StoryEditor
Targi i konferencje
19.02.2009 00:00

Perły Rynku Kosmetycznego 2009 wybrane!

17 statuetek i 35 dyplomów trafiło w ręce producentów kosmetyków, którzy zgłosili swoje nowości do konkursu Perły Rynku Kosmetycznego 2009 organizowanego przez „Wiadomości Kosmetyczne”. Nagrody zostały rozdane 18 lutego br. w gościnnych progach klimatycznej restauracji Tiffany’s w Warszawie. Wśród nagrodzonych znalazły się kosmetyki takich firm i marek jak: L’Oréal Paris; Maybelline; Nivea; Adidas i Rimmel (Coty); Dove (Unilever); Pantene Pro-V i Gillette (Procter & Gamble); Henkel; Celia i Perfecta (Dax Cosmetics); Oceanic; Under Twenty i Lirene (Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris); Ziaja; Soraya; Johnson’s Baby i Clean & Clear (Johnson & Johnson); Colgate-Palmolive; Laboratorium Kosmetyczne Joanna; Eveline Cosmetics; C-Thru (Sarantis); Gosh Cosmetics; Bell; Revlon; IsaDora; Golden Rose; Vipera Cosmetics; Pierre René; Venita; Cleanic (Harper Higienics). Najwięcej nagród i wyróżnień, bo po 4 – czyli za wszystkie swoje zgłoszone produkty – zebrały w tym roku firmy Oceanic i Coty, ale po dwie statuetki za pierwsze miejsca odebrały firmy Nivea i Eveline Cosmetics. Zobacz laureatówZobacz fotorelację Laureaci kolejnej edycji konkursu Perły Rynku Kosmetycznego Biuro podróży ITAKA ufundowało główną nagrodę dla Czytelników Wiadomości Kosmetycznych głosujących na Perły Rynku Kosmetycznego 2009 - tygodniowe wczasy dla dwóch osób na Wyspach Kanaryjskich. Pan Tomasz Borychowski, koordynator sieci agencyjnej biura podróży ITAKA, podczas gali wylosował zwycięzcę - nagroda powędrowała do pani Marii Dwojak, właścicielki drogerii A-Z z Polkowic.

Tegoroczną uroczystość rozdania nagród uświetnił wykład pani Magdaleny Zimnej, dyrektor działu badań Gfk Polonia, na temat trendów konsumenckich na polskim rynku w latach 2008 – 2009. Wykład odnoszący się m.in. do przewidywanych zachowań konsumentów w czasach kryzysu, wzbudził ogromne zainteresowanie uczestników spotkania.
Gości zebranych na Gali bawił aktor-brzuchomówca Piotr Boruta, znany z występów z lalką Czocherem w programie „Mam talent”.
Do konkursu Perły Rynku Kosmetycznego 2009 zostało zgłoszonych ponad 170 produktów. Miał on inną formułę niż jego poprzednie edycje. W ubiegłych latach najlepsze nowości wybierali konsumenci. W tym roku – czytelnicy Wiadomości Kosmetycznych, właściciele i pracownicy drogerii oraz sklepów posiadających w ofercie kosmetyki. Ankieta z nowościami biorącymi udział w konkursie została wydrukowana na łamach Wiadomości Kosmetycznych (nr 11 (28), listopad 2008). Czytelnicy głosowali na trzy, ich zdaniem najlepsze produkty w każdej kategorii i wysyłali wypełnione ankiety bezpośrednio na adres firmy badawczej GfK Polonia. Instytutowi GfK zostało powierzone czuwanie nad analizą wyników rankingu, aby konkurs spełniał wysokie standardy działań Grupy Wydawniczej Lebensmittel Praxis Verlag, w której znajduje się także wydawca „Wiadomości Kosmetycznych” i „Wiadomości Handlowych”.
Wspaniałe nagrody dla czytelników biorących udział w głosowaniu ufundowały firmy ITAKA i Wonderbox. Główną nagrodę – tygodniowe wczasy dla dwóch osób na Wyspach Kanaryjskich – wygrała Maria Dwojak, właścicielka Drogerii A-Z w Polkowicach. Pan Tomasz Borychowski, koordynator sieci agencyjnej biura podróży ITAKA, wylosował zwycięzcę podczas Gali Perły 2009 i przekazał symboliczny voucher na ręce Bożeny Graczyk, kierownika sprzedaży i marketingu Wiadomości Kosmetycznych. Pani Maria Dwojak, dzięki ITACE spędzi tydzień w 4-gwiazdkowym hotelu Rio Calma na wyspie Fuerteventura.
Pięć nagród dodatkowych – kuponów podarunkowych Wonderbox m.in. na ekskluzywne zabiegi relaksacyjne w SPA, trafiło w ręce następujących osób: Danuta Sikora, właścicielka sklepu wielobranżowego w Borku Wielkopolskim; Barbara Grabowska, właścicielka sklepu w Turku; Magdalena Mączka, asystent kierownika supermarketu drogeryjnego Rossmann w Olkuszu; Barbara Nowak, właścicielka sklepu „Basia” w miejscowości Rumia-Janowo; Artur Rogula, właściciel sklepu Elraj we Włoszczowej. Nagrody przekazała pani Beata Marciniak, product and communication manager Wonderbox Poland.
Partnerami Generalnymi Gali Perły Rynku Kosmetycznego 2009 były firmy: ITAKA, Polska Grupa Drogeryjna, Willson & Brown. Rolę Partnerów przyjęły także firmy: NAVO Polska Grupa Dystrybucyjna, ActiPack – producent opakowań, Hurtownia Kosmetyków sc Ewa, Polska Sieć Drogerii Vica, Przedsiębiorstwo Handlowe AMA SA, Drogerie Visage, Dystrybutor Kosmetyków WiT oraz Wonderbox Poland.
Laureatom serdecznie gratulujemy, a Partnerom dziękujemy za wsparcie.

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych
 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
12.12.2025 08:53
Ruszyła 6. edycja kampanii #LUBIESIEBIE z udziałem ambasadorek programu
Marzena Szulc

„Lubię siebie. Nie dlatego, że jestem idealna. Dlatego, że jestem prawdziwa” – pod tym hasłem 3 grudnia w warszawskiej restauracji Primitivo Kuchnia i Wino odbyło się spotkanie prasowe inaugurujące 6. edycję kampanii #lubiesiebie. To nie kolejna inicjatywa o wyglądzie, lecz manifest świadomego życia w zgodzie ze sobą – ze swoim ciałem, emocjami i niedoskonałościami.

Inicjatorem akcji jest dr Franciszek Strzałkowski. Spotkanie poprowadziła współtwórczyni akcji, Joanna Sokołowska-Pronobis.

Polki zasługują na samoakceptację i docenienie siebie. Dla większości kobiet to wyjątkowo wymagający proces, pełen wyzwań. Dotyczy to nawet naszych ambasadorek – kobiet, które dziś są inspiracją dla innych, ale również mają za sobą długą, niełatwą drogę. Dzielą się swoimi doświadczeniami, opowiadają o zakrętach, trudnościach i o tym, że nawet jeśli dziś czują się spełnione, to ta przemiana wymagała czasu. I nie ma w tym nic złego – najważniejsze jest, żeby podjąć tę drogę, mieć świadomość, że może być długa i trudna, ale warto konsekwentnie dążyć do samoakceptacji – powiedział dr Franciszek Strzałkowski.

Ambasadorkami tegorocznej edycji zostały cztery wyjątkowe kobiety: aktorka Roma Gąsiorowska, Karolina Gorczyca, Paulina Chapko i trenerka kobiet 40+ Ola Żelazo. Każda z nich symbolizuje inny wymiar samoakceptacji, tworząc wspólnie portret współczesnej kobiety, która nie walczy ze sobą, ale wybiera siebie. Uczestniczki wydarzenia podzieliły się osobistymi doświadczeniami dotyczącymi pielęgnowania dobrej relacji z samą sobą. Opowiadały o tym, jak się doceniać, nagradzać, zaakceptować swoje wady i niedoskonałości ciała. Zwróciły uwagę również na to jak ważna jest przy tym harmonia, spokój wewnętrzny, aktywność fizyczna i ogólny dobrostan.

Dołączyłam do kampanii #lubiesiebie, ponieważ uważam, że jest ona niezwykle ważna i niesie ze sobą misję. Porusza ona fundamentalny temat dbania o siebie i swój dobrostan. Bez samoakceptacji trudno jest nam dobrze funkcjonować, dlatego powinniśmy się jej uczyć i przekazywać tę wiedzę następnym pokoleniom – wyznała Karolina Gorczyca.

Podczas spotkania obecna była również ambasadorka 5.edycji, aktorka Magda Kumorek, która wygłosiła inspirujący power speech, w którym zachęcała kobiety do wzięcia odpowiedzialności za swoje życie i zaprezentowała kroki jakie należy podjąć, aby zaakceptować swoje ciało.

Nauka samoakceptacji to inwestycja w siebie. Dorosłość polega na wzięciu odpowiedzialności za swoje życie – nikt za nas nie sprawi, że poczujemy się szczęśliwi. To zależy wyłącznie od nas i powinniśmy zrobić wszystko, aby poświęcić sobie czas i o siebie zadbać – powiedziała Magda Kumorek.

Wśród gości wydarzenia znalazły się ambasadorki poprzednich edycji, m.in. Maria Sadowska, Mariola Bojarska-Ferenc, Jowita Budnik, Alina Adamowicz, Kamilla Baar, Marta Dąbrowska i Anna Szymańczyk i Aleksandra Hamkało

Kampania #lubiesiebie przypomina nam, że jesteśmy wystarczające takie, jakie jesteśmy – wartościowe, wyjątkowe, choć nie idealne. To ważne, by regularnie sobie o tym przypominać i uczyć się po prostu lubić siebie – powiedziała Jowita Budnik.

Kampania #lubiesiebie przypomina także o sile jaka tkwi we wzajemnym wsparciu. Zachęca do dostrzegania piękna w sobie i innych oraz przypomina o tym, że każda kobieta przechodzi swoją drogę do samoakceptacji inaczej. Jest ona realizowana od 2022 roku. 

To właśnie pierwsza edycja projektu otworzyła cykl skierowany do wszystkich kobiet, zapraszając je do rozmowy o samoakceptacji, autentyczności i budowaniu wewnętrznej równowagi. Od sześciu edycji kampania pokazuję, że #lubiesiebie nie jest hasłem, tylko wyborem. Bo samoakceptacja nie polega na tym, by niczego nie zmieniać, tylko by wiedzieć dlaczego coś zmieniamy – podkreśla Joanna Sokołowska-Pronobis.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
05.12.2025 11:32
Cosmoprof India 2025 otwiera swoje drzwi w Mumbaju: rosnące znaczenie Indii na globalnej mapie beauty
Edoardo Anastasio

Szósta edycja Cosmoprof India rozpoczęła się 4 grudnia 2025 r. w Jio World Convention Centre w Mumbaju, potwierdzając swoją pozycję jako wiodącej platformy B2B dla indyjskiej branży kosmetycznej. Wydarzenie stanowi kluczowy punkt wejścia dla międzynarodowych marek pragnących zaistnieć na jednym z najszybciej rosnących rynków beauty na świecie. Tegoroczna edycja pokazuje skalę zmian, jakie zaszły od debiutu targów w 2019 r., gdyż powierzchnia wystawiennicza niemal się podwoiła.

W 2025 roku targi zajmują 24 000 mkw, co oznacza wzrost o 8 proc. względem edycji 2024. W pięciu halach prezentuje się 353 wystawców oraz 800 marek z 23 krajów i regionów. Aż 32 proc. firm uczestniczy w wydarzeniu po raz pierwszy, co potwierdza jego rosnący globalny zasięg. W tym roku 53 proc. powierzchni wystawienniczej zajmują firmy zagraniczne, co oznacza wzrost o 7 proc. rok do roku. Organizatorzy spodziewają się ponad 14 000 odwiedzających zainteresowanych nowymi technologiami i trendami rynkowymi.

Wszystkie segmenty branży kosmetycznej znalazły tu swoją reprezentację. Cosmopack India, stanowiący 59 proc. całej przestrzeni targowej, prezentuje rozwiązania dla łańcucha dostaw – od surowców i składników, przez maszyny i urządzenia, po opakowania oraz produkcję kontraktową. Z kolei Cosmoprof India, odpowiadający za 41 proc. ekspozycji, skupia producentów gotowych kosmetyków: perfum, produktów pielęgnacyjnych, kosmetyków kolorowych, artykułów toaletowych oraz produktów dla salonów, spa, fryzjerów i stylistów paznokci. Tak szeroka oferta podkreśla rosnące znaczenie rynku indyjskiego zarówno dla kanału detalicznego, jak i profesjonalnego.

image

Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm

Międzynarodowy charakter wydarzenia podkreśla obecność dziewięciu pawilonów narodowych reprezentujących Australię, Brazylię, Niemcy, Indonezję, Włochy, Koreę Południową, Hiszpanię, region Tajwanu oraz Wielką Brytanię. Szczególną rolę w tym roku odgrywają Włochy, które pełnią funkcję Country of Honor. Włoski pawilon – zorganizowany przez Italian Trade Agency we współpracy z Cosmetica Italia – prezentuje najnowsze osiągnięcia branży w obszarze wzornictwa, innowacji i produkcji, wzmacniając postrzeganie Włoch jako jednego z globalnych liderów sektora beauty.

Według Enrico Zanniniego, dyrektora generalnego BolognaFiere Cosmoprof, dynamiczny rozwój Cosmoprof India odzwierciedla równie szybkie tempo wzrostu całego rynku indyjskiego. Podkreśla on, że o sile lokalnego sektora decydują młoda populacja, rosnąca siła nabywcza oraz rosnące zainteresowanie innowacjami, zrównoważonym rozwojem i wellness. Z kolei Yogesh Mudras, dyrektor zarządzający Informa Markets India, zwraca uwagę, że Indie mogą stać się trzecim co do wielkości rynkiem beauty na świecie do 2030 r., a segment premium rośnie tam w tempie 13–15 proc. rocznie. W tym kontekście Cosmoprof India staje się strategicznym miejscem spotkań marek, producentów i innowatorów, którzy współtworzą przyszłość sektora kosmetycznego w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. grudzień 2025 09:01