StoryEditor
E-commerce
11.05.2023 00:00

Alibaba.com ujawnia kluczowe trendy w swojej kategorii beauty

Alibaba.com, jedna z wiodących na świecie platform e-commerce B2B, ujawniła najważniejsze trendy w zakupach produktów kosmetycznych.

Dzięki katalogowi produktów od ponad 200 tys. dostawców oraz inwestycjom w technologię poprawiającą efektywność zakupów Alibaba.com stało się w ciągu ostatnich kilkunastu lat bardzo popularnym miejscem dla kupujących z branży kosmetycznej.

Jakie trendy zauważył gigant hurtowego handlu e-commerce w ruchu na swojej platformie?  Nastąpił trzycyfrowy wzrost liczby zapytań dotyczących specjalistycznych produktów kosmetycznych do skóry i włosów (286 proc.); produktów kosmetycznych oszczędzających zasoby (190 proc.);  produktów zawierających witaminę C (107 proc.); a także znaczny wzrost liczby kupujących serum przeciwstarzeniowe (291 proc.).

Produkty wielofunkcyjne

W 2022 roku na Alibaba.com pojawiło się ponad 10 tys. nowych produktów kosmetycznych typu "wszystko w jednym" – np. tych, które zostały zaprojektowane z myślą o pielęgnacji urody poprzez połączenie kremów nawilżających, filtrów przeciwsłonecznych i podkładów w jednym kroku.

Ekologia i zrównoważony rozwój

Według firmy Mintel w Wielkiej Brytanii ponad połowa konsumentów (53 proc.) kupiła w ciągu ostatnich 12 miesięcy produkt kosmetyczny lub pielęgnacyjny zorientowany na ekologię. Na Alibaba.com zrównoważone piękno nadal jest wiodącym trendem, z 42 proc. wzrostem liczby produktów kosmetycznych zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju rok do roku. To w połączeniu z trzycyfrowym wzrostem w przypadku produktów kosmetycznych oszczędzających zasoby pokazuje wyraźną zmianę kupujących i sprzedawców w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Zrób to sam

Przy rosnących kosztach wpływających na dochód do dyspozycji konsumentów na całym świecie w połączeniu z odnowionym popytem na kategorie DIY, Alibaba.com odnotował silny wzrost na rynku kosmetyków zastępujących profesjonalne zabiegi. Na przykład wyszukiwania rzęs do samodzielnego przyklejania wzrosły w samym marcu o 225 proc.

Michela Rubegni, dyrektor marketingu Alibaba.com na UE, powiedziała: Konsumenci coraz bardziej domagają się produktów z wartością dodaną, szczególnie tych, które koncentrują się na konkretnych potrzebach, składnikach lub zastosowaniach.  

Czytaj także: Alibaba wchodzi we współpracę z L‘Oréal aby promować gospodarkę cyrkularną w Chinach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. listopad 2025 18:49