
Rossmann jest jedyną drogerią, która znalazła się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polsce. W grudniu odnotował niewielki 2-proc. wzrost wobec listopada, uzyskując ponad 7,8 mln użytkowników. W rezultacie zasięg sklepu internetowego i aplikacji przekroczył 26 proc. – wynika z rankingu Gemiusa.
Czytaj tez: Grupa Rossmann z rekordową sprzedażą w 2022 r.
Na pierwszej pozycji pod względem liczby użytkowników wciąż utrzymuje się Allegro, choć platforma odnotowała 8-proc. spadek. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku Amazona (-7 proc.). Jeszcze większe spadki odnotowały platformy azjatyckie – AliExpress, a przede wszystkim Shopee.
Czytaj też: Shopee kończy swoją działalność w Polsce. Co się stanie z zamówionymi kosmetykami?
Największe wzrosty w grudniu wobec listopada (+12 proc.) odnotowały e-sklepy RTV Euro AGD i Empik. Z TOP 10 wypadła natomiast platforma Vinted. Na jej miejsce wskoczył natomiast Sinsay, dzięki połączonym wynikom e-sklepu i aplikacji.