StoryEditor
Targi i konferencje
23.05.2014 00:00

Mężczyźni w sercu drogerii

Vica w Grodzisku Wielkopolskim należy do najładniejszych drogerii w Polsce. Ale jej atutem jest także znakomity model biznesowy wypracowany w sieci: przemyślana oferta, dobre ceny, skuteczne narzędzia wsparcia sprzedaży, kompetentny personel. I jeszcze, trudne do nazwania, „to coś”.


Drogeria zlokalizowana jest w samym centrum Grodziska Wielkopolskiego, przy urokliwym, zadbanym deptaku, prowadzącym do Rynku. Zajmuje parter niewielkiej kamienicy. Estetyczny, stonowany wystrój drzwi wejściowych i witryn ładnie komponuje się z architekturą otoczenia. Z tym że skromne rozmiary kamieniczki nie przygotowują przybysza z dalekiego miasta na to, co w zobaczy środku.
Pierwsze zaskoczenie to ogromna jak na drogerię przestrzeń – blisko 300 mkw., zagospodarowanych z rozmachem i elegancją. Regały ścienne ciągną się w nieskończoność, a wyspowe ustawione są w taki sposób, że tworzą szerokie alejki. Meble w kolorze jasnego drewna dodają wnętrzu przestronności. Ustawiona na wprost wejścia lada bardziej przypomina hotelową recepcję niż zwykle stanowisko kasowe.
Zaskoczenie drugie to światło – od frontu wnętrze korzysta z dziennego światła płynącego z wysokich witryn, natomiast tył pomieszczenia zalany jest słonecznym blaskiem z ogromnego świetlika sufitowego. Część środkowa sali sprzedaży doświetlana jest sztucznie za pomocą lamp tak dobranych, że prawie się ich nie zauważa.
Trzecim zaskoczeniem jest zieleń – okazałe, wypielęgnowane rośliny w oknie wystawowym oraz wazon pięknych kwiatów na blacie „recepcji”.
Zatrudniamy same ekspertki
Komu znajome są standardy sieci Vica, dla tego zaskoczeniem nie jest jakość obsługi klienta. Eleganckie i uśmiechnięte ekspedientki w rzadkich wolnych chwilach krzątają się pracowicie między regałami, uzupełniając ekspozycję towarów. Gdy tylko wejdzie klient lub klientka, jedna z pracownic zaraz pojawia się obok i dyskretnie oferuje pomoc w zakupach. Jak z dumą podkreśla kierowniczka sklepu Danuta Jankowska, dziewczyny swoją uprzejmością, aparycją i umiejętnościami zdobyły sobie zaufanie klientów. – W tej branży estetyczny wygląd i dobry makijaż to wizytówka firmy, a fachowość personelu jest podstawą sukcesu. Oferujemy tak szeroki asortyment, w tym wiele różnych nowości, że bez fachowej porady wiele klientek i klientów czułoby się zagubionych. Dlatego razem z pięcioma ekspedientkami regularnie odbywamy szkolenia organizowane przez sieć. Poznajemy zalety kosmetyków, uczymy się technik makijażu, doskonalimy też metody obsługi klienta. Natomiast wdzięku i pogody ducha nikt „moich” dziewczyn nie uczył, mają to w naturze – z uśmiechem podkreśla kierowniczka.
Nowy target – mężczyźni
Równie ważne jak kompetencje i wdzięk ekspedientek – czy raczej ekspertek – są takie czynniki jak odpowiednio dobrana oferta asortymentowa oraz narzędzia wspierania sprzedaży. Vica stosuje cały pakiet działań marketingowych, począwszy od kart stałego klienta, przez regularnie wydawane atrakcyjne gazetki i plakaty promocyjne, aż po pokazy makijażu czy dermokonsultacje. W tej sieci standardem są dobrze wyposażone specjalne stanowiska do makijażu oraz kąciki dla dzieci, bardzo cenione przez mamy.
Oferta grodziskiej drogerii Vica obejmuje ok. 9 tys. pozycji asortymentowych. Warto zwrócić szczególną uwagę na stosunkowo młody, szybko rosnący segment – kosmetyki dla mężczyzn. Oprócz tradycyjnych kosmetyków do golenia, szamponów i żelów pod prysznic czy antyperspirantów, panowie coraz częściej interesują się także bardziej wyszukanymi produktami. Ten ogólnoświatowy trend w Grodzisku widać coraz wyraźniej. – Mężczyźni coraz chętniej kupują kosmetyki do pielęgnacji skóry czy włosów. Sporym zainteresowaniem cieszą się na przykład środki zapobiegajace wypadaniu włosów. Faceci zaczynają wypróbowywać kremy do rąk, a coraz częściej także kremy przeciwzmarszczkowe. Jakiś czas temu w pobliżu trwała budowa i budowlańcy przychodzili do nas, czasem nawet w strojach roboczych, po kremy z filtrem UV. Niektórzy wybierali takie najlepsze, po 60 złotych! – podkreśla z uznaniem pani Danusia.
Nic dziwnego, że w części środkowej drogerii wyodrębnione zostało duże stoisko z produktami dla panów. Zajmują one półki regałów o łącznej długości blisko 10 metrów bieżących. – Sprzedaż tego asortymentu to wciąż jeszcze ułamek tego, co kupują panie, ale to segment bardzo obiecujący. Wciąż dość często kobiety wybierają produkty dla swoich mężczyzn, ale widok mężczyzny poszukującego dla siebie ulubionych kosmetyków nie jest już niczym dziwnym. Dlatego zdecydowaliśmy się utworzyć w centralnej części drogerii wydzieloną strefę dla panów. Można powiedzieć, że serce naszego sklepu oddaliśmy facetom – podsumowuje z uśmiechem nasza rozmówczyni.
Konrad Kaszuba




ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
24.07.2025 10:10
Inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – z dyskusjami o biznesie, rozwoju, sukcesie i kosmetykach
Podczas wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie Natalia Basałaj

19 lipca 2025 roku w Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – pierwszej tego typu instytucji w Europie, stworzonej z myślą o przedsiębiorczyniach. Wydarzenie objęte zostało patronatem honorowym, m.in. przez Polsko-Irlandzką Izbę Gospodarczą.

W wydarzeniu wzięła udział mecenas Natalia Basałaj – liderka Izby z ramienia Kancelarii Hansberry Tomkiel Sp. k. oraz autorka artykułów, publikowanych na naszym portalu. Reprezentowała Kancelarię w debacie eksperckiej i przygotowała krótką relację z wydarzenia.

Na początku wybrane uczestniczki mogły wziąć udział w profesjonalnym szkoleniu z biznesowego makijażu marki Mary Kay pt. „Dłonie Pełne Dobra”, które poprowadziła Iwona Jankowska. Spółka Mary Kay promuje świadomą pielęgnację oraz wykorzystanie naturalnych składników, takich jak ich odżywcze olejki.

Zobacz też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty 

Następnie dr Aleksandra Marcinkowska rozmawiała z dr Christiną Tracy Stein, córką Briana Tracy – autora wielu popularnych książek o rozwoju osobistym i sukcesie. Później, razem z Dorotą Lightman, rozmawiały z Heleną Deeds, znaną z programów „Żony Hollywood” i „Żony Miami”.

Podczas inspirujących wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie oraz znaczenia wiary w sukces. Podkreślano, jak ważne jest cieszenie się osiągnięciami zamiast ciągłego porównywania się z innymi.

Oficjalną część inauguracji otworzyły Patricia Claudia Mitro, Joanna Parzuchowska i Beata Krzewińska. Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską. Udział w debacie wzięły ekspertki Izby: dr Izabela Lenartowicz, Adela Kozina (EDU SMART), dr Aleksandra Ścibich-Kopiec (FERI), r.pr. Natalia Basałaj (Kancelaria Hansberry Tomkiel) oraz Renata Fijalkowska (Fundacja DIALOG).

image
Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” z udziałem ekspertek była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską
Natalia Basałaj

Izba wspiera swoje członkinie nie tylko w zakresie kompetencji miękkich (psychicznych, społecznych i komunikacyjnych), ale również tzw. hard skills, m.in. z dziedziny prawa własności intelektualnej. Prowadzi serię inspirujących webinarów (np. dotyczących praw autorskich do wytworów AI), szkoleń i konferencji wspierających rozwój osobisty i zawodowy przedsiębiorczyń. Izba stwarza doskonałe okazje do zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń i nawiązywania kontaktów biznesowych.

W dalszej części zarząd Izby wręczył akty powołania nowym ambasadorkom. Następnie miała miejsce premiera książki „Mentalność Kobiet Sukcesu – Polskie Kobiety Biznesu”. Wieczór zwieńczyła uroczysta gala z muzyką na żywo i pokazem mody polskiej projektantki Katarzyny Zmuda-Trzebiatowskiej (marki Kate Zee). Wszystkie uczestniczki otrzymały prezenty – kosmetyki polskiej marki Organique.

Natalia Basałaj

Zobacz też: Natalia Basałaj, kancelaria Hansberry Tomkiel: Jak chronić design i oznaczenia markowych perfum?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
27.06.2025 10:40
Badanie Henkel: Polki a profilaktyka raka piersi. Zaangażowanie marek w kwestie prozdrowotne
– Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi – podkreśla Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu GlissHenkel mat.pras.

Z najnowszego badania, zrealizowanego na zlecenie Henkel Polska przez Maison&Partners Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” wynika, że kobiety podejmują działania profilaktyczne nie dlatego, że muszą, ale dlatego, że chcą – z odpowiedzialności, troski o zdrowie i chęci życia w pełni. To wyraz świadomego wyboru.

Badanie pokazało także, że konsumentki doceniają marki angażujące się w działania prozdrowotne. Choć wiedza i świadomość roli profilaktyki rośnie, kobiety nadal potrzebują wsparcia i edukacji, również od innych kobiet, czego dowodem są już 79 otwarte kluby Różowego Patrolu Gliss oraz ponad 350 certyfikowanych ambasadorek programu, które wspierają ponad 30 tys. kobiet w całej Polsce. Polki pozytywnie oceniają tę inicjatywę.

Profilaktyka raka piersi przestaje być tematem tabu i źródłem lęku. Wyniki badania pokazują, że kobiety coraz częściej podejmują działania z zakresu profilaktyki raka piersi nie dlatego, że się boją, ale dlatego, że czują odpowiedzialność – za siebie i bliskich. 

Na pytanie o powody podejmowania działań zapobiegawczych 36 proc. pań wskazało na rekomendacje lekarskie, a 30 proc. na wewnętrzną potrzebę dbania o swój organizm. Zdarza się również, że motywację przynoszą własne doświadczenia, takie jak obciążenie genetyczne (28 proc.) lub wystąpienie niepokojących objawów (27 proc.).

Dla uczestniczek badania ważną rolę w skutecznym zachęcaniu do badań odgrywają ginekolodzy (tak wskazało 50 proc. kobiet). Co ciekawe, niemal 40 proc. pań wymieniło w tym względzie osoby, które mają osobiste doświadczenie choroby nowotworowej. Kobiety coraz częściej sięgają również po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych,  takich jak webinary czy warsztaty. Jednocześnie niepokojący wydaje się fakt, że aż 20 proc. badanych przyznało, że w ogóle nie szuka informacji na temat profilaktyki raka piersi.

Ponad połowa (56  proc.) uczestniczek badania zadeklarowało, że chętnie wzięłoby udział w spotkaniach edukacyjnych, jeśli odbywałyby się one w odwiedzanych przez nie miejscach: galeriach handlowych, salonach kosmetycznych czy kawiarniach. Aż 55 proc. respondentek uznało, że największą motywacją do udziału byłaby możliwość wykonania badań „na miejscu”. 

Marki w trosce o zdrowie. Co sądzą o tym kobiety? 

Polki doceniają zaangażowanie firm i marek w działania społeczne, szczególnie w profilaktykę onkologiczną oraz pomoc pacjentom onkologicznym. 

Jak pokazują wyniki badania, dla ponad połowy kobiet w wieku 20–60 lat (57 proc. uczestniczek) inicjatywy podejmowane przez marki na rzecz społeczeństwa mają realny wpływ na codzienne życie i przyczyniają się do poprawy w istotnych obszarach. Ogólną profilaktykę zdrowotną za istotną uznaje 35 proc. badanych, a 32 proc. zwraca uwagę na wsparcie osób chorych na raka.

Różowy Patrol Gliss – ważny i potrzebny

Na potrzeby wskazane w badaniu odpowiada ogólnopolska inicjatywa edukacyjna Różowy Patrol Gliss, realizowana przez Fundację OnkoCafe – Razem Lepiej we współpracy z marką Gliss. Projekt ten wystartował w 2023 roku, docierając z wiedzą i wsparciem do kobiet w całej Polsce. Spotkania prowadzone są przez ambasadorki, które nie tylko edukują, ale też inspirują i wzajemnie mobilizują. 

Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi. Z dumą angażujemy się w projekt Różowego Patrolu, który realnie zmienia podejście do badań profilaktycznych w Polsce. Wierzę, że to kobieta najlepiej rozumie inną kobietę – jej obawy, potrzeby i wątpliwości – pokazują to także badania. Dlatego chcemy je inspirować i wspierać. Wiemy, że zmiana nie dzieje się z dnia na dzień, ale dzięki konsekwentnym działaniom budujemy zdrowszą przyszłość dla tysięcy kobiet – mówi Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu Gliss.

Dzięki inicjatywie działa już 79 klubów Różowego Patrolu Gliss, przeszkolono ponad 350 Ambasadorek, a działania objęły łącznie ponad 30 tys.kobiet w całej Polsce. Ruch ten nie mógłby się rozwijać bez zaangażowania marki Gliss, która nie tylko wspiera projekt finansowo, ale i aktywnie promuje jego rozwój. W 2025 roku projekt wszedł w nową fazę – powołano pięć koordynatorek regionalnych, odpowiedzialnych za wspieranie i szkolenie nowych ambasadorek. W całym kraju do końca roku powstanie 50 nowych klubów, w których zacznie działać aż 150 nowych ambasadorek.

W badaniu po raz pierwszy zapytano Polki, co sądzą na temat Różowego Patrolu Gliss. Aż 83 proc. kobiet, które zetknęły się z Różowym Patrolem, ocenia inicjatywę jako potrzebną. Co ciekawe, 82 proc. postrzega ją jako bardziej istotną „dla innych kobiet” niż dla siebie – co pokazuje, że społeczna percepcja profilaktyki wciąż się kształtuje. 56% badanych uznało projekt za skuteczny, a około 75 proc. określiło go jako przyjazny i godny zaufania.

Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej powstała w 2014 roku z inicjatywy Anny Kupieckiej, która chorowała na nowotwór piersi. Celem założonej przez nią Fundacji jest działanie w obszarze ochrony i promocji zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki chorób nowotworowych oraz zapewnienie wsparcia dla osób zarówno w trakcie diagnozy i leczenia onkologicznego, jak i po jego zakończeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. lipiec 2025 23:34