StoryEditor
Targi i konferencje
23.05.2014 00:00

Mężczyźni w sercu drogerii

Vica w Grodzisku Wielkopolskim należy do najładniejszych drogerii w Polsce. Ale jej atutem jest także znakomity model biznesowy wypracowany w sieci: przemyślana oferta, dobre ceny, skuteczne narzędzia wsparcia sprzedaży, kompetentny personel. I jeszcze, trudne do nazwania, „to coś”.


Drogeria zlokalizowana jest w samym centrum Grodziska Wielkopolskiego, przy urokliwym, zadbanym deptaku, prowadzącym do Rynku. Zajmuje parter niewielkiej kamienicy. Estetyczny, stonowany wystrój drzwi wejściowych i witryn ładnie komponuje się z architekturą otoczenia. Z tym że skromne rozmiary kamieniczki nie przygotowują przybysza z dalekiego miasta na to, co w zobaczy środku.
Pierwsze zaskoczenie to ogromna jak na drogerię przestrzeń – blisko 300 mkw., zagospodarowanych z rozmachem i elegancją. Regały ścienne ciągną się w nieskończoność, a wyspowe ustawione są w taki sposób, że tworzą szerokie alejki. Meble w kolorze jasnego drewna dodają wnętrzu przestronności. Ustawiona na wprost wejścia lada bardziej przypomina hotelową recepcję niż zwykle stanowisko kasowe.
Zaskoczenie drugie to światło – od frontu wnętrze korzysta z dziennego światła płynącego z wysokich witryn, natomiast tył pomieszczenia zalany jest słonecznym blaskiem z ogromnego świetlika sufitowego. Część środkowa sali sprzedaży doświetlana jest sztucznie za pomocą lamp tak dobranych, że prawie się ich nie zauważa.
Trzecim zaskoczeniem jest zieleń – okazałe, wypielęgnowane rośliny w oknie wystawowym oraz wazon pięknych kwiatów na blacie „recepcji”.
Zatrudniamy same ekspertki
Komu znajome są standardy sieci Vica, dla tego zaskoczeniem nie jest jakość obsługi klienta. Eleganckie i uśmiechnięte ekspedientki w rzadkich wolnych chwilach krzątają się pracowicie między regałami, uzupełniając ekspozycję towarów. Gdy tylko wejdzie klient lub klientka, jedna z pracownic zaraz pojawia się obok i dyskretnie oferuje pomoc w zakupach. Jak z dumą podkreśla kierowniczka sklepu Danuta Jankowska, dziewczyny swoją uprzejmością, aparycją i umiejętnościami zdobyły sobie zaufanie klientów. – W tej branży estetyczny wygląd i dobry makijaż to wizytówka firmy, a fachowość personelu jest podstawą sukcesu. Oferujemy tak szeroki asortyment, w tym wiele różnych nowości, że bez fachowej porady wiele klientek i klientów czułoby się zagubionych. Dlatego razem z pięcioma ekspedientkami regularnie odbywamy szkolenia organizowane przez sieć. Poznajemy zalety kosmetyków, uczymy się technik makijażu, doskonalimy też metody obsługi klienta. Natomiast wdzięku i pogody ducha nikt „moich” dziewczyn nie uczył, mają to w naturze – z uśmiechem podkreśla kierowniczka.
Nowy target – mężczyźni
Równie ważne jak kompetencje i wdzięk ekspedientek – czy raczej ekspertek – są takie czynniki jak odpowiednio dobrana oferta asortymentowa oraz narzędzia wspierania sprzedaży. Vica stosuje cały pakiet działań marketingowych, począwszy od kart stałego klienta, przez regularnie wydawane atrakcyjne gazetki i plakaty promocyjne, aż po pokazy makijażu czy dermokonsultacje. W tej sieci standardem są dobrze wyposażone specjalne stanowiska do makijażu oraz kąciki dla dzieci, bardzo cenione przez mamy.
Oferta grodziskiej drogerii Vica obejmuje ok. 9 tys. pozycji asortymentowych. Warto zwrócić szczególną uwagę na stosunkowo młody, szybko rosnący segment – kosmetyki dla mężczyzn. Oprócz tradycyjnych kosmetyków do golenia, szamponów i żelów pod prysznic czy antyperspirantów, panowie coraz częściej interesują się także bardziej wyszukanymi produktami. Ten ogólnoświatowy trend w Grodzisku widać coraz wyraźniej. – Mężczyźni coraz chętniej kupują kosmetyki do pielęgnacji skóry czy włosów. Sporym zainteresowaniem cieszą się na przykład środki zapobiegajace wypadaniu włosów. Faceci zaczynają wypróbowywać kremy do rąk, a coraz częściej także kremy przeciwzmarszczkowe. Jakiś czas temu w pobliżu trwała budowa i budowlańcy przychodzili do nas, czasem nawet w strojach roboczych, po kremy z filtrem UV. Niektórzy wybierali takie najlepsze, po 60 złotych! – podkreśla z uznaniem pani Danusia.
Nic dziwnego, że w części środkowej drogerii wyodrębnione zostało duże stoisko z produktami dla panów. Zajmują one półki regałów o łącznej długości blisko 10 metrów bieżących. – Sprzedaż tego asortymentu to wciąż jeszcze ułamek tego, co kupują panie, ale to segment bardzo obiecujący. Wciąż dość często kobiety wybierają produkty dla swoich mężczyzn, ale widok mężczyzny poszukującego dla siebie ulubionych kosmetyków nie jest już niczym dziwnym. Dlatego zdecydowaliśmy się utworzyć w centralnej części drogerii wydzieloną strefę dla panów. Można powiedzieć, że serce naszego sklepu oddaliśmy facetom – podsumowuje z uśmiechem nasza rozmówczyni.
Konrad Kaszuba




ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
23.04.2025 10:57
Essential Care Mustela Maternité z tytułem "Kosmetyk Wszech Czasów 2025"!
Essential Care Mustela Maternité z tytułem ”Kosmetyk Wszech Czasów 2025”!Materiał Partnera

3 kwietnia 2025 roku, w eleganckich wnętrzach hotelu Crowne Plaza w Warszawie, odbyła się jedna z najważniejszych uroczystości branży beauty – Gala Kosmetyku Wszech Czasów, organizowana przez redakcję Wizaz.pl. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli topowych marek kosmetycznych, influencerów, redaktorki urodowe i ekspertów rynku. Wśród nagrodzonych marek nie zabrakło Musteli, która otrzymała prestiżowe wyróżnienie w kategorii Produkt do Pielęgnacji Ciała za Multifunkcyjne Mleczko Essential Care z linii Maternité.c

To wyjątkowa nagroda, bo przyznawana na podstawie realnych opinii użytkowniczek katalogu KWC (Kosmetyk Wszech Czasów) – kobiet, które każdego dnia dzielą się swoimi doświadczeniami i wrażeniami związanymi z używaniem kosmetyków. Głosami tysięcy recenzentek mleczko Mustela zdobyło uznanie nie tylko jako produkt skuteczny, ale też funkcjonalny i skupiony na potrzebach kobiecego ciała w okresie ciąży i po porodzie.

Sukces, który ma głos kobiet

Multifunkcyjne Mleczko Essential Care to więcej niż kosmetyk – to towarzysz codzienności dla wielu kobiet. Jego lekka, szybko wchłaniająca się formuła łączy intensywne nawilżenie z delikatnością, jakiej potrzebuje wrażliwa, napięta i skłonna do rozstępów skóra. To właśnie kobiety – mamy, przyszłe mamy, kobiety świadome i wymagające – uczyniły z tego mleczka swój pierwszy wybór i to one zdecydowały o jego sukcesie.

To wyróżnienie jest dla nas wyjątkowe, bo pochodzi od kobiet – tych, które są z nami na co dzień, które wybierają Mustelę w jednym z najważniejszych momentów w swoim życiu. Nie ma dla nas większej satysfakcji niż świadomość, że nasze produkty realnie wspierają kobiety i odpowiadają na ich potrzeby. Jesteśmy dumni, bo to nie tylko sukces kosmetyku, ale całej filozofii Mustela, opartej na zaufaniu, bezpieczeństwie i trosce. Wyróżnienie dla Essential Care to potwierdzenie, że marka idzie we właściwym kierunku i nie schodzi z obranej drogi jakości, odpowiedzialności i autentyczności – mówi Magdalena Rzewuska (Marketing Manager w Laboratoires Expanscience), odbierająca nagrodę w imieniu marki.

KWC – kompas kobiet w świecie pielęgnacji

Gala była świętem tych marek, które budują prawdziwe relacje z konsumentkami oraz przypomnieniem, że za każdą recenzją kryje się realna osoba, jej historia, potrzeby i emocje. Warto podkreślić, że wśród wyróżnionych produktów znajdują się prawdziwe perełki kosmetycznego świata – produkty, które łączą wyjątkową skuteczność z niezawodną jakością. To właśnie ich efektywność, bezpieczeństwo i pozytywny wpływ na codzienną pielęgnację sprawiają, że zyskały one zaufanie użytkowniczek w sieci. W tegorocznej edycji uhonorowano aż 76 Kosmetyków Wszech Czasów oraz 25 IKON Wszech Czasów – produktów, które od lat utrzymują się na szczycie zaufania i skuteczności. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
11.04.2025 15:37
Targi Marca Poland 2025 – nowa przestrzeń dla marek własnych w Europie Środkowo-Wschodniej
Targi Marca Poland 2025 – nowa przestrzeń dla marek własnych w Europie Środkowo-WschodniejFotobueno

W dniach 2-3 kwietnia 2025 roku odbyła się pierwsza edycja targów Marca Poland, wydarzenia przygotowanego dla branży marek własnych, które stanowi nową przestrzeń do wymiany doświadczeń i nawiązywania relacji biznesowych w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze gospodarki. Organizatorami targów są liderzy przemysłu eventowego Grupa Bologna Fiere oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie (Grupa MTP). Bazując na doświadczeniu i sukcesie targów w Bolonii, które odbywają się od ponad 20 lat, Marca Poland jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku Europy Środkowo-Wschodniej, łącząc producentów, detalistów oraz dystrybutorów którzy pragną rozwijać swoją ofertę marek własnych.

Wymiana wiedzy i doświadczeń biznesowych

W przestrzeni wystawienniczej pawilonu numer 7, swoją ofertę zaprezentowało blisko 100 wystawców, z Polski, Włoch, Austrii i Hiszpanii. Na stoiskach dostępne były produkty spożywcze, chemia i kosmetyki oraz produkty petcare. Dodatkowo w strefie innowacyjnych produktowych IPLS zaprezentowano ponad 400 nowości, a eksperci z międzynarodowej organizacji IPLC dzielili się wiedzą na temat globalnych trendów i strategii w sektorze private label. Targi były miejscem dynamicznej wymiany wiedzy, kontaktów i doświadczeń. Na scenie pojawili się specjaliści, którzy omówili m.in. dane rynkowe z Europy, rolę sieci handlowych, dyskontów, marketing mix oraz praktyczne wskazówki dla dostawców zainteresowanych współpracą z sieciami handlowymi. Udział w prezentacjach był okazją do lepszego zrozumienia oczekiwań rynku i wdrożenia efektywnych modeli współpracy.

image
Fotobueno

Premierowa edycja zgromadziła 620 uczestników wśród nich byli kupcy i menedżerowie z ponad 20 krajów Europy, Azji i Bliskiego Wschodu, miedzy innymi z Polski, Włoch, Słowacji, Hiszpanii, Grecji, Izraela, Francji, Finlandii, Kosowa, Kataru, Belgii, Rumunii, Ukrainy czy Indii. Obecność tak szerokiej grupy międzynarodowych uczestników świadczy o rosnącym znaczeniu tego wydarzenia na rynku marek własnych.

Profil profesjonalnego zwiedzającego stanowili: prezesi, dyrektorzy generalni, kierownicy ds. zakupów, kupcy oraz menedżerowie ds. marketingu. Dzięki nowoczesnym narzędziom, takim jak aplikacja do umawiania spotkań, uczestnicy mogli łatwiej zaplanować spotkania i nawiązać współpracę z kluczowymi graczami rynku marek własnych.

Przyszłość targów Marca Poland

Druga edycja targów Marca Poland odbędzie się w dniach 1-2 kwietnia 2026 roku.

Serdecznie zapraszamy do udziału w tym wydarzeniu, które stawia na współpracę, rozwój oraz innowacje w sektorze marek własnych.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 16:30