StoryEditor
Targi i konferencje
16.01.2010 00:00

Drogerie Vica

Sieć drogerii Vica jest jedną z najlepiej ocenianych przez partnerów handlowych. Chwalą przede wszystkim jej dobrą organizację. W 2009 r. obroty sieci wzrosły o ok. 30 proc. w porównaniu do roku 2008. Do konkursu Drogeria Roku zarząd sieci zgłosił aż 5 swoich placówek.

Pod szyldem sieci Vica występuje 14 drogerii. Na razie na przyszły rok zaplanowano otwarcie dwóch kolejnych. – Nie chcemy skończyć jak sieci, które przeinwestowały i zniknęły z rynku, stawiamy więc na jakość, a nie na ilość – mówi Dariusz Tomczak, wiceprezes  sieci Vica. Tylko jedna drogeria Vica jest franczyzowa i tego konceptu zarząd sieci nie zamierza rozwijać. Jak podkreśla Dariusz Tomczak, własne sklepy to lepsza organizacja i kontrola nad zamówieniami, promocjami, polityką cenową, personelem. Pytany o ewentualne fuzje z inną siecią, odpowiada: – Nigdy nie mów nigdy, ale raczej nie planujemy. Mieliśmy propozycje przystąpienia do różnych projektów, ale dobrze nam tak, jak jest. Wszystko wskazuje na to, że obraliśmy dobry kierunek rozwoju. Ostatni rok był dla nas bardzo udany. Zamknęliśmy go wzrostem na poziomie 30 proc. – podkreśla. 

Przykładamy dużą wagę do promocji polskich produktów
W 2009 r. sieci Vica przybyły trzy nowe sklepy. Zarząd zainwestował też w remont już istniejących placówek, by doprowadzić je do jednego standardu pod względem wyglądu i wyposażenia. W kolorystyce sieci (logo, elementy wystroju, ubiór personelu) dominuje pomarańczowo-niebieska kolorystyka. Sklepy mają od 70 do 130 mkw. powierzchni. Wszystkie są spięte komputerowym systemem, który umożliwia zarządzanie zamówieniami i zapasami oraz generowanie raportów sprzedaży dla dostawców. Podstawą asortymentu są działy kosmetyczne i perfumeryjny – w każdej drogerii takie same. W większych sklepach dochodzi jeszcze chemia gospodarcza. Sieć ma podpisane umowy handlowe z dostawcami, z częścią współpracuje bezpośrednio korzystając z lepszych warunków cenowych. – Współpracujemy z wieloma liczącymi się dostawcami. Przykładamy dużą wagę do promocji polskich produktów. Są niedrogie – a nasza sieć ma opinię taniej – przy tym jakością potrafią przewyższać kosmetyki zagraniczne – mówi Dariusz Tomczak. Podaje przykład bardzo udanej współpracy z polską firmą Pierre René: – Jesteśmy związani z tym producentem od początku istnienia sieci i kosmetyki kolorowe tej marki są u nas numerem 1. Teraz wprowadzamy szafy z kolorówką kolejnej polskiej firmy – Hean – dodaje.
Zainwestujemy w szkolenia personelu
2010 r. Vica poświęci na dalsze doskonalenie swojego wizerunku. – Główny nacisk położymy na szkolenia personelu. Musimy podnieść poziom obsługi, tak żeby ekspedientki w sklepach stały się doradcami, a nie sprzedawcami – podkreśla Dariusz Tomczak. – Chcemy jeszcze wzmocnić dział perfumeryjny. Będziemy również pracować nad własnym programem lojalnościowym.
Program lojalnościowy uzupełni inne, liczne działania marketingowe prowadzone przez sieć. Vica wydaje własną gazetkę reklamową, organizuje konkursy i akcje samplingowe dla klientów. Ma również swoje radio Vica, dzięki któremu emituje w drogeriach spoty reklamowe producentów. Sieć od lat uczestniczy również w akcjach charytatywnych, m.in. „Podaruj dzieciom słońce”. 

Drogeria Vica, ul. Szeroka 11, Grodzisk Wielkopolski
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 85 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 1800
Średnia wartość koszyka zakupów: 20,55 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 9000
Sklep otwarty w lutym 2005 r. przy głównej ulicy-deptaku w mieście. W najbliższym otoczeniu konkuruje ze Schleckerem oraz marketami Piotr i Paweł, Netto, Biedronka

Drogeria Vica, ul. Odrodzonego Wojska Polska Polskiego 7, Sława
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 100 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 520
Średnia wartość koszyka zakupów: ok. 20,75 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 9000
Sklep otwarty w czerwcu 2008 r. w pasażu handlowym przy głównej ulicy. W najbliższym otoczeniu konkuruje z marketami Groszek i Chata Polska.


Drogeria Vica, ul. G. Narutowicza 84, Leszno
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 80 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 900
Średnia wartość koszyka zakupów: ok. 22,55 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 9000
Sklep otwarty w marcu 2005 r. w centrum handlowym Nasze Leszno. W najbliższym otoczeniu konkuruje z Rossmannem oraz marketem Piotr i Paweł

Drogeria Vica, ul. Wojska Polskiego 16, Rawicz
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 50 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 900
Średnia wartość koszyka zakupów: 16 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 9000
Sklep otwarty w lutym 2005 r. przy głównej ulicy-deptaku w mieście. W najbliższym otoczeniu konkuruje z Rossmannem

Drogeria Vica, ul. Chrobrego 14, Góra
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 105 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 1185
Średnia wartość koszyka zakupów: ok. 20,40 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 9000
Sklep otwarty w marcu 2005 r. w centrum miasta, przy rynku. W najbliższym otoczeniu konkuruje ze Schleckerem

Wiadomości Kosmetyczne, Styczeń 2010 Nr 1(38)
Kosmetyki – produkcja i handel, setki rynkowych nowości: pielęgnacja, makijaż, zapachy i najbardziej aktualne trendy!


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
24.07.2025 10:10
Inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – z dyskusjami o biznesie, rozwoju, sukcesie i kosmetykach
Podczas wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie Natalia Basałaj

19 lipca 2025 roku w Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – pierwszej tego typu instytucji w Europie, stworzonej z myślą o przedsiębiorczyniach. Wydarzenie objęte zostało patronatem honorowym, m.in. przez Polsko-Irlandzką Izbę Gospodarczą.

W wydarzeniu wzięła udział mecenas Natalia Basałaj – liderka Izby z ramienia Kancelarii Hansberry Tomkiel Sp. k. oraz autorka artykułów, publikowanych na naszym portalu. Reprezentowała Kancelarię w debacie eksperckiej i przygotowała krótką relację z wydarzenia.

Na początku wybrane uczestniczki mogły wziąć udział w profesjonalnym szkoleniu z biznesowego makijażu marki Mary Kay pt. „Dłonie Pełne Dobra”, które poprowadziła Iwona Jankowska. Spółka Mary Kay promuje świadomą pielęgnację oraz wykorzystanie naturalnych składników, takich jak ich odżywcze olejki.

Zobacz też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty 

Następnie dr Aleksandra Marcinkowska rozmawiała z dr Christiną Tracy Stein, córką Briana Tracy – autora wielu popularnych książek o rozwoju osobistym i sukcesie. Później, razem z Dorotą Lightman, rozmawiały z Heleną Deeds, znaną z programów „Żony Hollywood” i „Żony Miami”.

Podczas inspirujących wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie oraz znaczenia wiary w sukces. Podkreślano, jak ważne jest cieszenie się osiągnięciami zamiast ciągłego porównywania się z innymi.

Oficjalną część inauguracji otworzyły Patricia Claudia Mitro, Joanna Parzuchowska i Beata Krzewińska. Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską. Udział w debacie wzięły ekspertki Izby: dr Izabela Lenartowicz, Adela Kozina (EDU SMART), dr Aleksandra Ścibich-Kopiec (FERI), r.pr. Natalia Basałaj (Kancelaria Hansberry Tomkiel) oraz Renata Fijalkowska (Fundacja DIALOG).

image
Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” z udziałem ekspertek była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską
Natalia Basałaj

Izba wspiera swoje członkinie nie tylko w zakresie kompetencji miękkich (psychicznych, społecznych i komunikacyjnych), ale również tzw. hard skills, m.in. z dziedziny prawa własności intelektualnej. Prowadzi serię inspirujących webinarów (np. dotyczących praw autorskich do wytworów AI), szkoleń i konferencji wspierających rozwój osobisty i zawodowy przedsiębiorczyń. Izba stwarza doskonałe okazje do zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń i nawiązywania kontaktów biznesowych.

W dalszej części zarząd Izby wręczył akty powołania nowym ambasadorkom. Następnie miała miejsce premiera książki „Mentalność Kobiet Sukcesu – Polskie Kobiety Biznesu”. Wieczór zwieńczyła uroczysta gala z muzyką na żywo i pokazem mody polskiej projektantki Katarzyny Zmuda-Trzebiatowskiej (marki Kate Zee). Wszystkie uczestniczki otrzymały prezenty – kosmetyki polskiej marki Organique.

Natalia Basałaj

Zobacz też: Natalia Basałaj, kancelaria Hansberry Tomkiel: Jak chronić design i oznaczenia markowych perfum?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
27.06.2025 10:40
Badanie Henkel: Polki a profilaktyka raka piersi. Zaangażowanie marek w kwestie prozdrowotne
– Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi – podkreśla Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu GlissHenkel mat.pras.

Z najnowszego badania, zrealizowanego na zlecenie Henkel Polska przez Maison&Partners Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” wynika, że kobiety podejmują działania profilaktyczne nie dlatego, że muszą, ale dlatego, że chcą – z odpowiedzialności, troski o zdrowie i chęci życia w pełni. To wyraz świadomego wyboru.

Badanie pokazało także, że konsumentki doceniają marki angażujące się w działania prozdrowotne. Choć wiedza i świadomość roli profilaktyki rośnie, kobiety nadal potrzebują wsparcia i edukacji, również od innych kobiet, czego dowodem są już 79 otwarte kluby Różowego Patrolu Gliss oraz ponad 350 certyfikowanych ambasadorek programu, które wspierają ponad 30 tys. kobiet w całej Polsce. Polki pozytywnie oceniają tę inicjatywę.

Profilaktyka raka piersi przestaje być tematem tabu i źródłem lęku. Wyniki badania pokazują, że kobiety coraz częściej podejmują działania z zakresu profilaktyki raka piersi nie dlatego, że się boją, ale dlatego, że czują odpowiedzialność – za siebie i bliskich. 

Na pytanie o powody podejmowania działań zapobiegawczych 36 proc. pań wskazało na rekomendacje lekarskie, a 30 proc. na wewnętrzną potrzebę dbania o swój organizm. Zdarza się również, że motywację przynoszą własne doświadczenia, takie jak obciążenie genetyczne (28 proc.) lub wystąpienie niepokojących objawów (27 proc.).

Dla uczestniczek badania ważną rolę w skutecznym zachęcaniu do badań odgrywają ginekolodzy (tak wskazało 50 proc. kobiet). Co ciekawe, niemal 40 proc. pań wymieniło w tym względzie osoby, które mają osobiste doświadczenie choroby nowotworowej. Kobiety coraz częściej sięgają również po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych,  takich jak webinary czy warsztaty. Jednocześnie niepokojący wydaje się fakt, że aż 20 proc. badanych przyznało, że w ogóle nie szuka informacji na temat profilaktyki raka piersi.

Ponad połowa (56  proc.) uczestniczek badania zadeklarowało, że chętnie wzięłoby udział w spotkaniach edukacyjnych, jeśli odbywałyby się one w odwiedzanych przez nie miejscach: galeriach handlowych, salonach kosmetycznych czy kawiarniach. Aż 55 proc. respondentek uznało, że największą motywacją do udziału byłaby możliwość wykonania badań „na miejscu”. 

Marki w trosce o zdrowie. Co sądzą o tym kobiety? 

Polki doceniają zaangażowanie firm i marek w działania społeczne, szczególnie w profilaktykę onkologiczną oraz pomoc pacjentom onkologicznym. 

Jak pokazują wyniki badania, dla ponad połowy kobiet w wieku 20–60 lat (57 proc. uczestniczek) inicjatywy podejmowane przez marki na rzecz społeczeństwa mają realny wpływ na codzienne życie i przyczyniają się do poprawy w istotnych obszarach. Ogólną profilaktykę zdrowotną za istotną uznaje 35 proc. badanych, a 32 proc. zwraca uwagę na wsparcie osób chorych na raka.

Różowy Patrol Gliss – ważny i potrzebny

Na potrzeby wskazane w badaniu odpowiada ogólnopolska inicjatywa edukacyjna Różowy Patrol Gliss, realizowana przez Fundację OnkoCafe – Razem Lepiej we współpracy z marką Gliss. Projekt ten wystartował w 2023 roku, docierając z wiedzą i wsparciem do kobiet w całej Polsce. Spotkania prowadzone są przez ambasadorki, które nie tylko edukują, ale też inspirują i wzajemnie mobilizują. 

Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi. Z dumą angażujemy się w projekt Różowego Patrolu, który realnie zmienia podejście do badań profilaktycznych w Polsce. Wierzę, że to kobieta najlepiej rozumie inną kobietę – jej obawy, potrzeby i wątpliwości – pokazują to także badania. Dlatego chcemy je inspirować i wspierać. Wiemy, że zmiana nie dzieje się z dnia na dzień, ale dzięki konsekwentnym działaniom budujemy zdrowszą przyszłość dla tysięcy kobiet – mówi Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu Gliss.

Dzięki inicjatywie działa już 79 klubów Różowego Patrolu Gliss, przeszkolono ponad 350 Ambasadorek, a działania objęły łącznie ponad 30 tys.kobiet w całej Polsce. Ruch ten nie mógłby się rozwijać bez zaangażowania marki Gliss, która nie tylko wspiera projekt finansowo, ale i aktywnie promuje jego rozwój. W 2025 roku projekt wszedł w nową fazę – powołano pięć koordynatorek regionalnych, odpowiedzialnych za wspieranie i szkolenie nowych ambasadorek. W całym kraju do końca roku powstanie 50 nowych klubów, w których zacznie działać aż 150 nowych ambasadorek.

W badaniu po raz pierwszy zapytano Polki, co sądzą na temat Różowego Patrolu Gliss. Aż 83 proc. kobiet, które zetknęły się z Różowym Patrolem, ocenia inicjatywę jako potrzebną. Co ciekawe, 82 proc. postrzega ją jako bardziej istotną „dla innych kobiet” niż dla siebie – co pokazuje, że społeczna percepcja profilaktyki wciąż się kształtuje. 56% badanych uznało projekt za skuteczny, a około 75 proc. określiło go jako przyjazny i godny zaufania.

Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej powstała w 2014 roku z inicjatywy Anny Kupieckiej, która chorowała na nowotwór piersi. Celem założonej przez nią Fundacji jest działanie w obszarze ochrony i promocji zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki chorób nowotworowych oraz zapewnienie wsparcia dla osób zarówno w trakcie diagnozy i leczenia onkologicznego, jak i po jego zakończeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. lipiec 2025 07:53