurencyjności. Wśród uczestników debaty „Po pierwsze środowisko. Gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy?” znajdą się przedstawiciele producentów, handlu i logistyki. W debacie zasiądą: dr inż. Justyna Żerańska, Dyrektor Generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego; Monika Suwała, Trade Marketing & Sustainability Manager, Henkel Consumer Brands, Henkel Polska; Katarzyna Gorzyńska, Senior Business Development Director, FM Logistic; Marta Szymborska, Członkini Zarządu, Co-CEO, GS1 Polska oraz Paweł Pietruszka, Managing Director, Europe Distribution Group.

W programie konferencji nie zabraknie wykładów dotyczących potrzeb współczesnych konsumentów, narzędzi ułatwiających prowadzenie biznesu w szybko zmieniającym się świecie oraz analiz uwzględniających otoczenie gospodarcze. „Siła marki czy siła ceny? Polski rynek kosmetyczny, perspektywa jutra” – to tytuł prezentacji, którą przedstawi Barbara Nesterowicz, Client Business Partner w firmie badawczej NielsenIQ.

Wiele uwagi poświęcimy także logistyce. Ten obszar biznesu zmienia się w szybkim tempie i dostosowuje do nowej rzeczywistości rynkowej – zwiększa się udział e-commerce w sprzedaży kosmetyków, konsumenci oczekują profesjonalnych i szybkich dostaw, firmy redukują swoje zespoły handlowe, łączą procesy zakupowe i sprzedażowe. „Czy tylko Gen Z? Logistyczne odpowiedzi na oczekiwania klientów branży kosmetycznej” – to tytuł prelekcji, którą poprowadzi Maciej Szczurek, Business Development Manager, GXO. „Od zamówienia do konsumenta – jak logistyka wpływa na wizerunek Twojej firmy w dobie e-commerce?" – tę perspektywę przedstawi Katarzyna Gorzyńska, Senior Business Development Director, FM Logistic.

image
Uczestnikami Forum Branży Kosmetycznej są wyłącznie przedstawiciele handlu i biznesu. Ekspozycje producentów odwiedzają category managerowie odpowiedzialni za zakupy asortymentu i budowanie kategorii
fot. Shootit Photography

Forum Branży Kosmetycznej tradycyjnie jest wydarzeniem, które gromadzi przedstawicieli firm działających w biznesie kosmetycznym i dla tego sektora. Łączy przemysł z handlem. Jest okazją do bezpośrednich kontaktów i doświadczeń. Konferencji towarzyszy część wystawiennicza z prezentacją innowacyjnych produktów kosmetycznych a także usług, wyposażenia i technologii skierowanych do firm z sektora kosmetycznego.

image
Rozdanie nagród Drogeria Roku edycja 2023. Na zdjęciu, na pierwszym planie, Wojciech Dyja, Dyrektor Operacyjny, Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, z nagrodą Grand Prix dla Hebe w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne 
fot. Shootit Photography

Zwieńczeniem eventu jest rozdanie nagród w konsumenckim badaniu Drogeria Roku, które na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych przeprowadzi firma badawcza Mobile Institute. W wieczornej części konferencji Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute przedstawi także wyniki najnowszego badania pokazującego kanały sprzedaży kosmetyków w Polsce i zwyczaje zakupowe konsumentów. Będzie to premierowa prezentacja badania przygotowanego również specjalnie dla Wiadomości Kosmetycznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. wrzesień 2024 16:19