StoryEditor

Jak wykonać skuteczne pozycjonowanie e-sklepu w 2022 roku?

Obecny rok zdecydowanie różni się od poprzednich sytuacją gospodarczą i panującymi trendami. Pod wpływem lockdownów duża liczba przedsiębiorców postanowiła w ostatnich miesiącach na dobre przenieść się do internetu. Przez napór nowych firm i marek niemal w każdej branży panuje dziś ogromna konkurencja, której zaradzić może jedynie konsekwentne pozycjonowanie e-sklepu   oraz innych firmowych stron. W poniższym krótkim artykule opiszemy dwa filary dzisiejszej walki o pozycje w Google.

Stwórz odpowiedzialną strategię marketingu treści

Skoro mówimy o pozycjonowaniu, w pierwszej kolejności trzeba określić co jest sercem całego procesu sięgania po topowe wyniki w Google. Oczywiście wszystko opiera się na starannym i systematycznym marketingu treści, który w oryginalny sposób odpowiada na problemy i zainteresowania internauty. Dziś mówimy przede wszystkim o odgadywaniu oraz zrozumieniu intencji użytkownika i wychodzeniu im naprzeciw. W doświadczonych agencjach SEM takich jak AFTERWEB zajmują się tym fachowe zespoły copywriterów często specjalizujące się w danej branży i sektorze rynku. To właśnie do tych profesjonalistów należeć będzie początkowe ustalenie grupy docelowej oraz zebranie wszystkich istotnych tematów, głównie tych o których jeszcze nie mówią na swoim firmowym blogu nasi rywale.

Wartościowy content jest jeszcze ważniejszy w dobie wysokiej automatyzacji i używania sztucznej inteligencji do tworzenia zawartości w sieci. Coraz chętniej robi to wiele firm, jednak w obliczu rozwoju takich algorytmów jak BERT oraz SMITH, które bez problemów rozróżniają naturalną mowę od tej właściwej maszynom, wciąż najbardziej liczy się autor z krwi i kości. To często na jego sylwetce opierają się ekspertyza, autorytet i wiarygodność marki, czyli czynniki premiowane przez algorytm EAT.

Przygotuj się na mobilne indeksowanie i Voice Search

Trendem, o którym nie sposób nie powiedzieć w kontekście pozycjonowania e-sklepu jest skłanianie się Google coraz bardziej w stronę urządzeń przenośnych. Nie ma w tym nic zadziwiającego, biorąc pod uwagę coraz większy udział smartfonów i tabletów w rynku. Jednocześnie trzeba jednak zauważyć, że desktopowe wersje stron często stają się w zasadzie niepotrzebnymi rozszerzeniami całości responsywnego projektu WWW.

Jeżeli jednak mówimy już o sposobach korzystania z sieci w erze mobile first, nie możemy ominąć fenomenu wyszukiwań głosowych. Każdy z nas choć raz w życiu spróbował porozumieć się z asystentem Google, Siri czy też Alexą za pomocą mowy. Tego rodzaju słowne zapytania rządzą się swoimi prawami, dlatego też inaczej wygląda dobór słów kluczowych w ich wypadku. Specjaliści jednak doskonale wiedzą jak skorzystać na użytkownikach tej z każdym dniem popularniejszej funkcjonalności.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
OpenAI wprowadza „handel agentowy” z funkcją Instant Checkout
Czy sztuczna inteligencja ułoży nam listę zakupów?DALL-E

OpenAI ogłosiło wprowadzenie nowej funkcji „Instant Checkout” oraz towarzyszącego jej „Agentic Commerce Protocol”, które mają zapoczątkować erę tzw. handlu agentowego. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom ChatGPT nie tylko wyszukiwać produkty, lecz także dokonywać ich zakupu bezpośrednio w oknie czatu. Na razie system obsługuje zakupy pojedynczych przedmiotów, jednak w planach jest rozszerzenie możliwości o koszyki wieloprzedmiotowe oraz dostępność dla kolejnych sprzedawców i regionów.

Według komunikatu prasowego OpenAI, usługa ma ułatwić zakupy ponad 700 milionom osób korzystających z ChatGPT tygodniowo. Funkcja, rozwijana we współpracy ze Stripe, na początek dostępna jest dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych w wersjach Plus, Pro i Free. Zakupy można obecnie realizować u sprzedawców Etsy, a wkrótce dołączą także sklepy działające na Shopify, w tym takie marki jak Glossier, SKIMS czy Spanx.

Proces zakupowy został zaprojektowany tak, by był maksymalnie płynny. Użytkownik, który pyta np. o „najlepsze cienie do powiek poniżej 100 zł”, otrzyma organiczne, niesponsorowane wyniki z sieci. Jeśli dany produkt wspiera Instant Checkout, może wybrać opcję „Kup”, potwierdzić dane zamówienia, płatności i wysyłki (np. z użyciem zapisanej karty), a następnie sfinalizować transakcję w kilku kliknięciach – bez opuszczania konwersacji.

Model biznesowy opiera się na tym, że ChatGPT działa wyłącznie jako agent AI użytkownika, przekazując informacje pomiędzy kupującym a sprzedawcą. Realizacja zamówień i obsługa płatności pozostają po stronie handlowców. Dla nich to nowa droga dotarcia do milionów potencjalnych klientów przy zachowaniu kontroli nad systemami i relacjami. Usługa jest bezpłatna dla użytkowników końcowych i nie zmienia organicznych wyników wyszukiwania. Sprzedawcy płacą jedynie niewielką opłatę od transakcji, a ranking produktów zależy od takich czynników jak cena, jakość, dostępność, status dostawcy czy obsługa Instant Checkout.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
26.09.2025 11:51
Allegro Delivery powiększa zasób punktów odbioru i automatów paczkowych w Polsce
Umowa pomiędzy Allegro i DPD Polska obowiązuje do końca kwietnia 2030 rokuAllegro mat.pras.

Allegro i DPD Polska podpisały umowę o współpracy, dzięki której wspólna, partnerska sieć Allegro Delivery powiększy się do 33 tys. automatów paczkowych oraz 37 tys. punktów odbioru w całej Polsce. W ramach usługi klienci będą mogli skorzystać także z dostaw kurierskich.

Allegro Delivery to partnerska usługa logistyczna, łącząca kilku operatorów. Zapewnia spójne doświadczenie zakupowe na platformie, priorytetową obsługę realizowaną przez zespół obsługi klienta Allegro, wszystkie funkcjonalności dostępne w jednej aplikacji oraz stale rozwijaną sieć punktów odbioru i automatów paczkowych. 

Po DHL eCommerce Polska, Orlen Paczki i One Box by Allegro dołącza teraz DPD – kolejna duża i innowacyjna firma logistyczna. DPD Polska oferuje obecnie 12 tys. automatów paczkowych i 21 tys. punktów odbioru DPD Pickup.

Cieszymy się, że do Allegro Delivery dołącza DPD Polska – firma o ugruntowanej pozycji i najwyższej jakości usług. To ważny krok w rozwoju partnerskiej sieci, którą budujemy razem z DHL eCommerce Polska, Orlen Paczką i One Box by Allegro. Wspólnie tworzymy rozwiązania dające klientom realną swobodę wyboru oraz łatwy odbiór przesyłek tam, gdzie jest im najbliżej. Już wkrótce także kupujący wybierający dostawę do automatów DPD Pickup skorzystają z pełnego wachlarza funkcjonalności dostępnych w aplikacji Allegro – od zdalnego otwierania skrytek, również zegarkiem, po szczegółowe śledzenie paczek w czasie rzeczywistym. Naszym wspólnym celem jest, by Allegro Delivery stało się dla klientów i sprzedających synonimem maksymalnej wygody i bezpieczeństwa – mówi Marcin Kuśmierz, prezes Grupy Allegro.

Umowa pomiędzy Allegro i DPD Polska obowiązuje do końca kwietnia 2030 roku.

Wszystkie nowe funkcjonalności Allegro Delivery będą dostępne również dla usług realizowanych przez DPD Polska. Dotyczy to także udogodnień, które oferuje aplikacja Allegro - zarządzania i szczegółowego śledzenia dostawy w czasie rzeczywistym, zdalnego otwierania skrytki w automatach paczkowych czy uzyskania wsparcia obsługi klienta i zakładania reklamacji logistycznych. 

Dla Allegro dostawa jest kluczową częścią procesu zakupowego – często to ona decyduje o ocenie całych zakupów. Dlatego rozwój sieci dostaw pozostaje jednym z priorytetów platformy. Obok Allegro Delivery klienci marketplace mogą korzystać z oferty praktycznie wszystkich operatorów logistycznych dostępnych w Polsce, w tym wieloletniego partnera Allegro, firmy InPost, zapewniającego dostawę do 27 tys. maszyn. Łącznie kupujący na Allegro mają dziś do dyspozycji ponad 60 tys. automatów paczkowych i ponad 40 tys. punktów odbioru w całej Polsce.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. październik 2025 08:21