StoryEditor
Biznes
26.01.2024 16:50

Kombajn kosmetyczny - co to jest i jak wybrać właściwy?

Trudno wyobrazić sobie zaopatrzenie nowoczesnego salonu kosmetycznego bez kombajnu kosmetycznego. Czym jest i dlaczego warto go posiadać?

Co to jest kombajn kosmetyczny?

Kombajn kosmetyczny jest urządzeniem o charakterze wielofunkcyjnym, które pozwala na wykonanie kilku, a nawet kilkunastu zabiegów z zakresu medycyny estetycznej. Jest to popularny sprzęt, ponieważ dzięki temu, że zastępuje kilka różnych urządzeń, pozwala zaoszczędzić sporo miejsca w salonie. Kombajn sprawdzi się zarówno w SPA, jak i salonie medycyny estetycznej. Jakie zabiegi można dzięki niemu wykonać? Będzie idealnym wyborem dla salonów, które świadczą usługi mikrodermabrazji, krioterapii, bioliftingu, mezoterapii, czy przeprowadzają zabiegi z wykorzystaniem ultradźwięków.

Jakie zabiegi można wykonać z wykorzystaniem kombajnu kosmetycznego?

Z pomocą kombajnu kosmetycznego można wykonać cały szereg zróżnicowanych zabiegów. Specyfika urządzenia pozwala na jego stosowanie na różnych obszarach ciała. Kombajn kosmetyczny pozwala włączyć w ofertę salony usługi związane z działaniem przeciwstarzeniowym, likwidacją blizn i rozstępów, walką z cellulitem i zwiotczeniem skóry. Wśród zabiegów dostępne są te, które pozwalają zniwelować cienie pod oczami, zrewitalizować kompleksowo skórę. Kombajn kosmetyczny może też być wyposażony w analizer skóry, który pozwala szybko dokonać weryfikacji stanu skóry.

Jaki kombajn kosmetyczny wybrać?

Na rynku dostępnych jest wiele różnych kombajnów kosmetycznych. Jaki kombajn kosmetyczny wybrać? Przed zdecydowaniem się na konkretny sprzęt warto przede wszystkim zdefiniować potrzeby i określić jakiego rodzaju zabiegi chcemy wykonywać przy wykorzystaniu tego sprzętu. Warto przede wszystkim postawić na taki sprzęt, który pozwoli nam pokryć pełną ofertę zabiegów już wykonywanych przez nasz gabinet. Z drugiej jednak strony, jeżeli planujemy także rozwój świadczonych usług, dobrze jest sprawdzić jakie nowe w stosunku do naszej oferty zabiegi może zaoferować dany sprzęt. Z pomocą tego typu urządzenia specjaliści mogą wykonywać nawet kilkanaście lub więcej zróżnicowanych zabiegów. Im większy zakres wykonywanych usług, tym większe powodzenie salonu i tym łatwiejsze zbudowanie stałej bazy klientów. Z jednej strony bowiem osoby odwiedzające salony kosmetyczne lubią mieć dostęp do różnych opcji w jednym miejscu, z drugiej strony, nowi klienci przychodzą z określonym problemem, dla rozwiązania którego poszukują konkretnej pomocy, niekoniecznie wiedząc na jaki zabieg powinni się zdecydować. Posiadając sprzęt, dzięki któremu wykonać można zróżnicowane zabiegi, możemy im zaoferować szerszy zakres usług i w bardziej kompleksowy sposób pomóc im. Na wybór kombajnu kosmetycznego wpływ będzie miała na pewno również jego cena. Im bardziej zaawansowane urządzenie tym więcej ono kosztuje. Z drugiej jednak strony jest to koszt, który po pewnym czasie zwróci się dzięki oferowanym przez salon usługom.

Na wybór kombajnu kosmetycznego nie powinny z kolei wpływać posiadane przez nas umiejętności. Zakup sprzętu, który oferuje nowe dla nas zabiegi, takie, których wykonywania musimy się nauczyć to świetna okazja do rozwoju. Najbardziej nowoczesne sprzęty na rynku są intuicyjne w obsłudze, a co więcej bardzo często wraz ich z ich zakupem oferowane są szkolenia w zakresie obsługi urządzenia.

Warto decydować się na kombajny kosmetyczne renomowanych producentów, którzy mają już swoją pozycję na rynku. Tego typu sprzęty to inwestycja w salon kosmetycznych – od ich niezawodności zależy chociażby to jak układa się nasz grafik. Obecnie klienci są coraz bardziej świadomi, często wiedzą, jakich zabiegów potrzebują i salonów kosmetycznych nie wybierają na zasadzie przypadku. Profesjonalny sprzęt, obsługiwany przez znakomitego kosmetologa to już połowa sukcesu naszej działalności na rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Surowce
20.11.2025 07:42
Dimethyloaminopropylamine (DMAPA) – zakończenie konsultacji w sprawie zharmonizowanej klasyfikacji jako CMR
DMAPA jest diaminą wykorzystywaną w produkcji niektórych surfaktantów, będących składnikami wielu produktów do pielęgnacji, w tym mydeł, szamponów i kosmetyków codziennego użytkuShutterstock

24 października 2025 roku zakończył się okres konsultacji publicznych dotyczących zharmonizowanej klasyfikacji substancji dimethyloaminopropylamine (DMAPA) jako substancji CMR (rakotwórczej, mutagennej lub szkodliwej dla rozrodczości). Konsultacje były wynikiem złożonego rok wcześniej wniosku przez Austrię i miały na celu zebranie opinii przez zainteresowane strony. Planowane przyjęcie opiniowania w sprawie klasyfikacji to początek 2027 roku.

DMAPA posądzona o działanie reprotoksyczne i uczulające

Rok temu, 20 grudnia 2024 roku, Austria złożyła do weryfikacji notyfikację w sprawie zharmonizowanej klasyfikacji i oznakowania dimethyloaminopropylamine (DMAPA, numer CAS: 109-55-7; numer EC: 203-680-9). Substancja została zgłoszona do uznania za CMR o działaniu reprotoksycznym (Repr. 1B, H360) oraz jako czynnik uczulający skóry (Skin Sens. 1A, H317). Wszystko wskazuje na to, że w niedalekiej przyszłości DMAPA nie będzie znajdowała się już w produktach kosmetycznych.

Obecnie DMAPA jest regulowana w Załączniku III Rozporządzenia kosmetycznego 1223/2009, w którym określono limity i wymagania dla produktów zawierających tę substancję:

W przypadku produktów niespłukiwalnych maksymalne stężenie DMAPA w produkcie gotowym do użycia wynosi 2,5 proc.

Dodatkowo, zarówno dla produktów spłukiwalnych, jak i niespłukiwalnych, obowiązują następujące kryteria bezpieczeństwa:

  • substancja nie może być stosowana w połączeniu z systemami nitrozującymi,
  • minimalna czystość DMAPA powinna wynosić 99 proc.,
  • maksymalna zawartość amin drugorzędowych w surowcach nie może przekraczać 0,5 proc.,
  • maksymalna zawartość nitrozoamin w surowcach wynosi 50 μg/kg,
  • substancję należy przechowywać w pojemnikach niezawierających azotynów.

Nowe regulacje oraz planowana klasyfikacja DMAPA jako substancji reprotoksycznej i uczulającej podkreślają rosnące znaczenie bezpieczeństwa konsumentów i konieczność monitorowania surowców chemicznych stosowanych w kosmetykach. Producentom pozostaje śledzenie postępów procesu legislacyjnego oraz zaplanowanie dostosowania receptur do nadchodzących wymogów, aby zapewnić zgodność z przepisami i bezpieczeństwo produktów.

image

Kolejne składniki perfum zostaną wycofane? Jest opinia RAC w sprawie Bourgeonal, Cyclamen Aldehyde oraz Cyclemax

Co to znaczy dla branży?

Dimethyloaminopropylamine (DMAPA) jest diaminą wykorzystywaną w produkcji niektórych surfaktantów, będących składnikami wielu produktów do pielęgnacji, w tym mydeł, szamponów i kosmetyków codziennego użytku. Przyjęcie klasyfikacji CMR dla DMAPA oznacza, że substancja ta wkrótce nie będzie mogła być stosowana w produktach kosmetycznych, co wymusza na producentach dostosowanie receptur i procesów produkcyjnych.

Obecnie większość dostawców surowców chemicznych wycofała DMAPA ze swoich ofert, co sprawia, że branża kosmetyczna już rozpoczęła procesy adaptacyjne. Monitorowanie dalszych postępów prac legislacyjnych i aktualizacji w sprawie klasyfikacji DMAPA jest możliwe na stronie internetowej ECHA.

Aleksandra Kondrusik

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 13:32