Konkurs „Pamiątka z Polski – Polish Souvenirs” to inicjatywa skierowana do polskich producentów, którzy tworzą pamiątki promujące pozytywne skojarzenia z Polską. Udział w konkursie mogą wziąć zarówno duże firmy, jak i drobni rzemieślnicy. Produkty, które zakwalifikują się do konkursu, muszą odwoływać się do polskich miejsc, osób czy wydarzeń, budząc przy tym pozytywne emocje. Wśród zgłoszeń znajdą się przedmioty z szerokiego spektrum branż: jedną z kategorii konkursowych są kosmetyki.
W tegorocznej edycji organizatorzy przewidzieli 13 kategorii konkursowych, co podkreśla różnorodność sektora pamiątkarskiego. Zgłoszenia można nadsyłać w takich kategoriach jak sztuka, kosmetyki, tekstylia, pamiątki regionalne czy innowacje. Produkty oceniane będą pod kątem atrakcyjności, oryginalności oraz jakości wykonania. Szczególną uwagę zwracać się będzie na materiały użyte do produkcji, ich pochodzenie oraz funkcjonalność. Wygrywa ten produkt, który uzyska największą liczbę punktów przyznanych przez komisję konkursową.
Zgłoszenia do konkursu „Pamiątka z Polski – Polish Souvenirs” przyjmowane są do 10 września 2024 roku. Prace mogą być dostarczane osobiście lub drogą online, w zależności od ich wielkości. Zwycięzcy konkursu zostaną ogłoszeni podczas Targów Polskiego Produktu Turystycznego, które odbędą się w dniach 5-6 października 2024 roku w Krakowie. Oprócz certyfikatu „Polska Pamiątka Turystyczna – the Best Polish Souvenir 2024”, nagrodzone prace będą promowane na polskich i międzynarodowych wydarzeniach branżowych.
Organizatorami konkursu są Stowarzyszenie Polskich Mediów oraz redakcja TTG Polska, we współpracy z Warszawską Izbą Gospodarczą. Patronat nad wydarzeniem objęły m.in. Polska Organizacja Turystyczna oraz regionalne organizacje turystyczne. Konkurs nie tylko promuje polską kulturę i tradycje, ale także wspiera lokalnych twórców, dając im szansę na dotarcie do szerszej publiczności i zwiększenie rozpoznawalności ich produktów na rynku turystycznym.
Czytaj także: Indie obiecującym rynkiem dla polskich kosmetyków. By rósł eksport, potrzebujemy lepszych relacji dyplomatycznych