StoryEditor
Targi i konferencje
16.01.2010 00:00

Galeria Kosmetyków, Koszalin

Galeria Kosmetyków prowadzona przez Aleksandrę Sławińską zajęła m.in. 3 miejsce , a 1 jako sklep kosmetyczny, w konkursie na sklep lata, który mieszkańcy Koszalina wybierali spośród 150 różnego rodzaju placówek handlowych.

Koszalińska drogeria jest bardzo dobrze znana wśród klientek m.in. z tego, że próbki produktów są tu ogólnie dostępne –  leżą w koszu i można w nich do woli przebierać. – Próbki zawsze były bardzo lubiane, ale ostatnio stają się coraz ważniejsze, bo coraz więcej osób ma kłopoty z różnego rodzaju skórnymi alergiami – mówi Aleksandra Sławińska, która prowadzi sklep. Drogerię założyła 2 lata temu. Można powiedzieć, że tak się musiało stać – zadecydowały tradycje rodzinne. Rodzice pani Aleksandry od lat zajmują się hurtową sprzedażą kosmetyków. Ona sama – jak mówi – uwielbia swoją pracę i ludzi, pasjonuje się wizażem i kształci w tym kierunku.
– Świat kosmetyków to magia, zachłysnęłam się nim – podkreśla.

Wiele kobiet bazuje na naszej opinii
Galeria Kosmetyków znajduje się przy ul. Młyńskiej, w centrum Koszalina. Tygodniowo przez drogerię przewija się około 180 klientów. Są to przede wszystkim kobiety, średnia wieku 40+, ceniące sobie osobisty kontakt ze sprzedawcą i profesjonalne doradztwo. – Wiele kobiet bazuje na naszej opinii – mówi pani Aleksandra. – Dlatego szkolimy się z wiedzy o produktach, testujemy je na sobie, żeby móc przekazać klientkom wiarygodne informacje. Potrafimy dobrać kosmetyki dopasowane do potrzeb konkretnej osoby – zapewnia. Mimo że w sklepie zatrudnione są dwie osoby, ona sama również stoi za ladą. – To daje mi ogromną wiedzę o bieżących trendach, preferencjach konsumentek i pozwala poznać ich zdanie na temat określonych kosmetyków – dodaje. Te preferencje wskazują, że kobiety przede wszystkim zwracają uwagę na jakość produktów. – Najczęściej wybierają produkt lepszy jakościowo, nawet jeśli jest droższy – mówi pani Aleksandra.

Zrezygnowaliśmy z niektórych kategorii masowych
Na 42 mkw. powierzchni handlowej Galerii Kosmetyków mieści się 1200 pozycji asortymentowych. Na półki błyskawicznie trafiają wszelkie nowości. – Ze względu na dużą konkurencję, m.in. sieci Rossmann, staramy się dobierać taki asortyment, który pozwoli nam wyróżnić się na rynku i generować zyski. Z niektórych kategorii masowych, np. z farb do włosów, zrezygnowaliśmy. Przede wszystkim jesteśmy nastawieni na kolorówkę, ponieważ jest to wymagająca kategoria, w której obsłudze wyspecjalizowane są właśnie tradycyjne drogerie – mówi Aleksandra Pękala. Na szafach ekspozycyjnych w Galerii Kosmetyków przekrojowo prezentowane są marki -L’Oréal, Maybelline, Gosh, Bell, Paese (Euphora), Gabrini, Joko, Max Factor, Delia, Celia, Lirene, Eveline, Astor, Rimmel.
Drugą, bardzo istotną część asortymentu stanowią kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Na półkach znajdziemy m.in. marki Gosh, Nivea, Garnier, L’Oréal, Bielenda, Soraya, Lirene, Dax Cosmetics, Dermika, Miraculum i Eveline.
Ważną kategorią są również artykuły perfumeryjne. Wybiórczo reprezentowane są marki selektywne, trzon asortymentu stanowią zapachy semiselektywne (głównie z portfolio Coty) i tzw. alternatywne.
– Zapachy drogie, takie jak Hugo Boss, Carachel, Calvin Klein dobrze sprzedają się sezonowo, przede wszystkim przed Bożym Narodzeniem. Najbardziej rozwinął się jednak u nas rynek wód tanich. Mamy dość szeroki wybór z oferty takich firm jak La Rive, Chatier i Bi-es – wymienia pani Aleksandra. Ponadto sklep specjalizuje się w asortymencie przeznaczonym dla kosmetyczek – oferuje profesjonalne akcesoria do stylizacji paznokci sztucznych i naturalnych oraz szeroką gamę ozdób do zdobienia.
Nie tylko dostępne bez ograniczeń próbki produktów mają wabić klientki do Galerii Kosmetyków. Pani Aleksandra prowadzi szereg innych działań promocyjnych. Są wśród nich m.in. pokazy makijażu, pielęgnacji i zdobienia paznokci (w Koszalinie mocno rozwinął się rynek salonów manicure), bezpłatne badanie poziomu nawilżenia skóry a także upominki dla klientów. Galeria Kosmetyków jest natomiast reklamowana w kampaniach w lokalnej prasie, radio i na stronach internetowych związanych z Koszalinem.



Galeria Kosmetyków, ul. Młyńska, Koszalin
Kategoria: sklep niezależny lub zrzeszony w sieci franczyzowej
Powierzchnia: 42 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 180
Średnia wartość koszyka zakupowego: 120 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 1200

Wiadomości Kosmetyczne, Styczeń 2010 Nr 1(38)

Kosmetyki – produkcja i handel, setki rynkowych nowości: pielęgnacja, makijaż, zapachy i najbardziej aktualne trendy!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
23.04.2025 10:57
Essential Care Mustela Maternité z tytułem "Kosmetyk Wszech Czasów 2025"!
Essential Care Mustela Maternité z tytułem ”Kosmetyk Wszech Czasów 2025”!Materiał Partnera

3 kwietnia 2025 roku, w eleganckich wnętrzach hotelu Crowne Plaza w Warszawie, odbyła się jedna z najważniejszych uroczystości branży beauty – Gala Kosmetyku Wszech Czasów, organizowana przez redakcję Wizaz.pl. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli topowych marek kosmetycznych, influencerów, redaktorki urodowe i ekspertów rynku. Wśród nagrodzonych marek nie zabrakło Musteli, która otrzymała prestiżowe wyróżnienie w kategorii Produkt do Pielęgnacji Ciała za Multifunkcyjne Mleczko Essential Care z linii Maternité.c

To wyjątkowa nagroda, bo przyznawana na podstawie realnych opinii użytkowniczek katalogu KWC (Kosmetyk Wszech Czasów) – kobiet, które każdego dnia dzielą się swoimi doświadczeniami i wrażeniami związanymi z używaniem kosmetyków. Głosami tysięcy recenzentek mleczko Mustela zdobyło uznanie nie tylko jako produkt skuteczny, ale też funkcjonalny i skupiony na potrzebach kobiecego ciała w okresie ciąży i po porodzie.

Sukces, który ma głos kobiet

Multifunkcyjne Mleczko Essential Care to więcej niż kosmetyk – to towarzysz codzienności dla wielu kobiet. Jego lekka, szybko wchłaniająca się formuła łączy intensywne nawilżenie z delikatnością, jakiej potrzebuje wrażliwa, napięta i skłonna do rozstępów skóra. To właśnie kobiety – mamy, przyszłe mamy, kobiety świadome i wymagające – uczyniły z tego mleczka swój pierwszy wybór i to one zdecydowały o jego sukcesie.

To wyróżnienie jest dla nas wyjątkowe, bo pochodzi od kobiet – tych, które są z nami na co dzień, które wybierają Mustelę w jednym z najważniejszych momentów w swoim życiu. Nie ma dla nas większej satysfakcji niż świadomość, że nasze produkty realnie wspierają kobiety i odpowiadają na ich potrzeby. Jesteśmy dumni, bo to nie tylko sukces kosmetyku, ale całej filozofii Mustela, opartej na zaufaniu, bezpieczeństwie i trosce. Wyróżnienie dla Essential Care to potwierdzenie, że marka idzie we właściwym kierunku i nie schodzi z obranej drogi jakości, odpowiedzialności i autentyczności – mówi Magdalena Rzewuska (Marketing Manager w Laboratoires Expanscience), odbierająca nagrodę w imieniu marki.

KWC – kompas kobiet w świecie pielęgnacji

Gala była świętem tych marek, które budują prawdziwe relacje z konsumentkami oraz przypomnieniem, że za każdą recenzją kryje się realna osoba, jej historia, potrzeby i emocje. Warto podkreślić, że wśród wyróżnionych produktów znajdują się prawdziwe perełki kosmetycznego świata – produkty, które łączą wyjątkową skuteczność z niezawodną jakością. To właśnie ich efektywność, bezpieczeństwo i pozytywny wpływ na codzienną pielęgnację sprawiają, że zyskały one zaufanie użytkowniczek w sieci. W tegorocznej edycji uhonorowano aż 76 Kosmetyków Wszech Czasów oraz 25 IKON Wszech Czasów – produktów, które od lat utrzymują się na szczycie zaufania i skuteczności. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
11.04.2025 15:37
Targi Marca Poland 2025 – nowa przestrzeń dla marek własnych w Europie Środkowo-Wschodniej
Targi Marca Poland 2025 – nowa przestrzeń dla marek własnych w Europie Środkowo-WschodniejFotobueno

W dniach 2-3 kwietnia 2025 roku odbyła się pierwsza edycja targów Marca Poland, wydarzenia przygotowanego dla branży marek własnych, które stanowi nową przestrzeń do wymiany doświadczeń i nawiązywania relacji biznesowych w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze gospodarki. Organizatorami targów są liderzy przemysłu eventowego Grupa Bologna Fiere oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie (Grupa MTP). Bazując na doświadczeniu i sukcesie targów w Bolonii, które odbywają się od ponad 20 lat, Marca Poland jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku Europy Środkowo-Wschodniej, łącząc producentów, detalistów oraz dystrybutorów którzy pragną rozwijać swoją ofertę marek własnych.

Wymiana wiedzy i doświadczeń biznesowych

W przestrzeni wystawienniczej pawilonu numer 7, swoją ofertę zaprezentowało blisko 100 wystawców, z Polski, Włoch, Austrii i Hiszpanii. Na stoiskach dostępne były produkty spożywcze, chemia i kosmetyki oraz produkty petcare. Dodatkowo w strefie innowacyjnych produktowych IPLS zaprezentowano ponad 400 nowości, a eksperci z międzynarodowej organizacji IPLC dzielili się wiedzą na temat globalnych trendów i strategii w sektorze private label. Targi były miejscem dynamicznej wymiany wiedzy, kontaktów i doświadczeń. Na scenie pojawili się specjaliści, którzy omówili m.in. dane rynkowe z Europy, rolę sieci handlowych, dyskontów, marketing mix oraz praktyczne wskazówki dla dostawców zainteresowanych współpracą z sieciami handlowymi. Udział w prezentacjach był okazją do lepszego zrozumienia oczekiwań rynku i wdrożenia efektywnych modeli współpracy.

image
Fotobueno

Premierowa edycja zgromadziła 620 uczestników wśród nich byli kupcy i menedżerowie z ponad 20 krajów Europy, Azji i Bliskiego Wschodu, miedzy innymi z Polski, Włoch, Słowacji, Hiszpanii, Grecji, Izraela, Francji, Finlandii, Kosowa, Kataru, Belgii, Rumunii, Ukrainy czy Indii. Obecność tak szerokiej grupy międzynarodowych uczestników świadczy o rosnącym znaczeniu tego wydarzenia na rynku marek własnych.

Profil profesjonalnego zwiedzającego stanowili: prezesi, dyrektorzy generalni, kierownicy ds. zakupów, kupcy oraz menedżerowie ds. marketingu. Dzięki nowoczesnym narzędziom, takim jak aplikacja do umawiania spotkań, uczestnicy mogli łatwiej zaplanować spotkania i nawiązać współpracę z kluczowymi graczami rynku marek własnych.

Przyszłość targów Marca Poland

Druga edycja targów Marca Poland odbędzie się w dniach 1-2 kwietnia 2026 roku.

Serdecznie zapraszamy do udziału w tym wydarzeniu, które stawia na współpracę, rozwój oraz innowacje w sektorze marek własnych.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 06:43