StoryEditor
Prawo
26.10.2020 00:00

L‘Oréal świętuje powrót do wzrostu - w trzecim kwartale sprzedaż w górę o 1,6 proc.

L‘Oréal ogłosił powrót na ścieżkę wzrostu, ujawniając wyniki za trzeci kwartał roku podatkowego 2020. Podczas gdy sprzedaż spadła o 7,4 procent w porównaniu z analogicznym okresem w ciągu roku do 30 września, francuski gigant kosmetyczny świętuje niewielki, ale znaczący wzrost (+1,6 procent like-for-like) w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

Prezes francuskiego giganta, Jean-Paul Agon skomentował: „Grupa była w stanie wrócić do wzrostu już w trzecim kwartale dzięki determinacji i trafności strategicznych wyborów podjętych we wszystkich działach i strefach geograficznych. Po pierwszej połowie naznaczonej kryzysem dostaw, związanym z zamknięciem punktów sprzedaży na całym świecie, L'Oréal już w czerwcu zrobił wszystko, aby stymulować popyt na swoje marki i produkty oraz ponownie zaangażować wszystkie jego czynniki biznesowe."

Jak podkreślił, wszystkie zaplanowane premiery zostały przeprowadzone, wzmocniono czynniki biznesowe i inwestycje w media, a plany „Back to Beauty” zostały wdrożone z partnerami dystrybucyjnymi koncernu na całym świecie, w sklepach stacjonarnych i e-commerce, aby stymulować powrót do konsumpcji.

- Ten powrót do wzrostu jest dowodem dużego apetytu konsumentów na produkty kosmetyczne i nasze innowacje. To także owoc niezwykłego zaangażowania wszystkich zespołów, które zmobilizowały się we wszystkich obszarach grupy i we wszystkich krajach - dodał.

Jean-Paul Agon zaznaczył, że wszystkie te inicjatywy pozwoliły grupie zdystansować rynek kosmetyczny, który wciąż jest na drodze do poprawy. Oddział Produktów Profesjonalnych zanotował najlepszy kwartał od wielu lat dzięki ponownym otwarciu salonów i przyspieszeniu handlu elektronicznego. Dział Produktów Konsumenckich wrócił do wzrostu dzięki wielu operacjom komercyjnym.

L'Oréal Luxe zyskał dzięki bardzo mocnemu planowi wprowadzenia na rynek i wyjątkowemu portfolio uzupełniających się marek. Z kolei  Dział Kosmetyków Aktywnych osiągnął rekordowy kwartalny wzrost, napędzany niezwykłym sukcesem wszystkich swoich marek.

- Wszystkie oddziały były w stanie wykorzystać możliwości rynkowe, szczególnie w kategorii produktów do pielęgnacji skóry, gdzie nasze marki są w ofensywie. Zespoły wykorzystały też siłę e-commerce, która rosła w tempie + 61,6% - wyjaśnił.

Jak powiedział, pod względem geograficznym Ameryka Północna i wszystkie nowe rynki wróciły do ​​wzrostu w tym kwartale, osiągając znakomite wyniki w niektórych krajach, takich jak Chiny i Brazylia. - W rezultacie, w warunkach sanitarnych, które pozostają trudne i niepewne, nasze wyniki w trzecim kwartale wzmacniają nasze ambicje osiągnięcia podobnego wzrostu w drugiej połowie i zapewnienia solidnej rentowności - oznajmił szef L'Oreala.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
15.05.2025 15:41
Co trzeci post influencera bez oznaczenia reklamy – wyniki kontroli ASA
Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA) opublikował najnowszy raport dotyczący oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych. Getty Images

W 2024 roku Advertising Standards Authority (ASA) otrzymała 3,5 tys. skarg dotyczących braku ujawniania powiązań komercyjnych na platformach społecznościowych. Choć poziom ujawniania reklam wzrósł od poprzedniego raportu z 2021 roku, urząd zapowiada dalsze działania edukacyjne i sankcje w przypadku powtarzających się naruszeń. Jak podkreślił Ed Senior z ASA: „Jeśli to reklama, musi być to oczywiste”.

Brytyjski urząd ds. standardów reklamy (Advertising Standards Authority, ASA) ujawnił, że aż 33% treści publikowanych przez influencerów na TikToku i Instagramie nie zawierało żadnych oznaczeń wskazujących, że są to materiały reklamowe. W badaniu przeanalizowano ponad 50 tys. treści z ponad 50 kont brytyjskich influencerów – zarówno postów, jak i relacji czy reelsów – w tym 122 konta monitorowane już w 2021 roku oraz konta, wobec których zgłoszono skargi lub które wcześniej naruszyły zasady.

Dodatkowe 9% postów próbowało oznaczyć komercyjny charakter materiału, jednak w sposób niewystarczająco czytelny. Używane określenia, takie jak „gifted”, „PR trip” czy „affiliate”, według ASA nie oddają wprost intencji reklamowej. Regulator podkreślił, że jedynie jasne oznaczenie – np. „Ad” lub „#Ad” – spełnia wymogi i zalecił, aby było ono widoczne na każdej jednostce treści, nie tylko w biogramie lub jednym z postów.

Najwięcej nieprawidłowości odnotowano w kategoriach: podróże, technologia, moda i uroda. W szczególności ASA wskazała na brak przejrzystości przy kodach rabatowych, nieoznaczonych relacjach ambasadorskich oraz treściach kierujących do innych – już oznaczonych – materiałów reklamowych. Przykładem jest post z napisem „link w stories”, gdzie dopiero w relacji znajduje się odnośnik partnerski.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
15.05.2025 10:39
Kradzieże w sklepach: najczęściej ginie żywność, alkohol i kosmetyki [DANE KGP]
W przypadku kradzieży powszechnych nadal dominują produkty spożywcze, markowy alkohol, artykuły drogeryjne Shutterstock

Najnowsze dane Komendy Głównej Policji nie pozostawiają złudzeń: kradzieże w sklepach są nadal plagą dla handlu. W I kw. 2025 roku stwierdzono 9,3 tys. takich przestępstw – to o 1,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najbardziej narażone na kradzieże są sklepy zlokalizowane w centrach handlowych.

Od stycznia do końca marca odnotowano łącznie 57,2 tys. wykroczeń kradzieży w sklepach wielkopowierzchniowych i małopowierzchniowych, czyli o 23,5 proc. mniej niż rok wcześniej. W tych największych placówkach ujawniono 47,4 tys. wykroczeń kradzieży, a w mniejszych – 9,8 tys. W analogicznym okresie 2024 roku było odpowiednio 61,2 tys. takich przypadków i 13,6 tys.

Dane KGP za I kwartał 2025  wskazują na 9,3 tys. przestępstw kradzieży w sklepach – najwięcej stwierdzono ich w woj. mazowieckim – 1,7 tys. (I kw. ub.r. – 1,6 tys.), dolnośląskim – 1,5 tys. (1,9 tys.) oraz śląskim – 1,1 tys. (1,1 tys.). Natomiast na końcu listy są woj. podkarpackie – 144 (145), opolskie – 147 (103) i lubelskie – 183 (177). 

Liczba kradzieży zaczyna się powoli stabilizować, choć ten trend nie jest szczególnie niepokojący. Obecna sytuacja gospodarcza nie determinuje konsumentów do aż takich drastycznych zachowań, jak w szczycie inflacji, gdy wzrost ww. wskaźnika był mocno dwucyfrowy. Co warto dodać, według najnowszych danych GUS, żywność i napoje w kwietniu zdrożały rdr. o lekko ponad 5 proc., natomiast jeszcze w marcu było to bliżej 7 proc. rdr. Jeżeli tendencja spadkowa utrzyma się, może skutkować tym, że kradzieży będzie jeszcze mniej – prognozuje Robert Biegaj, ekspert rynku retailowego z Shopfully.

Z kolei Łukasz Grzesik, specjalista z zakresu bezpieczeństwa obiektów handlowych, analizując trend i notatki policyjne, wnioskuje, że sprawcami przestępstw kradzieży są w dużej mierze osoby już znane policji z podobnych przestępstw oraz działające w recydywie i zuchwale. 

Systematycznie okradają sklepy i unikają konsekwencji karnych. To w pewnym stopniu wyjaśnia stabilność trendu. Co prawda, nie wyklucza to nowych, impulsywnych przypadków, ale obecna sytuacja gospodarcza najwyraźniej nie determinuje skali – dodaje Łukasz Grzesik.

Jak podkreśla ekspert, w 2023 roku statystyki kradzieży sklepowych biły rekordy i w branży nikt nie miał wątpliwości, że przyczyniła się do tego wysoka inflacja. Ceny przestały jednak rosnąć i najwyraźniej wiele osób, po trudnym okresie, straciło skłonność do kradzieży z powodów ekonomicznych.

Zdaniem Roberta Biegaja, przestępstw w dużej mierze dokonują wyspecjalizowane grupy przestępcze, które uczyniły sobie z tego stałe źródło dochodu. Jeżeli kradną „zwykli obywatele”, to dotyczy podstawowych towarów spożywczych, bo są to kradzieże wynikające z niemożności opłacenia rachunku przy kasie. Jeżeli ten czynnik znika, to osoby te przestają kraść. 

W ocenie Łukasza Grzesika najbardziej narażone na kradzieże są sklepy zlokalizowane w centrach handlowych, gdyż skupiają one wiele marek w jednym miejscu, a zamiar kradzieży łatwiej tam ukryć, co daje sprawcom pewną przewagę i możliwość skalowania działań.

Domeną mniejszych formatów – sklepów osiedlowych, ale także wielkopowierzchniowych marketów, są kradzieże żywności, chemii gospodarczej i alkoholu. I choć sytuacja gospodarcza poprawiła się, to w przypadku kradzieży powszechnych nadal dominują produkty spożywcze i markowy alkohol. Potem można wymienić artykuły drogeryjne i modowe – wyjaśnia Grzesik.

Czytaj też: Artykuły chemiczne i drogeryjne na 3. miejscu rankingu najczęściej... kradzionych w 2024 r.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. maj 2025 07:06