StoryEditor
Biznes
20.06.2025 18:48

Unijna delegacja zawitała do siedziby firmy Ziaja

Każda Prezydencja w Radzie UE oprócz spotkań formalnych obejmuje także wizyty nieformalne – i nie inaczej jest w przypadku kończącej się powoli Polskiej Prezydencji. Podczas spotkania w Polsce i wizyty na Wybrzeżu eksperci Grupy Roboczej Rady UE ds. konkurencyjności i wzrostu państw Unii Europejskiej odwiedzili siedzibę firmy Ziaja w Kolbudach k. Gdańska. Dyskutowano m.in. o wewnętrznych i zewnętrznych barierach w prowadzeniu handlu.

Dla firmy Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków sp. z o.o., operującej na rynku od ponad 35 lat i dynamicznie rozwijającej działalność eksportową, relacje międzynarodowe są niezwykle istotne. 

Z radością odpowiedzieliśmy na zaproszenie organizatorów i powitaliśmy w progach naszego zakładu ok. 62 osób, w tym attaché krajów członkowskich czy pracowników tzw. PermReps. Nasza nowoczesna siedziba, zlokalizowana na Kaszubach w strefie ekologicznej, z dostępem do własnego ujęcia wody pitnej, przyzakładową oczyszczalnią ścieków spełniającą najwyższe normy i wyposażona w linie produkcyjne najnowszej generacji jest dowodem na to, że firmy z polskim kapitałem są innowacyjne i mogą z powodzeniem konkurować na rynkach międzynarodowych – o ile tylko tworzy im się bezpieczne środowisko biznesowe i regulacyjne – wyjaśniła Lidia Ziaja, Zastępca Dyrektora Handlowego i Kierownik Działu Eksportu w firmie Ziaja.

Goście odwiedzili Wydział Konfekcyjny, gdzie odbywa się wytwarzanie Produktów Kosmetycznych i Laboratorium Fizyko-Chemiczne, gdzie co zostały zaprezentowane najnowsze urządzenia laboratoryjne, a delegaci mieli okazję uczestniczyć w warsztatach pokazowych badania substancji techniką spektroskopii Ramana.

Ponad 1,2 tys. pozycji z portfolio firmy, w którym znajdują się kosmetyki, dermokosmetyki, produkty do pielęgnacji profesjonalnej i farmaceutyki, jest dziś dostępnych na ponad 40 europejskich i pozaeuropejskich rynkach. W sposób naturalny ważnym tematem rozmów przedstawicieli firm, wspieranych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, stały się więc wewnętrzne i zewnętrzne bariery w prowadzeniu handlu, w tym m.in. gold-plating, czyli problem nadimplementacji prawa unijnego przez państwa członkowskie

Aby realnie podnosić konkurencyjność europejskiego, a więc także polskiego przemysłu kosmetycznego, potrzebujemy dialogu i współpracy pomiędzy wszystkimi instytucjami Unii Europejskiej. Tego typu wizyty, o których nie przeczytamy na pierwszych stronach gazet, niejednokrotnie pomagają bardziej w osiągnięciu tego celu niż najbardziej medialne szczyty przywódców państw – wyjaśnia Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
05.08.2025 15:37
Rossmann rusza z kolekcjonerską akcją promocyjną: wykonuj zadania, zbieraj piny
Ozdobne piny są do odbioru w drogeriach Rossmann.Rossmann

Od 30 lipca w drogeriach Rossmann można zdobywać limitowaną serię kolekcjonerskich pinów autorstwa Natalii Kopiszki, jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich projektantek biżuterii ostatnich lat. Kolekcja obejmuje dwanaście unikatowych wzorów, w których charakterystyczne dla twórczości Kopi inspiracje kobiecym ciałem i stylem vintage połączono z motywami nawiązującymi do świata drogerii. Pierwszym wzorem dostępnym dla klientów jest pin „Dłoń”.

Aby zdobyć piny, klienci muszą realizować zadania dostępne w aplikacji Rossmann PL. Co miesiąc – począwszy od 30 lipca – w aplikacji pojawi się informacja o nowym wzorze oraz misjach do wykonania. Po ich zaliczeniu wystarczy pokazać aplikację w drogerii, aby otrzymać przypinkę. W ten sposób można skompletować całą serię i dołączyć do grona kolekcjonerów, które marka określa mianem „Piniar”.

Każdy pin ma nie tylko walor estetyczny, ale również symboliczny. Powiązany jest z komplementem, który użytkownik otrzymuje w formie wiadomości głosowej po odebraniu przypinki. Misje w aplikacji zaprojektowano tak, aby wzmacniały pozytywne emocje i inspirowały do samoakceptacji. Na dedykowanej stronie akcji można dodatkowo znaleźć inspiracje, jak nosić piny w codziennych stylizacjach.

Rossmann zapowiada, że to dopiero początek akcji. Wkrótce do kolekcji dołączą sezonowe naklejki również zaprojektowane przez Kopi, a w planach jest kolejna niespodzianka dla uczestników zabawy. Marka zachęca klientów do śledzenia aplikacji Rossmann PL, aby na bieżąco odkrywać nowe projekty i zadania.

Rossmann, wprowadzając kolekcję pinów, sięga po sprawdzoną i lubianą przez wiele osób formę promocji opartą na zabawie w kolekcjonowanie. Mechanizm zdobywania i kompletowania przypinek może szczególnie trafić do tych konsumentek i konsumentów, którzy wychowali się na popularnych w latach 90. i 2000. „karteczkach”, tazosach czy innych gadżetach wymienianych wśród rówieśników. Tego typu akcje uruchamiają element nostalgii, a jednocześnie angażują w sposób, który łączy świat offline z cyfrowym – od misji w aplikacji po odbiór fizycznych, unikatowych przedmiotów w drogerii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
05.08.2025 13:34
Włoski urząd ds. ochrony konkurencji i rynku ukarał Shein za greenwashing
Greenwashing to działania markujące pro-ekologiczność.Shutterstock

Firma, reagując na wszczęcie postępowania w 2024 roku, zadeklarowała pełną współpracę z władzami i przekazanie wszystkich wymaganych informacji. Shein nie odniosła się jednak publicznie do ostatecznej decyzji i wysokości nałożonej kary.

Włoski urząd ds. ochrony konkurencji i rynku (AGCM) nałożył na platformę Shein karę w wysokości 1 mln euro za wprowadzające w błąd komunikaty dotyczące wpływu jej produktów na środowisko. Decyzja jest wynikiem postępowania, które rozpoczęło się we wrześniu ubiegłego roku i dotyczyła tzw. greenwashingu – praktyki polegającej na fałszywym lub przesadzonym przedstawianiu działań proekologicznych.

W toku dochodzenia regulator ustalił, że przekazy Shein w obszarze ochrony środowiska oraz społecznej odpowiedzialności biznesu były ogólnikowe, przesadzone, a w niektórych przypadkach wręcz nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd. AGCM podkreślił, że brak precyzji w tego typu komunikatach może wprowadzać konsumentów w błąd co do faktycznego wpływu firmy na środowisko i jej rzeczywistych działań proekologicznych.

Według urzędu, Shein ponosi szczególną odpowiedzialność z uwagi na działalność w segmencie fast fashion – branży znanej z dużego obciążenia środowiska, wynikającego z krótkich cykli życia produktów i wysokich wolumenów produkcji. AGCM zaznaczył, że w przypadku takiej skali działalności, transparentność i rzetelność komunikacji w zakresie zrównoważonego rozwoju mają kluczowe znaczenie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. sierpień 2025 22:00