StoryEditor
E-commerce
11.01.2024 13:05

Google dodaje identyfikację koloru włosów i podkładów do swoich wirtualnych narzędzi do przymierzania produktów

Nowe narzędzie Google ma pomóc partnerom e-commerce. / Google
Google dodał identyfikator koloru włosów do swoich narzędzi wyszukiwania AR, rozszerzył swoje możliwości w zakresie wyszukiwania bazowego na podstawie kolorystyczne i umożliwił firmom kosmetycznym wirtualną promocję swoich produktów. Po wprowadzeniu w 2020 r. pierwszej serii funkcji AR skupiających się na ustach i oczach, dane Google po wprowadzeniu na rynek wskazują na wyraźny wzrost zarówno zaufania konsumentów do zakupów, jak i czasu interakcji z produktem.

Google dołącza do podmiotów, które inwestują w innowacje związane z wirtualnym przymierzaniem kosmetyków lub dopasowywaniem ich do swoich potrzeb; w tym zacnym gronie znalazł się między innymi Microsoft, Benefit, Avon, czy Chanel.

Dom McGowan, menedżer produktu w Google, stwierdza:

Za każdym razem, gdy wprowadzamy nowy produkt, przechodzi on przez nasz rygorystyczny proces oceny, aby mieć pewność, że utrzymuje on wysoką poprzeczkę, jaką stawiamy w zakresie zapewniania przydatnych funkcji dla kupujących [...] W tym przypadku było dla nas ważne, aby funkcja włosów AR odzwierciedlała, jak będzie wyglądać szeroka gama odcieni farb do włosów po nałożeniu na różnorodny zestaw kolorów, długości i tekstury włosów. Aby zrobić to dobrze, potrzebny był niestandardowy model ML (uczenie maszynowe) oraz współpraca z producentami farb do włosów, którzy opracowali kody renderujące dla każdego odcienia.

image

Wizualizacja działania narzędzia

Google

Zamierzeniem nowej funkcji Google, zaprezentowanej pod koniec października, tuż przed świętami, było pomóc ponad 50 markom kosmetycznym uczestniczącym w programie wykorzystać fakt, że – jak wynika z jego badań – prawie połowa konsumentów robi zakupy także dla siebie, szukając prezentów dla innych osób. Osoby kupujące podkłady miały dostęp do biblioteki zdjęć obejmującej 148 modeli, które pomagały im znaleźć odpowiedni odcień. Teraz Google dodał funkcję przymierzania z użyciem aparatu w smartfonie.

Dzięki reklamom AR marki mają nowy sposób promowania swoich produktów do makijażu. Reklamy produktowe mogą teraz zawierać nową, kompleksową opcję przymierzania zamiast zdjęcia produktu w reklamie. W połączeniu z odpowiednimi informacjami o produkcie reklamy kosmetyków AR pomagają partnerom Google prezentować swoje produkty w bardziej interaktywny sposób, aby pozyskać popyt.

Oprócz Fenty Beauty i Garnier, lista Google uczestniczących marek obejmuje połączenie brandów drogeryjnych i prestiżowych, między innymi Pat McGrath Labs, Covergirl, Dior Beauty, Laura Mercier i Makeup by Mario w kategorii podkładów oraz szminek do ust, oraz L‘Oréal Paris, Splat i Revlon w zakresie koloryzacji włosów.

Czytaj także: "Teoria czerwonych paznokci" bierze Internet szturmem

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.06.2025 11:39
Notino w europejskiej czołówce platform e-commerce
Notino trafiło na stałe do grona gigantów e-commerceMarzena Szulc

Szóste miejsce w ujęciu ogólnym w Europie, ale pierwsze w segmencie urody – Notino pochwaliło się wynikami, prezentującymi największych sprzedawców e-commerce „TOP 500 B2C Cross-Border Retail Europe”.

Prestiżowy ranking „TOP 500 B2C Cross-Border Retail Europe” tworzony jest corocznie, prezentując 500 najsilniejszych europejskich sprzedawców internetowych. O miejscu w rankingu decydują ich międzynarodowe (transgraniczne) wyniki.

image
źródło: Notino LinkedIn

Jak podkreśla w swoim wpisie na LinkedIn Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer w Notino i członek zarządu, Notino trafiło na stałe do grona gigantów e-commerce. 

Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się obok takich marek jak Ikea, Lidl, H&M i Zalando. Przy wartości rynkowej 275,6 mld euro, to wyróżnienie odzwierciedla coś więcej niż tylko sprzedaż. Chodzi o naszą zdolność do budowania znaczących połączeń ponad granicami, skalowania z celem i nigdy nie spoczywania na laurach – komentuje Bartosz Kliś. – Ten kamień milowy jest wynikiem nieustannej ciężkiej pracy, mądrych decyzji i wspólnej motywacji naszych zespołów do ciągłego rozwoju dzień po dniu, wyzwanie po wyzwaniu. Nic z tego nie dzieje się przypadkowo. A dla reszty Europy dopiero zaczynamy – podkreśla członek zarządu Notino.

Zobaz też: Notino podsumowało wyniki za ostatni kwartał 2024

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
16.06.2025 11:15
"Zetki" na zakupach. Czy WE-commerce zastąpi e-commerce?
Zetki, nazywane często pokoleniem internetu, wbrew pozorom lubią też stacjonarne sklepy archiwum WK

Sprzedawcy detaliczni, którym zależy na ożywieniu wydatków konsumenckich, powinni przemyśleć swoje podejście do kupujących z Generacji Z, którzy są bardziej „świadomi budżetu” i „rozważni”, niż się często zakłada. Badanie YouGov, przeprowadzone przez Snapchat UK i Portas Agency, objęło 2 tys. konsumentów z Generacji Z.

Badanie to wykazało ono, że zdecydowana większośc (95 proc.) respondentów nie uważa się za impulsywnych konsumentów. 25 z nich określiło się jako „świadomi budżetu”, a 20 proc. Potwierdziło, że do zakupów podchodzą w sposób przemyślany i rozważny”. 

Badanie potwierdziło przy tym, że Generacja Z długo podejmuje decyzje przed dokonaniem zakupu, łącząc w tej fazie czynniki zarówno online, jak i offline – opisuje wyniki badania portal theindustry.beauty.

Kluczowe wnioski z badania mogą zaskakiwać:

  • 70 proc. uważa zakupy za bardziej atrakcyjne, jeśli można zapisać dane przedmioty, aby przejrzeć je później
  • 57 proc. pozostawia przedmioty w swoich koszykach online na kilka dni a nawet tygodni
  • 53 proc. potrzebuje ponad dwóch dni, aby podjąć decyzję o zakupie
  • 58 proc. jest przekonanych do zakupu czegoś dopiero wtedy, gdy czuje się z tym dobrze i uważa to za słuszne.
  • 35 proc. uważa zakupy za bardziej atrakcyjne, gdy mogą skorzystać z wirtualnej przymierzalni.

Badanie wykazało również, że zakupy pozostają dla Generacji Z formą rozrywki. Aż 58 proc. potwierdziło, że spędza czas, przesiadując w centrum handlowym – co sugeruje, że jest wciąż zapotrzebowanie na handel detaliczny jako doświadczenie społeczne.

Ponadto badanie pokazuje, że dostosowanie strategii sprzedawców detalicznych do preferencji Pokolenia Z może być dla tych pierwszych “złotym strzałem”. 

Obecnie nastały bardzo ciężkie czasy dla handlu detalicznego. Pokolenie Z oczekuje szybkości i wygody, ale tak naprawdę pragnie prawdziwej ludzkiej więzi, znaczenia i dzielenia się doświadczeniami. Mój zespół i ja nazywamy to WE-Commerce, czyli doświadczenia, które budują kapitał społeczny, pobudzają poczucie przynależności i sprawiają, że marki naprawdę przyciągają. W ten sposób najmądrzejsi sprzedawcy detaliczni wygrają – ocenia Mary Portas założycielka Portas Agency. – Nie pozwólmy, aby ten kryzys nas sparaliżował. Uwolnijmy naszą kreatywność i sprawmy, aby zakupy stały się lepsze, bardziej ludzkie, radosne i magiczne, niż kiedykolwiek wcześniej – dodaje Portas. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. czerwiec 2025 15:46