StoryEditor
E-commerce
05.10.2021 00:00

Hebe wprowadza funkcję odroczonej zapłaty za zakupy online

Od września klienci Hebe zyskają możliwość odroczenia zapłaty za zakupy w sklepie internetowym hebe.pl. Będzie można zapłacić za nie nawet nawet 30 dni później.

Hebe wdraża kolejne usprawnienia, które służą przyspieszeniu i ułatwieniu obsługi klientów w drogeriach i sklepie internetowym. Nowo wdrożonym rozwiązaniem oraz ukłonem w stronę klientów jest nawiązanie współpracy z Twisto i umożliwienie klientom skorzystania z opcji „Twisto | PayU Płacę Później“. 

Hebe to następny duży podmiot, który w ostatnim czasie zdecydował się na wdrożenie Twisto jako kolejnej metody płatności. Obserwujemy, że coraz więcej e-sklepów decyduje się na ten krok, tym samym wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów. Konsumenci mają coraz większe wymagania dotyczące procesu zakupowego – obecnie poza kwestiami bezpieczeństwa i wygody liczy się także intuicyjny – mówi Adam Miziołek, country manager Twisto w Polsce. 

Twisto jest liderem płatności „Kup teraz, zapłać później“ w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Platforma oferuje możliwość odroczenia płatności za zakupy nawet do 30 dni. Opcja PayU „Płacę później“ dostępna jest już w tysiącach e-sklepów z różnych branż, m.in. food delivery, retail, beauty czy elektronicznej. 

W Hebe bacznie obserwujemy trendy nie tylko w zakresie nowości produktowych, lecz także tych technologicznych. Współpraca z Twisto jest kolejnym krokiem w udoskonalaniu proponowanych przez nas rozwiązań oraz ukłonem w stronę klientów, którzy dokonując zakupów online będą mieli możliwość odroczenia płatności. Mamy nadzieję, że nasi klienci chętnie skorzystają z nowej formy płatności – mówi André Ribeiro de Faria, chief e-commerce officer Hebe. 

Jak skorzystać z opcji „Twisto | PayU Płacę Później“? W celu skorzystania z nowej funkcji umożliwiającej opłacenie zamówienia w późniejszym terminie, należy dokonać standardowych zakupów dodając wybrane produkty do koszyka, a następnie w sekcji wyboru metod płatności wskazać „Twisto | PayU Płacę Później“. Aplikacja w bardzo krótkim czasie weryfikuje wiarygodność kredytową kupującego i potwierdza możliwość dokonania zapłaty. Po potwierdzeniu płatności, klient ma 30 dni na uregulowanie należności wobec Twisto bez dodatkowych kosztów. Czas ten może zostać wydłużony do 45 dni, jeśli użytkownik zdecyduje się na zarejestrowanie w aplikacji. Umożliwi ona skorzystanie z wirtualnej karty płatniczej Twisto oraz podzielenie płatności na raty lub przesunięcie spłaty o kolejny miesiąc.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
21.05.2025 09:48
Już 35 proc. brytyjskich konsumentów korzysta z pomocy AI podczas zakupów
Konsumenci przyjmują wsparcie AI w procesie zakupowym w niespotykanym tempie - potwierdzają ekspercishutterstock

Obecnie już ponad jedna trzecia konsumentów w Wielkiej Brytanii wspiera się sztuczną inteligencją w procesie zakupowym. Wzrost użytkowników AI w porównaniu z rokiem ubiegłym wyniósł 39 proc. – wynika z rocznego raportu platformy technologicznej Ayden. Zaskakujące jest podejście dojrzałych konsumentów do korzystania z pomocy AI.

Spośród tych, którzy potwierdzili korzystanie z pomocy AI, 56 proc. stwierdziło, że pomogła im ona „zainspirować” się podczas kupowania produktów lub wyborze posiłków, a 51 proc. było zdania, że AI pomogło im przebić się przez “internetowy szum”. 

Chociaż korzystanie z AI podczas zakupów zyskuje na popularności we wszystkich grupach wiekowych, to największy wzrost w ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowano wśród osób dojrzałych (od 44 do 59 lat). Odsetek ten spada jednak mocno u użytkowników 60 plus (jest to tylko 15 proc.). 

Nie zaskakują natomiast wyniki, jeśli chodzi o najmłodszych konsumentów: dla grupy 16-27 lat jest to ponad połowa (54 proc.), a dla grupy 28-43 lata – 51 proc.

W sumie aż 66 proc. konsumentów w Wielkiej Brytanii potwierdziło, że rozumieją mechanizm użycia AI przy rekomendowaniu im zakupów przez sprzedawców detalicznych.

Konsumenci przyjmują AI w niespotykanym tempie, odkrywając, jak technologia zmienia doświadczenie zakupowe. Prawdopodobnie wkraczamy w erę, w której AI może działać jako nasz osobisty stylista, dobierając stroje dostosowane do indywidualnych gustów i preferencji. Podział demograficzny z naszych badań pokazał pewne interesujące wyniki, szczególnie gdy widzimy, jak starsze pokolenia włączają AI do swoich zwyczajów i nawyków zakupowych – komentuje Roelant Prins, dyrektor ds. handlowych w Adyen.

Jeśli chodzi o sprzedawców detalicznych w UK, to 35 proc. z nich stwierdziło, że zainwestuje w AI, aby wesprzeć sprzedaż i marketing.

Badanie wykazało również, że blisko jedna trzecia konsumentów (30 proc.) korzysta z social mediów do robienia zakupów. Jednak 30 proc. kupujących uznało, że to sklepy stacjonarne pozostają nadal ich preferowanym miejscem zakupów. 26 potwierdziło, że wolą robić zakupy online.

Około 44 proc. konsumentów stwierdziło, że chcą zobaczyć i “poczuć” produkt przed dokonaniem zakupu, 41 proc. lubi przymierzyć lub przetestować  produkty przed zakupem. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
20.05.2025 11:18
Censuswide: Różnice pokoleniowe w podejściu do e-zakupów szybko się zacierają
Jeszcze do niedawna zakupy online były udogodnieniem głównie dla osób swobodnie poruszających się w świecie cyfrowym, a dziś stanowią już integralną część codziennych nawyków zakupowych.Shutterstock

Polacy coraz częściej wybierają zakupy online, niezależnie od wieku. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie platformy AliExpress, cyfrowe zakupy przestały być domeną młodszych użytkowników. Aż 57 proc. kupujących najczęściej korzysta z dużych platform zakupowych, takich jak AliExpress, Amazon czy Allegro, a trend ten obejmuje także osoby powyżej 55. roku życia. Wygoda, łatwość porównywania ofert i przyzwyczajenie sprawiają, że e-commerce stał się istotną częścią codziennego życia.

Dane wskazują, że ponad połowa osób po 55. roku życia regularnie robi zakupy przez internet. Niektórzy użytkownicy spędzają na przeglądaniu ofert nawet 4 godziny tygodniowo, co świadczy o rosnącym przywiązaniu do tej formy konsumpcji. Młodsze pokolenia nadal dominują pod względem liczby transakcji i zaawansowania technologicznego, jednak seniorzy szybko nadrabiają zaległości. Obecnie niemal połowa ich ostatnich zakupów została zrealizowana online.

Zjawisko to przekłada się na ogólny obraz rynku – tylko 3 proc. Polaków nie zrobiło żadnych zakupów online w ostatnim kwartale. Jednocześnie 27 proc. badanych przyznało, że w tym czasie nabyło ponad 10 produktów przez internet. Zakupy online stanowią już 48 proc. wszystkich transakcji, podczas gdy sprzedaż stacjonarna odpowiada za 52 proc.. Tak niewielka różnica sugeruje, że handel elektroniczny zbliża się do pełnej równowagi z tradycyjnymi kanałami sprzedaży.

image
Shutterstock

Udział osób starszych w e-zakupach rośnie. W grupie wiekowej powyżej 55 lat aż 44 proc. wszystkich transakcji w ostatnich trzech miesiącach miało miejsce online. Dla porównania, wśród osób w wieku 18–24 lata wskaźnik ten wynosi 53 proc.. Choć młodsi nadal prowadzą, różnica jest coraz mniejsza. Pokazuje to, że e-commerce staje się uniwersalnym, międzypokoleniowym zwyczajem zakupowym, a nie tylko nowinką technologiczną dla młodych.

Kobiety górą w e-commerce

Badanie ujawnia również interesujące różnice między płciami. Kobiety częściej robią zakupy online niż mężczyźni – 50 proc. ich zakupów w ostatnich trzech miesiącach odbyło się w sieci, w porównaniu do 46 proc. w przypadku mężczyzn. Choć panowie mają tendencję do wydawania więcej na pojedynczy produkt, to kobiety są bardziej regularnymi i konsekwentnymi użytkowniczkami platform e-commerce.

Kobiety także częściej korzystają z różnych kanałów zakupowych – od aplikacji mobilnych, przez platformy z odzieżą z drugiej ręki, po zakupy przez media społecznościowe. Ich strategia wielokanałowa świadczy o większej biegłości cyfrowej i większej świadomości zakupowej. Dla marek oznacza to konieczność obecności na wielu platformach jednocześnie, by skutecznie dotrzeć do konsumentek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. maj 2025 19:51