StoryEditor
Targi i konferencje
16.01.2010 00:00

Drogerie Vica

Sieć drogerii Vica jest jedną z najlepiej ocenianych przez partnerów handlowych. Chwalą przede wszystkim jej dobrą organizację. W 2009 r. obroty sieci wzrosły o ok. 30 proc. w porównaniu do roku 2008. Do konkursu Drogeria Roku zarząd sieci zgłosił aż 5 swoich placówek.

Pod szyldem sieci Vica występuje 14 drogerii. Na razie na przyszły rok zaplanowano otwarcie dwóch kolejnych. – Nie chcemy skończyć jak sieci, które przeinwestowały i zniknęły z rynku, stawiamy więc na jakość, a nie na ilość – mówi Dariusz Tomczak, wiceprezes  sieci Vica. Tylko jedna drogeria Vica jest franczyzowa i tego konceptu zarząd sieci nie zamierza rozwijać. Jak podkreśla Dariusz Tomczak, własne sklepy to lepsza organizacja i kontrola nad zamówieniami, promocjami, polityką cenową, personelem. Pytany o ewentualne fuzje z inną siecią, odpowiada: – Nigdy nie mów nigdy, ale raczej nie planujemy. Mieliśmy propozycje przystąpienia do różnych projektów, ale dobrze nam tak, jak jest. Wszystko wskazuje na to, że obraliśmy dobry kierunek rozwoju. Ostatni rok był dla nas bardzo udany. Zamknęliśmy go wzrostem na poziomie 30 proc. – podkreśla. 

Przykładamy dużą wagę do promocji polskich produktów
W 2009 r. sieci Vica przybyły trzy nowe sklepy. Zarząd zainwestował też w remont już istniejących placówek, by doprowadzić je do jednego standardu pod względem wyglądu i wyposażenia. W kolorystyce sieci (logo, elementy wystroju, ubiór personelu) dominuje pomarańczowo-niebieska kolorystyka. Sklepy mają od 70 do 130 mkw. powierzchni. Wszystkie są spięte komputerowym systemem, który umożliwia zarządzanie zamówieniami i zapasami oraz generowanie raportów sprzedaży dla dostawców. Podstawą asortymentu są działy kosmetyczne i perfumeryjny – w każdej drogerii takie same. W większych sklepach dochodzi jeszcze chemia gospodarcza. Sieć ma podpisane umowy handlowe z dostawcami, z częścią współpracuje bezpośrednio korzystając z lepszych warunków cenowych. – Współpracujemy z wieloma liczącymi się dostawcami. Przykładamy dużą wagę do promocji polskich produktów. Są niedrogie – a nasza sieć ma opinię taniej – przy tym jakością potrafią przewyższać kosmetyki zagraniczne – mówi Dariusz Tomczak. Podaje przykład bardzo udanej współpracy z polską firmą Pierre René: – Jesteśmy związani z tym producentem od początku istnienia sieci i kosmetyki kolorowe tej marki są u nas numerem 1. Teraz wprowadzamy szafy z kolorówką kolejnej polskiej firmy – Hean – dodaje.
Zainwestujemy w szkolenia personelu
2010 r. Vica poświęci na dalsze doskonalenie swojego wizerunku. – Główny nacisk położymy na szkolenia personelu. Musimy podnieść poziom obsługi, tak żeby ekspedientki w sklepach stały się doradcami, a nie sprzedawcami – podkreśla Dariusz Tomczak. – Chcemy jeszcze wzmocnić dział perfumeryjny. Będziemy również pracować nad własnym programem lojalnościowym.
Program lojalnościowy uzupełni inne, liczne działania marketingowe prowadzone przez sieć. Vica wydaje własną gazetkę reklamową, organizuje konkursy i akcje samplingowe dla klientów. Ma również swoje radio Vica, dzięki któremu emituje w drogeriach spoty reklamowe producentów. Sieć od lat uczestniczy również w akcjach charytatywnych, m.in. „Podaruj dzieciom słońce”. 

Drogeria Vica, ul. Szeroka 11, Grodzisk Wielkopolski
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 85 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 1800
Średnia wartość koszyka zakupów: 20,55 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 9000
Sklep otwarty w lutym 2005 r. przy głównej ulicy-deptaku w mieście. W najbliższym otoczeniu konkuruje ze Schleckerem oraz marketami Piotr i Paweł, Netto, Biedronka

Drogeria Vica, ul. Odrodzonego Wojska Polska Polskiego 7, Sława
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 100 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 520
Średnia wartość koszyka zakupów: ok. 20,75 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 9000
Sklep otwarty w czerwcu 2008 r. w pasażu handlowym przy głównej ulicy. W najbliższym otoczeniu konkuruje z marketami Groszek i Chata Polska.


Drogeria Vica, ul. G. Narutowicza 84, Leszno
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 80 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 900
Średnia wartość koszyka zakupów: ok. 22,55 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 9000
Sklep otwarty w marcu 2005 r. w centrum handlowym Nasze Leszno. W najbliższym otoczeniu konkuruje z Rossmannem oraz marketem Piotr i Paweł

Drogeria Vica, ul. Wojska Polskiego 16, Rawicz
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 50 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 900
Średnia wartość koszyka zakupów: 16 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 9000
Sklep otwarty w lutym 2005 r. przy głównej ulicy-deptaku w mieście. W najbliższym otoczeniu konkuruje z Rossmannem

Drogeria Vica, ul. Chrobrego 14, Góra
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 105 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 1185
Średnia wartość koszyka zakupów: ok. 20,40 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 9000
Sklep otwarty w marcu 2005 r. w centrum miasta, przy rynku. W najbliższym otoczeniu konkuruje ze Schleckerem

Wiadomości Kosmetyczne, Styczeń 2010 Nr 1(38)
Kosmetyki – produkcja i handel, setki rynkowych nowości: pielęgnacja, makijaż, zapachy i najbardziej aktualne trendy!


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.09.2025 15:51
Skjur promuje się podczas imprezy na Podwalu
Na evencie zebrały się osoby ze świata mediów i branży beauty.Agata Grysiak

Dziś na warszawskim Podwalu odbyła się impreza promocyjna marki Skjur, która przyciągnęła licznych uczestników zainteresowanych nowościami z branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej. Spotkanie miało charakter edukacyjny i łączyło elementy informacyjne z rozrywką, tworząc przestrzeń zarówno do relaksu, jak i do zdobycia praktycznej wiedzy.

W programie znalazły się różnorodne atrakcje przygotowane z myślą o gościach. Dużym zainteresowaniem cieszył się automat z kulkami, w których ukryte były drobne nagrody. Uczestnicy mogli także skorzystać z krótkiej analizy kolorystycznej, pozwalającej na lepsze dopasowanie odcieni ubrań i kosmetyków do typu urody. Dla chętnych przygotowano również masaże dłoni i karku.

Organizatorzy zadbali o przyjazną atmosferę spotkania. Na miejscu serwowano koktajle oraz przekąski, które umilały czas spędzony podczas wydarzenia. Połączenie strefy relaksu z częścią edukacyjną sprawiło, że impreza przyciągnęła osoby w różnym wieku, szukające zarówno odprężenia, jak i inspiracji w zakresie pielęgnacji.

Istotnym punktem programu był wykład dermatologiczny, który pozwolił uczestnikom poszerzyć wiedzę o zdrowiu skóry i świadomej pielęgnacji. Połączenie merytorycznej części z elementami rozrywkowymi sprawiło, że wydarzenie wyróżniało się na tle typowych akcji promocyjnych, stawiając na edukację i budowanie relacji z konsumentami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
24.07.2025 10:10
Inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – z dyskusjami o biznesie, rozwoju, sukcesie i kosmetykach
Podczas wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie Natalia Basałaj

19 lipca 2025 roku w Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – pierwszej tego typu instytucji w Europie, stworzonej z myślą o przedsiębiorczyniach. Wydarzenie objęte zostało patronatem honorowym, m.in. przez Polsko-Irlandzką Izbę Gospodarczą.

W wydarzeniu wzięła udział mecenas Natalia Basałaj – liderka Izby z ramienia Kancelarii Hansberry Tomkiel Sp. k. oraz autorka artykułów, publikowanych na naszym portalu. Reprezentowała Kancelarię w debacie eksperckiej i przygotowała krótką relację z wydarzenia.

Na początku wybrane uczestniczki mogły wziąć udział w profesjonalnym szkoleniu z biznesowego makijażu marki Mary Kay pt. „Dłonie Pełne Dobra”, które poprowadziła Iwona Jankowska. Spółka Mary Kay promuje świadomą pielęgnację oraz wykorzystanie naturalnych składników, takich jak ich odżywcze olejki.

Zobacz też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty 

Następnie dr Aleksandra Marcinkowska rozmawiała z dr Christiną Tracy Stein, córką Briana Tracy – autora wielu popularnych książek o rozwoju osobistym i sukcesie. Później, razem z Dorotą Lightman, rozmawiały z Heleną Deeds, znaną z programów „Żony Hollywood” i „Żony Miami”.

Podczas inspirujących wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie oraz znaczenia wiary w sukces. Podkreślano, jak ważne jest cieszenie się osiągnięciami zamiast ciągłego porównywania się z innymi.

Oficjalną część inauguracji otworzyły Patricia Claudia Mitro, Joanna Parzuchowska i Beata Krzewińska. Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską. Udział w debacie wzięły ekspertki Izby: dr Izabela Lenartowicz, Adela Kozina (EDU SMART), dr Aleksandra Ścibich-Kopiec (FERI), r.pr. Natalia Basałaj (Kancelaria Hansberry Tomkiel) oraz Renata Fijalkowska (Fundacja DIALOG).

image
Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” z udziałem ekspertek była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską
Natalia Basałaj

Izba wspiera swoje członkinie nie tylko w zakresie kompetencji miękkich (psychicznych, społecznych i komunikacyjnych), ale również tzw. hard skills, m.in. z dziedziny prawa własności intelektualnej. Prowadzi serię inspirujących webinarów (np. dotyczących praw autorskich do wytworów AI), szkoleń i konferencji wspierających rozwój osobisty i zawodowy przedsiębiorczyń. Izba stwarza doskonałe okazje do zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń i nawiązywania kontaktów biznesowych.

W dalszej części zarząd Izby wręczył akty powołania nowym ambasadorkom. Następnie miała miejsce premiera książki „Mentalność Kobiet Sukcesu – Polskie Kobiety Biznesu”. Wieczór zwieńczyła uroczysta gala z muzyką na żywo i pokazem mody polskiej projektantki Katarzyny Zmuda-Trzebiatowskiej (marki Kate Zee). Wszystkie uczestniczki otrzymały prezenty – kosmetyki polskiej marki Organique.

Natalia Basałaj

Zobacz też: Natalia Basałaj, kancelaria Hansberry Tomkiel: Jak chronić design i oznaczenia markowych perfum?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 07:03