StoryEditor
Marketing i media
07.11.2023 11:58

Jak zamieniać followersów w klientów? [WEBINAR]

Czy Twoi odbiorcy klikają, czy konsumują produkty? / Shutterstock
Media społecznościowe są jednym z najchętniej wykorzystywanych kanałów promocji przez firmy kosmetyczne. Pytanie – jaki jest skutek takich działań. Chodzi o kliki czy o sprzedaż? Jeśli o sprzedaż, to jak zamieniać followersów w klientów? Wiedzą na ten temat podzieli się Dolores Greń, wykładowca, praktyk, strateg marketingowy, certyfikowany trener biznesu podczas webinaru, który odbędzie się 21 listopada o godz. 11.00 w ramach szkoleniowego cyklu Wiadomości Kosmetycznych dla branży beauty.

Klikamy, przesuwamy, scrollujemy i tak setki razy dziennie. W przebodźcowanym świecie XXI wieku najcenniejszą walutą stała się uwaga. Branża kosmetyczna nie ma łatwo, nowości produktowe wyrastają jak grzyby po deszczu, każdy chciałby sprzedać. A jako konsumenci lubimy oglądać, podziwiać, inspirować się. Może damy lajka, ale czy kupimy? Kto wie…

Firmy kosmetyczne aby zostać zauważone tworzą coraz atrakcyjniejszy content, co wymaga zaangażowania czasu, zespołu, środków. A przecież najważniejszym celem działań marketingowych powinno być zarabianie. Każdy punkt styku klienta powinien przybliżać nas do tego celu. Czy Twoi odbiorcy klikają, czy konsumują produkty? Nad tym zastanowimy się podczas webinaru szkoleniowego, który odbędzie się już 21 listopada w ramach cyklu szkoleniowego Wiadomości Kosmetycznych. 

 

Dla kogo webinar?

  • Dla managerów, brand managerów, product managerów firm z branży health&beauty.
  • Dla działów marketingu, specjalistów ds. reklam, social mediów
  • Dla działów handlowych, trade marketingu firm z branży kosmetycznej
  • Dla agencji reklamowych, agencji SEO, SEM

 

Poruszane zagadnienia:

 

ŚWIADOMOŚĆ

  • Marketing i jego cele strategiczne – które Z wybierasz - zasięgi czy zakupy
  • Czy wykorzystujesz wszystkie 7 ról marketingu? Czy jak inni informujesz?
  • Zasada 10x i 100 dni w marketingu strategicznym – dobrze znaczy dużo, nie odwrotnie
  • Rozum kontra serce – czy ma być pięknie, czy skutecznie w content marketingu?

 

PROCESY

  • Model PDCA – jak stale ulepszać swoje efekty i testować działania marketingowe
  • Młotek, czy gwóźdź – dlaczego pomysły i nowości są wrogiem marketingu?

 

DANE

  • Data driven marketing – co dają nam dane i czy ograbiają nas z kreatywności?
  • Wskaźniki marketingowe krok po kroku – po co nam procenty i liczby?
  • Poznawanie klienta – NPS, net promoter score, satysfakcja to czuły indykator 

 

LEJEK MARKETINGOWY

  • Szum komunikacyjny – jak przyciągnąć uwagę Klienta w dobie chaosu informacyjnego na zasadzie AIDA
  • 3 krytyczne punkty w lejku marketingowym – bądź ich świadomy i łataj dziury
  • Lepszy nowy, czy lojalny klient? Zasada dziurawego wiadra.
  • Powrót klienta – wskaźnik CRR, lojalność celem biznesowym 

 

Z webinaru dowiesz się:

  • Jak powinien działać marketing strategiczny
  • Jak efektywnie projektować działania marketingowe
  • Jak  programować działania, aby nie wiązały się z dużymi nakładami
  • Jak pogłębiać, a nie poszerzać działania marketingowe
  • Jak wytyczać lejek marketingowy skorelowany ze sprzedażą
  • Które punkty lejka są kluczowe na ścieżce klienta i gdzie możesz tracić
  • Jakie dwa wskaźniki marketingowe powinieneś monitorować
  • Jak wyciągać wnioski po nieudanych kampaniach
  • Jak podchodzić do marketingu projektowo, procesowo

 

EKSPERTKA

Dolores Greń – strateg marketingowy, pomaga branży beauty świadomie podchodzić do marketingu, zarządzania, ścieżki klienta, aby osiągać cele biznesowe. Pracuje z firmami jako konsultant, szkoleniowiec, jest autorką publikacji, wykładowcą akademickim. 

Związana m.in. z Wyższą Szkołą Inżynierii i Zdrowia w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia z „Marketingu usług kosmetologicznych”, a także Collegium da Vinci, czy Uniwersytetem Szczecińskim.

image

Dolores Greń Mature Marketing, strateg marketingowy

materiały prasowe
Autorka publikacji w czasopismach branżowych „Beauty Forum”, „Wiadomości kosmetyczne”, „Kosmetologia estetyczna”. Na koncie ponad 3000 godzin spędzonych w sali szkoleniowej i konsultacjach.

Praktyk, manager, związana aktywnie z marketingiem od 15 lat, pracowała po stronie agencji reklamowych, przez 7 lat szefowała działom marketingu w firmach rodzinnych, korporacjach, głównie z branży health&beauty. Współpracowała z markami i dystrybutorami: Tołpa, Superpharm, Silcare, Clochee, Cosmedix, Ayuna, Dr Max, Este Group.

Absolwentka MBA Business Trends, certyfikowany Trener biznesu. Z wykształcenia biolog, kosmetolog, ukończyła program Charted Instytute of Marketing in London, Orka Brand Academy Kopenhaga.

 

Start webinaru: wtorek 21 listopada, godz. 11.00. Kup dostęp: tutaj

 

Obejrzyj także wywiad z Dolores Greń w rmach cyklu Beauty Rozmowy Wiadomości Kosmetycznych 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
19.08.2025 15:15
Kontrowersyjna kampania E.l.f. Cosmetics z udziałem Matta Rife’a wzbudza oburzenie konsumentek
Kontrowersyjna kampania marki makijażowej uderzyła w zbiorową wrażliwość społeczną.Elf Cosmetics

Amerykańska marka kosmetyczna E.l.f. Cosmetics znalazła się w centrum krytyki po opublikowaniu nowej kampanii reklamowej z udziałem komika Matta Rife’a. Wybór artysty wzbudził sprzeciw części społeczności, ponieważ w swoim stand-upie Natural Selection z 2023 roku Rife żartował z przemocy domowej. Reklama, udostępniona 11 sierpnia w mediach społecznościowych, miała humorystycznie piętnować tzw. „beauty injustice”, czyli zawyżone ceny kosmetyków konkurencji. W spocie, oprócz Rife’a, wystąpiła także drag queen Heidi N Closet.

W komentarzach pod nagraniem szybko pojawiły się setki pytań o to, dlaczego firma zdecydowała się na współpracę z kontrowersyjnym komikiem. E.l.f. Cosmetics odpowiedziało na krytykę 14 sierpnia, publikując oświadczenie na Instagramie: „Zawsze słuchamy naszej społeczności i usłyszeliśmy wasze głosy. Rozumiemy, że tym razem nie trafiliśmy w oczekiwania osób, na których nam zależy”. Pomimo sprzeciwu, spot nadal pozostawał dostępny na oficjalnym profilu marki.

Matt Rife, 29-letni komik, nie odniósł się bezpośrednio do zarzutów, choć pod postem marki napisał: „Bawiłem się świetnie ❤️❤️”. Z kolei E.l.f. Beauty, spółka-matka marki, nie odpowiedziała na pytania mediów dotyczące sprawy. Globalna dyrektor marketingu E.l.f. Beauty, Kory Marchisotto, przyznała w rozmowie z Business of Fashion, że firma była zaskoczona falą negatywnych reakcji. „Nasza intencja a odbiór kampanii przez część osób bardzo się rozmijają” – podkreśliła.

image

Kontrowersyjna kampania American Eagle z Sydney Sweeney. Gdzie przebiegają granice prawne w reklamie?

Marchisotto wyjaśniła, że wybór Rife’a wynikał z jego popularności na TikToku – 80 proc. jego obserwatorów to kobiety, a 75 proc. ma mniej niż 34 lata. Dane dotyczące zaangażowania społeczności wskazywały na pozytywny odbiór jego treści, co było kluczowe przy obsadzeniu go w reklamie. Własny post Rife’a z kampanią spotkał się z dużym poparciem fanów, co dodatkowo uwidoczniło kontrast między reakcją jego społeczności a krytyką skierowaną w stronę marki.

Część komentatorów zarzuciła firmie stosowanie tzw. outrage marketingu – strategii reklamowej polegającej na wywołaniu kontrowersji i celowej prowokacji w celu zwiększenia zasięgów. Przykładem podobnej sytuacji była niedawna kampania American Eagle z Sydney Sweeney. Sam Rife, obecny na scenie komediowej od ponad dekady, w listopadzie 2023 roku wywołał głośną dyskusję po emisji swojego specjalu na Netfliksie, rozpoczynając występ żartem o przemocy domowej. Kontrowersje wokół jego osoby, zdaniem krytyków, powinny były zostać uwzględnione przez markę przy planowaniu współpracy reklamowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
19.08.2025 10:52
Flaconi chce zawalczyć o polskich klientów, intensyfikuje działania marketingowe w naszym kraju
Oferta sklepu internetowego Flaconi obejmuje około tysiąca marek międzynarodowych oraz 50 tys. produktówFlaconi mat.pras.

Flaconi, sklep internetowy z perfumami i kosmetykami z siedzibą w Berlinie, rozwija swoją działalność na kluczowych rynkach międzynarodowych, do których zalicza również Polskę. Teraz sklep startuje ze swoją pierwszą kampanią marketingową, budującą świadomość marki w naszym kraju.

Jak podkreśla niemiecka firma, start tej kampanii otwiera nowy rozdział w działalności Flaconi na jednym ze swoich najbardziej obiecujących i silnych rynków międzynarodowych – za jaki uważana Teraz przyszedł czas na kolejny krok: jeszcze większą rozpoznawalność marki w kraju, zwiększenie dynamiki obecności na rynku oraz – co istotne – ukierunkowane dotarcie do nowych grup docelowych. 

Kampania została opracowana i zrealizowana przez zespół kreatywny Flaconi pod kierownictwem Jany Reinecke, Head of Creative, w berlińskiej siedzibie firmy. Unikalne motywy podkreślają nie tylko indywidualność klientów Flaconi, lecz także inspirującją różnorodność asortymentu marki. 

Dynamiczna oprawa wizualna i inspirowane trendami efekty budują nowoczesny język obrazu, który pozwala doświadczyć więzi między ludźmi, ich rytuałami beauty i marką flaconi. Ponadto kampania ma na celu pokazanie, jak płynnie Flaconi – poprzez aplikację, jak i sklep internetowy – wpisuje się w codzienne życie i je wzbogaca – przekonuje Reinecke.

Kampania będzie realizowana w telewizji, na YouTube, w serwisach Meta oraz we współpracy z influencerami – z myślą o dotarciu do miłośników i miłośniczek beauty w ich codziennym życiu, inspirowaniu ich oraz zachęcaniu do wyboru Flaconi jako wiodącego sklepu internetowego. Oprócz Polski kampania zostanie również przeprowadzona w Holandii za pośrednictwem ogólnokrajowych kanałów o szerokim zasięgu.

Strategiczne budowanie marki i maksymalna rozpoznawalność

Rozwój miksu mediowego oraz strategiczne przejście z wyłącznych integracji telewizyjnych na kanały o szerokim zasięgu znacząco zwiększyły rozpoznawalność marki flaconi w kraju i za

granicą.

Wraz z premierą naszej pierwszej kampanii budującej świadomość marki w Polsce kontynuujemy proces umiędzynarodowienia marki flaconi. Stawiamy przy tym na lokalnie dopasowany miks mediowy, oparty na spójnym globalnie i kreatywnie podejściu – wyjaśnia Anna-Louisa-Nündel, Head of Brand & Media Management, Flaconi.

Bastian Siebers, CEO Flaconi, podkreśla, że bardzo cieszy go rozpoczęcie pierwszej kampanii Flaconi, budującej świadomość marki, właśnie w Polsce.

Polska to rynek, który oferuje nam ogromny potencjał. Nasz cel jest jasny: chcemy ugruntować pozycję Flaconi jako wiodącego gracza na europejskim rynku beauty e-commerce

– deklaruje Bastian Siebers.

Ekspansja w Europie: ekspertyza w sektorze beauty w połączeniu z najwyższymi standardami e-commerce

Jako wiodący sklep internetowy z perfumami i kosmetykami w Niemczech, Flaconi aktywnie kształtuje przyszłość branży beauty. Odbywa się to poprzez konsekwentną realizację strategii „Beauty in Your Pocket” („Piękno w zasięgu Twojej ręki”), opartej na czterech kluczowych filarach: internacjonalizacji, retencji i zaangażowaniu klientów oraz mediach detalicznych. 

W minionym roku finansowym Flaconi odnotowało wzrost o ponad 30 proc. i zwiększyło swoje obroty do 514 mln euro. Ten pozytywny trend utrzymał się w pierwszej połowie 2025 roku: obroty wzrosły o 28 proc., a EBITDA poprawiła się o ponad 100 proc. 

Ponadto firma z powodzeniem kontynuowała ekspansję, wchodząc w drugim i trzecim kwartale bieżącego roku na pięć nowych rynków: szwedzki, duński, fiński, czeski i włoski. Tym samym firma jest już obecna w 12 krajach europejskich.

Wszystkie zamówienia składane na Flaconi są sprawnie realizowane w nowoczesnym centrum logistycznym w Halle an der Saale w Niemczech. Dzięki elastycznym i skalowalnym procesom magazynowym, Flaconi zapewnia swoim klientom szybkie i bezproblemowe wysyłki.

Z ponad 4,5 mln aktywnych klientów Flaconi jest jednym z wiodących sklepów internetowych z perfumami i kosmetykami w Niemczech. Bogata oferta sklepu internetowego obejmuje około tysiąca marek międzynarodowych oraz 50 tys. produktów. 

W kategoriach takich jak perfumy, produkty do pielęgnacji skóry, makijażu i włosów, kosmetyki naturalne i do domowego SPA, a także akcesoria i narzędzia beauty, Flaconi oferuje pełen przekrój segmentowanych produktów, zapewniając szeroki wybór dopasowany do indywidualnych, codziennych rytuałów pielęgnacyjnych. 

Firma Flaconi, założona w 2011 roku jako jedna z pierwszych perfumerii internetowych, z powodzeniem kontynuuje dziś swoją historię jako jeden z największych i kompleksowych graczy w branży beauty e-commerce w Niemczech. Flaconi zatrudnia ok. 700 pracowników z 60 różnych krajów – zarówno w swojej siedzibie w berlińskim Charlottenburgu, jak i w centrum logistycznym w Halle an der Saale.

Dzięki Flaconi Concept Store, który mieści się w zabytkowym Tuteur Haus w Berlinie, marka jest obecna również w sprzedaży stacjonarnej, oferując wyselekcjonowany asortyment marek niszowych i premium oraz zintegrowany salon fryzjerski. Sklep internetowy został wyróżniony licznymi nagrodami, a oprócz Niemiec działa także w Austrii, Francji, Polsce, Szwajcarii, Włoszech, Belgii, Holandii, Danii, Finlandii, Szwecji i Czechach.

Zobacz też: Unisex w perfumach: marketingowy koncept czy kulturowa rzeczywistość? Zachód vs. MENA

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 09:21