StoryEditor
E-commerce
03.06.2022 00:00

Jakub Gierszyński z Sephora Dyrektorem e-Commerce roku 2022

Jakub Gierszyński, e-commerce sales director Sephora, zdobył tytuł Dyrektora e-Commerce Roku 2022 w kategorii indywidualnej. Nagrody przyznano już po raz trzeci, a z 38 nominowanych kapituła wyłoniła zwycięzców w 10 indywidualnych oraz trzech w kategoriach zespołowych. Organizatorem konkursu jest Izba Gospodarki Elektronicznej.

Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku stworzony został dla liderów i ich zespołów stojących za sukcesem innowacyjnych projektów, działań i wdrożeń w biznesach e-commerce. Kapituła konkursu Dyrektor e-Commerce Roku złożona jest z ekspertów branży e-commerce, digital transformation oraz szeroko pojętej gospodarki cyfrowej.

Grand Prix konkursu otrzymał Wojciech Tomaszewski za dekadę rozwijania marki Answear w Polsce i kilkunastu krajach Europy. Jakub Gierszyński z Sephora otrzymał nagrodę indywidualną w kategorii Omnichannel.

Gierszyński jest ekspertem i pasjonatem e-commerce oraz omnichannel, związanym z rynkiem od ponad 10 lat. Poprzednio dyrektor e-commerce i marketingu w firmie Inter Cars S.A, gdzie rozwijał strategię omnichannel B2C oraz dyrektor e-commerce w firmie Decathlon, w której skupiał się na wsparciu strategii omnichannel, w tym transformacji cyfrowej oraz generowaniu sprzedaży w kanałach online.

Wielokrotnie nagradzany w konkursach branżowych – zarówno indywidualnie, jak i zespołowo, m.in. dyrektor e-commerce 2020 (grand prix) oraz dyrektor e-commerce 2020 w kategorii Sport.

Sephora Gierszyński odpowiada za rozwój e-commerce w kierunku strategii omnichannel, kierując pracą zespołów e-commerce w Polsce oraz w Czechach.

Kolejne indywidulne wyróżnienia  konkursowe otrzymali: ponownie Wojciech Tomaszewski, dyrektor ds. e-commerce i marketingu, członek zarządu Answear.com w kategorii Long Term Cooperation.
W kategorii Innowacje: Rafał Czernik, dyrektor w Allegro, członek zarządu Allegro Pay
Fashion: Aleksandra Szol, dyrektor e-commerce i marketingu Modivo
FMCG/e-grocery: Sławomir Siergiejczyk, dyrektor handlowy FMCG Bee.pl
Cross-Border: Arkadiusz Gawryluk, dyrektor biura Sprzedaży Internetowej, Polskie Linie Lotnicze LOT
E-commerce B2B: Bartosz Pilch, dyrektor ds. e-commerce i marketingu SIG
Dom i ogród: Edyta Winkel, dyrektor e-commerce Jurga
TECH/RTV/AGD: Łukasz Piech, dyrektor e-commerce Lantre

Zwycięzcami w kategorii zespołowej zostali:
Najlepszy zespół e-commerce B2C podmioty duże: EMPIK
Najlepszy zespół e-commerce B2C podmioty małe: TuZwierzaki.pl
Najlepszy zespół e-Commerce B2B: TIM

Organizatorem konkursu Dyrektor e-Commerce Roku jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Misją Izby Gospodarki Elektronicznej jest rozwój polskiej branży cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.

Przeczytaj również: Jakub Gierszyński, Sephora: Mało firm z sektora B2B jest gotowych na digitalizację

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
01.12.2025 13:33
Strajki pracowników Amazon w Niemczech w Black Friday: 3 tys. osób przerwało pracę
Pracownicy Amazona zastrajkowali.Algi Febri Sugita

Pracownicy magazynów Amazon w Niemczech przeprowadzili strajki w Black Friday, jednym z najintensywniejszych dni zakupowych roku. Protesty są częścią wieloletniej kampanii na rzecz zawarcia układu zbiorowego, którego od lat domaga się związek zawodowy Verdi. W tym roku skala akcji była znacząca, zarówno pod względem liczby uczestników, jak i liczby objętych nią lokalizacji.

Z danych Verdi wynika, że do strajków dołączyło około 3 tys. pracowników, obejmując dziewięć centrów logistycznych Amazon: w Bad Hersfeld, Dortmundzie, Frankenthal, Graben, Koblencji, Moenchengladbach, Rheinbergu, Werne i Winsen. Związek od dawna prowadzi działania mające skłonić firmę do rozpoczęcia formalnych negocjacji w sprawie płac i warunków pracy, jednak dotychczas bez przełomu.

Amazon, zatrudniający w Niemczech około 40 tys. pracowników logistycznych oraz dodatkowe 12 tys. sezonowych na okres świąteczny, zapewnił, że protesty nie wpłyną na terminowość dostaw. Firma powtórzyła także swoje stanowisko, że oferuje konkurencyjne wynagrodzenia na tle branży.

Strajki podjęte w kluczowym dla e-handlu dniu podkreślają narastające napięcia pomiędzy pracownikami a jednym z największych pracodawców w europejskim sektorze logistycznym. Verdi argumentuje, że intensyfikacja pracy w sezonie zakupowym wymaga dodatkowych zabezpieczeń, szczególnie w zakresie stabilnych i przewidywalnych zasad wynagradzania.

Z perspektywy rynku niemieckiego, będącego największym rynkiem Amazonu w Europie, spór ten może mieć długofalowe skutki. Związki zawodowe liczą, że presja wywierana podczas szczytów sprzedażowych skłoni firmę do rozmów, natomiast Amazon utrzymuje, że obecny model zatrudnienia jest efektywny i nie wymaga zmian. Konflikt o układy zbiorowe pozostaje więc nierozstrzygnięty, a tegoroczny Black Friday stał się kolejnym etapem tej trwającej od lat konfrontacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
28.11.2025 10:33
Francja żąda trzymiesięcznego zawieszenia całej strony Shein
Shein mierzy się z kolejnymi problemami.Shutterstock

Francuski rząd wystąpił o sądowe, trzymiesięczne zawieszenie całej francuskiej wersji strony Shein po tym, jak organy nadzoru wykryły w ofercie platformy sprzedaż lalek seksualnych o wyglądzie dziecka oraz zakazanej broni. Według Ministerstwa Finansów identyfikacja tych produktów, oferowanych przez zewnętrznych sprzedawców, potwierdziła poważne naruszenia prawa i zasad bezpieczeństwa obowiązujących na rynku cyfrowym.

Jak poinformowano, Francja zamierza zwrócić się do sędziego sądu w Paryżu o zastosowanie środka nadzwyczajnego na podstawie artykułu 6.3 ustawy o gospodarce cyfrowej. Przepis ten pozwala na nakazanie działań ograniczających szkody wynikające z nielegalnych treści online. Wniosek obejmuje pełne wstrzymanie funkcjonowania serwisu Shein na okres trzech miesięcy, co ma umożliwić usunięcie ryzykownych produktów oraz poprawę mechanizmów kontroli. Shein już 5 listopada wyłączył we Francji swoją platformę marketplace, na której funkcjonowali sprzedawcy zewnętrzni, po tym jak regulatorzy znaleźli zakazane towary. Jednak główna część serwisu – obejmująca odzież sprzedawaną bezpośrednio przez Shein – nadal pozostaje dostępna. To właśnie wobec tej części rząd domaga się obecnie czasowego blokowania.

W najbliższą środę ma odbyć się rozprawa w sądzie w Paryżu, na którą wezwano Infinite Styles Services Co Ltd, europejski podmiot Shein z siedzibą w Dublinie. Decyzja sądu spodziewana jest w nadchodzących tygodniach, a jej skutki mogą być znaczące zarówno dla działalności Shein, jak i dla całego sektora platform e-commerce działających we Francji. Jak podkreślają francuskie władze, wniosek o zawieszenie ma na celu ograniczenie obrotu nielegalnymi i szkodliwymi produktami oraz wymuszenie na platformie wzmocnienia nadzoru nad ofertą. Rząd wskazuje, że przypadek Shein może stać się precedensem pokazującym, jak państwa członkowskie UE będą egzekwować odpowiedzialność dużych platform za treści i towary dostępne w ich ekosystemach.

Przypomnijmy w kontekście kosmetyków dostępnych na Shein, że problem kwestionowania bezpieczeństwa platformy i produktów na niej wystawianych pojawia się regularnie, zarówno we Francji, jak i w innych krajach UE. Platforma oferuje tysiące produktów beauty – od kolorówki po pielęgnację – często w bardzo niskich cenach, co budzi pytania o jakość składników, zgodność z wymogami etykietowania oraz spełnianie europejskich norm bezpieczeństwa. Organizacje konsumenckie i służby nadzoru wielokrotnie zgłaszały zastrzeżenia dotyczące produktów kupowanych na Shein: wskazywano m.in. na brak pełnych informacji o składach, ryzyko obecności niedozwolonych substancji czy niezgodność kosmetyków z wymogami Rozporządzenia (WE) nr 1223/2009. Choć część oferty może pochodzić od legalnie działających producentów, skala i tempo rotacji asortymentu utrudniają skuteczną kontrolę, a użytkownicy często otrzymują produkty bez odpowiedniej dokumentacji czy deklaracji zgodności, co zwiększa ryzyko dla zdrowia konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2025 18:50