StoryEditor
Hurt i dystrybucja
31.10.2022 00:00

Wynajem opakowań logistycznych dla branży kosmetycznej

Elastyczność to jeden z kluczowych elementów sukcesu biznesowego. Umiejętne dostosowywanie się do pojawiających się na horyzoncie szans i szybka reakcja na zmieniające się warunki środowiskowe stwarzają prawdopodobieństwo uzyskania przewagi konkurencyjnej. Usługa wynajmu opakowań logistycznych zwiększa ogólną elastyczność firm działających na szeroko rozumianym rynku kosmetycznym. Sprawdźmy, czym charakteryzuje się to rozwiązanie.

Zasady długoterminowego wynajmu pojemników

Oprócz wspomnianej elastyczności, o której mowa w nagłówku, biznes ceni również fakty. Zacznijmy więc od wyjaśnienia tematu przewodniego. Mówiąc o wynajmie opakowań logistycznych mamy na myśli usługę polegającą na długoterminowym (+3 lata) udostępnieniu najemcy floty pojemników. Dotyczy to kompleksowych operacji, a nie pojedynczych sztuk, które wypożycza się w nagłych wypadkach, np. w zastępstwie serwisowanych kontenerów.

Najemca sam określa ilość i parametry kontenerów do wynajmu. W ten sposób firma może wykorzystać flotę do zarządzania konkretnymi projektami biznesowymi, bez konieczności kupowania opakowań. Po zakończeniu najmu kontenery wracają do właściciela. Udostępniane przedmioty pozostają formalną własnością wynajmującego (np. producenta opakowań), a najemca nie księguje ich jako nowe środki trwałe.

Kto wynajmuje pojemniki?

Wiemy już, na czym polega opisywana usługa. Nim przejdziemy do jej atutów i potencjalnych korzyści, sprawdźmy, gdzie można wynająć pojemniki. Takie usługi świadczy Schoeller Allibert – jeden z globalnych liderów branży opakowań pojemników wielokrotnego użytku. Imponujące portfolio Schoeller Allibert obejmuje także produkty adresowane do sektora chemicznego i kosmetycznego. A co konkretnie? Składany kontener IBC na masy kosmetyczne - Combo Life®, Combo Excelsior HYBRID® lub palety, czy też składane pojemniki magazynowe na produkty gotowe, które z powodzeniem stosowane są także w zautomatyzowanych magazynach. Substancje żrące i niebezpieczne - to zadanie dla ChemiFlow®. Od kilku lat firma kładzie akcent na usługę wynajmu pojemników, będącą alternatywą dla tradycyjnych zakupów.

- Zauważamy rosnący popyt na wynajem pojemników w różnych branżach. Dzięki flocie opakowań nasz klient może zrealizować wymagania projektu, bez konieczności inwestowania sporej sumy potrzebnej na zakup. Taka elastyczność jest doceniania przede wszystkim w niepewnej sytuacji rynkowej, spowodowanej pandemią i wojną na Ukrainie – mówi Michał Łyczek, reprezentant Schoeller Allibert.

Schoeller Allibert oferuje najemcom prawie wszystkie swoje standardowe produkty. Zasady najmu zawarte są w umowie, co gwarantuje przejrzystość zapisów i pozwala planować wydatki w czasie. Po zakończeniu umowy kontenery wracają do właściciela, gdzie są dokładnie czyszczone i serwisowane, a jeśli nadają się do ponownego użycia, udostępniane są innemu najemcy. Z racji tego, że usługa wynajmu jest relatywnie nową propozycją w talii Schoeller Allibert, póki co do dyspozycji klientów są oddawane nowe pojemniki.

Wynajem floty opakowań. Dlaczego warto?

Opisywany dostęp do opakowań logistycznych oferuje szereg korzyści. Na pierwszy plan wysuwają się atuty finansowe. Płatność przy korzystaniu ze współdzielonej floty odbywa się w formie rat, dzięki czemu najemca może zaplanować swoje wydatki. Ponadto koszty rozkładają się symetrycznie w czasie, a środki na nie pochodzą z budżetu operacyjnego (OpEX), który jest bardziej elastyczny niż budżet inwestycyjny (CapEX). Zazwyczaj ten drugi  jest planowany z rocznym wyprzedzeniem - środki nieujęte w planie nie mogą być podjęte nawet przy wyjątkowo atrakcyjnej okazji. Pieniądze zlokalizowane w OpEX są zwykle mniejsze, ale dają spore pole manewru i pozwalają szybko reagować na zmiany na rynku.

To nie wszystko. Finansowanie ratalne rzeczywiście nie ma inwazyjnego wpływu na wskaźnik CashFlow. Płynność finansowa jest kluczowym wyznacznikiem kondycji biznesu, a utrzymanie tego wskaźnika na oczekiwanych poziomach jest problemem dla dyrektorów finansowych. Rozłożone na raty płatności za wynajem nie generują dodatkowych kosztów w postaci odsetek i prowizji bankowych, które mogą pojawić się w przypadku zakupu pojemników. Duża inwestycja może wymagać kapitału z zewnątrz, a jej pozyskanie zawsze wiąże się z dodatkowymi opłatami. Odpada też kłopot biurokracji związanej z procesem przyznawania kredytu lub załatwiania faktoringu.

Ekologia, przestrzeń i bezpieczeństwo

Zazwyczaj wynajem zwrotnych pojemników z tworzyw sztucznych ma również wymiar środowiskowy. Kupowanie nietrwałych drewnianych palet i kartonów (które są coraz droższe) skutkuje marnotrawstwem i kosztami związanymi z ich utylizacją. Firmy korzystające z usługi wynajmu Schoeller Allibert oddają wypożyczone pojemniki po zakończeniu umowy, a sprawne opakowania mogą zyskać dodatkowe życie po wynajmie ich innemu klientowi. Produkty, których po prostu nie można ponownie wykorzystać, są poddawane recyklingowi.

Możliwa jest również optymalizacja przestrzeni magazynowej. Po zakończeniu projektu biznesowego użytkownik musi znaleźć miejsce na zakupione opakowania. W przypadku wynajmu umowę można podpisać na czas trwania kontraktu ze swoim kontrahentem, przez co po zakończeniu przedsięwzięcia pojemniki wrócą do wynajmującego i nie będą zajmować przestrzeni magazynowej najemcy.

Śledzenie kontenerów jest możliwe dzięki technologii wykorzystującej wydajne połączenie LPWAN oraz autorskiej aplikacji do monitorowania floty. Za pomocą chipa w pojemniku aplikacja podaje aktualne miejsce przebywania ładunku. Dzięki SmartLink wiemy, ile pojemników znajduje się w magazynie, ile w drodze do klienta, a ile jest nieużywanych. Tego rodzaju technologia umożliwia efektywne zarządzanie flotą i inwentaryzację.

Czy wynajmowanie pojemników jest dla Twojej firmy?

Długoterminowe wynajmowanie floty pojemników, ze względu na liczne zalety, jest obecnie coraz popularniejszym sposobem zarządzania logistyką optymalizacji kosztów. O niektórych jego atutach wspomnieliśmy w tym artykule. Świetnie zdajemy sobie sprawę, że ten tekst to tylko teoria. Jeśli zainteresował Cię temat wynajmu pojemników dla branży kosmetycznej, pora na praktykę! Zapraszamy do kontaktu z handlowcem Schoeller Allibert, który przybliży pozostałe walory tego rozwiązania i zaproponuje symulację kosztów konkretnego projektu biznesowego. Dzięki tej rozmowie odkryjesz pełen potencjał usługi wynajmu i przekonasz się o wymiernych korzyściach płynących z tej formy współpracy.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
10.04.2024 14:10
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.makistock - stock.adobe.com
Notino to jedna z największych sieci sklepów internetowych z asortymentem kosmetycznym, perfumeryjnym, jak również akcesoriami dla dzieci itp. Dążenie do dzielenia się pięknem, wysublimowana oferta produktów w dobrej cenie to wyznaczniki marki i jednocześnie zobowiązanie dotrzymania wysokiej jakości. Nowy magazyn pod Łodzią otwarty przez markę ma sprzyjać jeszcze lepszemu dotarciu do klientów. Czy uda się realizować zamówienia jeszcze szybciej?

Notino, czyli sklep z szerokim asortymentem perfum i kosmetyków w niebywale atrakcyjnej cenie!

Notino, czyli sieć sklepów internetowych z różnorodnym asortymentem produktów, działa na rynku światowym już od 19 lat. Dzięki systematycznemu poszerzaniu swojej oferty, jak również otwarciu nowych magazynów, każdego roku dociera do zdecydowanie większej grupy odbiorców, czyli  konsumentów, sprawiając, że z piękna zamkniętego w produktach Notino może korzystać każdy, kto tylko tego pragnie. W ciągu prawie dwóch dekad działalności Notino udowodniło, że w promowanych działaniach konsumenckich kieruje się zarówno dystrybucją unikalnych produktów, jak również umożliwieniu szerszego dotarcia do globalnych, jak i lokalnych marek. 

Liczba 55 milionów zakupionych produktów w poprzednim roku jest świadectwem tego, że marka świetnie rozpoznaje potrzeby konsumenckie i nie stoi w miejscu.

W asortymencie sklepów Notino znajdziemy perfumy, kosmetyki, ale nie tylko. Kategorie produktów są cyklicznie poszerzane sprawiając, że w ofercie tego sklepu internetowego znajdziesz także zdrową żywność, odżywki, akcesoria dla sportowców, zabawki erotyczne, jak również artykuły higieniczne, czy wszelkiego rodzaju produkty dla niemowląt.

Nowy magazyn Notino pod Łodzią - jeszcze szybsza realizacja zamówień!

Notino, jako nowoczesna sieć sklepów stawia w swoich działaniach na rozwój, czyli poszerzanie swojej oferty, jak również docieranie do kolejnych grup konsumenckich. Zadowolenie z szybkiej realizacji zamówień na pewno im to ułatwi. Dlatego postanowiono wynająć 28 000 mkw. powierzchni magazynowej w MDC2 Łódź South Park.

Magazyn składa się z dwóch budynków dystrybucyjno-logistycznych, a inwestycja zlokalizowana jest w Głuchowie – 19 km na południe od Łodzi, z bezpośrednim dostępem do węzła Tuszyn na autostradzie A1.

Dzięki takiemu centralnemu położeniu magazynów, dotarcie do klientów z różnych części Polski będzie tak łatwe, jak nigdy dotąd. 

W magazynach zlokalizowanych pod Łodzią, Notino planuje dystrybucję zarówno kosmetyków, jak i perfum, czy leków bez recepty. Taka efektywna dystrybucja umożliwi bycie bliżej klientów i spełnienie ich potrzeb zakupowych, bez rezygnacji z jakości usług.

Szybkość dostawy jest kluczowych parametrem obsługi pozakupowej dla sklepów Notino, ponieważ skrócenie czasu dotarcia produktu do klienta ma niebywałe znaczenie przy kolejnych decyzjach zakupowych.

W sklepie internetowym Notiono znajdziesz wszystko, co będzie Ci niezbędne, by poczuć piękno i otaczać się wspaniałymi zapachami. Dostrzegaj, jak wspaniale jest dbać o siebie i móc czerpać, jak najwięcej z zakupów kosmetycznych z szybką realizacją usługi. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
29.03.2024 17:19
Mirosław Dąbrowski rezygnuje z zasiadania w zarządzie Delko SA
Obowiązki Mirosława Dąbrowskiego przejmą pozostali członkowie zarządu DelkoShutterstock
Mirosław Dąbrowski, wiceprezes zarządu i współzałożyciel Delko, zrezygnował z zasiadania w zarządzie spółki. Jego obowiązki przejmują pozostali członkowie zarządu Grupy – poinformowała spółka.

Dziś, 29 marca, zarząd Delko SA otrzymał od wiceprezesa Mirosława Dąbrowskiego oświadczenie  o jego rezygnacji z zarządu spółki z dniem 31 marca 2024 roku. Przyczyną rezygnacji są względy zdrowotne.

Mirosław Dąbrowski pozostanie w strukturach Grupy Delko i  nadal będzie z nią powiązany, pracując na mniej obciążających stanowiskach.

Mirosław Dąbrowski jest jednym ze współzałożycieli spółki Delko SA. W latach: 2000-2002 i 2005-2007 był wiceprezesem zarządu Delko S.A., od 2002 r. do 2007 r. prezesem zarządu Delko Otto Sp. z o.o. W latach: 1995-2000 był członkiem rady nadzorczej Delko S.A., w latach: 2003-2005 przewodniczącym rady nadzorczej spółki. Od 1992 r. jest współwłaścicielem Otto Sp. j. Od 1999 r. prowadzi działalność gospodarczą pod firmą PHU Otto Plus Mirosław Jan Dąbrowski. 

Rezygnacja wiceprezesa Mirosława Dąbrowskiego nie wpływa znacząco na bieżącą działalność, nie zmienia również strategii Grupy. Jego obowiązki przejmują pozostali członkowie zarządu Grupy. Osoby podlegające w strukturze Mirosławowi Dąbrowskiemu będą podlegać Ewie Marcinowskiej, nowemu członkowi zarządu – poinformowała spółka.

Grupa Delko jest jednym z największych dystrybutorów chemii gospodarczej, kosmetyków i artykułów spożywczych w Polsce w kanale detalicznym. Sprzedaje w kanale hurtowym (ponad 70 proc.), detalicznym (30 proc.). Prowadzi sklepy i supermarkety spożywcze oraz franczyzową sieć sklepów przemysłowo-drogeryjnych Blue Stop. Delko SA działa na rynku polskim od 1995 r. Spółkę założyło kilkunastu polskich przedsiębiorców w celu konsolidacji rynku.  Od 2001 r. Delko SA przejęło ponad 20 spółek z branży hurtowej jak i detalicznej. Od 2009 r. spółka jest notowana na GPW w Warszawie.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. kwiecień 2024 13:36