StoryEditor
E-commerce
11.05.2023 00:00

Alibaba.com ujawnia kluczowe trendy w swojej kategorii beauty

Alibaba.com, jedna z wiodących na świecie platform e-commerce B2B, ujawniła najważniejsze trendy w zakupach produktów kosmetycznych. 

Dzięki katalogowi produktów od ponad 200 tys. dostawców oraz inwestycjom w technologię poprawiającą efektywność zakupów Alibaba.com stało się w ciągu ostatnich kilkunastu lat bardzo popularnym miejscem dla kupujących z branży kosmetycznej.

Jakie trendy zauważył gigant hurtowego handlu e-commerce w ruchu na swojej platformie?  Nastąpił trzycyfrowy wzrost liczby zapytań dotyczących specjalistycznych produktów kosmetycznych do skóry i włosów (286 proc.); produktów kosmetycznych oszczędzających zasoby (190 proc.);  produktów zawierających witaminę C (107 proc.); a także znaczny wzrost liczby kupujących serum przeciwstarzeniowe (291 proc.).

Produkty wielofunkcyjne

W 2022 roku na Alibaba.com pojawiło się ponad 10 tys. nowych produktów kosmetycznych typu "wszystko w jednym" – np. tych, które zostały zaprojektowane z myślą o pielęgnacji urody poprzez połączenie kremów nawilżających, filtrów przeciwsłonecznych i podkładów w jednym kroku.

Ekologia i zrównoważony rozwój

Według firmy Mintel w Wielkiej Brytanii ponad połowa konsumentów (53 proc.) kupiła w ciągu ostatnich 12 miesięcy produkt kosmetyczny lub pielęgnacyjny zorientowany na ekologię. Na Alibaba.com zrównoważone piękno nadal jest wiodącym trendem, z 42 proc. wzrostem liczby produktów kosmetycznych zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju rok do roku. To w połączeniu z trzycyfrowym wzrostem w przypadku produktów kosmetycznych oszczędzających zasoby pokazuje wyraźną zmianę kupujących i sprzedawców w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Zrób to sam

Przy rosnących kosztach wpływających na dochód do dyspozycji konsumentów na całym świecie w połączeniu z odnowionym popytem na kategorie DIY, Alibaba.com odnotował silny wzrost na rynku kosmetyków zastępujących profesjonalne zabiegi. Na przykład wyszukiwania rzęs do samodzielnego przyklejania wzrosły w samym marcu o 225 proc.

Michela Rubegni, dyrektor marketingu Alibaba.com na UE, powiedziała: Konsumenci coraz bardziej domagają się produktów z wartością dodaną, szczególnie tych, które koncentrują się na konkretnych potrzebach, składnikach lub zastosowaniach.  

Czytaj także: Alibaba wchodzi we współpracę z L'Oréal aby promować gospodarkę cyrkularną w Chinach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
07.05.2024 11:13
Zalando prezentuje swoje wyniki finansowe za Q1 24; sprzedaż brutto wzrosła o 1,3 proc.
Zalando wzmacnia jakość asortymentu, rozbudowuje ofertę lifestylową, podnosi poziom inspiracji oraz pozyskuje więcej partnerów B2B.Zalando
W pierwszym kwartale tego roku Zalando osiągnęło wzrost i poprawiło rentowność, poprawiając jakość asortymentu, rozbudowując ofertę stylu życia i udoskonalając doświadczenia klientów. Firma również nawiązała współpracę z większą liczbą partnerów logistycznych. Te wyniki potwierdzają zaktualizowaną strategię Zalando, ogłoszoną w marcu, która koncentruje się na budowaniu wiodącego paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w dziedzinie mody i stylu życia, skupiając się na wzroście zarówno w obszarze B2C, jak i B2B.

Wolumen towarów brutto (GMV) wzrósł w pierwszym kwartale o 1,3 proc., osiągając 3,3 miliarda euro w porównaniu do poprzedniego roku. Przychody wyniosły 2,2 miliarda euro, nieznacznie spadając z 2,3 miliarda euro rok wcześniej. Skorygowany EBIT wzrósł do 28,3 mln euro, zgodnie z oczekiwaniami rynku, dając marżę 1,3 proc., podczas gdy w poprzednim roku wynosiła ona -0,7 mln euro. Poprawa rentowności wynikała z niższych kosztów realizacji zamówień oraz skutecznego zarządzania zapasami, co przełożyło się na lepszą marżę brutto. Zalando potwierdza swoje prognozy na 2024 rok, przewidując, że zarówno GMV, jak i przychody wzrosną w zakresie od 0 proc. do 5 proc. w porównaniu do 2023 roku. Firma zamierza nadal koncentrować się na rentownym wzroście z wyższą marżą, zakładając skorygowany EBIT w przedziale 380-450 milionów euro.

W pierwszym kwartale wartość GMV w segmencie B2C wzrosła o 1,3 proc., osiągając 3,3 miliarda euro, dzięki terminowemu rozpoczęciu sezonu wiosenno-letniego. Skorygowany EBIT wzrósł do 23 mln euro, co oznacza marżę na poziomie 1,1 proc. w kwartale. Rentowność poprawiła się o 1,4 punktu procentowego w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, głównie dzięki wyższej marży brutto i niższym kosztom realizacji. Przychody w sektorze B2B wzrosły o 13 proc., osiągając 215 milionów euro, a skorygowany EBIT wzrósł z 4 milionów do 5 milionów euro, zwiększając skorygowaną marżę EBIT z 2,2 proc. do 2,5 proc.

W tym kwartale Zalando zanotowało największy wzrost w kategoriach Beauty, Sports, Kids & Family oraz „Lounge by Zalando”. Firma wprowadziła nową funkcję w Asystencie Zalando, umożliwiając klientom zadawanie pytań głosowo, co czyni obsługę bardziej intuicyjną i naturalną. Nowa funkcja, Trend Spotter, inspiruje klientów, pokazując pojawiające się trendy w sześciu głównych europejskich stolicach mody. Bazując na danych Zalando, co tydzień prezentuje najpopularniejsze produkty, które cieszą się zainteresowaniem klientów w Berlinie, Paryżu, Mediolanie, Antwerpii, Sztokholmie i Kopenhadze.

Czytaj także: Zalando zmienia komunikację o produktach w ramach porozumienia z Komisją Europejską

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
07.05.2024 09:12
OLX. Tu znajdziesz wszystko dla zdrowia i urody
OLX. Tu znajdziesz wszystko dla zdrowia i urodyGetty Images
Dbanie o zdrowie i urodę stało się nie tylko trendem, ale wręcz nieodłącznym elementem codziennej rutyny wielu osób. W poszukiwaniu najlepszych produktów i rozwiązań coraz częściej zwracamy się ku platformom internetowym, które oferują szeroki wybór i wygodę zakupów bez wychodzenia z domu. Jednym z takich miejsc, gdzie można znaleźć praktycznie wszystko dla zdrowia i urody, jest OLX.

Platforma OLX, z której każdego miesiąca korzysta połowa polskich internautek stała się miejscem, gdzie użytkownicy mogą odkrywać i nabywać produkty pomagające im dbać o siebie. Szczególnie popularne są oferty z kategorii suplementów diety, nieodłączny element wspierający zdrowy tryb życia i dobrą kondycję. Polki coraz częściej przez internet kupują też produkty do higieny jamy ustnej (kategoria odnotowała wzrost popularności o 62 proc.!).

Przeglądając internet w poszukiwaniu okazji myślimy nie tylko o higienie i zdrowiu. W aplikacji internetowej coraz częściej kupujemy też produkty z branży beauty. Perfumy nadal są niezastąpionym elementem codziennej toalety, dodającym pewności siebie i podkreślającym indywidualność. Online zamawiamy też urządzenia do masażu, które stają się coraz bardziej popularne w domowym zaciszu, oferując relaks i ulgę w bólu po długim dniu pracy.

Dodatkowym atutem zakupów w aplikacji OLX jest możliwość skorzystania z Przesyłki OLX, która gwarantuje wygodę odbioru zakupionych produktów. Dzięki tej opcji, użytkownicy mogą zamawiać produkty w dowolne miejsce do punktu odbioru. Coraz chętniej z przesyłką zamawiamy produkty do włosów i makijażu. Zainteresowanie kupnem online tych ostatnich w ciągu roku wzrosło na OLX niemal o sto procent!

Bez względu na to, czy szukasz suplementów diety, produktów do pielęgnacji ciała, czy urządzeń wspomagających relaks, OLX jest miejscem, gdzie znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby dbać o siebie każdego dnia.

 

Jeśli prowadzisz biznes kosmetyczny i chcesz przyciągnąć do siebie klientów, sprawdź jak skorzystać z oferty biznesowej na OLX.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2024 06:45