StoryEditor
Opakowania
09.11.2020 00:00

Henkel zobowiązuje się do walki z plastikiem

Firma Henkel, wraz z 28 innymi światowymi korporacjami, wystosowała apel wzywający rządy do negocjacji i porozumienia w sprawie traktatu ONZ przeciwko plastikowym odpadom. 

Wystosowany przez biznes apel do działania, ogłoszony przed 5. sesją Zgromadzenia Środowiskowego Narodów Zjednoczonych, jest efektem nowego raportu autorstwa WWF, Fundacji Ellen MacArthur i Boston Consulting Group. Wyraźnie z niego wynika, że jest konieczność zawiązania takiego międzynarodowego porozumienia do walki z plastikowymi odpadami.

Co roku do środowiska trafia 11 milionów ton odpadów plastikowych, zanieczyszczając oceany i inne ważne ekosystemy. Obecnie podejmowane działania wydają się nieskuteczne w rozwiązywaniu tego problemu w skali globalnej. Dlatego Henkel zdecydował się połączyć siły z innymi dużymi firmami na rzecz walki z zanieczyszczaniem środowiska odpadami plastikowymi.

Firmy apelują o przyjęcie traktatu Organizacji Narodów Zjednoczonych, który ujednolici standardy regulacyjne, ustanowi wspólne wskaźniki i metodologie działania, upoważni kraje do opracowania własnych celów i planów działania, a także wesprze innowacyjne rozwiązania i rozwój infrastruktury. 

Wspólna odpowiedzialność za plastik

- Zanieczyszczenie środowiska plastikiem to jedno z największych wyzwań współczesnego świata. W Henklu niestrudzenie poszukujemy rozwiązań tego problemu poprzez angażowanie się w inicjatywy promujące gospodarkę obiegu zamkniętego oraz zrównoważone rozwiązania, a także przyczyniające się do ograniczenia ilości odpadów plastikowych – powiedziała Sylvie Nicol, członkini zarządu firmy Henkel odpowiedzialna za obszar zarządzania personelem i zrównoważonym rozwojem.

- Jednak działania podejmowane przez firmy mogą okazać się niewystarczające. Potrzeba konkretnych rozwiązań na poziomie ONZ, by skoordynować działania interesariuszy i wesprzeć ich w walce z plastikowymi odpadami na dużą skalę – dodała.       
 
Zobowiązanie w walce z plastikiem

Henkel intensyfikuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i gospodarki obiegu zamkniętego, wyznaczając sobie ambitne cele dotyczące opakowań na 2025 r. Do tego czasu nie tylko 100 proc. opakowań Henkla będzie nadawać się do recyklingu lub ponownego użycia, ale także w swoich opakowaniach produktów konsumenckich firma zredukuje o połowę wykorzystanie pierwotnych tworzyw sztucznych, wytwarzanych na bazie surowców kopalnych.

Ponadto koncern będzie podejmował działania społeczne na rzecz ograniczania ilości plastikowych odpadów trafiających do środowiska poprzez wsparcie inicjatyw recyclingu  i zbiórki odpadów oraz poprzez inwestycje w nowe rozwiązania technologiczne, dzięki którym w pełni możliwa stanie się gospodarka obiegu zamkniętego. Przykładem może być długoterminowa współpraca Henkla z przedsiębiorstwem społecznym Plastic Bank, które zbiera i poddaje recyclingowi wyrzucone do środowiska plastikowe opakowania, pomagając jednocześnie ludziom będącym w potrzebie.   


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.09.2024 16:23
Pokolenie Alfa, zagrożenia i szanse AI, zielona rewolucja w beauty – wyzwania i cele. Forum Branży Kosmetycznej 2024 już 24 października!
Forum Branży Kosmetycznej organizowane jest od 12 lat. Zdjęcie z edycji 2023fot. Shootit Photography

Już 24 października w Warszawie odbędzie się 12. edycja Forum Branży Kosmetycznej. Przewodnie hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości” i zawiera w sobie motywy kluczowych debat, do których zaprosiliśmy znakomitych ekspertów.

„Generacja JA, pokolenie Alfa – kim są beauty konsumenci przyszłości?” – nad tym, jak młode pokolenia odbierają świat, jak go kształtują i czego oczekują od marek kosmetycznych jako konsumenci porozmawiają m.in. Katarzyna Mauduit, Marketing Director Poland & CEE Douglas; Anna Rucińska, Head of Burda Beauty Center & Communites (wizaz.pl); Marcin Mielniczuk, eCommerce Director eZebra oraz Andrew Mc Dougall, Director Beauty & Personal Care Research Mintel Group, który także otworzy całą konferencję wprowadzając uczestników w najbardziej aktualne beauty trendy.

 „AI wróg, czy przyjaciel?” – o tym będą dyskutować m.in. Monika Kolaszyńska, Prezes Zarządu, Super-Pharm Poland; Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead, Poland, Baltics & Ukraine, Unilever; Adam Nitecki, E-Commerce General Manager, L‘Oréal Poland & Baltic Countries; Krzysztof Kończyk, Dyrektor Strategy& w Polsce, Marcin Lenkiewicz, Wiceprezes Grupy Blix. To będzie spojrzenie na technologię z perspektywy firm, które wykorzystują już AI w szerokim zakresie, ale mają pełną świadomość, że nie można pozostawić tych procesów poza kontrolą.

Forum Branży Kosmetycznej 2024

Kiedy? 24 października 2024 r.

Gdzie? Hotel Arche Krakowska, Warszawa, Aleja Krakowska 237/U1, 02-180 Warszawa

Szczegóły: program i rejestracja

Zielona rewolucja, zrównoważony rozwój, nowe wymagania dotyczące deklaracji środowiskowych. Sektor kosmetyczny jest poddany ogromnej presji zmian w obszarze surowców kosmetycznych, wprowadzania biodegradowalnych opakowań, dostosowania całej swojej działalności do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego. Z jednej strony to konieczność, z drugiej w wątpliwość poddawany jest sposób w jaki prowadzona jest zielona rewolucja. Wielu twierdzi, że wyśrubowane normy ekologiczne wprost prowadzą do pozbawienia europejskich firm konkurencyjności. Wśród uczestników debaty „Po pierwsze środowisko. Gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy?” znajdą się przedstawiciele producentów, handlu i logistyki. W debacie zasiądą: dr inż. Justyna Żerańska, Dyrektor Generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego; Monika Suwała, Trade Marketing & Sustainability Manager, Henkel Consumer Brands, Henkel Polska; Katarzyna Gorzyńska, Senior Business Development Director, FM Logistic; Marta Szymborska, Członkini Zarządu, Co-CEO, GS1 Polska oraz Paweł Pietruszka, Managing Director, Europe Distribution Group.

W programie konferencji nie zabraknie wykładów dotyczących potrzeb współczesnych konsumentów, narzędzi ułatwiających prowadzenie biznesu w szybko zmieniającym się świecie oraz analiz uwzględniających otoczenie gospodarcze. „Siła marki czy siła ceny? Polski rynek kosmetyczny, perspektywa jutra” – to tytuł prezentacji, którą przedstawi Barbara Nesterowicz, Client Business Partner w firmie badawczej NielsenIQ.

Wiele uwagi poświęcimy także logistyce. Ten obszar biznesu zmienia się w szybkim tempie i dostosowuje do nowej rzeczywistości rynkowej – zwiększa się udział e-commerce w sprzedaży kosmetyków, konsumenci oczekują profesjonalnych i szybkich dostaw, firmy redukują swoje zespoły handlowe, łączą procesy zakupowe i sprzedażowe. „Czy tylko Gen Z? Logistyczne odpowiedzi na oczekiwania klientów branży kosmetycznej” – to tytuł prelekcji, którą poprowadzi Maciej Szczurek, Business Development Manager, GXO. „Od zamówienia do konsumenta – jak logistyka wpływa na wizerunek Twojej firmy w dobie e-commerce?" – tę perspektywę przedstawi Katarzyna Gorzyńska, Senior Business Development Director, FM Logistic.

image
Uczestnikami Forum Branży Kosmetycznej są wyłącznie przedstawiciele handlu i biznesu. Ekspozycje producentów odwiedzają category managerowie odpowiedzialni za zakupy asortymentu i budowanie kategorii
fot. Shootit Photography

Forum Branży Kosmetycznej tradycyjnie jest wydarzeniem, które gromadzi przedstawicieli firm działających w biznesie kosmetycznym i dla tego sektora. Łączy przemysł z handlem. Jest okazją do bezpośrednich kontaktów i doświadczeń. Konferencji towarzyszy część wystawiennicza z prezentacją innowacyjnych produktów kosmetycznych a także usług, wyposażenia i technologii skierowanych do firm z sektora kosmetycznego.

image
Rozdanie nagród Drogeria Roku edycja 2023. Na zdjęciu, na pierwszym planie, Wojciech Dyja, Dyrektor Operacyjny, Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, z nagrodą Grand Prix dla Hebe w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne 
fot. Shootit Photography

Zwieńczeniem eventu jest rozdanie nagród w konsumenckim badaniu Drogeria Roku, które na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych przeprowadzi firma badawcza Mobile Institute. W wieczornej części konferencji Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute przedstawi także wyniki najnowszego badania pokazującego kanały sprzedaży kosmetyków w Polsce i zwyczaje zakupowe konsumentów. Będzie to premierowa prezentacja badania przygotowanego również specjalnie dla Wiadomości Kosmetycznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
02.09.2024 16:24
BASF dzieli się wiedzą z zakresu zrównoważonego rozwoju
Shutterstock

BASF organizuje Dni Zrównoważonego Rozwoju. Klienci, partnerzy firmy i inni uczestnicy rynku mogą wziąć udział w bezpłatnych wykładach online i zainspirować się, jak sami mogą rozpocząć lub prowadzić zieloną rewolucję w swoich firmach.

BASF organizuje Care 360 Sustainability Days. To druga edycja wirtualnego wydarzenia, podczas którego firma dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami w zakresie zrównoważonego rozwoju a także, stara się inspirować rynek do podejmowania ambitnych działań 

 W tym roku do sektora Personal Care skierowane są 3 sesje:

  1. 17 września godz: 11:00 – BASF’s Road to Net Zero: Pur Transormation to a Carbon-Neutral Tomorrow
  2. 17 września godz: 14:00 – The Need to Act Now: Shifting from Fossil to Renewable Feedstocks
  3. 18 września, godz: 11:00 – Concepts along the Value Chain: Co2 Emission Reduction in Personal Care

W BASF zdajemy sobie sprawę z kluczowej roli, jaką odgrywamy w ochronie planety i zachowaniu jej zasobów. Ale wiemy też, że sami nie sprostamy tym wyzwaniom (...). Dlatego zapraszamy na Dni Zrównoważonego Rozwoju Care 360°. W pięciu sesjach zajmiemy się aktualnymi tematami, takimi jak droga BASF do zerowej emisji netto oraz pilna potrzeba przejścia z paliw kopalnych na odnawialne źródła węgla. Dzięki dedykowanym sesjom dla osób zajmujących się higieną osobistą, chemią gospodarczą i I&I oraz chemią przemysłową, będziesz miał okazję zapoznać się z możliwościami rozwoju w branży i zidentyfikować punkty gdzie możesz zacząć działać już dziś – tak firma zaprasza do udziału w konferencji.

W dyskusjach panelowych wraz z ekspertami z BASF wezmą udział naukowcy, liderzy opinii i eksperci branżowi.

Wydarzenie jest bezpłatne. Rejestracja odbywa się: tutaj  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. wrzesień 2024 17:46