StoryEditor
E-commerce
24.10.2022 00:00

Drogerie DM obniżają limit darmowej dostawy w sklepie online

Drogerie DM stawiają na omnichanelowy charakter – rozbudowują asortyment w e-sklepie i obniżają limit darmowej dostawy. Obecnie w e-commerce trwa też promocja produktów z wybranych grup asortymentowych i zapowiadane są kolejne akcje aktywizujące klientów w tym obszarze. 

Polska jest pierwszym krajem, w którym drogerie DM równolegle otworzył dwa kanały sprzedaży – sklepy stacjonarne i sklep online. Sprzedaż przez interenet ruszyła nawet na dwa dni przed oficjalnym otwarciem pierwszej drogerii we Wrocławiu. W ślad za tym poszło także wdrożenie aplikacji “Mój dm”, która pozwala na marketingowe aktywizowanie klientów, np. poprzez kupony.

E-commerce to dla nas równie ważny kanał kontaktu z klientami, jak sklepy stacjonarne, dlatego rozwijamy sprzedaż online równolegle. Na biznes patrzymy całościowo. Czasem konsument przychodzi do sklepu, a czasem kupuje w sieci. I to ciągle jest ten sam klient – mówi Markus Trojansky, dyrektor zarządzający DM w Polsce.

Aktualnie w e-commerce drogeria prowadzi akcję “Wszystko, co podkreśla Twoją urodę na dm.pl”, oferując 15 proc. rabatu na produkty do makijażu, pielęgnacji twarzy i włosów. Promocja obowiązuje do końca października, tylko w przypadku zakupów online i wyłącznie dla zarejestrowanych klientów posiadających konto “Mój dm”. Jednocześnie dm zapowiada kampanię, która ma wystartować jeszcze przed okresem świątecznym.

– Przyglądamy się rynkowi i na bieżąco analizujemy skuteczność podjętych przez nas decyzji. Wciąż uczymy się rynku – mówi Markus Trojansky.

W efekcie tych obserwacji po kilku pierwszych miesiącach w Polsce sieć zdecydowała o obniżeniu limitu darmowej dostawy przy zamówieniach online z 222 zł na 199 zł. Zadbała też o logistykę i zaplecze magazynowe.

W Niemczech mamy 2,1  tys. sklepów i jeden online i w każdej z tych kategorii jesteśmy numerem jeden. W Polsce jest jak na razie pięć sklepów stacjonarnych i jeden internetowy. Choć nie da się sytuacji na tych dwóch rynkach porównać, na pewno sporym ułatwieniem są dla nas doskonale rozbudowane zaplecze technologiczne oraz know-how z rodzimego rynku. Dalej umacniamy nasz omnichanelowy charakter i skupiamy się na rozbudowie asortymentu oraz komunikacji – dodaje Trojansky.

Aktualnie w sklepie internetowym dm.pl znajduje się ponad 10 tys. produktów pogrupowanych w 10 kategoriach. Do najpopularniejszych kategorii należą Pielęgnacja i perfumy, Gospodarstwo domowe, Niemowlę i dziecko. Jednak najbardziej rozchwytywanym produktem we wszystkich kanałach sprzedaży są żele pod prysznic marki własnej Balea. Łącznie DM ma 28 marek własnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
07.05.2024 11:13
Zalando prezentuje swoje wyniki finansowe za Q1 24; sprzedaż brutto wzrosła o 1,3 proc.
Zalando wzmacnia jakość asortymentu, rozbudowuje ofertę lifestylową, podnosi poziom inspiracji oraz pozyskuje więcej partnerów B2B.Zalando
W pierwszym kwartale tego roku Zalando osiągnęło wzrost i poprawiło rentowność, poprawiając jakość asortymentu, rozbudowując ofertę stylu życia i udoskonalając doświadczenia klientów. Firma również nawiązała współpracę z większą liczbą partnerów logistycznych. Te wyniki potwierdzają zaktualizowaną strategię Zalando, ogłoszoną w marcu, która koncentruje się na budowaniu wiodącego paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w dziedzinie mody i stylu życia, skupiając się na wzroście zarówno w obszarze B2C, jak i B2B.

Wolumen towarów brutto (GMV) wzrósł w pierwszym kwartale o 1,3 proc., osiągając 3,3 miliarda euro w porównaniu do poprzedniego roku. Przychody wyniosły 2,2 miliarda euro, nieznacznie spadając z 2,3 miliarda euro rok wcześniej. Skorygowany EBIT wzrósł do 28,3 mln euro, zgodnie z oczekiwaniami rynku, dając marżę 1,3 proc., podczas gdy w poprzednim roku wynosiła ona -0,7 mln euro. Poprawa rentowności wynikała z niższych kosztów realizacji zamówień oraz skutecznego zarządzania zapasami, co przełożyło się na lepszą marżę brutto. Zalando potwierdza swoje prognozy na 2024 rok, przewidując, że zarówno GMV, jak i przychody wzrosną w zakresie od 0 proc. do 5 proc. w porównaniu do 2023 roku. Firma zamierza nadal koncentrować się na rentownym wzroście z wyższą marżą, zakładając skorygowany EBIT w przedziale 380-450 milionów euro.

W pierwszym kwartale wartość GMV w segmencie B2C wzrosła o 1,3 proc., osiągając 3,3 miliarda euro, dzięki terminowemu rozpoczęciu sezonu wiosenno-letniego. Skorygowany EBIT wzrósł do 23 mln euro, co oznacza marżę na poziomie 1,1 proc. w kwartale. Rentowność poprawiła się o 1,4 punktu procentowego w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, głównie dzięki wyższej marży brutto i niższym kosztom realizacji. Przychody w sektorze B2B wzrosły o 13 proc., osiągając 215 milionów euro, a skorygowany EBIT wzrósł z 4 milionów do 5 milionów euro, zwiększając skorygowaną marżę EBIT z 2,2 proc. do 2,5 proc.

W tym kwartale Zalando zanotowało największy wzrost w kategoriach Beauty, Sports, Kids & Family oraz „Lounge by Zalando”. Firma wprowadziła nową funkcję w Asystencie Zalando, umożliwiając klientom zadawanie pytań głosowo, co czyni obsługę bardziej intuicyjną i naturalną. Nowa funkcja, Trend Spotter, inspiruje klientów, pokazując pojawiające się trendy w sześciu głównych europejskich stolicach mody. Bazując na danych Zalando, co tydzień prezentuje najpopularniejsze produkty, które cieszą się zainteresowaniem klientów w Berlinie, Paryżu, Mediolanie, Antwerpii, Sztokholmie i Kopenhadze.

Czytaj także: Zalando zmienia komunikację o produktach w ramach porozumienia z Komisją Europejską

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
07.05.2024 09:12
OLX. Tu znajdziesz wszystko dla zdrowia i urody
OLX. Tu znajdziesz wszystko dla zdrowia i urodyGetty Images
Dbanie o zdrowie i urodę stało się nie tylko trendem, ale wręcz nieodłącznym elementem codziennej rutyny wielu osób. W poszukiwaniu najlepszych produktów i rozwiązań coraz częściej zwracamy się ku platformom internetowym, które oferują szeroki wybór i wygodę zakupów bez wychodzenia z domu. Jednym z takich miejsc, gdzie można znaleźć praktycznie wszystko dla zdrowia i urody, jest OLX.

Platforma OLX, z której każdego miesiąca korzysta połowa polskich internautek stała się miejscem, gdzie użytkownicy mogą odkrywać i nabywać produkty pomagające im dbać o siebie. Szczególnie popularne są oferty z kategorii suplementów diety, nieodłączny element wspierający zdrowy tryb życia i dobrą kondycję. Polki coraz częściej przez internet kupują też produkty do higieny jamy ustnej (kategoria odnotowała wzrost popularności o 62 proc.!).

Przeglądając internet w poszukiwaniu okazji myślimy nie tylko o higienie i zdrowiu. W aplikacji internetowej coraz częściej kupujemy też produkty z branży beauty. Perfumy nadal są niezastąpionym elementem codziennej toalety, dodającym pewności siebie i podkreślającym indywidualność. Online zamawiamy też urządzenia do masażu, które stają się coraz bardziej popularne w domowym zaciszu, oferując relaks i ulgę w bólu po długim dniu pracy.

Dodatkowym atutem zakupów w aplikacji OLX jest możliwość skorzystania z Przesyłki OLX, która gwarantuje wygodę odbioru zakupionych produktów. Dzięki tej opcji, użytkownicy mogą zamawiać produkty w dowolne miejsce do punktu odbioru. Coraz chętniej z przesyłką zamawiamy produkty do włosów i makijażu. Zainteresowanie kupnem online tych ostatnich w ciągu roku wzrosło na OLX niemal o sto procent!

Bez względu na to, czy szukasz suplementów diety, produktów do pielęgnacji ciała, czy urządzeń wspomagających relaks, OLX jest miejscem, gdzie znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby dbać o siebie każdego dnia.

 

Jeśli prowadzisz biznes kosmetyczny i chcesz przyciągnąć do siebie klientów, sprawdź jak skorzystać z oferty biznesowej na OLX.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. maj 2024 08:49