StoryEditor
E-commerce
16.03.2021 00:00

Hebe.pl rozszerza opcje dostawy o punkty odbioru Poczty Polskiej

Sieć Hebe nawiązała współpracę logistyczną z Pocztą Polską. Największy operator pocztowy na polskim rynku będzie dostarczał zamówienia ze sklepu internetowego hebe.pl do placówek pocztowych, sklepów Żabka, kiosków Ruchu, na stacje paliw Orlen oraz do automatów paczkowych. W przyszłości planowane są również doręczenia realizowane przez kuriera do domu.

Od dzisiajn Hebe zapewnia swoim klientom jeszcze szerszy wybór dostawców zamówień dokonywanych przez platformę hebe.pl. Sieć postawiła na współpracę z Pocztą Polską  ze względu na liczbę placówek i punktów odbioru, którymi dysponuje operator i co się z tym wiąże – szeroki zasięg dostaw.

Poczta Polska jest narodowym operatorem pocztowym, z którego usług korzysta ponad 90 proc. Polaków.

 – Cieszymy się, że do grona dostawców usług kurierskich współpracujących z hebe.pl dołączyła Poczta Polska. Mamy nadzieję, że ta współpraca przełoży się na jeszcze lepszą obsługę zamówień naszych klientów oraz szersze dotarcie – powiedział Marcin Dopierała, dyrektor ds. logistyki i łańcucha dostaw sieci Hebe.

Przesyłki Hebe będą dostarczane usługą kurierską Pocztex. To najszybsza dostawa świadczona przez Pocztę Polską, która daje możliwość doręczenia zamówienia do wybranego punktu odbioru. W dalszej perspektywie planowane są również doręczenia realizowane przez kuriera PP (w systemie door to door).

– Poczta Polska codziennie doręcza miliony listów i paczek. Zapewnienie ciągłości działania i bezpieczeństwa klientom oraz pracownikom to dla nas priorytet. Dzięki nowej umowie, również klienci hebe.pl będą mogli otrzymać dostarczane przez nas przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Jesteśmy także w trakcie prac nad rozszerzeniem współpracy o bezpieczne dostawy kurierem do domu – dodał Artur Więckowski, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży w Poczcie Polskiej.

Poczta Polska wraz z sieciami partnerskimi udostępnia ponad 13 tysięcy lokalizacji w całym kraju – jest to największa sieć click & collect w Polsce. Klienci mogą odebrać przesyłkę w placówkach pocztowych, sklepach Żabka, kioskach Ruchu, na stacjach paliw Orlen oraz w automatach paczkowych.

Dotychczas zamówienia z hebe.pl można było odbierać w drogeriach sieci. Dostawy kurierskie realizowane były przez DHL, DPD, GLS oraz przez kurierów miejskich Hebe Express.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.05.2025 13:39
IdoSell: Polski e-commerce przyspiesza i wychodzi poza granice
Kluczowym elementem sukcesu jest dostosowanie całego doświadczenia zakupowego do oczekiwań klienta z danego kraju.Claudio Schwarz

Polskie sklepy internetowe coraz częściej wdrażają rozwiązania, które pozwalają sprostać wymaganiom klienckim. Należą do nich m.in. integracje z lokalnymi systemami płatności, wielowalutowość, wsparcie w różnych językach oraz automatyczne dostosowanie oferty do geolokalizacji klienta. W połączeniu z konkurencyjnymi cenami i jakością obsługi, stanowi to o sile polskiego e-commerce na rynkach zagranicznych.

E-commerce w Polsce rośnie w tempie około 20 proc. rocznie, co znacząco przewyższa prognozowany wzrost 5–10 proc. dla całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). Tak dynamiczny rozwój otwiera przed rodzimymi sklepami internetowymi nowe możliwości ekspansji zagranicznej. Z danych zawartych w raporcie IdoSell z 2025 roku wynika, że polskie e-sklepy coraz lepiej radzą sobie na rynkach międzynarodowych, przyciągając klientów m.in. z Niemiec, Francji i Czech. W 2025 roku zagraniczni konsumenci najczęściej kupowali w polskich e-sklepach odzież i akcesoria (13 proc.), części motoryzacyjne (12 proc.), kosmetyki (9 proc.), produkty dla zwierząt (9 proc.) oraz elektronikę (8 proc.).

Choć rozwój sprzedaży transgranicznej wiąże się z nowymi szansami, wymaga także dostosowania do potrzeb odbiorców z różnych krajów. Sama lokalizacja językowa strony to za mało – klienci oczekują znajomych rozwiązań w całym procesie zakupowym. Obejmuje to m.in. preferowane metody płatności, dostępność lokalnych walut oraz znane im formy dostawy. 68 proc. konsumentów deklaruje, że chętniej wybiera markę, która oferuje obsługę w ich języku ojczystym, a 64 proc. gotowych jest zapłacić więcej, byleby taka obsługa była dostępna.

Dane pokazują również, że aż 47 proc. klientów wykazuje większą skłonność do sfinalizowania zakupu, jeśli e-sklep umożliwia płatność w preferowanej przez nich formie. Brak uwzględnienia lokalnych oczekiwań może zniechęcać – 57 proc. ankietowanych uznaje brak języka ojczystego w komunikacji za przejaw lekceważenia ze strony marki. Oznacza to, że personalizacja i lokalizacja doświadczenia użytkownika stają się warunkiem koniecznym w strategii ekspansji międzynarodowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.05.2025 10:01
Jeansy i buty sportowe w drogerii? Superdrug rozszerza ofertę marketplace o 60 marek fashion
Superdrug rozszerzył ofertę na marketplace o ofertę 60 marek modowychShutterstock

Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna Superdrug rozszerzyła ofertę na swoim marketplace o wyselekcjonowaną ofertę 60 marek modowych. Tym samym sieć wychodzi poza sprzedaż produktów z zakresu zdrowia i urody. W Superdrug online będzie można kupić m.in. produkty takich marek, jak Wrangler, Blue Vanilla, Sketchers, Nike czy Crocs.

To rozszerzenie oferty ma na celu ulepszenie doświadczenia zakupowego online poprzez zaoferowanie klientom szerszego wyboru produktów – obok kosmetyków i artykułów zdrowotnych pojawi się moda.

Wybrano 60 popularnych marek, które mają zaspokoić różnorodne potrzeby klientów - także jeśli chodzi o wybór rozmiarów i inne inkluzywne opcje. 

Ten krok sieci jest potwierdzeniem jej zaangażowania w przyjętą strategię Online + Offline, która ma na celu zaspokojenie zmieniających się potrzeb klientów poprzez zapewnienie “płynnego doświadczenia zakupowego” we wszystkich kanałach. Jest to również odpowiedź na potrzeby klientów – jak zapewniają managerowie sieci.

Superdrug uruchomił swój marketplace w 2022 roku, oferując konsumentom w Wielkiej Brytanii szereg „nieodkrytych, innowacyjnych i niedrogich” produktów. Platforma jest zintegrowana z witryną internetową sklepu i oferuje szeroki wybór marek – od premium po startupy.

Więcej o planach rozwoju sieci: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. maj 2025 03:59