StoryEditor
E-commerce
15.06.2023 00:00

M&S rusza ze zbiórką opakowań po kosmetykach

Marks & Spencer w Wielkiej Brytanii rusza z programem Beauty Takeback Scheme i rozpoczyna zbiórkę zbierania opakowań po kosmetykach w swoich 40 sklepach.

Puste opakowania po kosmetykach można oddać w 40 sklepach M&S w całej Wielkiej Brytanii. Szacuje się, że w ciągu pierwszych 12 miesięcy inicjatywa pozwoli zebrać ponad dwie tony pustych opakowań po kosmetykach.

Klienci, którzy oddadzą swoje opakowania kosmetyków w ramach programu, otrzymają 10 proc. zniżki na kosmetyki w M&S (w okresie od 8 czerwca do 5 lipca).

8 czerwca firma Marks & Spencer ogłosiła nawiązanie współpracy z ekspertami ds. recyklingu produktów kosmetycznych, firmą Handle Recycling, w celu uruchomienia programu zwrotu opakowań kosmetycznych w ponad 40 sklepach w całej Wielkiej Brytanii. Program umożliwi recykling trudnych pod tym względem   materiałów i komponentów opakowań kosmetycznych.

Klienci M&S będą mogli zwrócić wszystkie formy plastikowych lub aluminiowych opakowań kosmetycznych – od butelek i tubek po nakrętki, pompki i tuby – od dowolnego sprzedawcy, wrzucając zużyte opakowania kosmetyczne do dedykowanych pudełek znajdujących się w sklepie.

Szacuje się, że w ciągu pierwszych 12 miesięcy inicjatywa pozwoli zebrać ponad dwie tony pustych opakowań po kosmetykach. Program Handle ma na celu przejście od odbioru zwrotów i recyklingu w kierunku systemu obiegu zamkniętego dla produktów kosmetycznych M&S, w którym z zebranych materiałów tworzone są nowe produkty i opakowania.

Opakowanie to jedno z największych wyzwań w zakresie zrównoważonego rozwoju, przed którymi stoi branża kosmetyczna. Każdego roku na całym świecie produkuje się 120 miliardów sztuk opakowań*, jednak szacunkowy wskaźnik recyklingu waha się w Wielkiej Brytanii od 9 do 50 proc., ponieważ niektóre rodzaje opakowań charakterystycznych dla produktów kosmetycznych nie są przetwarzane przez infrastrukturę dostępną w ramach głównego nurtu recyklingu komunalnego. Firma Handle Recycling współpracuje ze sprzedawcami detalicznymi, markami i producentami, aby wypełnić te luki i szukać lepszych opcji wycofania z eksploatacji opakowań kosmetycznych, takich jak wieczka, tubki, pompki. saszetki i pipetki.

Czytaj także: Lush przedstawia swój nowy Green Hub

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.10.2025 11:10
Zalando rozszerza ofertę beauty na Hiszpanię
(fot. T. Schneider/Shutterstock)T. Schneider/Shutterstock

Zalando uruchomiło dział beauty w Hiszpanii, dodając do lokalnej oferty produkty do pielęgnacji skóry, makijażu, włosów oraz perfumy. Hiszpania jest 14. rynkiem, na którym platforma wprowadziła kategorię kosmetyków, po wcześniejszym debiucie w Portugalii. W ramach ekspansji Zalando współpracuje z lokalnymi markami, w tym z 3ina, by lepiej dopasować asortyment do preferencji hiszpańskich konsumentów.

Segment beauty staje się jednym z kluczowych motorów wzrostu niemieckiej platformy. Według danych firmy aż 70 proc. osób kupujących kosmetyki na Zalando dokonuje również zakupów odzieży, co potwierdza potencjał synergii między modą a urodą. Rozszerzenie oferty o produkty beauty ma na celu zwiększenie częstotliwości zakupów i średniej wartości koszyka.

Debiut w Hiszpanii wpisuje się w strategię rozwoju Zalando w regionie Europy Południowej, obejmującym także Portugalię, Włochy i Grecję. Firma dąży do wzmocnienia swojej pozycji na tych rynkach poprzez integrację segmentów modowego i kosmetycznego oraz pogłębienie relacji z lokalnymi dostawcami.

Zalando Beauty rozwija się dynamicznie od momentu uruchomienia w Niemczech w 2018 roku. Obecnie oferta obejmuje tysiące produktów setek marek – zarówno globalnych, jak i regionalnych – a rozwój kategorii w Hiszpanii jest kolejnym krokiem w kierunku budowy kompleksowej platformy lifestyle’owej w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.10.2025 09:31
Shein zaostrza kontrolę wewnętrzną po rekordowych karach w Europie
Platforma oferuje szeroką paletę kosmetyków i akcesoriów urodowych.Shein

Shein, globalny gigant e-commerce w branży fast fashion, zapowiedział wprowadzenie surowszych procedur kontroli wewnętrznych po serii wysokich kar za naruszenia przepisów dotyczących prywatności, nieuczciwych promocji i greenwashingu. W liście do inwestorów, do którego dotarła agencja Reuters, przewodniczący Donald Tang poinformował o utworzeniu „Business Integrity Group” – nowej jednostki nadzorującej zgodność działań firmy z przepisami.

Zespół ma połączyć działy zgodności, ładu korporacyjnego i relacji zewnętrznych, a jego celem będzie wzmocnienie dyscypliny organizacyjnej i zwiększenie przejrzystości. Rozszerzono także dział audytu wewnętrznego, by poprawić nadzór nad przestrzeganiem standardów etycznych i prawnych.

Jak przypomina Reuters, w ostatnim kwartale Shein został ukarany łącznie kwotą 191 mln euro. Francuski organ ochrony danych nałożył 150 mln euro kary za nielegalne zbieranie danych o użytkownikach poprzez pliki cookies, a tamtejszy urząd antymonopolowy dodał 40 mln euro za wprowadzające w błąd zniżki. Dodatkowo, włoski regulator środowiskowy ukarał spółkę 1 mln euro za tzw. greenwashing. Firma zapowiedziała odwołanie od największej z tych kar, jednak kolejne sankcje mogą zostać nałożone, jeśli unijne organy ochrony konsumentów uznają, że produkty Shein nie spełniają norm bezpieczeństwa UE.

Shein, założony w Chinach, z siedzibą w Singapurze, po nieudanych próbach wejścia na giełdę w Nowym Jorku i Londynie, stara się obecnie o debiut w Hongkongu. Tang ujawnił, że firma testuje nowe procedury zgodności w USA, Kanadzie, Brazylii i Meksyku oraz prowadzi rekrutację specjalistów ds. audytu w Los Angeles. Reforma ma koncentrować się na obszarach największego ryzyka prawnego, takich jak prawa autorskie czy bezpieczeństwo produktów. W drugim kwartale 2025 r. Shein mierzył się z „poważnymi wyzwaniami”, w tym z rosnącymi cłami w USA i presją polityczną w Europie.

Zniesienie zwolnienia celnego dla tanich zamówień w USA zmusiło firmę do podniesienia cen, co ograniczyło sprzedaż. Według danych Coresight Research, przychody Shein w USA wzrosną w 2025 roku o 20,1 proc. do 17,2 mld dolarów, wobec 50 proc. wzrostu rok wcześniej. Jednocześnie przychody w Europie mają zwiększyć się o 30,7 proc. – do 17,9 mld dolarów, po raz pierwszy przewyższając wynik z rynku amerykańskiego. Francja, będąca centrum dochodzeń przeciwko Shein, znalazła się również w centrum raportu OECD z 29 września. Organizacja wskazała, że Shein nie przestrzega wytycznych dotyczących odpowiedzialnego biznesu, praw pracowniczych i przejrzystości, podkreślając, że „informacje o działalności grupy, jej finansach i strukturze są wyjątkowo skąpe”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2025 21:53