StoryEditor
E-commerce
08.04.2024 15:07

Kiedy platforma Kaufland Global Marketplace będzie dostępna dla klientów z Polski?

Kaufland Global Marketplace ma rozbudowaną ofertę kosmetyczną. / Kaufland Global Marketplace
Niemiecka firma Kaufland, część Grupy Schwarz, ogłosiła plany rozwinięcia swojej platformy e-commerce na dodatkowe dwa europejskie rynki. Start Globalnego Rynku Kaufland jest zaplanowany na późne lato tego roku, ale sprzedawcy detaliczni zainteresowani korzystaniem z tej platformy mogą już teraz dokonywać rejestracji. Oferowane są zachęty dla pierwszych użytkowników.

Kaufland, firma z grupy Schwarz, ogłosiła plany wprowadzenia swojej platformy handlu elektronicznego, Kaufland Global Marketplace, na rynki Polski i Austrii. Uruchomienie serwisu planowane jest na późne lato bieżącego roku, przy czym już teraz zachęca się detalistów do rejestracji w KGM. Według Kauflanda, sprzedawcy detaliczni będą mieli możliwość sprzedaży swoich produktów na pięciu różnych platformach jednocześnie, z potencjalnym zasięgiem ponad 81 milionów klientów online. Firma już teraz zachęca do wczesnej rejestracji, oferując specjalne warunki dla pierwszych użytkowników. Sprzedawcy, którzy zdecydują się na wczesne dołączenie, przez pierwsze trzy miesiące od uruchomienia nie będą obciążeni żadną prowizją, a opłata podstawowa za korzystanie z platformy będzie zniesiona. Dodatkowo, dostępna będzie zniżka 1200 euro na sponsorowane reklamy produktów.

image
Przykładowa strona kategorii w Kaufland Global Marketplace.
Kaufland Global Marketplace

Początkowo Kaufland Global Marketplace został wprowadzony w Niemczech, szybko stając się jedną z czołowych i najszybciej rozwijających się platform e-commerce, oferując 45 milionów produktów z ponad 5000 kategorii i przyciągając około 32 miliony klientów miesięcznie. Po sukcesie w Niemczech, Kaufland rozszerzył działalność na Czechy i Słowację, a teraz planuje ekspansję na Polskę i Austrię.

Firma proponuje dwa modele subskrypcji miesięcznej. Pierwszy umożliwia dostawcom i producentom dodawanie nieograniczonej liczby ofert produktów, zapewnia wsparcie marketingowe oraz funkcję automatycznego dopasowania ceny do najniższej dostępnej na rynku. Drugi plan, będący wersją premium, różni się tym, że oferuje sprzedawcom unikatowy, spersonalizowany adres URL ich sklepu online. Do miesięcznego kosztu abonamentu dodatkowo naliczane są prowizje od dokonanych transakcji sprzedaży.

Czytaj także: Kaufland zaprasza do współpracy nowych najemców

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
10.11.2025 10:27
Francja kontroluje 200 tys. przesyłek Shein na lotnisku CDG. „Platforma nie będzie mogła powiedzieć, że otworzono złe paczki, bo otworzymy wszystkie”
Procedura wszczęta przez rząd trwała 48 godzin.Profil X Amélie de Montchalin

W czwartek władze francuskie objęły kompleksową kontrolą wszystkie przesyłki pochodzące z chińskiej platformy Shein, które dotarły na paryskie lotnisko Charles de Gaulle. Ministra ds. budżetu Amélie de Montchalin poinformowała na platformie X, że kontrolą objęto 200 tys. paczek. Jak podkreśliła, to „operacja na wielką skalę”, o „wyjątkowym zasięgu”, której celem jest sprawdzenie zgodności produktów z przepisami oraz weryfikacja deklaracji podatkowych i celnych.

Według Montchalin, pierwsze wyniki kontroli wykazały szereg nieprawidłowości. W przesyłkach natrafiono na nielegalne i niespełniające norm produkty, w tym niebezpieczne zabawki dla dzieci, kosmetyki niespełniające standardów, wadliwe urządzenia elektryczne oraz podróbki. Minister podkreśliła, że działania są prowadzone w ramach 48-godzinnej procedury zawieszenia działalności Shein, uruchomionej przez rząd dzień wcześniej. Jej celem jest sprawdzenie, czy chińska platforma działa zgodnie z francuskim prawem.

Charles de Gaulle, jako największe lotnisko cargo we Francji i drugie co do wielkości w Europie, pełni kluczową rolę w kontroli importu e-commerce. Przez jego infrastrukturę przepływa rocznie średnio 2 mln ton przesyłek. Montchalin wskazała, że lotnisko stanowi „pierwszą granicę francuską”, a przez jego terminale przechodzi aż 95 proc. paczek wysyłanych z Chin, które następnie dystrybuowane są na całe terytorium Francji.

W ramach operacji wszystkie paczki Shein są otwierane i kontrolowane fizycznie. „Platforma nie będzie mogła powiedzieć, że otworzono złe paczki, bo otworzymy wszystkie” – powiedziała Montchalin, cytowana przez „Le Parisien”. Rząd podkreśla, że działania te mają przywrócić równowagę konkurencyjną na rynku oraz chronić francuskich konsumentów przed niebezpiecznymi produktami i nieuczciwymi praktykami.

Kontrola na lotnisku CDG jest częścią szerszych działań wymierzonych w Shein. W środę rząd Francji ogłosił rozpoczęcie procedury zawieszenia działalności platformy do czasu przedstawienia dowodów zgodności z przepisami. Decyzja ta jest powiązana z niedawnym skandalem dotyczącym sprzedaży lalek erotycznych o wyglądzie dzieci. Tego samego dnia parlamentarzysta złożył wniosek do prokuratury w sprawie sprzedaży przez Shein bez ograniczeń produktów kwalifikowanych we Francji jako niebezpieczna broń, takich jak maczety czy toporki. Równolegle rząd zwrócił się do wymiaru sprawiedliwości o zablokowanie portalu, uzasadniając to systemowym charakterem naruszeń. Wszystko to zbiegło się w czasie z otwarciem pierwszego stacjonarnego sklepu Shein w Paryżu, w domu handlowym BHV.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. listopad 2025 07:42