StoryEditor
Salony beauty
05.02.2024 10:30

Michał Łenczyński, Beauty Razem: przepraszamy za potknięcia dt. komunikacji o zmianie stawki VAT dla branży beauty, zmieniamy strategię medialną

Michał Łenczyński od lat zawiaduje organizacją Beauty Razem. / Beauty Razem
Od momentu ogłoszenia zmiany stawki VAT na usługi z sektora beauty w sieci i poza nią wrze. Pokazały się głosy krytyki i sprzeciwu wobec formy komunikowania tych reform przez Beauty Razem z Michałem Łenczyńskim na czele; tylko w Wiadomościach Kosmetycznych komentarz w tej sprawie od głównego zainteresowanego.

Przypomnijmy kontekst: Organizacja branżowa "Beauty Razem" i jej główny aktywista, ceniony w branży Michał Łenczyński, podejmują wysiłki w celu obniżenia stawki VAT dla właścicieli salonów z 23 proc. do 8 proc. W trakcie konferencji prasowej, która odbyła się 31 stycznia 2024 roku, premier Donald Tusk ogłosił plan obniżenia stawki VAT dla sektora kosmetycznego. Podkreślił on, że jest to ważna sprawa, ponieważ dotyczy ona około 30 tysięcy przedsiębiorstw, z których większość to małe firmy. Decyzja o obniżeniu stawki podatku VAT w sektorze beauty z 23 proc. do 8 proc. wejdzie w życie od 1 kwietnia. To jedno z konkretnych zobowiązań Koalicji Obywatelskiej.

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych zwróciła się do Michała Łenczyńskiego z prośbą o komentarz. Oto jego treść:

Dzień dobry,

Pragnę przeprosić za nasze początkowe potknięcia w komunikacji dotyczącej zmiany stawki VAT. Od piątku, w oparciu o głosy naszych Członków, wprowadziliśmy kompletną zmianę strategii medialnej, aby lepiej odzwierciedlać nasze wspólne cele i oczekiwania.

Zmiana VAT na 8 proc. w 2025 roku była naszym ambitnym planem, ale dzięki naszym wspólnym staraniom, sukces nadszedł znacznie wcześniej. To pozytywna zmiana dla salonów, która, jak wiemy, wpłynie na branżę znacząco i szybciej, niż zakładaliśmy.

W pełni skoncentrowaliśmy naszą komunikację na edukacji klientów o realiach rynkowych, podkreślając, że obniżka VAT nie oznacza spadku cen usług, lecz zapobiegnie hiperinflacji. Wzrost kosztów prowadzenia działalności, w tym inflacja, wzrost płacy minimalnej oraz koszty ZUS i produktów, są rzeczywistością, z którą musimy się mierzyć. Nie ma przestrzeni na żadne obniżki cen.

W piątek mieliśmy przyjemność utrwalić owocną współpracę z Ministerstwem Finansów, jako głównego inicjatora i pomysłodawcy zmian. Dodatkowo, otrzymaliśmy potwierdzenie wcześniejszego zaproszenia naszej organizacji do procesu ustawodawczego. Nasza współpraca z Rzecznikiem Małych i Średnich Przedsiębiorstw i jego radami została potwierdzona i wzmocniona.

Ta wyjątkowa sytuacja, w której Beauty Razem ponownie łączy branżę z kluczowymi instytucjami państwowymi i podkreśla unikalną rolę w ekosystemie beauty oraz naszą zdolność do wywierania wpływu na kształtowanie przepisów, które nas dotyczą.

Równolegle zaplanowaliśmy szereg działań, by edukować branżę z korzyści z obniżenia stawki VAT do 8 proc. i ich stosowania, a ich harmonogram rozpisany jest do końca roku. Wystartuje dedykowana komunikacja newsletterem, SMS, push i edukacyjne live. Przełożyliśmy start planowanego na 1 kwietnia 2024 projektu Beauty Radio, dostępnego w ramach Kart Członkowskich Beauty Razem. Spotkało się to ze zrozumieniem i wsparciem ze strony oczekującej na nie Członków.

Doceniamy cierpliwość i wsparcie naszej społeczności w tym przejściowym okresie. Jesteśmy wdzięczni za każdy głos - zarówno pozytywny, jak i krytyczny - gdyż to właśnie dialog pozwala nam na ciągłe doskonalenie naszych działań.

Beauty Razem jest dla Branży, z i dzięki Branży. Każdy z Członków wnosi niezastąpioną wartość do naszej wspólnej sprawy. Razem tworzymy silną, jednolitą branżę beauty, gotową na przyszłe wyzwania.

Z szacunkiem i podziękowaniami za nieustające wsparcie,

Michał Łenczyński
Beauty Razem

P.S. Pamiętajmy, że każdy sukces, nawet ten z Prima Aprilis, jest naszym wspólnym dziełem. Razem piszemy historię branży beauty.

Czytaj także: Czy ceny w salonach kosmetycznych i fryzjerskich spadną od kwietnia w związku ze zmianą stawki VAT? Branża mówi „to zależy”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
24.07.2024 13:29
Cosibella otwiera nowy sklep stacjonarny i salon w Warszawie — wiemy już gdzie
Nowy Cosibella Corner znajdzie się na ul. Bohaterów Warszawy.Agata Grysiak

Cosibella planuje otwarcie nowego salonu Cosibella Corner w warszawskiej dzielnicy Ursus. Lokalizacja przy ulicy Bohaterów Warszawy została wybrana jako nowy punkt na mapie usług kosmetycznych. Aktualnie trwają przygotowania do uruchomienia nowego salonu, jednak lokal nie jest jeszcze dostępny dla klientów.

image
Na witrynie przyszłej lokalizacji Cosibella znajduje się plakat z kodem QR.
Agata Grysiak
Obecnie trwają prace wykończeniowe, które mają na celu przygotowanie przestrzeni do użytku. Nowy salon ma oferować standardowe usługi i produkty kosmetyczne, dostępne w innych punktach marki. Proces adaptacji przestrzeni oraz przygotowanie oferty jest w toku, jednak dokładna data otwarcia nie została jeszcze podana do publicznej wiadomości. Wg. informacji z sieci w nowej lokalizacji mają być przeprowadzane zabiegi takie jak m.in.: terapie kwasami, zabiegi pielęgnacyjne, mezoterapia, masaże relaksacyjne i kobido, usługi trychologiczne oraz depilacja laserowa.

Rozpoczęta w kwietniu rekrutacja na stanowisko managera/managerki nowego salonu niedawno dobiegła końca. Wybrana osoba będzie odpowiedzialna za codzienne zarządzanie lokalem oraz koordynację działań zespołu. Na ten moment marka nie ujawnia szczegółowych planów dotyczących przyszłego funkcjonowania salonu, a mieszkańcy Ursusa muszą poczekać na oficjalne ogłoszenie daty otwarcia.

 

 

Cosibella to sieć sklepów stacjonarnych i online oraz marka kosmetyczna specjalizująca się w produktach do pielęgnacji skóry (sprzedawanych pod nazwą SkinTra). Firma oferuje szeroką gamę preparatów, w tym kremy, serum, toniki oraz produkty oczyszczające, skierowane zarówno do kobiet, jak i mężczyzn. Koncept Cosibella Corner natomiast to połączenie salonu beauty ze sklepem stacjonarnym marki, w którym klientki i klienci mogą skorzystać z wybranego zabiegu pielęgnacyjnego, a potem dokupić niezbędne produkty do wykorzystania w domu. W Warszawie znajdują się już trzy lokalizacje tego typu: przy ulicach Łuckiej, Woronicza i Wileńskiej. W ofercie sklepów online i stacjonarnych znajdują się produkty marki własnej sieci, a także innych brandów, w tym np. The Ordinary, Paula’s Choice czy COSRX.

Czytaj także: Hollywood Hair otworzy salon w Rzeszowie i wprowadza nową metodę przedłużania włosów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
12.07.2024 11:30
Vagaro: 65 proc. osób LGBTQIA+ czuje się reprezentowanych w branży kosmetycznej
Widocznie queerowe osoby w salonach beauty to gwarancja przyciągnięcia klientek i klientów z tej społeczności.Getty Images
Z okazji przypadającego w czerwcu Miesiąca Dumy Vagaro postanowiło przeprowadzić badanie wśród osób LGBTQIA+, by ocenić, na ile branże fryzjerska i kosmetyczna są inkluzywne dla tej społeczności oraz w jaki sposób reprezentacja lub jej brak wpływają na jej wybory konsumenckie.

 Z okazji Miesiąca Dumy Vagaro przeprowadziło ankietę wśród osób należących do społeczności LGBTQIA+, a wyniki opublikowało w raporcie „Styled with Pride” (Stylizacja z Dumą). Badanie objęło 300 osób. Raport podkreśla znaczny wkład społeczności LGBTQIA+ w branżę beauty oraz silne powiązania między wyrażaniem swojej tożsamości a wyglądem zewnętrznym.

Jeśli weźmiemy pod uwagę artystyczny i nieustraszony, związany z wyrażaniem siebie charakter branży kosmetycznej, może się ona wydawać naturalnym rajem dla społeczności LGBTQIA+. Badania Vagaro w dużej mierze to potwierdzają!

– podkreśla Adam Durso z Vagaro.

Okazuje się, że większość osób biorących udział w badaniu czuje się w przynajmniej pewnym stopniu reprezentowana: 32 proc. w stopniu znacznym, a 33 proc. częściowo. Widać też, że sytuacja w branży cały czas się poprawia: poziom komfortu w wyrażaniu ekspresji płciowej znacznie wzrósł według 35 proc. oraz wzrósł nieco według 29 proc. Jednocześnie warto pamiętać, że ponad jedna trzecia badanej grupy poinformowała, że nie czuje się reprezentowana oraz że w ciągu ostatnich trzech lat czuła się mniej komfortowo, gdy chciała wyrażać się w sposób autentyczny.

Raport pokazuje, że dla tej grupy demograficznej zarówno w kwestii rezerwacji usług, jak i kupowanych produktów, reprezentacja oraz inkluzywność mają znaczenie. Bo chociaż podobnie jak inni konsumenci i konsumentki, osoby LGBTQIA+ kierują się w pierwszej kolejności przystępnością cenową, jakością oraz dostępnością, okazuje się, że w przypadku zakupu produktów kosmetycznych oraz służących do pielęgnacji włosów niezwykle ważne są: cruelty free, a więc informacja, że produkt nie jest testowany na zwierzętach (32 proc.), reputacja marki (31 proc.), rekomendacje od osób bliskich i rodziny (31 proc.) oraz inkluzywność i reprezentacja społeczności LGBTQIA+ (27 proc.). W przypadku rezerwowania usług kosmetycznych badane osoby położyły nacisk na recenzje (35 proc.), rekomendacje bliskich (34 proc.) oraz reprezentację osób LGBTQIA+ wśród personelu (26 proc.).

image
Widoczna reprezentacja osób queerowych w biznesie przyciąga inne osoby queerowe, chcące wesprzeć robiący ukłon w ich stronę biznes.
Norbu Gyachung via Unsplash

To pokazuje, że zatrudnianie wyoutowanych osób ze społeczności LGBTQIA+ może przysłużyć się biznesowi i dać firmie perspektywy na dotarcie do nowej grupy demograficznej, zaś w promocji dużą rolę odgrywa marketing szeptany wśród osób dzielących podobne wartości.

Vagaro przygotowało także rekomendacje dla firm chcących dotrzeć do osób ze społeczności LGBTQIA+:

  1. Zachęcanie osób odwiedzających salony do wystawiania opinii oraz szybkie reagowanie zarówno na pozytywne, jak i negatywne recenzje.
  2. Korzystanie w oprogramowaniu Vagaro z taga LGBTQIA+, by łatwo dotrzeć do osób zainteresowanych inkluzywnością. (W przypadku polskiego rynku można pomyśleć np. o tagach w social mediach czy umieszczeniu na drzwiach lokalu naklejek informujących o inkluzywności).
  3. Wykorzystanie oraz sprzedaż produktów zgodnych z wartościami LGBTQIA+.
  4. Przyjęcie punktu widzenia opierającego się na afirmacji płci.
  5. Oferowanie usług neutralnych płciowo i wyceny niezależnej od płci.

Wyniki raportu Vagaro pokazują, że firmy nie powinny traktować działań na rzecz inkluzywności jako ciekawostki czy dodatku, a jako istotną część strategii biznesowej, pozwalającą otworzyć się na nowe grupy demograficzne i mającą konkretne przełożenie na wyniki finansowe. W przypadku branży beauty otwarcie się na osoby LGBTQIA+ jest szczególnie korzystne, co może być widoczne np. w kontekście kultury dragowej. Drag queens oraz drag kings, czyli postaci sceniczne zwracające uwagę na teatralny charakter płci kulturowej, często pełnią rolę rzeczniczą w społeczności LGBTQIA+.

Vagaro to kalifornijska platforma zarządzania przedsiębiorstwami; jest to oprogramowanie wykorzystywane przez salony fryzjerskie, kosmetyczne, SPA oraz fitness. Umożliwia m.in. umawianie spotkań, zarządzanie danymi klientek i klientów, marketing, rozwiązania w zakresie akceptacji płatności czy zarządzanie stanem magazynu.

Czytaj także: Sephora stworzy "Bezpieczne Przestrzenie" na Paradach Równości — w tym w Polsce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. lipiec 2024 18:32