StoryEditor
Prawo
06.05.2020 00:00

Jak sprzedawać i promować produkty antybakteryjne w dobie epidemii? Skorzystaj z przewodnika PZPK

Pandemia COVID-19 pobudza zapotrzebowanie na produkty zapobiegające rozprzestrzenianiu się wirusa. Wiele firm decyduje się na uruchomienie ich produkcji. Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego wydał właśnie opracowanie, które porządkuje informacje dotyczące produkcji i promocji kosmetyków o działaniu antybakteryjnym i produktów biobójczych.

Produkty hamujące rozprzestrzenianie się wirusa SARS-COV-2 stały się w dobie pandemii najbardziej poszukiwanymi przez konsumentów. Tylko w tygodniu 23-29 marca 2020 r. sprzedaż żeli antybakteryjnych, według instytutu badawczego Nielsen, wzrosła o 2 tys. proc. Kategoria produktów antybakteryjnych rozwija się i będzie rozszerzana o kolejne rodzaje produktów kosmetycznych, takie jak np. antybakteryjne żele pod prysznic. Należy się spodziewać, że produkty antybakteryjne pozostaną, jako wyodrębniona kategoria, na stałe w puntach sprzedaży.

Niniejsze syntetyczne opracowanie przygotowane przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego systematyzuje wiedzę i objaśnia różnice pomiędzy kosmetycznymi produktami o działaniu antybakteryjnym i produktami biobójczymi do dezynfekcji.

Zebrane informacje są istotne dla firm wprowadzających te grupy produktów do obrotu na polskim rynku – producentów, importerów, dystrybutorów, sieci handlowych i detalistów. Będą przydatne dla dyrektorów zakupów, category managerów oraz sprzedawców detalicznych. Mogą pomóc w poprawnym komunikowaniu konsumentom właściwości dwóch grup produktów: kosmetycznych i biobójczych.

Jako BONUS do pobrania infografika pokazująca różnice między produktem kosmetycznym a produktem biobójczym, którą można wykorzystać w komunikacji z klientami.

 
 
 
 
 
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
05.12.2024 12:11
Wycofanie suplementu diety z rynku – Główny Inspektorat Sanitarny ostrzega przed tabletkami z propolisem
Główny Inspektorat Sanitarny

Główny Inspektor Sanitarny informuje o dobrowolnym wycofaniu z rynku jednej serii suplementu diety Propolis Forte przez producenta Farmina sp. z o.o. Powodem decyzji jest podejrzenie zanieczyszczenia produktu fragmentami metalu.

Producent suplementu diety Propolis Forte w opakowaniu zawierającym 30 tabletek o smaku pomarańczowym podjął decyzję o wycofaniu serii oznaczonej numerem 47520, której data ważności to lipiec 2027 roku. Firma Farmina sp. z o.o. poinformowała o tym fakcie odpowiednie organy oraz swoich odbiorców, podkreślając, że decyzja ma charakter prewencyjny i wynika z troski o bezpieczeństwo konsumentów.

Decyzja o wycofaniu została podjęta po przeprowadzeniu szczegółowej analizy procesu produkcyjnego w zakładzie w Myślenicach. Analiza wykazała, że nie można wykluczyć ryzyka obecności fragmentów metalu w produkcie. W związku z tym producent zaleca natychmiastowe zaprzestanie spożywania suplementu pochodzącego z wycofanej serii.

Proces wycofania jest monitorowany przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej, które zapewniają, że wszystkie działania są prowadzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. Konsumenci, którzy zakupili produkt z numerem serii 47520, powinni skontaktować się z punktem sprzedaży w celu uzyskania dalszych informacji na temat możliwości zwrotu lub wymiany.

Farmina sp. z o.o. przypomina o konieczności dokładnego sprawdzania oznaczeń produktów i podkreśla, że pozostałe serie suplementu Propolis Forte nie są objęte wycofaniem. Szczegóły dotyczące sprawy można znaleźć na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego oraz w komunikatach wydanych przez producenta.

Czytaj także: Funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej udaremnili przemyt nielegalnych suplementów z wyciągiem z konika morskiego

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
05.12.2024 10:42
Sprzedawcy podrobionych kosmetyków m.in. Chanel i Dior zatrzymani na Pomorzu
Towar, sprzedawany za pośrednictwem internetu, dostarczany był do klientów przez firmy kurierskiefanpage Targowisko Bakalarska

Policja zatrzymała w okolicach Gdańska i Wejherowa sześć osób, handlujących podrobionymi kosmetykami i perfumami takich marek, jak Dior, Chanel, Armani czy YSL. Ich sprzedaż była prowadzona przez internet.

O sprawie poinformowała w ostatni wtorek Prokuratura Okręgowa w Gdańsku, wyjaśniając, że śledztwo prowadzone jest przeciwko grupie przestępczej, sprzedającej w sieci podrobione kosmetyki. Zabezpieczono ok. 8 tys. sztuk podrobionych kosmetyków oraz perfum topowych marek, których wartość oszacowano na prawie 3 mln zł.

Towar, sprzedawany za pośrednictwem internetu, dostarczany był do klientów przez firmy kurierskie, przy wykorzystaniu fikcyjnych danych nadawców

Jak wyjaśniła prokuratura w komunikacie, 27 listopada 2024 roku "funkcjonariusze Komendy Wojewódzkiej Policji Wydział dw. z Przestępczością Gospodarczą wspólnie z funkcjonariuszami Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Gdyni na polecenie prokuratora dokonali przeszukania, wcześniej wytypowanych, magazynów na terenie powiatu wejherowskiego oraz gdańskiego".

Oprócz kosmetyków śledczy zabezpieczyli również urządzenia, wykorzystywane do wydobywania kryptowalut w postaci 25 komputerów o łącznej wartości 100 tys. zł. 

Zaledwie miesiąc wcześniej pomorska policja zabezpieczyła 40 ton podróbek chemii gospodarczej z Niemiec.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. grudzień 2024 20:18