StoryEditor
Biznes
26.01.2024 16:50

Kombajn kosmetyczny - co to jest i jak wybrać właściwy?

Trudno wyobrazić sobie zaopatrzenie nowoczesnego salonu kosmetycznego bez kombajnu kosmetycznego. Czym jest i dlaczego warto go posiadać?

Co to jest kombajn kosmetyczny?

Kombajn kosmetyczny jest urządzeniem o charakterze wielofunkcyjnym, które pozwala na wykonanie kilku, a nawet kilkunastu zabiegów z zakresu medycyny estetycznej. Jest to popularny sprzęt, ponieważ dzięki temu, że zastępuje kilka różnych urządzeń, pozwala zaoszczędzić sporo miejsca w salonie. Kombajn sprawdzi się zarówno w SPA, jak i salonie medycyny estetycznej. Jakie zabiegi można dzięki niemu wykonać? Będzie idealnym wyborem dla salonów, które świadczą usługi mikrodermabrazji, krioterapii, bioliftingu, mezoterapii, czy przeprowadzają zabiegi z wykorzystaniem ultradźwięków.

Jakie zabiegi można wykonać z wykorzystaniem kombajnu kosmetycznego?

Z pomocą kombajnu kosmetycznego można wykonać cały szereg zróżnicowanych zabiegów. Specyfika urządzenia pozwala na jego stosowanie na różnych obszarach ciała. Kombajn kosmetyczny pozwala włączyć w ofertę salony usługi związane z działaniem przeciwstarzeniowym, likwidacją blizn i rozstępów, walką z cellulitem i zwiotczeniem skóry. Wśród zabiegów dostępne są te, które pozwalają zniwelować cienie pod oczami, zrewitalizować kompleksowo skórę. Kombajn kosmetyczny może też być wyposażony w analizer skóry, który pozwala szybko dokonać weryfikacji stanu skóry.

Jaki kombajn kosmetyczny wybrać?

Na rynku dostępnych jest wiele różnych kombajnów kosmetycznych. Jaki kombajn kosmetyczny wybrać? Przed zdecydowaniem się na konkretny sprzęt warto przede wszystkim zdefiniować potrzeby i określić jakiego rodzaju zabiegi chcemy wykonywać przy wykorzystaniu tego sprzętu. Warto przede wszystkim postawić na taki sprzęt, który pozwoli nam pokryć pełną ofertę zabiegów już wykonywanych przez nasz gabinet. Z drugiej jednak strony, jeżeli planujemy także rozwój świadczonych usług, dobrze jest sprawdzić jakie nowe w stosunku do naszej oferty zabiegi może zaoferować dany sprzęt. Z pomocą tego typu urządzenia specjaliści mogą wykonywać nawet kilkanaście lub więcej zróżnicowanych zabiegów. Im większy zakres wykonywanych usług, tym większe powodzenie salonu i tym łatwiejsze zbudowanie stałej bazy klientów. Z jednej strony bowiem osoby odwiedzające salony kosmetyczne lubią mieć dostęp do różnych opcji w jednym miejscu, z drugiej strony, nowi klienci przychodzą z określonym problemem, dla rozwiązania którego poszukują konkretnej pomocy, niekoniecznie wiedząc na jaki zabieg powinni się zdecydować. Posiadając sprzęt, dzięki któremu wykonać można zróżnicowane zabiegi, możemy im zaoferować szerszy zakres usług i w bardziej kompleksowy sposób pomóc im. Na wybór kombajnu kosmetycznego wpływ będzie miała na pewno również jego cena. Im bardziej zaawansowane urządzenie tym więcej ono kosztuje. Z drugiej jednak strony jest to koszt, który po pewnym czasie zwróci się dzięki oferowanym przez salon usługom.

Na wybór kombajnu kosmetycznego nie powinny z kolei wpływać posiadane przez nas umiejętności. Zakup sprzętu, który oferuje nowe dla nas zabiegi, takie, których wykonywania musimy się nauczyć to świetna okazja do rozwoju. Najbardziej nowoczesne sprzęty na rynku są intuicyjne w obsłudze, a co więcej bardzo często wraz ich z ich zakupem oferowane są szkolenia w zakresie obsługi urządzenia.

Warto decydować się na kombajny kosmetyczne renomowanych producentów, którzy mają już swoją pozycję na rynku. Tego typu sprzęty to inwestycja w salon kosmetycznych – od ich niezawodności zależy chociażby to jak układa się nasz grafik. Obecnie klienci są coraz bardziej świadomi, często wiedzą, jakich zabiegów potrzebują i salonów kosmetycznych nie wybierają na zasadzie przypadku. Profesjonalny sprzęt, obsługiwany przez znakomitego kosmetologa to już połowa sukcesu naszej działalności na rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
30.06.2025 20:00
Brazylijski gigant. Dwie duże marki kosmetyczne łączą się, zdobywając ponad połowę lokalnego rynku
IG lolacosmetics

Brazylijskie marki kosmetyczne Skala i Lola From Rio tworzą produkty, przeznaczone przede wszystkim do pielęgnacji włosów kręconych. Teraz obydwie te firmy połączyły się, tworząc grupę będącą potęgą na rynku. Transakcja odbywa się pod okiem firmy inwestycyjnej Advent International, która nabyła 50 proc. udziałów w Skali w 2024 roku. Rynek kosmetyczny w Brazylii cechuje się od lat dużym potencjałem i dynamiką rozwoju.

Skala, znana z przystępnych cenowo produktów, posiada ponad 18 proc. brazylijskiego rynku kremów do pielęgnacji włosów, co czyni ją liderem wolumenu sprzedaży w tym segmencie. Marka jest dostępna w większości (76 proc.) punktów sprzedaży detalicznej w całym kraju i osiągnęła średni roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 30 proc. w ciągu ostatnich ośmiu lat. Ponad 20 proc. jej przychodów pochodzi z rynków międzynarodowych. Marka jest też coraz mocniej obecna na rynku w Stanach Zjednoczonych.

Lola i Skala = silna grupa

Lola From Rio była w Brazylii jednym z pionierów wegańskiej pielęgnacji włosów. Marka, powstała w 2011 roku, zwiększyła swoją sprzedaż ponad sześciokrotnie w ciągu ostatnich sześciu lat. Kosmetyki Loli są sprzedawane online oraz w domach towarowych, aptekach i perfumeriach. Lola rozszerzyła również swoją działalność i poza produktami do pielęgnacji włosów oferuje również kosmetyki pielęgnacyjne do ciała.

Dzięki połączeniu obydwu marek, ich łączny obrót wyniesie ok. 307 mln euro. Grupa docierać będzie do 54 proc. brazylijskich gospodarstw domowych, a globalnie produkty będą dystrybuowane w ponad 80 krajach. Co ważne, Skala i Lola From Rio będą nadal działać niezależnie, w dotychczasowych siedzibach – wspólne będa natomiast zakłady produkcyjne, kanały dystrybucji oraz inwestycje, ponoszone na innowacje.

Zobacz też: Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…

Rynek brazylijski rośnie w siłę, inkluzywność, innowacje i kosmetyki wegańskie odgrywają ważną rolę

Rynek kosmetyczny w Brazylii odnotowuje w ostatnich latach dynamiczny rozwój, stając się jednym z kluczowych graczy na arenie globalnej.

Brazylia konsekwentnie utrzymuje pozycję jednego z największych rynków kosmetycznych na świecie, plasując się w czołówce, zaraz po Stanach Zjednoczonych, Chinach i Japonii.

Kluczowe trendy i czynniki wpływające na rozwój to między innymi:

  • Silny wzrost pomimo wyzwań: mimo globalnych kryzysów rynek brazylijski wykazuje dużą odporność. Np. w 2020 roku sektor higieny osobistej, perfum i kosmetyków zamknął rok ze wzrostem o 5,8 proc. - znacznie powyżej prognoz. 
  • Wysokie wydatki na kosmetyki: Brazylia jest trzecim krajem na świecie, gdzie najwięcej wydaje się na kosmetyki. Jest to również trzeci kraj pod względem liczby wprowadzanych na rynek nowych produktów.
  • Dominacja producentów krajowych: Około 90 proc. kosmetyków i perfum kupowanych na rynku brazylijskim to towary produkowane przez brazylijskich producentów. Najwięksi gracze to Natura & Co i Grupo Boticário, które są globalnie rozpoznawalnymi firmami. W ostatnich latach globalnie popularna stała się marka Sol de Janeiro.

Trendy konsumenckie, przekładające się na rozwój rynku kosmetycznego w Brazylii:

  • Pielęgnacja skóry: odnotowuje dwucyfrowy wzrost (na czele: maski do twarzy i peelingi)
  • Kosmetyki naturalne i wegańskie: rynek ten dynamicznie rośnie
  • Inkluzywność: brazylijskie marki kosmetyczne odpowiadają na potrzeby inkluzywności, oferując produkty zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, oraz uwzględniając różnorodność odcieni skóry i typów włosów
  • Lokalne składniki i zrównoważony rozwój: konsumenci doceniają produkty wykorzystujące lokalne zasoby naturalne i te, które są produkowane w sposób zrównoważony
  • Innowacyjność w pielęgnacji włosów i kolor: Brazylijczycy przykładają dużą wagę do pielęgnacji włosów i są otwarci na innowacyjne rozwiązania. Rynek kolorowych kosmetyków, łatwych w aplikacji, również zyskuje na znaczeniu.
  • Potencjał eksportowy i importowy: Brazylia jest atrakcyjnym rynkiem dla eksporterów kosmetyków, choć polityka protekcjonistyczna rządu może stanowić pewne wyzwania. Głównymi importerami do Brazylii są Francja i Chiny. Najczęściej importowane są produkty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kremy/produkty do opalania i zapachy.

Prognozy (kosmetyczne) dla Brazylii

Prognozuje się, że brazylijski sektor kosmetyczny i pielęgnacji osobistej będzie nadal dynamicznie rósł. Niektóre źródła wskazują na tempo wzrostu CAGR na poziomie 7,3 proc. w ciągu najbliższych kilku lat, a w latach 2024-2028 Brazylia ma charakteryzować się najwyższą dynamiką wzrostu na świecie (około 34 proc. wzrostu wartości rynku w stosunku do 2023 roku).

Brazylijski rynek kosmetyczny to sektor bardzo żywy, mocno rozwijający się, napędzany przez silną kulturę dbania o wygląd, a także przez innowacyjność lokalnych firm oraz rosnące zainteresowanie konsumentów produktami naturalnymi, inkluzywnymi i zrównoważonymi.

Zobacz też: Givaudan przejmuje większościowy udział w brazylijskim Vollmens Fragrances

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Innowacje
30.06.2025 09:15
Beiersdorf zbuduje w Hamburgu centrum innowacji za 139 mln
Nowe centrum innowacji Beiersdorf będzie zlokalizowane w Hamburgu Beiersdorf

Gotowe centrum będzie miało pow. ok. 14 tys. mkw. Będzie miejscem dla zespołów badawczo-rozwojowych, a także pracowników produkcji, marketingu i sprzedaży. Beiersdorf zapowiada, że integracja tych różnych działów pomoże przyspieszyć wprowadzanie na rynek nowych pomysłów i przełomowych innowacji oraz zoptymalizować synergie w ramach całego łańcucha innowacji.

Niemiecki koncern zainicjował budowę centrum innowacji w Hamburgu – uroczyście położono już kamień węgielny pod budowę, której zakończenie planowane jest na 2028 rok. Beiersdorf zakłada zainwestowanie w nowy obiekt 139 mln euro. 

Centrum innowacji to coś więcej niż tylko budynek – to nasze zobowiązanie wobec przyszłości – podkreśla Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf. – To inwestycja, która pozwoli na globalne wzmocnienie siły naszych innowacji, a także ekscytująca przestrzeń dla rozwoju kreatywności i współpracy. Nasz cel to przyciągnięcie liderów myśli i talentów z całego świata, aby dołączyli do nas w kształtowaniu przyszłości pielęgnacji skóry – dodaje Warnery.

Kluczowym elementem centrum innowacji będzie kompleksowe wykorzystanie technologii cyfrowych. Beiersdorf zamierza wykorzystać sztuczną inteligencję, analizę skóry opartą na danych, a także zdigitalizowane procesy w celu przyspieszenia procesu rozwoju i dokładniejszego przewidywania wyników.

W centrum znajdzie miejsce także zakład, służący do pilotażowej produkcji małych serii i próbek testowych, co umożliwi szybsze i wydajniejsze wykorzystanie zasobów, a także przyspieszy procesy innowacji. – To spowoduje, że cała droga od pomysłu do gotowego produktu będzie bardziej wydajna i zrównoważona – podkreśla niemiecki producent.

image
Nowy budynek, zaprojektowany przez Brechensbauer Weinhart + Partner Architects z Monachium, będzie spełniał najwyższe standardy efektywności energetycznej
Beiersdorf mat.pras.

Zobacz też: Beiersdorf otwiera rozbudowane Centrum Produkcyjne w Poznaniu

Celem centrum jest także wsparcie koncernu Beiersdorf w budowaniu silniejszych związków ze start-upami, uniwersytetami, laboratoriami i innymi zewnętrznymi partnerami.

Beiersdorf już teraz ściśle współpracuje z kilkoma instytucjami zewnętrznymi, w tym z Niemieckim Synchrotronem Elektronowym (DESY), Uniwersytetem Technologicznym w Hamburgu (TUHH), Uniwersytetem Nauk Stosowanych w Hamburgu (HAW Hamburg) i Uniwersytetem Helmuta Schmidta (HSU). Centrum innowacji da możliwość pogłębienia tych i nowych partnerstw w bardziej ukierunkowany sposób.

Jak przekonuje Beiersdorf, nowy budynek, zaprojektowany przez Brechensbauer Weinhart + Partner Architects z Monachium, będzie spełniał najwyższe standardy efektywności energetycznej. Będzie wyposażony w “zielony dach”, panele fotowoltaiczne i system geotermalny, co znacznie zmniejszy zapotrzebowanie na energię.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. lipiec 2025 00:27