StoryEditor
Targi i konferencje
26.10.2023 04:08

Dobre opakowanie – wybór czy wymóg? Zmieniające się wymagania prawne [KONFERENCJA]

„Dobre opakowanie – wybór czy wymóg? – jak zielona rewolucja sprzyja innowacjom produktowym” – to tytuł konferencji, na którą zaprasza już 1 grudnia Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego (PSPKD). W programie wystąpienia i panele poświęcone nowym obowiązkom i wyzwaniom dla przemysłu, powstającym jako odpowiedź na politykę Green Deal. Portal wiadomoscikosmetyczne.pl objął konferencję patronatem medialnym.

„Dobre opakowanie", to termin, który dla branży kosmetycznej i detergentowej ma wiele warstw i znaczeń. Poza podstawową funkcją, którą jest ochrona produktu i bezpieczeństwo procesów logistycznych, coraz istotniejsze staje się kryterium odpowiedzialności środowiskowej.

 

 

Na gruncie legislacji europejskiej i polskiej powstają nowe obowiązki, dotyczące m. in. poziomów recyklingu odpadów opakowaniowych z tworzywa sztucznego, zawartości materiału pochodzącego z recyklingu w opakowaniach z tworzyw sztucznych itd. Wdrożenie tych zmian wymaga sprostania licznym wyzwaniom takim jak: ograniczona dostępność wysokiej jakości surowca wtórnego, potrzeba uznania metod recyklingu chemicznego jako uzupełniających dotychczas stosowany recykling mechaniczny i inne

 – mówi dr Anna Oborska, dyrektor generalny i wiceprezes Zarządu PSPKD.

 

Opakowanie to także jeden z elementów, który może być decydujący dla decyzji o wyborze produktu przez konsumenta - badania potwierdzają bowiem, że udział osób, dla których kwestie wpływu produktów na środowisko są istotną przesłanką wyboru produktu, rośnie. Segregacja odpadów, ograniczanie marnowania żywności i ograniczanie zużycia wody, to dziś najczęściej deklarowane proekologiczne zachowania. Coraz większa grupa deklaruje także poszukiwanie informacji o wpływie na środowisko produktów, które kupują.

Prośrodowiskowe postawy będą elementem budowania dobrego wizerunku firm i marek, trwałych przewag konkurencyjnych i potencjału eksportowego produktów branż kosmetycznej i detergentowej. Tu zalecana jest duża ostrożność, aby argumenty środowiskowe, które mogą być zachętą do zakupu, były stosowane rzetelnie i zgodnie z prawdą – złe praktyki nadużyć i błędów w tej dziedzinie są na tyle powszechne, że zyskały już swoją nazwę – to green washing, który uruchomił szereg kroków podejmowanych przez uprawnione władze a także przez sam przemysł w ramach działań z obszaru samoregulacji.

Program Forum podzielony został na bloki tematyczne:

  1. Sesja wprowadzająca – perspektywy dla branż kosmetycznej i detergentowej w kontekście zielonej rewolucji
  2. Czy prawo stymuluje innowacje w zakresie opakowań?
  3. Ekoprojektowanie opakowań – praktyczne aspekty
  4. Wpływ opakowania na decyzje konsumenta

Podczas konferencji spojrzymy na zmiany w otoczeniu prawnym na gruncie prawa europejskiego i polskiego z perspektywy obu branż

  – dodaje dr Anna Oborska.

 

Do udziału w charakterze prelegentów i panelistów PSPKD zaprosiło ekspertów wielu dziedzin, o bezcennej wiedzy i doświadczeniu z obszaru opakowań. Głos zabiorą przedstawiciele polskich władz – Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej – oraz organizacji otoczenia biznesu – Fundacji PlasticsEurope Polska, Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań PIOiRO, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań SA oraz Związku Pracodawców Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach Eko-Pak. O procesach zmian, dla których głównym impulsem i inspiracją są kwestie środowiskowe, powiedzą przedstawiciele producentów kosmetyków i detergentów, dystrybutorów surowców, producenta opakowań, firm badawczych oraz retailerów. Zmiany postaw konsumenckich omówi natomiast przedstawiciel SW Research Agencji Badań Rynku i Opinii.

 

Patronami Forum są:

  • Związek Pracodawców Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach EKO-PAK
  • Fundacja PlasticsEurope Polska
  • Polska Izba Odzysku i Recyklingu Opakowań PIOiRO
  • Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań SA
  • SW Research
  • Polskie Towarzystwo Chemików Kosmetologów

 

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl jest jednym z patronów medialnych konferencji.  

 

Termin: 1 grudnia 2023

Miejsce: Hotel DoubleTree by Hilton, Warszawa, ul. Skalnicowa 21

Rejestracja: https://dobre-opakowanie.konfeo.com/pl/groups

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.05.2025 13:34
Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami
Julia Kuczyńska, znana również jako Maffashion, to instagramerka, celebrytka i nowa ambasadorka Avon.Avon Polska

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych miała przyjemność uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu – premierze nowego tuszu do rzęs Avon Fan-Omenal. Produkt powstał we współpracy z influencerką i celebrytką Maffashion, która jednocześnie została ogłoszona najnowszą ambasadorką marki. To kolejny krok Avonu w stronę młodszej, cyfrowo aktywnej grupy konsumentek, które poszukują nie tylko skutecznych kosmetyków, ale też inspirujących twarzy za kampaniami.

Spotkanie odbyło się w niecodziennej scenerii warszawskiego Melt Museum – nowoczesnej przestrzeni pełnej kolorów, luster i iluzji optycznych, idealnej do tworzenia efektownych zdjęć i filmów w mediach społecznościowych. Gości witały interaktywne instalacje, które umożliwiały uchwycenie niezapomnianych ujęć, nawiązujących do idei „fan-omenalnego” spojrzenia – podkreślonego mocnym, wachlarzowym efektem nowego tuszu.

Wśród uczestników wydarzenia znaleźli się przedstawiciele mediów, influencerzy oraz partnerzy marki. Maffashion, jako gospodyni wieczoru, zaprezentowała nie tylko kosmetyk, ale i kulisy jego powstawania. Podkreśliła, że zależało jej na formule, która pozwoli uzyskać wyrazisty efekt bez sklejania rzęs, a jednocześnie będzie łatwa w aplikacji nawet przy codziennym, szybkim makijażu.

Zadbano także o mniej formalne elementy wieczoru. Na gości czekał spektakularny tort w kształcie tuszu do rzęs oraz starannie przygotowane miniprzekąski. Całość utrzymana była w energetycznym, różowo-fioletowym klimacie kampanii, który świetnie oddawał charakter zarówno produktu, jak i jego ambasadorki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
22.05.2025 14:11
Meksykańskie śniadanie i rozmowa o włosach teksturowanych – prezentacja nowości marki Cantu
585869
/ Agata Grysiak
585863
/ Agata Grysiak
585864
/ Agata Grysiak
585865
/ Agata Grysiak
585869
585863
585864
585865
Gallery

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych miała okazję uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu zorganizowanym przez markę Cantu. Spotkanie odbyło się w klimatycznej warszawskiej restauracji El Popo i przybrało formę meksykańskiego śniadania, które – oprócz kulinarnej uczty – było także okazją do zapoznania się z nowościami produktowymi i poszerzenia wiedzy o pielęgnacji włosów teksturowanych.

Podczas spotkania zaprezentowano nową linię kosmetyków do włosów marki Cantu, której motywem przewodnim jest owoc guawy. Produkty wyróżniają się egzotycznym, soczyście owocowym zapachem i formułami opracowanymi specjalnie z myślą o potrzebach osób posiadających fale, loki i sprężyste spirale – od typu 2A aż po najbardziej skręcone 4C.

Obecne na wydarzeniu reprezentantki marki opowiadały o najczęstszych problemach, z jakimi mierzą się osoby posiadające włosy teksturowane – od przesuszenia i łamliwości, przez brak definicji skrętu, aż po trudności w codziennej stylizacji. Podkreślono, jak istotna jest odpowiednia rutyna pielęgnacyjna, obejmująca nawilżanie, zabezpieczanie końcówek i unikanie składników mogących obciążać delikatny skręt.

Osoby o włosach falowanych i kręconych często zmagają się z przesuszeniem, puszeniem się włosów oraz trudnością w utrzymaniu ich odpowiedniej definicji. Naturalna struktura tych włosów sprawia, że sebum ze skóry głowy nie rozprowadza się równomiernie na całej długości pasm, co prowadzi do braku nawilżenia i podatności na uszkodzenia. Dodatkowo, loki i fale są bardziej wrażliwe na warunki atmosferyczne – wilgoć może powodować ich nadmierne spuszenie, a suche powietrze – utratę elastyczności i blasku. Wiele osób boryka się także z problemem plątania się włosów, trudnościami w rozczesywaniu oraz łamliwością końcówek, co wymaga dobrze dobranej, świadomej pielęgnacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. maj 2025 20:38