StoryEditor
Biznes
16.08.2024 09:37

Kosmetyki pamiątką z Polski? Targi Polskiego Produktu Turystycznego organizują konkurs dla producentów

Polskie kosmetyki mają szansę powalczyć o zostanie pamiątką równie popularną co magnesik z orłem białym. / DALL-E

W tegorocznej edycji konkursu „Pamiątka z Polski – Polish Souvenirs” producenci z całego kraju będą rywalizować o miano najlepszych pamiątek, które w unikalny sposób odzwierciedlają polską kulturę, historię i tradycje. W konkursie oceniane będą produkty z 13 kategorii, w tym kosmetycznej, a zwycięzcy otrzymają prestiżowy certyfikat „Polska Pamiątka Turystyczna – the Best Polish Souvenir 2024”.

Konkurs „Pamiątka z Polski – Polish Souvenirs” to inicjatywa skierowana do polskich producentów, którzy tworzą pamiątki promujące pozytywne skojarzenia z Polską. Udział w konkursie mogą wziąć zarówno duże firmy, jak i drobni rzemieślnicy. Produkty, które zakwalifikują się do konkursu, muszą odwoływać się do polskich miejsc, osób czy wydarzeń, budząc przy tym pozytywne emocje. Wśród zgłoszeń znajdą się przedmioty z szerokiego spektrum branż: jedną z kategorii konkursowych są kosmetyki.

W tegorocznej edycji organizatorzy przewidzieli 13 kategorii konkursowych, co podkreśla różnorodność sektora pamiątkarskiego. Zgłoszenia można nadsyłać w takich kategoriach jak sztuka, kosmetyki, tekstylia, pamiątki regionalne czy innowacje. Produkty oceniane będą pod kątem atrakcyjności, oryginalności oraz jakości wykonania. Szczególną uwagę zwracać się będzie na materiały użyte do produkcji, ich pochodzenie oraz funkcjonalność. Wygrywa ten produkt, który uzyska największą liczbę punktów przyznanych przez komisję konkursową.

Zgłoszenia do konkursu „Pamiątka z Polski – Polish Souvenirs” przyjmowane są do 10 września 2024 roku. Prace mogą być dostarczane osobiście lub drogą online, w zależności od ich wielkości. Zwycięzcy konkursu zostaną ogłoszeni podczas Targów Polskiego Produktu Turystycznego, które odbędą się w dniach 5-6 października 2024 roku w Krakowie. Oprócz certyfikatu „Polska Pamiątka Turystyczna – the Best Polish Souvenir 2024”, nagrodzone prace będą promowane na polskich i międzynarodowych wydarzeniach branżowych.

Organizatorami konkursu są Stowarzyszenie Polskich Mediów oraz redakcja TTG Polska, we współpracy z Warszawską Izbą Gospodarczą. Patronat nad wydarzeniem objęły m.in. Polska Organizacja Turystyczna oraz regionalne organizacje turystyczne. Konkurs nie tylko promuje polską kulturę i tradycje, ale także wspiera lokalnych twórców, dając im szansę na dotarcie do szerszej publiczności i zwiększenie rozpoznawalności ich produktów na rynku turystycznym.

Czytaj także: Indie obiecującym rynkiem dla polskich kosmetyków. By rósł eksport, potrzebujemy lepszych relacji dyplomatycznych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
01.07.2025 13:36
KAS zatrzymała 60 tys. nielegalnych suplementów i leków w ramach operacji PANGEA XVII
Nielegalne produkty zostały przejęte w wyniku międzynarodowej akcji.Ministerstwo Finansów - Krajowa Administracja Skarbowa

W okresie od grudnia 2024 roku do maja 2025 roku Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) uczestniczyła w międzynarodowej operacji PANGEA XVII, koordynowanej przez INTERPOL. Akcja, obejmująca działania w 90 krajach, miała na celu walkę z nielegalnym handlem produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi. W Polsce w operację zaangażowane były również Policja oraz Główny Inspektorat Farmaceutyczny. KAS zabezpieczyła blisko 60 tys. sztuk nielegalnych produktów różnego typu.

W skali globalnej operacja zakończyła się zatrzymaniem 769 osób oraz rozbiciem 123 zorganizowanych grup przestępczych. Służby zabezpieczyły łącznie 50,4 miliona dawek podrobionych lub nielegalnych leków, których wartość oszacowano na około 65 milionów dolarów. W porównaniu do poprzednich edycji PANGEA, obecna odsłona trwała dłużej, co pozwoliło na przeprowadzenie dokładniejszych kontroli.

W Polsce działania kontrolne prowadzone były w sortowniach przesyłek, na lotniskach, w centrach logistycznych, na przejściach granicznych oraz drogach. Zatrzymane produkty obejmowały m.in. tabletki, saszetki, spraye, igły, strzykawki, plastry, inhalatory czy wyroby weterynaryjne. Ich wartość szacowana jest na ponad 800 tys. zł. Najczęściej były to środki wspomagające układ pokarmowy i nerwowy, leki przeciwlękowe, psychostymulanty, sterydy anaboliczne oraz suplementy diety.

Najwięcej nielegalnych produktów pochodziło z Indii i Ukrainy, a także z USA, Republiki Korei, Rosji i Białorusi. Zatrzymane towary w dużej mierze przeznaczone były na rynek polski, ale część miała trafić także do odbiorców w innych krajach Unii Europejskiej. Działania KAS miały na celu nie tylko egzekwowanie prawa, ale również ochronę zdrowia publicznego przed potencjalnie niebezpiecznymi substancjami.

Operacja PANGEA XVII po raz kolejny pokazała, jak ważna jest międzynarodowa współpraca w walce z fałszywymi lekami. Dzięki koordynowanym działaniom wielu państw oraz organizacji, możliwe jest ograniczanie skali tego zjawiska i promowanie bezpiecznych zachowań konsumenckich. KAS odegrała w tej edycji istotną rolę, podkreślając znaczenie kontroli granicznych i skutecznej prewencji w zwalczaniu przestępczości farmaceutycznej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.07.2025 13:24
L‘Oreal przejmuje Color Wow – markę premium z kosmetykami do włosów
L‘Oreal przez przejęcie marki Color Wow chce wykorzystać szybki wzrost w segmencie produktów premium do pielęgnacji włosówIG_Colorwowhair

Francuski gigant kosmetyczny L‘Oreal poinformował o podpisaniu umowy, dotyczącej przejęcia marki kosmetyków do włosów Color Wow. L‘Oreal chce dzięki temu wykorzystać szybki wzrost w segmencie produktów premium do pielęgnacji włosów – dowiedział się Reuters. Warunki umowy nie zostały ujawnione.

Dla L‘Oreal w ubiegłym roku pielęgnacja włosów była drugą (po perfumach) najszybciej rozwijającą się kategorią w L‘Oreal, napędzaną przez kolejne premiery produktów dla określonych typów i kondycji włosów.

Firma zapowiedziała na początku tego roku, że zamierza zwiększać innowacyjność i wzrost w segmencie produktów do pielęgnacji włosów premium, które sprzedawane są zarówno w kanale online, jak i w salonach.

Color Wow to firma mająca siedziby w USA i Wielkiej Brytanii, specjalizująca się w produkcji kosmetyków przeznaczonych do włosów kręconych. 

Zobacz teżBrazylijski gigant. Dwie duże marki kosmetyczne łączą się, zdobywając ponad połowę lokalnego rynku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 04:27