StoryEditor
E-commerce
20.09.2022 00:00

Drogerie Jawa otworzyły swój sklep internetowy drogeriejawa.pl

Polska sieć drogeryjna Jawa uruchomiła swój sklep internetowy. Dzięki temu drogerie Jawa przestaną być lokalnymi sklepami, a stają się siecią drogeryjną o ogólnopolskim zasięgu. Otwiera to też możliwości współpracy dla nowych producentów.

Drogerie Jawa mają swój sklep internetowy. Na stronie  drogeriejawa.pl można kupić produkty ze wszystkich najważniejszych kategorii kosmetycznych. Oferta e-sklepu Jawy będzie sukcesywnie powiększana, co daje szansę na wejście do oferty sieci tym markom, które dotąd z nią nie współpracowały.

– Otwarcie sklepu internetowego to bardzo ważne przedsięwzięcie w rozwoju sieci Drogerii Jawa. Prace nad e-sklepem trwały ponad rok. Bardzo nam zależało, aby strona  była prokonsumencka, stawiamy przede wszystkim na łatwą i przejrzystą nawigację w sklepie, która umożliwi szybkie wyszukiwanie produktów – mówi Wojciech Radliński, prezes zarządu spółki Jawa. – Sklep internetowy sprawi, że klienci z całej Polski będą mieć szanse poznać Jawę i dokonać w niej zakupów w atrakcyjnych cenach. Teraz śmiało możemy powiedzieć, że Drogerie Jawa są #JeszczeBliżejCiebie – dodaje Radliński.

E-commerce poszerzy zasięg Drogerii Jawa 

Drogerie Jawa to polska sieć drogeryjna posiadająca 70 sklepów własnych z szerokim asortymentem drogeryjnym począwszy od kosmetyków i akcesoriów do makijażu poprzez kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała, włosów i paznokci a także artykuły higieniczne, chemię gospodarczą oraz artykuły dla dzieci. Firma w przeciągu kilku miesięcy stawia na rozszerzenie dotychczasowej oferty w sklepie internetowym o nowe marki dostępne dla klientów wyłącznie online.

Wejście z produktami do Drogerii Jawa

Wraz z uruchomieniem sklepu internetowego, Drogerie Jawa przestaną być tylko lokalnymi drogeriami mniejszych i średnich miejscowości a staną się siecią o ogólnopolskim zasięgu, co wyraźnie wpłynie na plany i zasięgi komunikacji marketingowej oraz podniesie świadomość marki wśród klientów w całej Polsce. Jest to także szansa dla producentów na wzrost  sprzedaży poprzez  wdrożenie do sklepu online oferty, na którą dotąd  nie było miejsca na ograniczonej powierzchni sklepów stacjonarnych. Jawa będzie rozwijać segment e-commerce i dostępne w nim rozwiązania technologiczne.

Zamówienia i dostawy na drogeriejawa.pl

Drogerie Jawa podpisały umowę z firmą Inpost. Klienci będą mogli odebrać przesyłki we wszystkich paczkomatach Inpostu na terenie Polski  lub zdecydować się na dostawę kurierem pod wskazany adres. Bezpłatne dostawy realizowane są przy zamówieniach powyżej kwoty 49,99 zł. Zwrotów można dokonać w ciągu 14 dni wypełniając standardowy formularz i odsyłając przesyłkę na podany adres.

Drogeria Jawa najlepszą polską siecią drogeryjną 2022

Sieć Drogerii Jawa jest jedną z najdłużej działających sieci na polskim rynku. Powstała w 2013 r. jako grupa zakupowa. Następnie przekształciła się w sieć franczyzową, by ostatecznie postawić na otwieranie wyłącznie swoich własnych drogerii zlokalizowanych przede wszystkim w mniejszych miejscowościach w Polsce. Jawa jest siecią z wyłącznie polskim kapitałem.  

 

Czytaj więcej o drogeriach Jawa: Drogerie Jawa – polska sieć z jasno sprecyzowanym planem na rozwój 

 

Obecnie pod szyldem Jawa działa 70 drogerii na terenie całej Polski. Sieć zatrudnia w samych tylko sklepach ponad 400 osób. Spółkę Jawa prowadzi dwóch właścicieli – Wojciech Radliński i Grzegorz Szymanek, do których należy także jedna z największych hurtowni kosmetyczno-chemicznych Komplex-Torus. Firma mieści się w warszawskiej dzielnicy Ursus i tam ma swoje magazyny. Drogerie Jawa to spójny marketing i wizerunek, mobilna aplikacja zakupowa, obecność w mediach społecznościowych. Firma prężnie rozwija się w zakresie IT, marketingu, logistyki i category managementu.

W 2022 r. Drogerie Jawa zdobyły tytuł najlepszej polskiej sieci drogeryjnej.

 

Czytaj: Drogeria Roku 2022. Drogerie Jawa najlepszą polską siecią drogeryjną  

 

#JeszczeBliżejCiebie – to hasło kampanii wizerunkowej sieci przy wdrożeniu sklepu online.
mające na celu podkreślenie bliskości drogerii, które dotychczas w wersji stacjonarnej były na wyciągnięcie ręki dla mieszkanek mniejszych miejscowości. Firma podkreśla w kampanii, że decydując się na otwarcie sklepu internetowego Najlepsza polska sieć drogeryjna roku 2022 jest dostępna dla wszystkich Polek. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
05.05.2025 11:38
Wysokie cła uderzają w sprzedaż kosmetyków i akcesoriów Shein w USA — wzrost cen nawet o 300 proc.
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Chiński gigant e-commerce Shein stoi przed poważnym wyzwaniem na amerykańskim rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji. Zmiana przepisów celnych w Stanach Zjednoczonych oznacza koniec tzw. zwolnienia „de minimis”, które wcześniej pozwalało na bezcłowy import towarów o wartości poniżej 800 dolarów. Od tego tygodnia wszystkie przesyłki z Chin i Hongkongu, w tym również produkty kosmetyczne, podlegają cłu w wysokości 120 proc. wartości lub stałej opłacie 200 dolarów – w zależności od sposobu wprowadzenia ich do kraju.

Nowe przepisy znacząco wpływają na dotychczasowy model działania Shein, który opierał się na bezpośredniej wysyłce niedrogich produktów do konsumentów w USA. Firma, która zyskała popularność dzięki niskim cenom, musi teraz zmierzyć się z koniecznością przebudowy łańcucha dostaw lub przeniesienia dodatkowych kosztów na klientów. Szczególnie dotknięty został segment kosmetyków i artykułów higienicznych, gdzie każda podwyżka może wpłynąć na spadek popytu.

W odpowiedzi na zmiany Shein już zaczął dostosowywać ceny. W niektórych przypadkach wzrosty są znaczące – cena akcesoriów do włosów, takich jak gumki, wzrosła aż o 377 proc. Choć podwyżki w kategorii kosmetycznej były dotąd mniej drastyczne, to mogą się nasilać, jeśli firma nie znajdzie alternatywnych rozwiązań logistycznych lub produkcyjnych.

Sytuacja ta może mieć długofalowy wpływ na obecność Shein na amerykańskim rynku kosmetyków. Wzrost kosztów i ewentualne ograniczenia w dostępności produktów mogą osłabić konkurencyjność marki w USA. Jednocześnie przykład ten pokazuje, jak zmiany w polityce celnej mogą szybko i bezpośrednio wpłynąć na globalne strategie sprzedażowe firm działających w sektorze e-commerce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
29.04.2025 14:38
TikTok wprowadza TikTok Shop do Japonii: nowa szansa dla branży beauty
TikTok (fot. Daniel Constante/Shutterstock)DANIEL CONSTANTE/Shutterstock

TikTok ogłosił, że wkrótce uruchomi platformę TikTok Shop w Japonii. Nowa funkcja umożliwi markom z segmentu urody i pielęgnacji osobistej sprzedaż swoich produktów za pośrednictwem transmisji na żywo oraz krótkich filmów wideo. Rekrutacja sprzedawców ma rozpocząć się w najbliższych miesiącach, a TikTok liczy na powtórzenie sukcesu e-commerce, jaki osiągnęła jego chińska wersja, Douyin.

TikTok, który może pochwalić się bazą ponad 1 miliarda użytkowników na całym świecie, zamierza czerpać zyski nie tylko z reklam, ale także ze sprzedaży prowizyjnej. Nowe podejście stanowi istotne rozszerzenie modelu biznesowego platformy, która dotychczas opierała się głównie na przychodach z reklam. Wprowadzenie TikTok Shop w Japonii ma na celu zwiększenie udziału firmy w rosnącym rynku handlu elektronicznego.

Decyzja o ekspansji e-commerce w Japonii jest odpowiedzią na rosnącą niepewność regulacyjną w Stanach Zjednoczonych. W obliczu możliwych ograniczeń na rynku amerykańskim, TikTok szuka alternatywnych dróg rozwoju, kierując swoją uwagę na dynamiczny sektor kosmetyczny Japonii. Japoński rynek urody, znany z innowacyjności i wysokich wydatków konsumenckich, stanowi dla platformy atrakcyjną okazję do zwiększenia przychodów.

Według analityków, TikTok Shop może znacząco wpłynąć na sposób sprzedaży kosmetyków w Japonii, łącząc siłę treści wideo z natychmiastową możliwością zakupu. Jeśli platformie uda się powtórzyć sukces Douyin, TikTok może nie tylko zdywersyfikować źródła przychodów, ale również umocnić swoją pozycję na jednym z najważniejszych rynków azjatyckich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. maj 2025 12:35