StoryEditor
Targi i konferencje
28.05.2014 00:00

Uczestniczymy w życiu miasta

Drogeria Jasmin w Kępnie buduje rozpoznawalność marki, uczestnicząc we wszystkich wydarzeniach w życiu miasteczka. Festyny, oficjalne uroczystości, imprezy sportowe i kulturalne – oni zawsze tam są. Dzięki temu wielu klientów traktuje zakupy w Jasminie jak wizytę u dobrych znajomych.
Należąca do sieci Jasmin drogeria mieści się w samym rynku Kępna, gdzie krzyżują się drogi większości mieszkańców tego  sympatycznego miasteczka. Zlokalizowana na parterze kamienicy, kusi przechodniów podwójną witryną, w której aranżowane są przyciągające wzrok ekspozycje towarów z aktualnej promocji i nowości kosmetyczne. Atrakcyjna wystawa zaprasza do wizyty i zakupów.
Po wejściu do środka ochota na zakupy jeszcze się zwiększa. Białe ściany, jasna podłoga i lekkie regały z przejrzystymi cenownikami podkreślają wrażenie czystości i powiększają optycznie niezbyt dużą salę sprzedaży. Wnętrze wystrojone zostało zaskakująco prostymi środkami: na ścianach nad regałami umieszczono pas kolorowych grafik informujących o rozmieszczeniu poszczególnych grup towarowych, a na szczytach regałów wyspowych i gablot porozmieszczano całe naręcza – chciałoby się powiedzieć bukiety – firmowych baloników w charakterystycznym dla sieci Jasmin kolorze, zbliżonym do czystej magenty. I to wszystko! Tanio i bezpretensjonalnie, a przy tym skutecznie, bo całość robi naprawdę miłe wrażenie.
Samodzielność jako czynnik motywacyjny
Balonikowy wystrój wymaga systematycznego uzupełniania, ponieważ regularnie wynoszony jest w rączkach najmłodszych klientów i klientek, co jednak cieszy ekspedientki, które same chętnie obdarowują dzieciaki, bo to przecież dodatkowa atrakcja drogerii. Dorosłe klientki chwalą sobie za to bogatą i atrakcyjną cenowo ofertę kosmetyków kolorowych, do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów. W sieci Jasmin preferuje się system sprzedaży preselekcyjnej – jak to fachowo nazywają ekspedientki – stanowiący połączenie samoobsługi i sprzedaży tradycyjnej. Klienci mają dostęp do większości towarów, a także wszelkiego rodzaju próbek i testerów, ale mogą też liczyć na fachową poradę personelu.
Warunkiem skuteczności takiej metody sprzedaży jest zaangażowanie i fachowość sprzedawczyń. Najlepszą ilustracją postawy dziewczyn z kępieńskiego Jasminu niech będzie następująca anegdota: zapytane o system motywacyjny, zaraz po bodźcach czysto finansowych wskazały one … organizowane w sieci szkolenia i możliwość podnoszenia kwalifikacji. Następnie podkreślały, że przełożeni nie sprawują stałej kontroli nad ich codzienną pracą, pozwalając na znaczną samodzielność i okazując zaufanie. W zgłoszeniu do konkursu Drogeria roku napisały: „Ten element motywacji jest dla nas bardzo ważny. Czujemy się bardziej odpowiedzialne i z radością angażujemy się w powierzone zadania.”
Współwłaściciel drogerii Grzegorz Wyszyński przyznał z pewnym zaskoczeniem, że nie znał treści zgłoszenia, a po chwili nie bez satysfakcji dodał: – To się zgadza, nasze pracownice mają duży margines samodzielności. I potwierdzam też, że są odpowiedzialne i zaangażowane. Na przykład, to one wysłały zgłoszenie konkursowe, a mnie po prostu o tym fakcie poinformowały.
Stawiamy na rozpoznawalność marki
Bodaj najbardziej charakterystyczne dla strategii sieci Jasmin jest aktywne uczestnictwo w życiu lokalnej społeczności. Organizowane w Kępnie uroczystości, np. z okazji Dni Miasta i Gminy, a także imprezy plenerowe – festyny, koncerty, zawody sportowe – są okazją do zaistnienia na lokalnym forum, do podniesienia rozpoznawalności marki. Wystarczy parasol, baner z logo, różne próbki i gadżety firmowe i oczywiście mnóstwo baloników, by zaistnieć w świadomości uczestników imprezy. Także wszelkie okazje i święta – Dzień Kobiet, Dzień Dziecka, Mikołajki czy Boże Narodzenie – stanowią doskonały pretekst do organizowania różnych promocji, konkursów czy akcji lojalnościowych.
– Tego rodzaju działania, jeśli są prowadzone systematycznie i z pomysłem, przynoszą znaczne korzyści wizerunkowe – zapewnia Grzegorz Wyszyński – Stopniowo stajemy się coraz bardziej rozpoznawalni i lubiani. Dotyczy to zresztą nie tylko marki Jasmin, ale także bezpośrednio samych naszych pracownic, które są przecież pierwszymi ambasadorkami naszej marki. Uczestnicząc w różnego rodzaju imprezach, ale też na przykład prowadząc własne profile na portalach społecznościowych, stają się swego rodzaju liderkami, upowszechniają wiedzę o kosmetykach czy makijażu, a przy okazji promują logo Jasmin. W niewielkiej miejscowości, takiej jak Kępno, taka aktywność przekłada się nie tylko na prestiż, ale także pośrednio na wyniki sprzedażowej drogerii – podsumowuje nasz rozmówca.
Konrad Kaszuba




ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.09.2025 15:51
Skjur promuje się podczas imprezy na Podwalu
Na evencie zebrały się osoby ze świata mediów i branży beauty.Agata Grysiak

Dziś na warszawskim Podwalu odbyła się impreza promocyjna marki Skjur, która przyciągnęła licznych uczestników zainteresowanych nowościami z branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej. Spotkanie miało charakter edukacyjny i łączyło elementy informacyjne z rozrywką, tworząc przestrzeń zarówno do relaksu, jak i do zdobycia praktycznej wiedzy.

W programie znalazły się różnorodne atrakcje przygotowane z myślą o gościach. Dużym zainteresowaniem cieszył się automat z kulkami, w których ukryte były drobne nagrody. Uczestnicy mogli także skorzystać z krótkiej analizy kolorystycznej, pozwalającej na lepsze dopasowanie odcieni ubrań i kosmetyków do typu urody. Dla chętnych przygotowano również masaże dłoni i karku.

Organizatorzy zadbali o przyjazną atmosferę spotkania. Na miejscu serwowano koktajle oraz przekąski, które umilały czas spędzony podczas wydarzenia. Połączenie strefy relaksu z częścią edukacyjną sprawiło, że impreza przyciągnęła osoby w różnym wieku, szukające zarówno odprężenia, jak i inspiracji w zakresie pielęgnacji.

Istotnym punktem programu był wykład dermatologiczny, który pozwolił uczestnikom poszerzyć wiedzę o zdrowiu skóry i świadomej pielęgnacji. Połączenie merytorycznej części z elementami rozrywkowymi sprawiło, że wydarzenie wyróżniało się na tle typowych akcji promocyjnych, stawiając na edukację i budowanie relacji z konsumentami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
24.07.2025 10:10
Inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – z dyskusjami o biznesie, rozwoju, sukcesie i kosmetykach
Podczas wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie Natalia Basałaj

19 lipca 2025 roku w Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – pierwszej tego typu instytucji w Europie, stworzonej z myślą o przedsiębiorczyniach. Wydarzenie objęte zostało patronatem honorowym, m.in. przez Polsko-Irlandzką Izbę Gospodarczą.

W wydarzeniu wzięła udział mecenas Natalia Basałaj – liderka Izby z ramienia Kancelarii Hansberry Tomkiel Sp. k. oraz autorka artykułów, publikowanych na naszym portalu. Reprezentowała Kancelarię w debacie eksperckiej i przygotowała krótką relację z wydarzenia.

Na początku wybrane uczestniczki mogły wziąć udział w profesjonalnym szkoleniu z biznesowego makijażu marki Mary Kay pt. „Dłonie Pełne Dobra”, które poprowadziła Iwona Jankowska. Spółka Mary Kay promuje świadomą pielęgnację oraz wykorzystanie naturalnych składników, takich jak ich odżywcze olejki.

Zobacz też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty 

Następnie dr Aleksandra Marcinkowska rozmawiała z dr Christiną Tracy Stein, córką Briana Tracy – autora wielu popularnych książek o rozwoju osobistym i sukcesie. Później, razem z Dorotą Lightman, rozmawiały z Heleną Deeds, znaną z programów „Żony Hollywood” i „Żony Miami”.

Podczas inspirujących wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie oraz znaczenia wiary w sukces. Podkreślano, jak ważne jest cieszenie się osiągnięciami zamiast ciągłego porównywania się z innymi.

Oficjalną część inauguracji otworzyły Patricia Claudia Mitro, Joanna Parzuchowska i Beata Krzewińska. Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską. Udział w debacie wzięły ekspertki Izby: dr Izabela Lenartowicz, Adela Kozina (EDU SMART), dr Aleksandra Ścibich-Kopiec (FERI), r.pr. Natalia Basałaj (Kancelaria Hansberry Tomkiel) oraz Renata Fijalkowska (Fundacja DIALOG).

image
Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” z udziałem ekspertek była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską
Natalia Basałaj

Izba wspiera swoje członkinie nie tylko w zakresie kompetencji miękkich (psychicznych, społecznych i komunikacyjnych), ale również tzw. hard skills, m.in. z dziedziny prawa własności intelektualnej. Prowadzi serię inspirujących webinarów (np. dotyczących praw autorskich do wytworów AI), szkoleń i konferencji wspierających rozwój osobisty i zawodowy przedsiębiorczyń. Izba stwarza doskonałe okazje do zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń i nawiązywania kontaktów biznesowych.

W dalszej części zarząd Izby wręczył akty powołania nowym ambasadorkom. Następnie miała miejsce premiera książki „Mentalność Kobiet Sukcesu – Polskie Kobiety Biznesu”. Wieczór zwieńczyła uroczysta gala z muzyką na żywo i pokazem mody polskiej projektantki Katarzyny Zmuda-Trzebiatowskiej (marki Kate Zee). Wszystkie uczestniczki otrzymały prezenty – kosmetyki polskiej marki Organique.

Natalia Basałaj

Zobacz też: Natalia Basałaj, kancelaria Hansberry Tomkiel: Jak chronić design i oznaczenia markowych perfum?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 07:00