StoryEditor
Opakowania
19.03.2021 00:00

L‘Oréal wprowadza program recyklingu opakowań swoich marek w Hong Kongu

W Hong Kongu L‘Oréal rozpoczął program recyklingu opakowań kosmetycznych obejmujący 13 marek kosmetycznych należących do koncernu. Współpracując z lokalną organizacją pozarządową, zajmującą się ochroną środowiska, firma zaoferowała konsumentom punkty zbiórki opakowań do recyklingu w całym mieście. Do końca 2022 roku zamierza poddać recyklingowi 1 mln opakowań kosmetycznych w Hongkongu.

Do punktów zbiórki zorganizowanych przez L'Oréal Hong Kong przyjmowane będą wszelkie opakowania – nie tylko plastikowe butelki, ale także szklane i metalowe części produktów kosmetycznych, takich jak tubki na tusz do rzęs, opakowania na kredki do brwi, etui na szminki, puderniczki itp.

Program jest wynikiem ankiety konsumenckiej przeprowadzonej przez firmę L'Oréal w Hongkongu. Wynika z niej, że 70 proc. konsumentów ma poważne podejście do kwestii środowiskowych i jest skłonnych podjąć więcej działań na rzecz ograniczenia zużycia plastiku. Jednak tylko 30 proc. podjęło odpowiednie kroki, aby poddać recyklingowi zużyte butelki i opakowania z kosmetykami.

35 proc. konsumentów jest świadomych istnienia na rynku programów recyklingu marek kosmetycznych, a tylko 23 proc. konsumentów uczestniczyło w tych programach. Głównymi przeszkodami dla recyklingu był słaby dostęp do zakładów recyklingu (41proc.) i nieodpowiednie punkty recyklingu w Hongkongu (32 poc.)

Inne przyczyny to brak szczegółowych informacji na temat programu recyklingu (26 proc.), nieznajomość procesu recyklingu (23 proc.) oraz nieotrzymywanie/niezwracanie uwagi na takie informacje (21 proc.)

Konsumenci wykazywali niepewność co do możliwości recyklingu opakowań i pojemników produktów kosmetycznych. 64 proc. respondentów nie ma jasności co do tego, które opakowania lub pojemniki produktów kosmetycznych (w tym różnych kosmetyków i produktów do pielęgnacji skóry) można poddać recyklingowi na rynku. 

Najbardziej znanymi pojemnikami lub opakowaniami na kosmetyki nadające się do recyklingu są krem ​​do twarzy (55 proc.) i serum (50 proc.). Mniej niż 30 proc. respondentów zdaje sobie sprawę z możliwości recyklingu opakowań lub opakowań innych produktów kosmetycznych, takich jak puderniczki, etui na szminki, opakowania saszetek, opakowania masek, kredki do brwi i tubki z tuszem do rzęs.

Wyniki ankiety wskazują również, że 62 proc. respondentów jest bardziej skłonnych do recyklingu swoich produktów, jeśli dostępny jest recykling w sklepie.

Zgodnie z globalną wizją zrównoważonego rozwoju Grupy L'Oréal „L'Oréal for the Future”, oddział firmy w Hong Kongu zobowiązał się do promowania ekologicznego rozwoju branży kosmetycznej i rozwiązywania problemów związanych z recyklingiem związanych z jej produktami.

W związku z tym L'Oréal Hong Kong rozpoczyna swój pierwszy w historii program recyklingu obejmujący 13 marek kosmetycznych. Salony Kiehl’s, Lancôme i L'Oréal Paris przejmą wiodącą rolę w przyjmowaniu zużytych pojemników po produktach w swoich sklepach już w marcu. Do końca drugiego kwartału 2021 r. program obejmie pozostałe 10 marek kosmetycznych Grupy w Hongkongu.

We współpracy z lokalnym przedsiębiorstwem V Cycle, opakowania kosmetyków, które można poddać recyklingowi w programie, obejmują nie tylko plastikowe butelki, ale także szklane i metalowe części produktów kosmetycznych, takich jak tubki na tusz do rzęs, opakowania na kredki do brwi, etui na szminki, puderniczki itp.

– Badanie pomogło nam lepiej zrozumieć postawy i zachowania lokalnych konsumentów wobec zrównoważonego rozwoju – powiedziała Eva Yu, prezes i dyrektor zarządzająca L'Oréal Hong Kong. –  Jesteśmy w punkcie krytycznym, jeśli chodzi o przyszłość naszej planety i cieszymy się ze zwiększonej świadomości na tym froncie. Jako lider w branży kosmetycznej, naszym celem jest ścisła współpraca z lokalną społecznością w celu promowania zrównoważonego rozwoju i podejmowania działań z konsumentami w celu ochrony środowiska.

Natomiast Eric Swinton, założyciel i dyrektor generalny V Cycle zdradził, że współpraca z L'Oreal Hong Kong umożliwi zintensyfikowanie wysiłków firmy w ramach recyklingu obejmującego całe miasto.

–  Oferując ludziom platformę do recyklingu i ponownego wykorzystania cennych zasobów, tworzymy gospodarkę o obiegu zamkniętym, która jest korzystna zarówno dla środowiska, jak i naszego społeczeństwa, zmieniając przy tym nawyki konsumpcyjne poprzez hamowanie napływu plastiku. Jesteśmy przekonani, że razem z L'Oreal Hong Kong podnosimy świadomość konsumentów w zakresie potrzeby recyklingu i że ta inicjatywa zainspiruje ludzi do działania – dodał.

Oddział L'Oréal istnieje w Hong Kongu od 1983 roku. Jako spółka zależna Grupy L'Oréal oferuje 18 marek lokalnym klientom.

Badanie było przeprowadzone na zlecenie L'Oréal Hong Kong wśród 1000 mężczyzn i kobiet, będących konsumentami produktów kosmetycznych w Hongkongu w wieku od 18 do 50 lat. Przeprowadziła je niezależna firma badawczą Yougov w lutym 2021 r.

Czytaj też: L'Oréal i Carrefour walczą o odzyskanie wszystkich opakowań po kosmetykach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
29.04.2024 12:39
Cosmetics Europe zawiedzione zapisami w tekście rozporządzenia PPWR przyjętym przez Parlament Europejski. Polskie firmy: jest wiele pytań i niewiadomych
Parlament Europejski przyjął ostatecznie tekst rozporządzania w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych PPWR. Do niektórych zapisów rozporządzenia już krytycznie odniosło się Cosmetics Europe – europejskie stowarzyszenie reprezentujące kilka tysięcy firm i narodowych stowarzyszeń działających w branży kosmetycznej.

24 kwietnia 2024 Parlament Europejski przyjął ostatecznie tekst rozporządzenia w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych PPWR, które będzie miało istotny wpływ na biznes firm działających w sektorze kosmetycznym.

Rozporządzenie PPWR, którego celem jest rozwiązanie problemu stale rosnącej ilości odpadów, harmonizacja przepisów rynku wewnętrznego i pobudzenie gospodarki o obiegu zamkniętym, zostało przyjęte 476 głosami za, przy 129 głosach przeciw i 24 wstrzymujących się – czytamy w komunikacie PE.

Zasady, które zostały wstępnie uzgodnione z Radą Europejską, obejmują cele w zakresie redukcji opakowań (5 proc. do 2030 r., 10 proc. do 2035 r. i 15 proc. do 2040 r.) i nakładają na kraje UE obowiązek ograniczenia w szczególności ilości odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych.

Aby ograniczyć niepotrzebne opakowania, w przypadku opakowań zbiorczych, transportowych i handlu elektronicznego ustalono maksymalny współczynnik pustej przestrzeni na poziomie 50 proc. Producenci i importerzy będą również musieli zadbać o zminimalizowanie masy i objętości opakowań.

Od 1 stycznia 2030 r. zostaną zakazane niektóre rodzaje opakowań plastikowych jednorazowego użytku. Są to m.in. opakowania na nieprzetworzone świeże owoce i warzywa, opakowania na żywność i napoje rozlewane i spożywane w kawiarniach i restauracjach, opakowania na pojedyncze porcje (np. na przyprawy, sosy, śmietanki, cukier), miniaturowe opakowania hotelowe na artykuły toaletowe i bardzo lekkie plastikowe torby na zakupy (poniżej 15 mikronów).

Czytaj także: Korea Południowa usuwa z hoteli minikosmetyki  który rynek będzie kolejny?

Zgodnie z nowymi przepisami wszystkie opakowania (z wyjątkiem lekkiego drewna, korka, tekstyliów, gumy, ceramiki, porcelany i wosku) będą musiały nadawać się do recyklingu po spełnieniu rygorystycznych kryteriów.

Rozporządzenie musi zostać formalnie zatwierdzone przez Radę Europejską, zanim wejdzie w życie.

– Spodziewamy się, że nastąpi to już po wakacjach, a korekta prawna i publikacja tekstu najprawdopodobniej będzie miała miejsce do końca 2024 r., raczej w czwartym niż w trzecim kwartale. Analizujemy już punkt po punkcie PPWR pod kątem branży kosmetycznej. Jest wiele pytań i niewiadomych – napisała w mediach społecznościowych dr Ewa Starzyk, dyrektor ds. naukowych i legislacyjnych Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Czytaj także: Rozporządzenie opakowaniowe PPWR – obowiązki dla producentów, importerów i dystrybutorów kosmetyków oraz dostawców opakowań

Do przyjętego rozporządzenia odniosło się stowarzyszenie Cosmetics Europe w imieniu działających w Europie firm kosmetycznych i stowarzyszeń branżowych.  

"Europejski przemysł kosmetyczny w pełni popiera cele rewizji PPWR mające na celu harmonizację przepisów jednolitego rynku w zakresie opakowań i przejście w kierunku bardziej zrównoważonych opakowań, jednakże Cosmetics Europe pozostaje zaniepokojone niektórymi elementami umowy" – czytamy w oświadczeniu.

Cosmetics Europe popiera przepisy zobowiązujące producentów do minimalizacji opakowań i docenia, że pozwalają one na elastyczność w projektowaniu i kształcie opakowania. Jak podkreśla organizacja, cieszy też fakt, że informacje na temat opakowań produktów (np. dotyczące składu materiału opakowaniowego, możliwości ponownego użycia opakowania lub minimalnej zawartości plastiku pochodzącego z recyklingu) będą mogły być podawane cyfrowo a nie na opakowaniach. "Jest to ważne w przypadku małych produktów kosmetycznych i pomoże zminimalizować opakowania i przyczyni się do osiągnięcia celów w zakresie redukcji odpadów" – potwierdza CE.

Zarazem Cosmetics Europe uważa, że przepisy rozporządzenia nie zapewniają pełnej harmonizacji dotyczącej opakowań na wszystkich rynkach państw członkowskich (mogą być na nich utrzymane i stosowane szczególne przepisy krajowe), co może ograniczać swobodny obrót opakowaniami w UE.

Cosmetics Europe podkreśla także, że zdaje sobie sprawę, iż organy normalizacyjne UE będą musiały opracować zharmonizowaną metodologię pomiaru zgodności z wymogami dotyczącymi minimalizacji opakowań. „Jesteśmy jednak bardzo rozczarowani, że przepisy te umożliwiają również unijnym organom normalizacyjnym ustanawianie nowych obowiązków w zakresie opakowań (standaryzowane maksymalne limity wagi i objętości) dla „najpopularniejszych typów i formatów opakowań”. Obowiązki te ograniczyłyby swobodę twórczą przedsiębiorstw przy projektowaniu opakowań, a ostatecznie ich zdolność do wyróżnienia opakowania swojego produktu na tle konkurencji” – zaznacza europejskie stowarzyszenie.

Cosmetics Europe jest również zawiedzione faktem, że ostateczny tekst PPWR zakazuje wszelkich jednorazowych opakowań hotelowych produktów kosmetycznych, niezależnie od ich objętości. „Ten rodzaj opakowania jest najczęściej stosowany w hotelach ze względów higienicznych, aby zapobiec dzieleniu się produktami przez wielu gości. Te nowe środki mogą powstrzymać gości od używania niektórych kosmetyków, np. pasty do zębów, ze względów higienicznych” – uzasadnia organizacja.

Cosmetics Europe ma także wątpliwości co do wykonalności wdrożenia przepisów dotyczących minimalnej zawartości tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu pokonsumenckiego (PCR) w opakowaniach produktów. Ilość PCR zostanie obliczona „przez zakład produkcyjny”. Jednakże wiele małych zakładów produkcyjnych koncentruje się na produkcji niektórych rodzajów opakowań z tworzyw sztucznych, w których ze względów higienicznych, bezpieczeństwa i funkcjonalnych nie można umieścić wymaganej minimalnej zawartości PCR. Ci producenci mogą nie być w stanie przestrzegać przepisów. Dzieje się tak w przypadku producentów produkujących pompki do butelek zapachowych.

„Z niecierpliwością czekamy na zatwierdzenie przez Radę UE tymczasowego porozumienia jesienią i kontynuację naszego dialogu na temat wdrażania PPWR z ustawodawcami UE. Z niecierpliwością czekamy również na wskazówki od Komisji Europejskiej dotyczące aspektów tekstu, które wymagają dalszego wyjaśnienia, aby zapewnić sprawne wdrożenie rozporządzenia” – napisano w oświadczeniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
26.04.2024 13:11
Mintel: tradycja idzie w parze z nowoczesnością, jeśli chodzi o opakowania produktowe
Trendy dotyczące produkcji i recyklingu opakowań to temat, któremu branża przygląda się coraz częściej.pmv chamara
W obliczu rosnącej świadomości ekologicznej, branża kosmetyczna (BPC) przyjmuje innowacyjne podejście do projektowania opakowań, które jest równocześnie proste, eleganckie i funkcjonalne. Mintel przewiduje, które trendy będą dyktowały kolejne działania w przemyśle opakowaniowym.

Sztuczna inteligencja znajduje coraz szersze zastosowanie w optymalizacji procesów produkcyjnych w branży opakowań kosmetycznych, wspierając klientów w maksymalnym wykorzystaniu swoich produktów. Antycypuje się, że synergia sztucznej inteligencji i zrównoważonego rozwoju zainicjuje trend "cichej zrównoważoności", w którym standardem staje się wiarygodność środowiskowa, a nie jedynie dodatkowy lub dominujący aspekt produktu. Dane z 2023 roku wskazują, że 41 proc. nowych zapachów zawierało twierdzenia etyczne i środowiskowe, co oznacza wzrost z 18 proc. w 2019 roku. „Cicha” strona tego trendu wyraża się w oporze konsumentów przed wpływem zrównoważonego rozwoju na estetykę luksusowych produktów, co zmusza producentów opakowań do subtelnego wdrażania zrównoważonych praktyk bez kompromisów estetycznych.

Równolegle, branża kosmetyczna (BPC) ceni czyste, proste i wyrafinowane opakowania, gdzie skupienie konsumentów na funkcjonalności i efektywności jest kluczowe. Przykładem są produkty Malin + Goetz, marki kosmetycznej nietestowanej na zwierzętach, której misją jest uproszczenie codziennej pielęgnacji. Ich minimalistyczne opakowania, będąc zarazem innowacyjne, eliminują zbędne materiały, zachowując elegancki i nowoczesny design, co sprzyja decyzjom zakupowym opartym na rzeczywistych korzyściach produktu. Dodatkowo, zyskują popularność inicjatywy recyklingowe, jak te wprowadzone przez Charlotte Tilbury, które umożliwiają łatwy zwrot opakowań przez dedykowaną platformę online i oferują zachęty, takie jak 20 proc. zniżki na kolejny zakup. Tymczasem wielu konkurentów nadal nie zaimplementowało efektywnych programów recyklingu z wystarczającymi bodźcami dla konsumentów. Tego typu rozwiązania z sukcesem od lat oferuje np. Lush.

Ostatni zauważony przez Mintel trend to powrót do nostalgicznych wzorców opakowań, inspirowanych dziedzictwem, zwłaszcza w perfumerii. Współistnieje on z zapotrzebowaniem na minimalistyczne i proste opakowania kosmetyczne, zwracając się ku wzorom, które, choć mogą być zbyt odległe dla młodszych konsumentów, są symbolem dekadencji i przepychu.

Czytaj także: Mintel: Trendy, które zmieniają branżę kosmetyczną

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. maj 2024 18:59