StoryEditor
Producenci
16.06.2021 00:00

Pierre Fabre zwiększa przejrzystość swoich produktów dzięki narzędziu do oceny wpływu na środowisko

Grupa Pierre Fabre, która stoi za takimi markami jak Avène i Klorane, zaprezentowała narzędzie do oceny produktów. Ma na celu dostarczenie konsumentom informacji na temat wpływu na środowisko i społeczeństwo swoich kosmetyków i produktów zdrowotnych dla rodziny - informuje Premium Beauty News.

Nowe narzędzie, nazwane Green Impact Index („Zielony wskaźnik wpływu”) ma na celu zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania konsumentów na przejrzystość w produktach kosmetycznych. 

Wskaźnik został opracowany w celu łatwego informowania konsumentów o wpływie na środowisko i społeczeństwo różnych marek kosmetycznych grupy. Grupa z siedzibą we Francji wybrała bardzo proste narzędzie oparte na ocenach od A do D.

Receptury, opakowania, certyfikaty

Green Impact Index Grupy Pierre Fabre jest stosowany wewnętrznie już od dwóch lat, aby zagwarantować „eko-społeczny projekt” (klasa A lub B) nowych kosmetyków grupy. Oprócz informowania konsumentów, wskaźnik ma umożliwić firmie poprawę profilu ekospołecznego swoich produktów tak, aby połowa jego portfolio była zaprojektowana ekospołecznie do 2023 roku.

Nowe narzędzie zostało zbudowane przy użyciu 3000 analiz cyklu życia (LCA), które Grupa przeprowadza od ponad 10 lat. Opiera się na ocenie 20 kryteriów: 14 kryteriów wpływu na środowisko (w tym eko-projekt opakowania, eko-projekt formuły, wpływ wytwarzania produktu i transportu surowców itp.) , co stanowi dwie trzecie ostatecznego wyniku, oraz 6 kryteriów wpływu społecznego (w tym certyfikaty lub oznakowanie Made in France, Bio, Fair Trade, gwarantowane pochodzenie z Francji i wegańskie, a także programy odpowiedzialności społecznej marki. Te 6 kryteriów stanowi jedną trzecią końcowego wyniku.

Aby zapewnić wiarygodność swojego systemu ratingowego, Pierre Fabre powierzył AFNOR Certification, niezależnej organizacji zewnętrznej, przeprowadzenie corocznego audytu w celu weryfikacji i zagwarantowania wiarygodności ocen przeprowadzonych przez Pierre Fabre dla swoich produktów.

Stopniowe wprowadzanie na rynek

Na razie w Internecie dostępne są oceny niektórych produktów, obejmujących marki Pierre Fabre, takie jak Avène, A-Derma, Ducray, Klorane, René Furterer, Naturactive, Elgydium i Arthrodont, a także produkty od kremów do twarzy i ciała po szampony i żele pod prysznic czy pasty do zębów, nie wspominając o olejkach eterycznych i suplementach diety. Celem firmy w nadchodzących miesiącach jest regularne dodawanie ocen dla nowych produktów bezpośrednio na stronach internetowych marek.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2025 17:04