Becca istnieje od 20 lat, ale nie przetrwała kryzysu wywołanego pandemią. W 2016 roku marka została przejęta przez The Estée Lauder Companies oczekując nowych możliwości rozwoju. Jednak COVID-19 ostatecznie pogrążył te nadzieje.
W oświadczeniu marki napisano: „Globalna pandemia wpłynęła na wszystkich na całym świecie na wielu poziomach. Miała również ogromny wpływ na wiele firm. W Becca nagromadzenie wyzwań wraz z globalnym wpływem COVID-19 to niestety więcej, niż nasza firma może wytrzymać. Musieliśmy podjąć bolesną decyzję o zamknięciu marki Becca pod koniec września 2021 roku.”
Przedstawiciele Becca zwrócili się też z przesłaniem do konsumentów:
- Wierzymy w Ciebie i wierzymy, że piękno w Tobie jest światłem, którym dzielisz się ze światem. Jesteśmy przekonani, że duch Becca będzie nadal żył w was wszystkich. Proszę, oświetlajcie swoje prawdziwe ja. Oświetlajcie swoje własne ścieżki i przekraczajcie granice. Dzielcie się pozytywnym nastawieniem i oświetlajcie innym drogę, wywierając wpływ na ten świat. Posiadajcie swoje światło na własnych warunkach ”.
Kevin James Bennett, nowojorski makijażysta i dziennikarz napisał w komentarzu na swoim profilu na Facebooku:
- Becca Cosmetics się zamyka. Chociaż jest to niepokojące, nie dziwię się. Słabe zarządzanie marką przez The Estée Lauder Companies w połączeniu z taktyką Sephory / LVMH i poważnym spadkiem globalnej sprzedaży kosmetyków kolorowych z powodu COVID, sprawiło, że wydarzenie to stało się nieuchronne. Wątpię, czy firma ELC mogłaby znaleźć kupca, który byłby chętny do reanimacji marki w obecnym krajobrazie kosmetyków kolorowych. Ale wciąż jest bardzo smutne, że marka z tak wieloma wyjątkowymi produktami się zwija.