StoryEditor
Biznes
18.10.2023 14:08

Maybelline New York zainstalowało w Kijowie billboard w technologii rozszerzonej rzeczywistości

Marka kosmetyków Maybelline współpracowała z firmą Fffface.me, zajmującą się rzeczywistością rozszerzoną, aby promować nowy tusz do rzęs o nazwie Falsies Surreal, korzystając z kiosku na poziomie ulicy, aby przenieść wrażenia z małego ekranu na duży ekran z boku centrum handlowego Gulliver w Kijowie.

Aktywacja miała miejsce tylko przez jeden dzień w zeszłym tygodniu i mogła być widziana osobiście przez około kilka tysięcy pieszych i kierowców, ale odzew w Internecie i mediach społecznościowych był ogromny. Instalacja zajmowała powierzchnię 4000 m2 i została uruchomiona za pośrednictwem kiosku pod ekranem, gdzie odwiedzający mogli przymierzyć nowy tusz do rzęs w wirtualnej rzeczywistości, a rezultaty pojawiały się na gigantycznym ekranie powyżej.

Pierwsze rezultaty aktywacji były niesamowite: 3 miliony organicznych wyświetleń i wzmianek, a to dopiero wierzchołek góry lodowej, gdyż zbieramy dane, aby zobaczyć pełny obraz, [...] Jesteśmy pewni, że ten projekt na pewno stanie się najlepszą praktyką dla naszych międzynarodowych kolegów, a w najbliższej przyszłości lustra AR będą na całym świecie

- powiedziała Adweek Alina Odolska, menedżerka w Maybelline NY.

Firma medialna Ocean Outdoor opisuje tego rodzaju rzeczy – w tym kreację z wymuszoną perspektywą na dużych wyświetlaczach LED – jako wzmocnienie mediów społecznościowych. Widzowie natykający się na taką instalację osobiście to podstawowa publiczność, ale znacznie większa grupa odbiorców to ludzie oglądający i udostępniający filmy za pośrednictwem platform takich jak YouTube, TikTok i Instagram. Taki też efekt przyniosły starania Maybelline we współpracy z Fffface.me, chociaż dla marki to nie pierwszyzna; w niedawnej kampanii w mediach społecznościowych zaprezentowano realistyczne filmy, które sugerowały, że pociągi podmiejskie i autobusy w Londynie mają rzęsy malowane gigantycznymi szczotkami maskar zainstalowanych na ścianach budynków i w tunelach metra.

Czytaj także: Microsoft Teams od dziś oferuje oparte na sztucznej inteligencji filtry makijażowe Maybelline

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
22.05.2024 13:08
Coraz więcej robotów skanujących pracuje dla Drogerii Markt w Niemczech
Robot skanujący Ubica Robotics weryfikuje m.in. stan zapasów na półkach w drogeriifot. Ubica Robotics
Do 100 wzrosła liczba robotów, które sieć Drogerie Markt w Niemczech „zatrudnia” do skanowania półek i analizowania stanów magazynowych w drogeriach.

Roboty skanujące Ubica Robotics jeżdzą po drogeriach dm w Niemczech od 2022 r. i tworzą ich cyfrowe bliźniaki. Do maja 2024 sieć podwoiła ich liczbę.

Roboty skanujące pracują w nocy. Wykorzystują kamery, czujniki i algorytmy przetwarzania obrazu oparte na sztucznej inteligencji, aby tworzyć precyzyjne cyfrowe bliźniaki sklepów dm. Zawierają one na przykład planogramy i informacje o stanie magazynowym.

Automatyczne wykrywanie luk na półkach zmniejsza potrzebę ręcznej kontroli zapasów. Dodatkowo wyszukiwarka produktów oparta na smartfonie wspiera pracowników w zadaniach takich jak magazynowanie czy kompletacja oraz umożliwia efektywne planowanie tras w sklepie, co oszczędza czas zarówno pracowników, jak i klientów.

Po pomyślnym wdrożeniu ponad 50 robotów na niemieckim rynku, dm-Tech (spółka technologiczna dm) podwoiła tę liczbę do 100 do maja 2024 r.

– Robot skanujący firmy Ubica to ważny krok w cyfrowej transformacji naszych rynków dm. Z jednej strony zaangażowanie się w tę technologię na wczesnym etapie otwiera przed nami nowe możliwości, z drugiej strony jako ludzie znajdujemy ewolucyjne podejście do tych technologii  – powiedział Roman Melcher, dyrektor zarządzający dm-Tech.

Roboty Ubica zostały opracowane przez wielokrotnie nagradzaną, zaawansowaną technologicznie spółkę spin-off Instytutu Sztucznej Inteligencji Uniwersytetu w Bremie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
21.05.2024 10:39
Rząd pracuje nad projektem zmiany ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym — co to oznacza dla konsumentów i firm?
Nowe prawo ma zmieniać zasady działania postępowań grupowych.Tingey Injury Law Firm via Unsplash
Projekt ustawy, który ma być omawiany przez rząd w najbliższy wtorek, umożliwi składanie w sądach powszechnych zbiorowych pozwów przeciwko przedsiębiorcom za naruszanie interesów konsumentów oraz umożliwi dochodzenie odszkodowań. Na posiedzeniu Rady Ministrów zaplanowanym na dziś przedyskutowany zostanie projekt zmiany ustawy o postępowaniu grupowym, wprowadzający do polskiego prawa postanowienia dyrektywy UE z 25 listopada 2020 r.

Zgodnie z projektem, to sądy okręgowe będą odpowiedzialne za prowadzenie spraw dotyczących praktyk naruszających interesy konsumentów. W projektowanej ustawie przewidziano, że nowy model pozwów grupowych będzie funkcjonować równolegle do istniejącego systemu, opartego na działaniach Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Cel zmiany to zwiększenie skuteczności ochrony konsumentów w obliczu globalizacji i cyfryzacji rynków.

Procesy grupowe będą mogły być inicjowane przez specjalnie upoważnione do tego podmioty, które muszą spełniać normy fachowości i niezależności zgodnie z wymogami dyrektywy 2020/1828. Organizacje te, aby uzyskać uprawnienia do składania pozwów grupowych, muszą prowadzić przez co najmniej rok działalność niezarobkową na rzecz ochrony konsumentów, nie mogą znajdować się w upadłości ani nie mogą być niewypłacalne.

Dodatkowo, wymagana jest niezależność od wpływów zewnętrznych, zwłaszcza od przedsiębiorców, co ma zapobiegać potencjalnym konfliktom interesów. Dla zapewnienia tego, podmioty upoważnione muszą mieć wypracowane odpowiednie procedury, które uniemożliwią wpływanie na nie przez strony mogące odnieść korzyści z grupowych pozwów. Wszystkie te środki mają na celu wzmocnienie ochrony praw konsumentów w coraz bardziej zglobalizowanym świecie.

Czytaj także: Raport Ukrainka w Polsce: większość uchodźczyń nie zna swoich praw konsumenckich, efekty dotkną wszystkich

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. maj 2024 12:17