StoryEditor
Opakowania
19.03.2021 00:00

L‘Oréal wprowadza program recyklingu opakowań swoich marek w Hong Kongu

W Hong Kongu L‘Oréal rozpoczął program recyklingu opakowań kosmetycznych obejmujący 13 marek kosmetycznych należących do koncernu. Współpracując z lokalną organizacją pozarządową, zajmującą się ochroną środowiska, firma zaoferowała konsumentom punkty zbiórki opakowań do recyklingu w całym mieście. Do końca 2022 roku zamierza poddać recyklingowi 1 mln opakowań kosmetycznych w Hongkongu.

Do punktów zbiórki zorganizowanych przez L'Oréal Hong Kong przyjmowane będą wszelkie opakowania – nie tylko plastikowe butelki, ale także szklane i metalowe części produktów kosmetycznych, takich jak tubki na tusz do rzęs, opakowania na kredki do brwi, etui na szminki, puderniczki itp.

Program jest wynikiem ankiety konsumenckiej przeprowadzonej przez firmę L'Oréal w Hongkongu. Wynika z niej, że 70 proc. konsumentów ma poważne podejście do kwestii środowiskowych i jest skłonnych podjąć więcej działań na rzecz ograniczenia zużycia plastiku. Jednak tylko 30 proc. podjęło odpowiednie kroki, aby poddać recyklingowi zużyte butelki i opakowania z kosmetykami.

35 proc. konsumentów jest świadomych istnienia na rynku programów recyklingu marek kosmetycznych, a tylko 23 proc. konsumentów uczestniczyło w tych programach. Głównymi przeszkodami dla recyklingu był słaby dostęp do zakładów recyklingu (41proc.) i nieodpowiednie punkty recyklingu w Hongkongu (32 poc.)

Inne przyczyny to brak szczegółowych informacji na temat programu recyklingu (26 proc.), nieznajomość procesu recyklingu (23 proc.) oraz nieotrzymywanie/niezwracanie uwagi na takie informacje (21 proc.)

Konsumenci wykazywali niepewność co do możliwości recyklingu opakowań i pojemników produktów kosmetycznych. 64 proc. respondentów nie ma jasności co do tego, które opakowania lub pojemniki produktów kosmetycznych (w tym różnych kosmetyków i produktów do pielęgnacji skóry) można poddać recyklingowi na rynku. 

Najbardziej znanymi pojemnikami lub opakowaniami na kosmetyki nadające się do recyklingu są krem ​​do twarzy (55 proc.) i serum (50 proc.). Mniej niż 30 proc. respondentów zdaje sobie sprawę z możliwości recyklingu opakowań lub opakowań innych produktów kosmetycznych, takich jak puderniczki, etui na szminki, opakowania saszetek, opakowania masek, kredki do brwi i tubki z tuszem do rzęs.

Wyniki ankiety wskazują również, że 62 proc. respondentów jest bardziej skłonnych do recyklingu swoich produktów, jeśli dostępny jest recykling w sklepie.

Zgodnie z globalną wizją zrównoważonego rozwoju Grupy L'Oréal „L'Oréal for the Future”, oddział firmy w Hong Kongu zobowiązał się do promowania ekologicznego rozwoju branży kosmetycznej i rozwiązywania problemów związanych z recyklingiem związanych z jej produktami.

W związku z tym L'Oréal Hong Kong rozpoczyna swój pierwszy w historii program recyklingu obejmujący 13 marek kosmetycznych. Salony Kiehl’s, Lancôme i L'Oréal Paris przejmą wiodącą rolę w przyjmowaniu zużytych pojemników po produktach w swoich sklepach już w marcu. Do końca drugiego kwartału 2021 r. program obejmie pozostałe 10 marek kosmetycznych Grupy w Hongkongu.

We współpracy z lokalnym przedsiębiorstwem V Cycle, opakowania kosmetyków, które można poddać recyklingowi w programie, obejmują nie tylko plastikowe butelki, ale także szklane i metalowe części produktów kosmetycznych, takich jak tubki na tusz do rzęs, opakowania na kredki do brwi, etui na szminki, puderniczki itp.

– Badanie pomogło nam lepiej zrozumieć postawy i zachowania lokalnych konsumentów wobec zrównoważonego rozwoju – powiedziała Eva Yu, prezes i dyrektor zarządzająca L'Oréal Hong Kong. –  Jesteśmy w punkcie krytycznym, jeśli chodzi o przyszłość naszej planety i cieszymy się ze zwiększonej świadomości na tym froncie. Jako lider w branży kosmetycznej, naszym celem jest ścisła współpraca z lokalną społecznością w celu promowania zrównoważonego rozwoju i podejmowania działań z konsumentami w celu ochrony środowiska.

Natomiast Eric Swinton, założyciel i dyrektor generalny V Cycle zdradził, że współpraca z L'Oreal Hong Kong umożliwi zintensyfikowanie wysiłków firmy w ramach recyklingu obejmującego całe miasto.

–  Oferując ludziom platformę do recyklingu i ponownego wykorzystania cennych zasobów, tworzymy gospodarkę o obiegu zamkniętym, która jest korzystna zarówno dla środowiska, jak i naszego społeczeństwa, zmieniając przy tym nawyki konsumpcyjne poprzez hamowanie napływu plastiku. Jesteśmy przekonani, że razem z L'Oreal Hong Kong podnosimy świadomość konsumentów w zakresie potrzeby recyklingu i że ta inicjatywa zainspiruje ludzi do działania – dodał.

Oddział L'Oréal istnieje w Hong Kongu od 1983 roku. Jako spółka zależna Grupy L'Oréal oferuje 18 marek lokalnym klientom.

Badanie było przeprowadzone na zlecenie L'Oréal Hong Kong wśród 1000 mężczyzn i kobiet, będących konsumentami produktów kosmetycznych w Hongkongu w wieku od 18 do 50 lat. Przeprowadziła je niezależna firma badawczą Yougov w lutym 2021 r.

Czytaj też: L'Oréal i Carrefour walczą o odzyskanie wszystkich opakowań po kosmetykach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.07.2025 10:00
Edyta Kresińska podejmuje nowe wyzwanie zawodowe jako pełnomocnik zarządu w Fillsy
Edyta Kresińska - pełnomocnik zarządu Fillsy, odpowiedzialna za komunikację i współpracę z rynkiem kosmetycznymTGperspective

Edyta Kresińska od ponad 20 lat nieprzerwanie związana jest zawodowo z branżą beauty i farmacją, konsekwentnie zarządzając markami kosmetycznymi. Teraz zaczyna pracę na nowym stanowisku – jako pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul System w spółce Fillsy.

Edyta Kresińska jest cenionym ekspertem i prelegentem w branży kosmetycznej, przez wiele lat oceniała nowe na rynku produkty jako juror konkursu branżowego „Perły Rynku Kosmetycznego”, organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze (wydawcę m.in. portalu Wiadomości Kosmetyczne).

Zobacz też: Edyta Kresińska: Rynek drogeryjny w Polsce 2025. Jakie wyzwania czekają na horyzoncie?

W czerwcu bieżącego roku Kresińska przyjęła propozycję wejścia do spółki Fillsy w roli pełnomocnika zarządu ds. systemu Meadow Kapsul. Jak sama podkreśla, ta nowa rola pozwoliła jej wrócić do biznesu w środowisku międzynarodowym. Fillsy jako nowo powołana spółka w grupie LOG-IT to jedyny partner strategiczny szwedzkiej firmy Meadow, w ramach którego trwa kooperacja z Ball w Europie. 

Niezmiernie cieszy mnie fakt, że dzięki nam Polska staje się ważnym punktem na mapie Europy w dziedzinie innowacyjnych opakowań aluminiowych z obiegiem zamkniętym. A dodatkowy fakt, że w ramach mojej nowej roli będę odpowiedzialna za komunikację i szeroko pojęty marketing, kierowany do tak bliskiej mi branży kosmetycznej, to podwójny powód do satysfakcji z nowego mianowania

 – komentuje Edyta Kresińska.

image
TGperspective

Zarząd spółki Fillsy tworzą: Paweł Siwirski (prezes zarządu/ CEO LOG-IT), Piotr Bojanowski (dyrektor generalny) oraz Edyta Kresińska (pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul). 

Podczas przedpremierowego śniadania, zorganizowanego 1 lipca w warszawskim hotelu Radisson dla branży beauty, obecni tam członkowie zarządu spółki Fillsy zapowiedzieli, że będą budować świadomość rozwiązania Meadow Kapsul System poprzez edukację i promocję rozwiązania na wydarzeniach branżowych, podczas wystąpień w panelach konferencyjnych oraz w ramach współpracy z Instytucjami i stowarzyszeniami branżowymi.

Podczas eventu w Radissonie prezes spółki Fillsy – Paweł Siwirski – potwierdził również, że spółka będzie obecna 16 października na Forum Branży Kosmetycznej, gdzie zaprezentuje uczestnikom konferencji innowację w opakowaniach, czyli Meadow Kapsul System.

Zobacz też: Edyta Kresińska żegna się z Drogeriami Jawa po 7 latach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
03.07.2025 13:33
Malezja zakazuje importu odpadów plastikowych z USA – co teraz, branżo?
Plastikowe odpady rzadko kiedy są recyklingowane w kraju wytworzenia.Krizjohn Rosales

Malezja wprowadziła całkowity zakaz importu odpadów plastikowych ze Stanów Zjednoczonych, co oznacza odcięcie jednego z kluczowych źródeł surowca wtórnego wykorzystywanego globalnie, m.in. w produkcji opakowań dla przemysłu kosmetycznego i higieny osobistej. Decyzja ta wpisuje się w szerszy trend krajów azjatyckich ograniczających przyjmowanie zagranicznych odpadów.

Zakaz został ogłoszony po wykryciu kontenerów z odpadami z USA, które były błędnie oznaczone, a ich zawartość – często niebezpieczna i nienadająca się do recyklingu – nie spełniała obowiązujących norm. Zgodnie z nowelizacją malezyjskiego prawa celnego, import odpadów z krajów niebędących stronami Konwencji Bazylejskiej, w tym USA, został całkowicie zabroniony. Co więcej, odpady z innych państw muszą zawierać tylko jeden rodzaj plastiku i charakteryzować się zanieczyszczeniem poniżej 2 proc. – warunkami, które rzadko są spełniane przez odpady konsumenckie.

Eksport plastikowych odpadów z USA do Malezji praktycznie zamarł – informują pośrednicy handlowi. Malezja dołącza tym samym do rosnącej grupy państw, takich jak Chiny, Tajlandia czy Indonezja, które wcześniej zamknęły swoje granice na import zagranicznych tworzyw sztucznych. Skutkuje to dalszym rozproszeniem globalnych łańcuchów dostaw surowców wtórnych.

Sytuacja ujawnia istotny problem strukturalny: większość plastiku zbieranego w USA i Europie nie jest przetwarzana lokalnie. Ograniczenie możliwości eksportu odpadów do Azji zwiększa presję na niewydolną infrastrukturę recyklingu w krajach zachodnich. Branża kosmetyczna – silnie uzależniona od plastiku w opakowaniach – może napotkać trudności z pozyskaniem wysokiej jakości tworzyw z recyklingu, co może przełożyć się na wzrost kosztów oraz utrudnienia w realizacji celów środowiskowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. lipiec 2025 22:59