StoryEditor
E-commerce
15.10.2020 00:00

Efekt pandemii: gigantyczny wzrost liczby i wartości transakcji kartami w internecie

W drugim kwartale 2020 r. wydaliśmy za pomocą kart w internecie łącznie blisko 5 mld zł. To aż o 941 mln więcej niż w poprzednim kwartale. Analitycy NBP przypisują te wyniki pandemii koronawirusa, gdy Polacy przerzucili się na zakupy w sieci – informuje PRNews.pl.

Narodowy Bank Polski opublikował nowe opracowanie na temat kart płatniczych, przedstawiający stan rynku po II kwartale 2020 r. Na koniec czerwca mieliśmy w swoich portfelach 43,3 mln kart, czyli o 215 tys. więcej niż w marcu. Tradycyjnie najwięcej było kart debetowych – 35 mln, a drugą najliczniejszą grupę stanowiły karty kredytowe – było ich 5,5 mln.

Z najnowszego raportu NBP wynika, że pandemia wpłynęła także na liczbę transakcji w sieci. Polacy siedząc w domach ruszyli na wirtualne zakupy. W II kwartale 2020 r. kartami płatniczymi w internecie zrealizowano 33,6 mln transakcji, czyli więcej o 541 tys. w porównaniu do kwartału poprzedniego (wzrost o 2 proc.).

Wartość transakcji wzrosła do poziomu 4,98 mld zł, czyli  było to więcej aż o 941 mln zł niż w poprzednim kwartale, co stanowi skokowy wzrost o 23 proc. Udział wartości transakcji w internecie w całości transakcji bezgotówkowych wzrósł i wyniósł 5,62 proc. (w poprzednim kwartale wyniósł 4,75 proc.).

Na koniec czerwca 2020 r. karty zbliżeniowe stanowiły już łącznie 86,8 proc. wszystkich kart płatniczych. W Polsce w omawianym okresie było 37,6 mln kart płatniczych z funkcją płatności zbliżeniowych. Liczba przeprowadzonych transakcji kartami zbliżeniowymi spadła o 3 proc. do poziomu 1,171 mld transakcji.

Łączna wartość przeprowadzonych bezgotówkowych transakcji zbliżeniowych zwiększyła się i wyniosła 72,2 mld zł. To wzrost o 5,6 mld zł, czyli 8,4 proc., w porównaniu do kwartału poprzedniego. W II kwartale 2020 r. średnia wartość pojedynczej transakcji zbliżeniowej wyniosła 62 zł. W poprzednim kwartale wskaźnik ten wyniósł 55 zł.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. listopad 2025 09:17