StoryEditor
Marketing i media
18.01.2024 18:22

Zdrowie tematem generującym największy ruch w internecie

Interesujące treści mają coraz większe znaczenie w przyciąganiu klientów do e-sklepów / Shutterstock
Internauci najbardziej interesują się tematami związanymi ze zdrowiem. To podpowiedź dla firm, które posługują się treściami i tworzą blogi na stronach internetowych swoich e-sklepów. Jakie blogi e-sklepów poruszające tematykę zdrowia są w czołówce internetowych serwisów zbadała agencja Elephate opierając się na narzędziu Senuto.

Zespół agencji Elephate specjalizującej się w content marketingu przeanalizował setki sklepów podzielonych na 19 branż, aby wyłonić blogi, które zdobywają najwięcej bezpłatnego ruchu organicznego z wyszukiwarki Google (według danych z narzędzia Senuto). Statystyki zebrano 1 października 2023 r. a pod uwagę zostały wzięte serwisy, które publikują treści w wydzielonej części w serwisie e-commerce, na subdomenie serwisu e-commerce oraz bez dedykowanej sekcji lub subdomeny, ale adresy URL w serwisie e-commerce zawiera jeden z identyfikatorów wymienionych w metodologii. Raport zawiera dane dotyczące 15 serwisów e-commerce z sekcjami contentowymi o największym estymowanym ruchu organicznym w określonej branży.

Z analizy wynika, że Zdrowie jest branżą z największym średnim ruchem organicznym generowanym przez content. Suma organicznych odwiedzin na blogach w tej kategorii przekracza 25 mln a dokładnie wynosi 25 714 116.

Kategoria kosmetyki i uroda znalazła się na 6. miejscu z 1 783 663 odwiedzinami miesięcznie.

image

Ranking blogów e-commerce

Elephate

Najpopularniejsze blogi e-commerce w Polsce według ruchu organicznego to: wapteka.pl, doz.pl oraz morele.net, a więc dwa pierwsze działają w obszarze zdrowia.

image

Ranking blogów e-commerce

Elephate

Największą liczbę artykułów zindeksowanych w Google mają sekcje contentowe należące do allegro.pl, morele.net oraz ceneo.pl

image

Ranking blogów e-commerce

Elephate

Czytaj także: Super-Pharm ma najwięcej czytelników treści na blogu ze wszystkich urodowych serwisów e-commerce

Tematyka dotycząca zdrowia ma jeden z najwyższych udziałów w całości ruchu organicznego – zajmuje trzecie miejsce z 62,1 proc. Tematyka związana z kosmetykami i urodą znalazła się na 5 miejscu z wynikiem 55,9 proc.

image

Ranking blogów e-commerce

Elephate

Również najwyższy przeciętny ruch organiczny na pojedynczym artykule generuje branża zdrowotna. Artykuły dotyczące kosmetyków i urody są nieco niżej w statystyce, ale również w czołówce.

Biorąc pod uwagę same e-serwisy z kategorii zdrowie pierwsze trzy miejsca zajmują: wapteka.pl, doz.pl, gemini.pl

image

Ranking blogów e-commerce

Elephate

Największą liczbę zindeksowanych artykułów (4374) ma gemini.pl. Największą liczbę fraz kluczowych w TOP3 sekcji contentowej (55 035) doz.pl. największy udział blogów w całości ruchu organicznego (96,6 proc.) aptelia.pl. Artykuł generujący największy ruch organiczny miesięcznie (257 789) wapteka.pl.

Dlaczego wapteka.pl jest tak wysoko w rankingach? – Artykuły na blogu prezentują głównie wiedzę medyczną. Znajdziemy tu wiele wpisów, które opisują przyczyny, przebieg i leczenie poszczególnych chorób. Popularne są również teksty przybliżające właściwości zdrowotne różnych produktów czy roślin. Duża część bloga poświęcona jest dietom i zdrowemu odżywianiu. Nie brakuje też artykułów dotyczących dbania o urodę, które równie dobrze moglibyśmy spotkać na blogach drogerii internetowych.

Teksty tworzone są z myślą o potrzebach czytelników. Podpowiadają im, jak postępować w określonych sytuacjach. Język dostosowany jest do grupy docelowej, niełatwe nieraz tematy i medyczne zawiłości wytłumaczone są w możliwie jak najprostszy, zrozumiały dla czytelnika sposób. Blog wapteka.pl zajmuje miejsce w TOP 3 wyników na tysiące fraz, z czego aż ok. 500 to słowa kluczowe o bardzo dużej popularności, których średnia miesięczna liczba wyszukiwań przekracza 10 tys. Blog świetnie pozycjonuje się też na wybrane frazy kosmetyczne oraz związane z odżywianiem – analizuje Marcin Kielan, content marketing specialist w Elephate.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
17.07.2025 14:06
Avon uhonorowany tytułem Best Cruelty-Free Brand 2025. To kamień milowy w drodze do etycznego piękna
Avon mat.pras.

"Z radością informujemy, że zostaliśmy uhonorowany tytułem Best Cruelty-Free Brand podczas Global Green Beauty Awards 2025!" – poinformował Avon Polska na swoim profilu LinkedIn. Co oznacza takie wyróżnienie dla firmy i jakie warunki trzeba spełnić, aby je uzyskać?

Z dumą możemy powiedzieć, że nasze produkty spełnią rygorystyczne standardy programu Leaping Bunny Program i pozostają w pełni cruelty-free. To wyróżnienie jest efektem naszej wspólnej pracy, ponieważ przeanalizowaliśmy ponad 8 tys. składników i zaangażowaliśmy około 4 tys. dostawców – podkreśla Avon Polska.

Zgłoszenia są oceniane przez niezależny panel ekspertów z branży beauty, a cały proces przyznawania nagród jest prowadzony przez Arquette Media. Nagrody przyznawane są na podstawie systemu punktowego, który ocenia skuteczność produktu – jak dobrze działa i jak bardzo użytkownicy lubią go stosować. Pod uwagę brane są również „zielone czynniki”, takie jak praktyki marki w zakresie zrównoważonego rozwoju środowiskowego oraz ogólne zaangażowanie marki w działania proekologiczne – komentuje dla Wiadomości Kosmetycznych Jemah Brightman-White, pełniąca funkcję globalnej Brand Activism & Sustainability communications manager w Avon. 

Zobacz też: Dystrybutorzy rynku mody i beauty łączą siły w działaniach na rzecz klimatu

W lipcu firma świętuje uzyskanie oficjalnej akredytacji, potwierdzającej, że produkty Avon nie są testowane na zwierzętach.

To ważny kamień milowy w naszej drodze ku bardziej etycznemu pięknu – podkreśla Avon, dziękując równocześnie partnerom z Cruelty Free International za wsparcie w realizacji tego celu. – To dla nas ogromna motywacja, aby nadal tworzyć produkty pięknie i odpowiedzialnie! – podkreśla firma, produkująca swoje kosmetyki w podwarszawskim Garwolinie.

image
mat.pras.

Zobacz też: Jessica Deckers, Avon: Każda firma ma inne możliwości i priorytety, nasza idzie swoją drogą

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
17.07.2025 11:42
Estée Lauder powołuje szefową ds. cyfryzacji i marketingu. To nowo utworzone stanowisko
Aude Gandon zdobywała wcześniej doświadczenie zawodowe m.in.w Google, Nestle czy Leo BurnettEstée Lauder mat.pras.

Firma Estée Lauder Companies powołała z dniem 1 sierpnia Aude Gandon na nowo utworzone stanowisko dyrektor ds. cyfryzacji i marketingu (chief digital & marketing officer), dołączając do zarządu z siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Gandon będzie raportować bezpośrednio do Stéphane‘a de La Faverie – prezesa i dyrektora generalnego.

Aude Gandon wniesie do Estée Lauder doświadczenie i kreatywność, zdobyte m.in. na stanowisku globalnego dyrektora ds. marketingu w Nestle. Wcześniej Gandon pełniła funkcje kierownicze w Google, będąc tam globalną dyrektor zarządzającą  ds. platform i ekosystemów, gdzie kierowała zintegrowanymi i kreatywnymi strategiami marki na pięciu kontynentach.

Jej kariera obejmuje również stanowiska kierownicze w globalnych agencjach reklamowych, takich jak Publicis Worldwide, McCann i Leo Burnett, gdzie współpracowała z takimi klientami jak L’Oréal, P&G Beauty i LVMH.

Aude to wyjątkowa i utalentowana globalna liderka marketingu z bogatym doświadczeniem w transformacji dużych firm, zorientowanych na klienta w erze cyfrowej – podkreśla de La Faverie. – Jej szeroka perspektywa i doświadczenie w kierowaniu zakrojonymi na szeroką skalę transformacjami marketingowymi, cyfrowymi i medialnymi czynią ją idealną liderką na to stanowisko, ponieważ kształtujemy przyszłość branży kosmetycznej premium – dodaje prezes.

Na nowym stanowisku Gandon będzie kierować transformacją ekosystemu cyfrowego, marketingowego i medialnego Estée Lauder, kierując marketingiem, działaniami kreatywnymi, analizą konsumentów i kategorii, projektowaniem sklepów regionalnych i merchandisingiem wizualnym, wielokanałową strategią medialną oraz globalną obsługą klienta.

Będzie ona również monitorować globalny handel cyfrowy i ściśle współpracować z regionalnym kierownictwem, aby przyspieszyć rozwój firmy w obszarze online.

Nominacja Gandon pokazuje zaangażowanie Estée Lauder w rozwijanie podejścia, zorientowanego na klienta oraz wzmacnianie marketingu jako motoru wzrostu firmy.

Z przyjemnością dołączam do Estée Lauder Companies, firmy z niezrównanym portfolio silnych marek i solidnym dziedzictwem innowacji – komentuje Aude Gandon. – W obliczu ciągłej ewolucji zachowań konsumentów, możliwość kierowania transformacją cyfrową i marketingową w wiodącej, prestiżowej firmie kosmetycznej jest niezwykle ekscytująca. Z niecierpliwością czekam na współpracę z utalentowanymi zespołami, aby udoskonalić nasze możliwości cyfrowe, pogłębić relacje z klientami i stymulować rozwój marek i kanałów dystrybucji – podkreśla nowa szefowa ds. cyfryzacji i marketingu.

Zobacz też: Estée Lauder z nową szefową klastru makijażu; marka zapowiada przyspieszenie wzrostu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 01:01