StoryEditor
Producenci
16.06.2021 00:00

Pierre Fabre zwiększa przejrzystość swoich produktów dzięki narzędziu do oceny wpływu na środowisko

Grupa Pierre Fabre, która stoi za takimi markami jak Avène i Klorane, zaprezentowała narzędzie do oceny produktów. Ma na celu dostarczenie konsumentom informacji na temat wpływu na środowisko i społeczeństwo swoich kosmetyków i produktów zdrowotnych dla rodziny - informuje Premium Beauty News.

Nowe narzędzie, nazwane Green Impact Index („Zielony wskaźnik wpływu”) ma na celu zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania konsumentów na przejrzystość w produktach kosmetycznych. 

Wskaźnik został opracowany w celu łatwego informowania konsumentów o wpływie na środowisko i społeczeństwo różnych marek kosmetycznych grupy. Grupa z siedzibą we Francji wybrała bardzo proste narzędzie oparte na ocenach od A do D.

Receptury, opakowania, certyfikaty

Green Impact Index Grupy Pierre Fabre jest stosowany wewnętrznie już od dwóch lat, aby zagwarantować „eko-społeczny projekt” (klasa A lub B) nowych kosmetyków grupy. Oprócz informowania konsumentów, wskaźnik ma umożliwić firmie poprawę profilu ekospołecznego swoich produktów tak, aby połowa jego portfolio była zaprojektowana ekospołecznie do 2023 roku.

Nowe narzędzie zostało zbudowane przy użyciu 3000 analiz cyklu życia (LCA), które Grupa przeprowadza od ponad 10 lat. Opiera się na ocenie 20 kryteriów: 14 kryteriów wpływu na środowisko (w tym eko-projekt opakowania, eko-projekt formuły, wpływ wytwarzania produktu i transportu surowców itp.) , co stanowi dwie trzecie ostatecznego wyniku, oraz 6 kryteriów wpływu społecznego (w tym certyfikaty lub oznakowanie Made in France, Bio, Fair Trade, gwarantowane pochodzenie z Francji i wegańskie, a także programy odpowiedzialności społecznej marki. Te 6 kryteriów stanowi jedną trzecią końcowego wyniku.

Aby zapewnić wiarygodność swojego systemu ratingowego, Pierre Fabre powierzył AFNOR Certification, niezależnej organizacji zewnętrznej, przeprowadzenie corocznego audytu w celu weryfikacji i zagwarantowania wiarygodności ocen przeprowadzonych przez Pierre Fabre dla swoich produktów.

Stopniowe wprowadzanie na rynek

Na razie w Internecie dostępne są oceny niektórych produktów, obejmujących marki Pierre Fabre, takie jak Avène, A-Derma, Ducray, Klorane, René Furterer, Naturactive, Elgydium i Arthrodont, a także produkty od kremów do twarzy i ciała po szampony i żele pod prysznic czy pasty do zębów, nie wspominając o olejkach eterycznych i suplementach diety. Celem firmy w nadchodzących miesiącach jest regularne dodawanie ocen dla nowych produktów bezpośrednio na stronach internetowych marek.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 00:45