StoryEditor
Biznes
24.09.2025 08:43

L’Oréal zainteresowany spuścizną Armaniego – ale tylko działem kosmetyków

Koncern L’Oréal, wskazany przez Giorgio Armaniego jako potencjalny inwestor w firmie należącej przez zmarłego niedawno włoskiego kreatora mody, zainteresowany jest wyłącznie działem kosmetycznym – najbardziej dochodową częścią schedy. Francuski gigant kosmetyczny był jednym z trzech koncernów (obok LVMH oraz EssilorLuxottica), wymienionych w testamencie Armaniego.

Włoski projektant wskazał te firmy jako preferowanych przez niego kupców 15 proc. udziałów w Giorgio Armani SpA. Taka część majątku została wyznaczona spadkobiercom przez Armaniego do sprzedaży w ciągu 18 miesięcy. Armani poinformował również w testamencie, że nabywca będzie miał możliwość zwiększenia swojego udziału do większościowego po trzech latach.

image

Giorgio Armani nie żyje. Zmarł w wieku 91 lat

Niedawna śmierć Armaniego w wieku 91 lat wywołała mocne spekulacje i analizy dotyczące tego, który z koncernów byłby najlepszym nabywcą jego firmy. Armani stworzył rozległe imperium, obejmujące odzież gotową do noszenia, haute couture, luksusowe artykuły wyposażenia wnętrz, a także okulary we współpracy z EssilorLuxottica. Zegarki sygnowane nazwiskiem założyciela są sprzedawane za pośrednictwem Fossil Group Inc.

L’Oréal, który posiada licencję od Armaniego na sprzedaż perfum, kosmetyków do makijażu i produktów do pielęgnacji skóry do 2050 roku, prawdopodobnie pozostanie przy swojej dotychczasowej strategii, skupionej na kosmetykach.

image

„Sukcesja” po włosku: Testament Armaniego otwiera drogę do sprzedaży udziałów lub giełdy

Dzięki licencji kosmetycznej Armani wygenerował w zeszłym roku ok. 1,5 mld euro przychodu – szacują analitycy HSBC. Stanowiłoby to ok. 10 proc. luksusowego działu L’Oréal i 3,45 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Natomiast umowa dotycząca okularów z EssilorLuxottica wygenerowała dla Armaniego prawdopodobnie 500 mln euro sprzedaży.

Z szacunków analityków Berenberg, wartość firmy Armani może sięgać nawet 7 mld euro. W 2024 roku firma odnotowała skonsolidowane przychody w wysokości 2,3 mld euro, co oznacza spadek o 5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Są to przychody wygenerowane głównie przez linie odzieżowe i artykuły wyposażenia wnętrz, nie uwzględniające dochodów z części kosmetycznej.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
23.09.2025 21:26
Razem dla czystego Bałtyku. Neboa partnerem Baltic Clean Up Day
Dzięki zaangażowaniu mieszkańców, uczniów i partnerów wydarzenia – Neboa, Local Heroes, Chałupy 6 w ramach projektu „Dobry Surfer” zebrano kilogramy odpadówNeboa mat.pras.

Blisko tysiąc osób zaangażowało się we wspólne sprzątanie podczas wyjątkowej inicjatywy Baltic Clean Up Day w gminie Władysławowo. Wydarzenie odbyło się 19 września w ramach międzynarodowego ruchu World Clean Up Day, który co roku jednoczy miliony ludzi na całym świecie w trosce o czystość naszej planety.

Neboa podkreśla, że dbanie o środowisko to nie tylko słowa, ale konkretne działania. Marka, której misją jest ograniczanie plastiku i wspieranie recyklingu we współpracy z globalną organizacją Plastic Bank, tym razem wraz z uczniami i nauczycielami ze szkół z Władysławowa, Chłapowa, Karwi i Jastrzębiej Góry, podjęła się wspólnej akcji sprzątania bałtyckich plaż, terenów leśnych i miasta Władysławowa. 

Uzbrojeni w rękawice, worki i pozytywną energię oczyścili je ze śmieci, dzięki czemu nie trafiły one do mórz i oceanów. 

Wierzymy, że takie inicjatywy to inwestycja w przyszłość. Dbanie o czystość naszej planety zaczyna się od najmłodszych lat – poprzez edukację, wspólne działania i pokazywanie, że każdy z nas ma realny wpływ na środowisko – podkreślają przedstawiciele Neboa.

Bałtyk, choć to najmłodsze morze na świecie, należy dziś do najbardziej zanieczyszczonych. Aż 60 proc. odpadów znajdowanych na jego plażach to tworzywa sztuczne – wyraźny dowód na to, jak dużą presję wywiera na środowisko działalność człowieka. 

Dla Neboa stan Morza Bałtyckiego ma szczególne znaczenie. Marka od lat podejmuje aktywności mające na celu nie tylko oczyszczanie polskiego wybrzeża, ale także – wraz z organizacją Plastic Bank – wspiera ruch Social Recycling, którego celem jest zatrzymanie procesu zanieczyszczania mórz i oceanów plastikiem przy współpracy i na rzecz mieszkańców obszarów oceanicznych.

Baltic Clean Up Day pokazał, że wspólnymi siłami można osiągnąć więcej. Dzięki zaangażowaniu mieszkańców, uczniów i partnerów wydarzenia – Neboa, Local Heroes, Chałupy 6 w ramach projektu „Dobry Surfer” zebrano kilogramy odpadów, a gmina Władysławowo stała się tego dnia przykładem aktywnej współpracy na rzecz natury.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
23.09.2025 12:29
Polskie kosmetyki na targach Cosme Week w Japonii
Cosme week mat.pras.

Bogata i różnorodna oferta, nowatorskie technologie, trendujące składniki – konsumenci na całym świecie doceniają wyjątkowy charakter kosmetyków „Made in Poland”. Polski przemysł kosmetyczny budzi coraz większe zainteresowanie m.in. w Japonii, gdzie szeroka oferta polskich producentów zostanie zaprezentowana podczas targów Cosme Week.

Dynamiczny wzrost, silny eksport

Polscy producenci sektora kosmetycznego umiejętnie łączą nowoczesne rozwiązania ze stuletnią tradycją i doświadczeniem. Ich otwartość na potrzeby rynku, dopasowanie oferty do oczekiwań najbardziej wymagających klientów, a także pomysłowość i innowacyjne podejście pozwoliły Polsce stać się jednym z liderów branży kosmetycznej w Europie. Dziś polskie kosmetyki są coraz bardziej doceniane także na innych kontynentach, w tym m.in. w Azji.

W 2024 roku Polska charakteryzowała się najwyższą dynamiką wzrostu rynku kosmetycznego (16,8 proc.) w całej Unii Europejskiej, co daje producentom z Polski możliwość szybkiego zwiększania udziału w rynkach zagranicznych. Pomagają w tym także wysoko wykwalifikowane kadry, kompleksowe zaplecze produkcyjne i korzystne położenie geograficzne. To wszystko razem sprawiło, że w 2024 roku wartość eksportu polskich kosmetyków osiągnęła rekordowy poziom 6,0 mld euro – mówi dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Polskie kosmetyki unikalne w świecie

Polski sektor kosmetyczny zyskuje światowe uznanie dzięki otwartości na potrzeby konsumentów i bogatej gamie produktów, obejmującej wysokiej jakości kosmetyki oraz wszystkie kategorie produktów białych i kolorowych. Sukces ten to także zasługa umiejętnego łączenia najnowszych osiągnięć nauki z tradycją. Obok stuletniego doświadczenia przemysł czerpie z aktualnych prac badawczo-rozwojowych.

Za kształcenie kadr zgodnie z nowoczesnymi trendami odpowiadają liczne placówki naukowe, mające w programach kierunki z obszaru chemii kosmetycznej i kosmetologii. Dzięki temu polska branża kosmetyczna to dziś przeszło 1,3 tys. producentów – od dużych firm po mikroprzedsiębiorców. Tworzą oni ponad 65 tys. miejsc pracy w całym łańcuchu wartości, co stanowi niespełna 10 proc. wszystkich zatrudnionych w unijnym przemyśle kosmetycznym.

Polskie kosmetyki na Cosme Week w Osace

W międzynarodowej ekspansji polska branża kosmetyczna może liczyć na wsparcie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. PAIH zapewnia przedsiębiorcom pomoc merytoryczną i realizuje liczne inicjatywy o charakterze promocyjnym, wzmacniające pozytywny wizerunek rodzimego sektora kosmetycznego na całym świecie.

Polscy przedsiębiorcy z sektora kosmetycznego chętnie włączają się w inicjatywy PAIH. Najbliższą możliwością do zapoznania się z szerokim wachlarzem ich produktów i usług będą targi kosmetyczne Cosme Week w Osace. W ramach projektu Brand HUB PAIH organizuje tam stoisko narodowe, gdzie zostanie zaprezentowana polska oferta kosmetyczna. Zapraszamy do odwiedzin – mówi Dorota Szczytowicz z PAIH, koordynatorka działań promocyjnych dla sektora kosmetycznego w ramach projektu Brand HUB.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. wrzesień 2025 09:10