StoryEditor
Targi i konferencje
19.02.2009 00:00

Perły Rynku Kosmetycznego 2009 wybrane!

17 statuetek i 35 dyplomów trafiło w ręce producentów kosmetyków, którzy zgłosili swoje nowości do konkursu Perły Rynku Kosmetycznego 2009 organizowanego przez „Wiadomości Kosmetyczne”. Nagrody zostały rozdane 18 lutego br. w gościnnych progach klimatycznej restauracji Tiffany’s w Warszawie. Wśród nagrodzonych znalazły się kosmetyki takich firm i marek jak: L’Oréal Paris; Maybelline; Nivea; Adidas i Rimmel (Coty); Dove (Unilever); Pantene Pro-V i Gillette (Procter & Gamble); Henkel; Celia i Perfecta (Dax Cosmetics); Oceanic; Under Twenty i Lirene (Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris); Ziaja; Soraya; Johnson’s Baby i Clean & Clear (Johnson & Johnson); Colgate-Palmolive; Laboratorium Kosmetyczne Joanna; Eveline Cosmetics; C-Thru (Sarantis); Gosh Cosmetics; Bell; Revlon; IsaDora; Golden Rose; Vipera Cosmetics; Pierre René; Venita; Cleanic (Harper Higienics). Najwięcej nagród i wyróżnień, bo po 4 – czyli za wszystkie swoje zgłoszone produkty – zebrały w tym roku firmy Oceanic i Coty, ale po dwie statuetki za pierwsze miejsca odebrały firmy Nivea i Eveline Cosmetics. Zobacz laureatówZobacz fotorelację Laureaci kolejnej edycji konkursu Perły Rynku Kosmetycznego Biuro podróży ITAKA ufundowało główną nagrodę dla Czytelników Wiadomości Kosmetycznych głosujących na Perły Rynku Kosmetycznego 2009 - tygodniowe wczasy dla dwóch osób na Wyspach Kanaryjskich. Pan Tomasz Borychowski, koordynator sieci agencyjnej biura podróży ITAKA, podczas gali wylosował zwycięzcę - nagroda powędrowała do pani Marii Dwojak, właścicielki drogerii A-Z z Polkowic.

Tegoroczną uroczystość rozdania nagród uświetnił wykład pani Magdaleny Zimnej, dyrektor działu badań Gfk Polonia, na temat trendów konsumenckich na polskim rynku w latach 2008 – 2009. Wykład odnoszący się m.in. do przewidywanych zachowań konsumentów w czasach kryzysu, wzbudził ogromne zainteresowanie uczestników spotkania.
Gości zebranych na Gali bawił aktor-brzuchomówca Piotr Boruta, znany z występów z lalką Czocherem w programie „Mam talent”.
Do konkursu Perły Rynku Kosmetycznego 2009 zostało zgłoszonych ponad 170 produktów. Miał on inną formułę niż jego poprzednie edycje. W ubiegłych latach najlepsze nowości wybierali konsumenci. W tym roku – czytelnicy Wiadomości Kosmetycznych, właściciele i pracownicy drogerii oraz sklepów posiadających w ofercie kosmetyki. Ankieta z nowościami biorącymi udział w konkursie została wydrukowana na łamach Wiadomości Kosmetycznych (nr 11 (28), listopad 2008). Czytelnicy głosowali na trzy, ich zdaniem najlepsze produkty w każdej kategorii i wysyłali wypełnione ankiety bezpośrednio na adres firmy badawczej GfK Polonia. Instytutowi GfK zostało powierzone czuwanie nad analizą wyników rankingu, aby konkurs spełniał wysokie standardy działań Grupy Wydawniczej Lebensmittel Praxis Verlag, w której znajduje się także wydawca „Wiadomości Kosmetycznych” i „Wiadomości Handlowych”.
Wspaniałe nagrody dla czytelników biorących udział w głosowaniu ufundowały firmy ITAKA i Wonderbox. Główną nagrodę – tygodniowe wczasy dla dwóch osób na Wyspach Kanaryjskich – wygrała Maria Dwojak, właścicielka Drogerii A-Z w Polkowicach. Pan Tomasz Borychowski, koordynator sieci agencyjnej biura podróży ITAKA, wylosował zwycięzcę podczas Gali Perły 2009 i przekazał symboliczny voucher na ręce Bożeny Graczyk, kierownika sprzedaży i marketingu Wiadomości Kosmetycznych. Pani Maria Dwojak, dzięki ITACE spędzi tydzień w 4-gwiazdkowym hotelu Rio Calma na wyspie Fuerteventura.
Pięć nagród dodatkowych – kuponów podarunkowych Wonderbox m.in. na ekskluzywne zabiegi relaksacyjne w SPA, trafiło w ręce następujących osób: Danuta Sikora, właścicielka sklepu wielobranżowego w Borku Wielkopolskim; Barbara Grabowska, właścicielka sklepu w Turku; Magdalena Mączka, asystent kierownika supermarketu drogeryjnego Rossmann w Olkuszu; Barbara Nowak, właścicielka sklepu „Basia” w miejscowości Rumia-Janowo; Artur Rogula, właściciel sklepu Elraj we Włoszczowej. Nagrody przekazała pani Beata Marciniak, product and communication manager Wonderbox Poland.
Partnerami Generalnymi Gali Perły Rynku Kosmetycznego 2009 były firmy: ITAKA, Polska Grupa Drogeryjna, Willson & Brown. Rolę Partnerów przyjęły także firmy: NAVO Polska Grupa Dystrybucyjna, ActiPack – producent opakowań, Hurtownia Kosmetyków sc Ewa, Polska Sieć Drogerii Vica, Przedsiębiorstwo Handlowe AMA SA, Drogerie Visage, Dystrybutor Kosmetyków WiT oraz Wonderbox Poland.
Laureatom serdecznie gratulujemy, a Partnerom dziękujemy za wsparcie.

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych
 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
24.07.2025 10:10
Inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – z dyskusjami o biznesie, rozwoju, sukcesie i kosmetykach
Podczas wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie Natalia Basałaj

19 lipca 2025 roku w Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – pierwszej tego typu instytucji w Europie, stworzonej z myślą o przedsiębiorczyniach. Wydarzenie objęte zostało patronatem honorowym, m.in. przez Polsko-Irlandzką Izbę Gospodarczą.

W wydarzeniu wzięła udział mecenas Natalia Basałaj – liderka Izby z ramienia Kancelarii Hansberry Tomkiel Sp. k. oraz autorka artykułów, publikowanych na naszym portalu. Reprezentowała Kancelarię w debacie eksperckiej i przygotowała krótką relację z wydarzenia.

Na początku wybrane uczestniczki mogły wziąć udział w profesjonalnym szkoleniu z biznesowego makijażu marki Mary Kay pt. „Dłonie Pełne Dobra”, które poprowadziła Iwona Jankowska. Spółka Mary Kay promuje świadomą pielęgnację oraz wykorzystanie naturalnych składników, takich jak ich odżywcze olejki.

Zobacz też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty 

Następnie dr Aleksandra Marcinkowska rozmawiała z dr Christiną Tracy Stein, córką Briana Tracy – autora wielu popularnych książek o rozwoju osobistym i sukcesie. Później, razem z Dorotą Lightman, rozmawiały z Heleną Deeds, znaną z programów „Żony Hollywood” i „Żony Miami”.

Podczas inspirujących wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie oraz znaczenia wiary w sukces. Podkreślano, jak ważne jest cieszenie się osiągnięciami zamiast ciągłego porównywania się z innymi.

Oficjalną część inauguracji otworzyły Patricia Claudia Mitro, Joanna Parzuchowska i Beata Krzewińska. Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską. Udział w debacie wzięły ekspertki Izby: dr Izabela Lenartowicz, Adela Kozina (EDU SMART), dr Aleksandra Ścibich-Kopiec (FERI), r.pr. Natalia Basałaj (Kancelaria Hansberry Tomkiel) oraz Renata Fijalkowska (Fundacja DIALOG).

image
Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” z udziałem ekspertek była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską
Natalia Basałaj

Izba wspiera swoje członkinie nie tylko w zakresie kompetencji miękkich (psychicznych, społecznych i komunikacyjnych), ale również tzw. hard skills, m.in. z dziedziny prawa własności intelektualnej. Prowadzi serię inspirujących webinarów (np. dotyczących praw autorskich do wytworów AI), szkoleń i konferencji wspierających rozwój osobisty i zawodowy przedsiębiorczyń. Izba stwarza doskonałe okazje do zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń i nawiązywania kontaktów biznesowych.

W dalszej części zarząd Izby wręczył akty powołania nowym ambasadorkom. Następnie miała miejsce premiera książki „Mentalność Kobiet Sukcesu – Polskie Kobiety Biznesu”. Wieczór zwieńczyła uroczysta gala z muzyką na żywo i pokazem mody polskiej projektantki Katarzyny Zmuda-Trzebiatowskiej (marki Kate Zee). Wszystkie uczestniczki otrzymały prezenty – kosmetyki polskiej marki Organique.

Natalia Basałaj

Zobacz też: Natalia Basałaj, kancelaria Hansberry Tomkiel: Jak chronić design i oznaczenia markowych perfum?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
27.06.2025 10:40
Badanie Henkel: Polki a profilaktyka raka piersi. Zaangażowanie marek w kwestie prozdrowotne
– Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi – podkreśla Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu GlissHenkel mat.pras.

Z najnowszego badania, zrealizowanego na zlecenie Henkel Polska przez Maison&Partners Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” wynika, że kobiety podejmują działania profilaktyczne nie dlatego, że muszą, ale dlatego, że chcą – z odpowiedzialności, troski o zdrowie i chęci życia w pełni. To wyraz świadomego wyboru.

Badanie pokazało także, że konsumentki doceniają marki angażujące się w działania prozdrowotne. Choć wiedza i świadomość roli profilaktyki rośnie, kobiety nadal potrzebują wsparcia i edukacji, również od innych kobiet, czego dowodem są już 79 otwarte kluby Różowego Patrolu Gliss oraz ponad 350 certyfikowanych ambasadorek programu, które wspierają ponad 30 tys. kobiet w całej Polsce. Polki pozytywnie oceniają tę inicjatywę.

Profilaktyka raka piersi przestaje być tematem tabu i źródłem lęku. Wyniki badania pokazują, że kobiety coraz częściej podejmują działania z zakresu profilaktyki raka piersi nie dlatego, że się boją, ale dlatego, że czują odpowiedzialność – za siebie i bliskich. 

Na pytanie o powody podejmowania działań zapobiegawczych 36 proc. pań wskazało na rekomendacje lekarskie, a 30 proc. na wewnętrzną potrzebę dbania o swój organizm. Zdarza się również, że motywację przynoszą własne doświadczenia, takie jak obciążenie genetyczne (28 proc.) lub wystąpienie niepokojących objawów (27 proc.).

Dla uczestniczek badania ważną rolę w skutecznym zachęcaniu do badań odgrywają ginekolodzy (tak wskazało 50 proc. kobiet). Co ciekawe, niemal 40 proc. pań wymieniło w tym względzie osoby, które mają osobiste doświadczenie choroby nowotworowej. Kobiety coraz częściej sięgają również po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych,  takich jak webinary czy warsztaty. Jednocześnie niepokojący wydaje się fakt, że aż 20 proc. badanych przyznało, że w ogóle nie szuka informacji na temat profilaktyki raka piersi.

Ponad połowa (56  proc.) uczestniczek badania zadeklarowało, że chętnie wzięłoby udział w spotkaniach edukacyjnych, jeśli odbywałyby się one w odwiedzanych przez nie miejscach: galeriach handlowych, salonach kosmetycznych czy kawiarniach. Aż 55 proc. respondentek uznało, że największą motywacją do udziału byłaby możliwość wykonania badań „na miejscu”. 

Marki w trosce o zdrowie. Co sądzą o tym kobiety? 

Polki doceniają zaangażowanie firm i marek w działania społeczne, szczególnie w profilaktykę onkologiczną oraz pomoc pacjentom onkologicznym. 

Jak pokazują wyniki badania, dla ponad połowy kobiet w wieku 20–60 lat (57 proc. uczestniczek) inicjatywy podejmowane przez marki na rzecz społeczeństwa mają realny wpływ na codzienne życie i przyczyniają się do poprawy w istotnych obszarach. Ogólną profilaktykę zdrowotną za istotną uznaje 35 proc. badanych, a 32 proc. zwraca uwagę na wsparcie osób chorych na raka.

Różowy Patrol Gliss – ważny i potrzebny

Na potrzeby wskazane w badaniu odpowiada ogólnopolska inicjatywa edukacyjna Różowy Patrol Gliss, realizowana przez Fundację OnkoCafe – Razem Lepiej we współpracy z marką Gliss. Projekt ten wystartował w 2023 roku, docierając z wiedzą i wsparciem do kobiet w całej Polsce. Spotkania prowadzone są przez ambasadorki, które nie tylko edukują, ale też inspirują i wzajemnie mobilizują. 

Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi. Z dumą angażujemy się w projekt Różowego Patrolu, który realnie zmienia podejście do badań profilaktycznych w Polsce. Wierzę, że to kobieta najlepiej rozumie inną kobietę – jej obawy, potrzeby i wątpliwości – pokazują to także badania. Dlatego chcemy je inspirować i wspierać. Wiemy, że zmiana nie dzieje się z dnia na dzień, ale dzięki konsekwentnym działaniom budujemy zdrowszą przyszłość dla tysięcy kobiet – mówi Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu Gliss.

Dzięki inicjatywie działa już 79 klubów Różowego Patrolu Gliss, przeszkolono ponad 350 Ambasadorek, a działania objęły łącznie ponad 30 tys.kobiet w całej Polsce. Ruch ten nie mógłby się rozwijać bez zaangażowania marki Gliss, która nie tylko wspiera projekt finansowo, ale i aktywnie promuje jego rozwój. W 2025 roku projekt wszedł w nową fazę – powołano pięć koordynatorek regionalnych, odpowiedzialnych za wspieranie i szkolenie nowych ambasadorek. W całym kraju do końca roku powstanie 50 nowych klubów, w których zacznie działać aż 150 nowych ambasadorek.

W badaniu po raz pierwszy zapytano Polki, co sądzą na temat Różowego Patrolu Gliss. Aż 83 proc. kobiet, które zetknęły się z Różowym Patrolem, ocenia inicjatywę jako potrzebną. Co ciekawe, 82 proc. postrzega ją jako bardziej istotną „dla innych kobiet” niż dla siebie – co pokazuje, że społeczna percepcja profilaktyki wciąż się kształtuje. 56% badanych uznało projekt za skuteczny, a około 75 proc. określiło go jako przyjazny i godny zaufania.

Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej powstała w 2014 roku z inicjatywy Anny Kupieckiej, która chorowała na nowotwór piersi. Celem założonej przez nią Fundacji jest działanie w obszarze ochrony i promocji zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki chorób nowotworowych oraz zapewnienie wsparcia dla osób zarówno w trakcie diagnozy i leczenia onkologicznego, jak i po jego zakończeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. lipiec 2025 23:32