StoryEditor
E-commerce
11.01.2018 00:00

BeGlossy.com i Beauty Trend Poland beglossy.pl łączą się

Spółka BeGlossy S.A., właściciel portalu BeGlossy.com, nabywa należący do firmy Beauty Trend Poland sklep beglossy.pl. Rezultatem transakcji będzie m.in. połączenie platform obydwu e-sklepów, powiększenie bazy klientów oraz szybszy wzrost wyników sprzedażowych. BeGlossy.com będzie kontynuowało współpracę z dotychczasowymi pracownikami Beauty Trend Poland.

Transakcja nabycia Beauty Trend Poland, odpowiedzialnego za sklep kosmetyczny beglossy.pl, lidera w tzw. segmencie „beauty box” w Polsce, znacząco wpłynie na rynek handlu kosmetykami online. BeGlossy S.A., które prowadzi jedną z największych internetowych drogerii BeGlossy.com, poszerzy swoją ofertę o pakiety subskrypcyjne, będące dotychczas sztandarowym produktem w serwisie beglossy.pl. Ważnymi korzyściami dla BeGlossy S.A. wynikającymi z transakcji jest nabycie praw do domeny beglossy.pl, rozwiązań teleinformatycznych, a także wykorzystania bazy subskrybentów nabywanego podmiotu. Nowe możliwości sprawią, że BeGlossy.com przewiduje większy wzrost wyników sprzedażowych, jednocześnie realizując swoją strategię rozwoju na rynkach europejskich.

Nowy właściciel zdecydował się kontynuować współpracę z zespołem tworzącym serwis beglossy.pl. Artur Furman, będący do tej pory większościowym udziałowcem beglossy.pl, zostanie osobą współodpowiedzialną za wdrożenie strategii, która zakłada dynamiczny rozwój oferowanych produktów oraz intensyfikację działań na innych rynkach europejskich.

BeGlossy.com prowadzi sprzedaż detaliczną kosmetyków online, stale zwiększając jakość swoich usług, wykorzystując data-driven marketing oraz udoskonalając funkcjonalności e-sklepów. Przekłada się to na zwiększenie wskaźników sprzedaży, a jednocześnie zwiększa liczbę zadowolonych klientów.

– Model subskrypcyjnej sprzedaży kosmetyków, propagowany przez beglossy.pl, jest coraz popularniejszy zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Transakcja nabycia umożliwi nam zyskanie cennego doświadczenia w tej branży, a dedykowane autorskie oprogramowanie funkcjonalności e-sklepu oraz rozpoznawalność marki pomogą w rozwoju nowej struktury spółki – mówi Michał Grams, prezes zarządu BeGlossy.com. Dalsza współpraca z Arturem Furmanem oraz dotychczasowymi pracownikami beglossy.pl zapewni zwiększenie kompetencji zespołu, jednocześnie umożliwiając większą synergię biznesową.

Transakcja umożliwiła BeGlossy.com również nabycie praw do zawierania umów o współpracy z wiodącymi firmami kosmetycznymi w ramach kontynuacji świadczonych dla nich działań marketingowych. Integracja działań z zakresu pozycjonowania i marketingu, wraz z połączeniem platform obu e-sklepów, otworzy nowe możliwości docierania do jeszcze większej grupy klientów, tym samym zwiększając przychody BeGlossy.com.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.10.2025 19:12
Drogeria Roku 2025 – poznaliśmy laureatów! Oto wyniki
wiadomoscikosmetyczne.pl

Podczas uroczystej gali wieńczącej Forum Branży Kosmetycznej 2025 ogłosiliśmy wyniki Drogerii Roku 2025. Poznaj listę laureatów, czyli najlepszych miejsc sprzedaży kosmetyków w Polsce według konsumentów.

Polski rynek drogeryjny należy do najbardziej konkurencyjnych w Europie – zarówno pod względem liczby graczy, jak i tempa wprowadzania nowości. Obok dominujących sieci, takich jak Rossmann, Hebe czy dm, rośnie obecność mniejszych drogerii lokalnych, sieci franczyzowych oraz platform e-commerce, które coraz mocniej walczą o uwagę klienta. W efekcie marki i detaliści muszą nie tylko nadążać za zmianami w zachowaniach konsumentów, ale też umiejętnie przewidywać ich oczekiwania – od składu i pochodzenia produktów, po doświadczenia zakupowe, estetykę i komunikację marki.

W tak dynamicznym otoczeniu regularne badania konsumenckie stają się nie tyle wsparciem, co warunkiem skutecznego działania. Pozwalają one monitorować zmiany w nawykach zakupowych, śledzić reakcje na nowe formaty sklepów, akcje promocyjne czy trendy w kategoriach, takich jak naturalna pielęgnacja, dermokosmetyki czy segment premium. Dane z badań pomagają podejmować trafne decyzje dotyczące asortymentu, cen, ekspozycji i komunikacji – a w konsekwencji utrzymać przewagę konkurencyjną w środowisku, w którym lojalność klientów jest coraz trudniejsza do zdobycia i utrzymania.

I takie właśnie badanie Drogeria Roku 2025 na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych przeprowadziła firma badawcza Mobile Institute.

Po raz trzeci zwycięzców wskazali konsumenci. Badanie zostało przeprowadzone na panelu ponad 2000 respondentów, którzy odpowiadali na pytania zadane w ankiecie.

Laureaci

Kategoria: Sieci drogeryjne i perfumeryjne

1. miejsce Sephora

2. miejsce Douglas

3. miejsce Ziko Dermo

Kategoria: e-Drogerie

1. miejsce Rossmann.pl

2. miejsce Sephora.pl

3. miejsce Wizaz24.pl

Drogeria Roku 2025 - nagroda BEST OF THE BEST

Statuetkę Best of the Best tegorocznego rankingu, jako firma, która najczęściej pojawiła się na podium we wskazaniach respondentów otrzymała Sephora.

Drogeria Roku 2025 - nagroda TOP OF MIND - Siła Marki

Nagroda za znajomość spontaniczną marki - odpowiedź na pytanie “gdzie najczęściej kupujesz kosmetyki” niewspomagana odpowiedziami. W tym przypadku, zarówno w przypadku pytania o sieci drogeryjne, jak i o e-drogerie, padała odpowiedź: Rossmann.

NAGRODA REDAKCJI

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych postanowiła wyróżnić w tym roku dwie firmy swoimi nagrodami: Super Pharm Poland i Hebe.

***

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.10.2025 14:53
Agata Jasińska, Amazon: Beauty to najszybciej u nas rosnąca globalnie kategoria [FBK 2025]
wiadomoscikosmetyczne.pl

- Kategoria Beauty jest dla nas bardzo ważna, ponieważ jest najszybciej rosnącą kategorią globalną w Amazonie. Jeśli chodzi o Amazon.pl, to beauty jest nie tylko najszybciej rosnącą, ale również największą kategorią w segmencie dóbr konsumpcyjnych - mówiła podczas Forum Branży Kosmetycznej 2025 Agata Jasińska, menedżerka ds. usług handlowych Amazon.pl.

- Biorąc pod uwagę to oraz fakt, że 60 proc. globalnej sprzedaży Amazon pochodzi od sprzedawców zewnętrznych, jest to ogromna szansa dla wszystkich lokalnych firm kosmetycznych, aby zaczęły z nami współpracę - powiedziała Agata Jasińska.

Amazon przyciąga małych i dużych

Jak poinformowała przedstawicielka Amazona, w 2024 r. 9 na 10 polskich sprzedawców na tej platformie prowadziło przy okazji eksport. - Ci sprzedawcy wygenerowali sprzedaż na poziomie ponad 5 mld zł, z czego ponad połowa została wygenerowana przez MŚP z mniejszych miejscowości lub obszarów wiejskich. Chciałabym obalić mit, że Amazon jest tylko dla dużych. Nie jest - zaznaczyła Jasińska.

Menedżerka ds. usług handlowych Amazon.pl podała, że polskie MŚP sprzedały 35 mln produktów na tej platformie w minionym roku. To średnio 70 produktów na minutę.

- Największą zaletą naszego marketplace‘u jest to, że zakładając jedno konto na Amazon.pl firmy mogą rozpocząć sprzedaż na 10 naszych sklepach w Europie, zyskując tym samym dostęp do setek milionów klientów - dodała Jasińska.

Marketplace to przede wszystkim siła rażenia

Opowiadając o przewagach marketplace‘ów, przedstawicielka Amazona stwierdziła, że kluczową jest skala. - Marketplace‘y pozwalają na oferowanie milionów produktów od tysięcy sprzedawców, co bardzo dobrze przekonuje do siebie zarówno klientów, jak i sprzedających. Klienci uwielbiają robić zakupy na marketplace‘ach, ponieważ mają możliwość wyboru spośród bardzo wielu produktów, mają możliwość porównywania cen od różnych sprzedawców, a także mają możliwość wyboru dostawy - powiedziała.

Przekonywała, że marketplace to "rzeczywiście bardzo wygodne miejsce do robienia zakupów dla klienta". - Sprzedawcy z kolei mogą korzystać z dostępnych już rozwiązań logistycznych, z infrastruktury, z rozwiązań marketingowych. Więc to znacząco obniża prób wejścia w e-commerce, co jest szczególnie ważne w ekspansji zagranicznej i w rozwoju sprzedaży - podkreśliła Jasińska.

- Z naszych doświadczeń jednoznacznie wynika, że to właśnie wielokanałowość przynosi najlepsze efekty sprzedażowe, a klientom daje możliwość wyboru, co z ich perspektywy jest najważniejsze. Ważne jest też to, że różne kanały sprzedaży się nie wykluczają; one się uzupełniają i tworzą ekosystem, w którym klient może wybrać miejsce, w którym chce dokonać zakupu - podsumowała Agata Jasińska.

***

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. październik 2025 23:03