StoryEditor
Eksport
17.02.2023 00:00

Sprzedaż L’Oréal wzrosła o 10,9 procent do 38,26 miliardów euro w 2022 roku

Bogate portfolio marek pod auspicjami L‘Oreal pomogło koncernowi osiągnąć satysfakcjonujące wyniki finansowe w 2022 r. / materiały prasowe L‘Oreal
Rok 2022 zapisze się jako rok, w którym L’Oréal finalnie naprawdę uporał się z pandemią; francuski behemot kosmetyczny odnotował wzrost sprzedaży o 23,4 proc. w roku fiskalnym 2022 w porównaniu z danymi z 2019 roku i wzrost o 10,9 procent LFL (like for like) rok do roku, co daje łączną kwotę 38,26 miliarda euro. Na koniec 2022 roku wahania kursów walut miały wpływ +7,2 proc. na zyski firmy.

Koncern L‘Oreal ogłosił swoje wyniki finansowe za 2022 r., włącznie z komentarzem swojego dyrektora generalnego. Kategoria Active Cosmetics odniosła największy sukces pod względem wzrostu procentowego, choć z niższej bazy, osiągając 21,9 proc. LFL. L’Oréal Luxe odnotował wzrost sprzedaży o bardzo przyzwoite 10,2 proc., podczas gdy produkty profesjonalne były tuż za nim ze wzrostem o 10,1 proc. Produkty konsumenckie wykupiły pozycję z tyłu ze skokiem o 8,3 proc. W regionie wyróżniała się SAPMENA-SSA (Azja Południowa i Pacyfik, Bliski Wschód, Afryka Północna i Afryka Subsaharyjska), która odnotowała wzrost o 22 proc., podczas gdy Ameryka Łacińska zyskała 18,6 proc., Europa zyskała bardzo dobre 11,6 proc., a Ameryka Północna 11,6 proc.

Region Azji Północnej jako jedyny odnotował jednocyfrowy wzrost, przy wzroście sprzedaży o 6,6 proc. Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréal, udzielił niedawno wywiadu dla CNBC, w którym podkreślił, jak bardzo jest dumny z osiągnięć L‘Oréal w Chinach. W Chinach kontynentalnych rynek kosmetyczny został dotknięty ograniczeniami dotyczącymi zdrowia publicznego. W tym trudnym kontekście L’Oréal znacznie się rozwinął, odnotowując dwucyfrowy wzrost sprzedaży online. Prawdopodobnie jesteśmy jedną z niewielu dużych grup rozwijających się w Chinach, co jest silnym znakiem siły naszych zespołów i marek – powiedział Hieronimus.

Komentując te dane, Hieronimus powiedział: również: Porównywalny wzrost w stosunku do 2019 r. przyspieszył z kwartału na kwartał i osiągnął +23 proc. w ciągu całego roku. Nasz zrównoważony wzrost w dywizjach i regionach po raz kolejny pokazuje znaczenie naszego wielobiegunowego modelu: strategicznie scentralizowany i zdecentralizowany operacyjnie z silnym nastawieniem na przedsiębiorczość, model ten idealnie pasuje do obecnego środowiska. [...] Te wysokiej jakości wyniki pozwalają nam konsekwentnie wspierać nasze zobowiązania społeczne i środowiskowe, zgodnie z naszymi podwójnymi ambicjami wynikami gospodarczymi i korporacyjnymi.

Zysk na akcję wyniósł 11,26 euro, co oznacza wzrost o +27,6 proc. Wydatki na badania i innowacje, stanowiące 3 proc. sprzedaży, wzrosły o ponad 10 proc. Wydatki na reklamę i promocję stanowiły 31,5 proc. sprzedaży, co oznacza spadek o 130 punktów bazowych. Koszty sprzedaży, ogólnego zarządu, stanowiące 18,4 proc. sprzedaży, spadły o 40 punktów bazowych. Ogólnie zysk operacyjny wzrósł o 21,0% proc. do 7 456,9 mln euro i wyniósł 19,5 proc. sprzedaży, co oznacza poprawę o 40 punktów bazowych.

L‘Oreal osiągnął te imponujące wyniki, mając w portfolio następujące brandy: 3ce, Carol‘s Daughter, Colorama, Créateurs de Beauté, Essie, Garnier, L‘Oréal Paris, Magic, Maybelline, Shu Uemura Art of Hair, Niely, NYX Cosmetics, SoftSheen-Carson, Atelier Cologne, Biotherm, Cacharel, Diesel, Giorgio Armani Beauty, Guy Laroche, Helena Rubinstein, House 99, IT Cosmetics, Kiehl‘s, Lancôme, Mugler, Paloma Picasso, Proenza Schouler, Ralph Lauren Fragrances, Shu Uemura, Urban Decay, Valentino Beauty, Viktor & Rolf, Yue Sai, Yves Saint Laurent Beauté i inne.

Czytaj także: L’Oréal USA wprowadza własny system oznaczania wpływu środowiskowego

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 16:38
Obowiązkowe oznakowanie środków czystości i chemii gospodarczej w Rosji od 1 maja
Rosyjski rynek kosmetyczny i nie tylko dokonuje rewolucji oznaczeń.RG72, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Od 1 maja 2025 roku w Rosji wchodzi w życie obowiązek oznakowania cyfrowego mydeł, detergentów, chemii gospodarczej oraz granulatów. Jak poinformowało Centrum Rozwoju Nowoczesnych Technologii (CRPT), operator krajowego systemu znakowania towarów „Czestny Znak”, nowe przepisy mają na celu zwiększenie przejrzystości rynku i ochronę konsumentów przed podróbkami.

W systemie „Chestny Znak” zarejestrowano już 3,9 tys. producentów oraz 2,6 tys. importerów środków czystości i chemii gospodarczej. Spośród nich 279 przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z programów wsparcia oferowanych przez CRPT. Program ten obejmuje m.in. refundację 50 proc. kosztów zakupu sprzętu niezbędnego do oznakowania produktów.

image

Rosja przeprowadzi eksperyment z etykietowaniem kosmetyków w systemie „Chestny Znak”

Wcześniej, zanim wprowadzono obowiązkowe przepisy, przeprowadzono dobrowolny program pilotażowy. Dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej rozpoczął się on 14 stycznia 2024 roku, natomiast dla rynku granulatów – 1 lipca 2024 roku. Celem tych testów było przygotowanie uczestników rynku do pełnego wdrożenia systemu bez zakłóceń w łańcuchach dostaw.

System „Chestny Znak” polega na nanoszeniu na produkt niewielkiego kodu QR typu DataMatrix, który zawiera unikalne dane o produkcie. Po zeskanowaniu kodu za pomocą aplikacji, konsument uzyskuje dostęp do informacji o producencie, dacie produkcji lub imporcie, składzie oraz terminie ważności danego towaru. Co istotne, możliwe jest także sprawdzenie legalności produktu. Według zastępcy dyrektora generalnego CRPT, Rewaza Jusupowa, wprowadzenie oznakowania nie wpłynie na ceny produktów.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 13:38
Argentyna znosi cła eksportowe na ponad 4 tysiące wyrobów, w tym kosmetyki
Decyzja ma przynieść korzyści dla około 3 580 firm, co stanowi prawie 40 proc. wszystkich eksporterów w kraju.Wiadomości Kosmetyczne

Argentyński rząd ogłosił zniesienie ceł eksportowych na 4 411 produktów przemysłowych, w tym kosmetyki i artykuły higieny osobistej. Decyzja została podjęta w ramach szerszej strategii mającej na celu zwiększenie eksportu towarów przetworzonych i wzmocnienie pozycji krajowego przemysłu na rynkach międzynarodowych. Jak poinformował minister gospodarki Luis Caputo, zmiany obowiązują natychmiastowo.

Zniesione opłaty celne w wysokości od 3 proc. do 4,5 proc. obejmowały produkty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki, preparaty higieniczne, opakowania szklane, pompki, komponenty plastikowe, środki owadobójcze i inne wyroby przemysłowe. Nowe przepisy mają bezpośrednio wpłynąć na około 3 580 firm, co stanowi niemal 40 proc. wszystkich eksporterów działających w kraju.

Według danych rządowych, cła zniesiono w odniesieniu do produktów, których eksport w 2024 roku osiągnął wartość blisko 3,8 miliarda dolarów amerykańskich. Choć sektorów takich jak przemysł żelaza, aluminium czy petrochemiczny zmiany te nie dotyczą, znaczące ułatwienia w handlu uzyskali producenci kosmetyków oraz preparatów farmaceutycznych.

image

Prime Day traci na znaczeniu: sprzedawcy ograniczają udział z powodu ceł

Zniesienie opłat celnych jest odpowiedzią na postulaty małych i średnich eksporterów oraz wynika, jak podkreśla rząd, z poprawy sytuacji fiskalnej kraju. Celem jest zwiększenie konkurencyjności argentyńskiego przemysłu na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w segmentach produktów przetworzonych. Dla globalnych marek kosmetycznych oznacza to możliwość tańszego zaopatrzenia się w komponenty i produkty z regionu Ameryki Łacińskiej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2025 11:36