StoryEditor
Targi i konferencje
16.01.2010 00:00

Drogerie Vica

Sieć drogerii Vica jest jedną z najlepiej ocenianych przez partnerów handlowych. Chwalą przede wszystkim jej dobrą organizację. W 2009 r. obroty sieci wzrosły o ok. 30 proc. w porównaniu do roku 2008. Do konkursu Drogeria Roku zarząd sieci zgłosił aż 5 swoich placówek.

Pod szyldem sieci Vica występuje 14 drogerii. Na razie na przyszły rok zaplanowano otwarcie dwóch kolejnych. – Nie chcemy skończyć jak sieci, które przeinwestowały i zniknęły z rynku, stawiamy więc na jakość, a nie na ilość – mówi Dariusz Tomczak, wiceprezes  sieci Vica. Tylko jedna drogeria Vica jest franczyzowa i tego konceptu zarząd sieci nie zamierza rozwijać. Jak podkreśla Dariusz Tomczak, własne sklepy to lepsza organizacja i kontrola nad zamówieniami, promocjami, polityką cenową, personelem. Pytany o ewentualne fuzje z inną siecią, odpowiada: – Nigdy nie mów nigdy, ale raczej nie planujemy. Mieliśmy propozycje przystąpienia do różnych projektów, ale dobrze nam tak, jak jest. Wszystko wskazuje na to, że obraliśmy dobry kierunek rozwoju. Ostatni rok był dla nas bardzo udany. Zamknęliśmy go wzrostem na poziomie 30 proc. – podkreśla. 

Przykładamy dużą wagę do promocji polskich produktów
W 2009 r. sieci Vica przybyły trzy nowe sklepy. Zarząd zainwestował też w remont już istniejących placówek, by doprowadzić je do jednego standardu pod względem wyglądu i wyposażenia. W kolorystyce sieci (logo, elementy wystroju, ubiór personelu) dominuje pomarańczowo-niebieska kolorystyka. Sklepy mają od 70 do 130 mkw. powierzchni. Wszystkie są spięte komputerowym systemem, który umożliwia zarządzanie zamówieniami i zapasami oraz generowanie raportów sprzedaży dla dostawców. Podstawą asortymentu są działy kosmetyczne i perfumeryjny – w każdej drogerii takie same. W większych sklepach dochodzi jeszcze chemia gospodarcza. Sieć ma podpisane umowy handlowe z dostawcami, z częścią współpracuje bezpośrednio korzystając z lepszych warunków cenowych. – Współpracujemy z wieloma liczącymi się dostawcami. Przykładamy dużą wagę do promocji polskich produktów. Są niedrogie – a nasza sieć ma opinię taniej – przy tym jakością potrafią przewyższać kosmetyki zagraniczne – mówi Dariusz Tomczak. Podaje przykład bardzo udanej współpracy z polską firmą Pierre René: – Jesteśmy związani z tym producentem od początku istnienia sieci i kosmetyki kolorowe tej marki są u nas numerem 1. Teraz wprowadzamy szafy z kolorówką kolejnej polskiej firmy – Hean – dodaje.
Zainwestujemy w szkolenia personelu
2010 r. Vica poświęci na dalsze doskonalenie swojego wizerunku. – Główny nacisk położymy na szkolenia personelu. Musimy podnieść poziom obsługi, tak żeby ekspedientki w sklepach stały się doradcami, a nie sprzedawcami – podkreśla Dariusz Tomczak. – Chcemy jeszcze wzmocnić dział perfumeryjny. Będziemy również pracować nad własnym programem lojalnościowym.
Program lojalnościowy uzupełni inne, liczne działania marketingowe prowadzone przez sieć. Vica wydaje własną gazetkę reklamową, organizuje konkursy i akcje samplingowe dla klientów. Ma również swoje radio Vica, dzięki któremu emituje w drogeriach spoty reklamowe producentów. Sieć od lat uczestniczy również w akcjach charytatywnych, m.in. „Podaruj dzieciom słońce”. 

Drogeria Vica, ul. Szeroka 11, Grodzisk Wielkopolski
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 85 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 1800
Średnia wartość koszyka zakupów: 20,55 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 9000
Sklep otwarty w lutym 2005 r. przy głównej ulicy-deptaku w mieście. W najbliższym otoczeniu konkuruje ze Schleckerem oraz marketami Piotr i Paweł, Netto, Biedronka

Drogeria Vica, ul. Odrodzonego Wojska Polska Polskiego 7, Sława
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 100 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 520
Średnia wartość koszyka zakupów: ok. 20,75 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 9000
Sklep otwarty w czerwcu 2008 r. w pasażu handlowym przy głównej ulicy. W najbliższym otoczeniu konkuruje z marketami Groszek i Chata Polska.


Drogeria Vica, ul. G. Narutowicza 84, Leszno
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 80 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 900
Średnia wartość koszyka zakupów: ok. 22,55 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 9000
Sklep otwarty w marcu 2005 r. w centrum handlowym Nasze Leszno. W najbliższym otoczeniu konkuruje z Rossmannem oraz marketem Piotr i Paweł

Drogeria Vica, ul. Wojska Polskiego 16, Rawicz
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 50 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 900
Średnia wartość koszyka zakupów: 16 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 9000
Sklep otwarty w lutym 2005 r. przy głównej ulicy-deptaku w mieście. W najbliższym otoczeniu konkuruje z Rossmannem

Drogeria Vica, ul. Chrobrego 14, Góra
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 105 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 1185
Średnia wartość koszyka zakupów: ok. 20,40 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 9000
Sklep otwarty w marcu 2005 r. w centrum miasta, przy rynku. W najbliższym otoczeniu konkuruje ze Schleckerem

Wiadomości Kosmetyczne, Styczeń 2010 Nr 1(38)
Kosmetyki – produkcja i handel, setki rynkowych nowości: pielęgnacja, makijaż, zapachy i najbardziej aktualne trendy!


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.05.2025 13:34
Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami
Julia Kuczyńska, znana również jako Maffashion, to instagramerka, celebrytka i nowa ambasadorka Avon.Avon Polska

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych miała przyjemność uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu – premierze nowego tuszu do rzęs Avon Fan-Omenal. Produkt powstał we współpracy z influencerką i celebrytką Maffashion, która jednocześnie została ogłoszona najnowszą ambasadorką marki. To kolejny krok Avonu w stronę młodszej, cyfrowo aktywnej grupy konsumentek, które poszukują nie tylko skutecznych kosmetyków, ale też inspirujących twarzy za kampaniami.

Spotkanie odbyło się w niecodziennej scenerii warszawskiego Melt Museum – nowoczesnej przestrzeni pełnej kolorów, luster i iluzji optycznych, idealnej do tworzenia efektownych zdjęć i filmów w mediach społecznościowych. Gości witały interaktywne instalacje, które umożliwiały uchwycenie niezapomnianych ujęć, nawiązujących do idei „fan-omenalnego” spojrzenia – podkreślonego mocnym, wachlarzowym efektem nowego tuszu.

Wśród uczestników wydarzenia znaleźli się przedstawiciele mediów, influencerzy oraz partnerzy marki. Maffashion, jako gospodyni wieczoru, zaprezentowała nie tylko kosmetyk, ale i kulisy jego powstawania. Podkreśliła, że zależało jej na formule, która pozwoli uzyskać wyrazisty efekt bez sklejania rzęs, a jednocześnie będzie łatwa w aplikacji nawet przy codziennym, szybkim makijażu.

Zadbano także o mniej formalne elementy wieczoru. Na gości czekał spektakularny tort w kształcie tuszu do rzęs oraz starannie przygotowane miniprzekąski. Całość utrzymana była w energetycznym, różowo-fioletowym klimacie kampanii, który świetnie oddawał charakter zarówno produktu, jak i jego ambasadorki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
22.05.2025 14:11
Meksykańskie śniadanie i rozmowa o włosach teksturowanych – prezentacja nowości marki Cantu
585869
/ Agata Grysiak
585863
/ Agata Grysiak
585864
/ Agata Grysiak
585865
/ Agata Grysiak
585869
585863
585864
585865
Gallery

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych miała okazję uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu zorganizowanym przez markę Cantu. Spotkanie odbyło się w klimatycznej warszawskiej restauracji El Popo i przybrało formę meksykańskiego śniadania, które – oprócz kulinarnej uczty – było także okazją do zapoznania się z nowościami produktowymi i poszerzenia wiedzy o pielęgnacji włosów teksturowanych.

Podczas spotkania zaprezentowano nową linię kosmetyków do włosów marki Cantu, której motywem przewodnim jest owoc guawy. Produkty wyróżniają się egzotycznym, soczyście owocowym zapachem i formułami opracowanymi specjalnie z myślą o potrzebach osób posiadających fale, loki i sprężyste spirale – od typu 2A aż po najbardziej skręcone 4C.

Obecne na wydarzeniu reprezentantki marki opowiadały o najczęstszych problemach, z jakimi mierzą się osoby posiadające włosy teksturowane – od przesuszenia i łamliwości, przez brak definicji skrętu, aż po trudności w codziennej stylizacji. Podkreślono, jak istotna jest odpowiednia rutyna pielęgnacyjna, obejmująca nawilżanie, zabezpieczanie końcówek i unikanie składników mogących obciążać delikatny skręt.

Osoby o włosach falowanych i kręconych często zmagają się z przesuszeniem, puszeniem się włosów oraz trudnością w utrzymaniu ich odpowiedniej definicji. Naturalna struktura tych włosów sprawia, że sebum ze skóry głowy nie rozprowadza się równomiernie na całej długości pasm, co prowadzi do braku nawilżenia i podatności na uszkodzenia. Dodatkowo, loki i fale są bardziej wrażliwe na warunki atmosferyczne – wilgoć może powodować ich nadmierne spuszenie, a suche powietrze – utratę elastyczności i blasku. Wiele osób boryka się także z problemem plątania się włosów, trudnościami w rozczesywaniu oraz łamliwością końcówek, co wymaga dobrze dobranej, świadomej pielęgnacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 21:54