StoryEditor
E-commerce
04.11.2022 00:00

Marcin Mielniczuk, eZebra: E-commerce spowalnia, ale branża kosmetyczna realizuje wzrosty

Tort e-commerce w branży kosmetycznej w Polsce jest na tyle duży, że firmy, które mają wypracowaną jasną strategię, będą w stanie nadal generować zadowalające wyniki sprzedaży. Jednak formuła liniowego wzrostu w e-commerce, w oparciu o dotychczas wypracowane modele, wyczerpała się – uważa Marcin Mielniczuk, dyrektor e-commerce w eZebra. W centrum znajduje się klient i szybkie reagowanie na jego potrzeby oraz na zmiany rynkowe. 

– Nie uciekniemy od spowolnienia rynku e-commerce, które było prognozowane na początku bieżącego roku, na szczęście te prognozy, które były bardzo pesymistyczne dla branży kosmetycznej, okazały się nie być aż tak głębokie. Problemy, z którymi się spotykamy, nie są na tyle poważne, aby nie pozwoliły generować dalszych wzrostów – mówił Marcin Mielniczuk, dyrektor e-commerce w eZebra podczas uroczystości rozdania nagród Perły Rynku Kosmetycznego 2022, która odbyła się 19 października w Warszawie.

Jak podkreślił, branży kosmetycznej udaje się wyjść obronną ręką z niełatwej sytuacji gospodarczej. – Prognozy w segmencie kosmetycznym wskazywały około 9 proc. wzrostu e-commerce rok do roku. Okazuje się, że udaje się te wyniki realizować a nawet przebijać – powiedział Marcin Mielniczuk.

Dyrektor e-commerce w eZebra uważa, że to efekt doświadczeń, które branża zdobyła w okresie covidowym. – Wiele organizacji nabrało umiejętności elastycznego reagowania na sytuacje rynkowe. Na bazie tych doświadczeń my potrafiliśmy zmieniać swoją politykę asortymentową, strategiczną i cenową tak, by natychmiast dostosowywać się do tego, czego klient poszukuje. Obecnie wewnątrz organizacji skupiamy się na szybkim reagowaniu na zmiany, a to oznacza, że musimy analizować znacznie więcej danych oraz wyciągać z nich dużo więcej i szersze wnioski – przyznał Marcin Mielniczuk.

– Na pewno jedno się skończyło, formuła liniowego wzrostu w e-commerce, w oparciu o wypracowane modele, nie jest już formułą, która będzie się sprawdzała w obecnych czasach – podkreślił.

Jego zdaniem tort e-commerce w Polsce jest nadal na tyle duży, że można się nim dzielić. – Te firmy, które mają świadomą strategię, wiedzą w jakim kierunku dążą, z jakim klientem pracują i jak się z nim komunikować, będą potrafiły jeszcze generować wyniki na odpowiednim poziomie. Kluczowe jest wsłuchanie się w potrzeby klienta i większość naszych działań skupia się na tym obszarze – stwierdził Marcin Mielniczuk.

eZebra inwestuje w rozwój firmy w kilku obszarach. – W obszarze magazynowym mamy kilka projektów, które mają poprawić  i tak już dobre wyniki związane z szybkością obsługi naszych klientów, rozwijamy category management, żeby szybko reagować w zakresie asortymentu, a to determinuje dużo większą potrzebę analityki danych – podsumował.

Marcin Mielniczuk jest ekspertem, który znalazł się w gronie jurorów rankingu Perły Rynku Kosmetycznego 2022 i testował oraz oceniał zgłoszone do niego kosmetyczne nowości. – To projekt i bardzo wartościowe wydarzenie, który pozwala nam dowiadywać się z wyprzedzeniem, co wydarzy się na rynku, co jest istotne, jakie pojawią się nowości, być pięć minut przed innymi – powiedział Marcin Mielniczuk.

Podkreślił, że do testowania produktów zespół eZebry podszedł bardzo poważnie. – Wytypowaliśmy wewnętrzną grupę projektową złożoną z kupców, którzy przez kilka dobrych dni byli skupieni na bardzo rzetelnej i szczegółowej ocenie produktów. To nam pokazało, że są obszary w rynku, które możemy jeszcze bardziej rozwijać i trendy – które, pomimo naszej analityki – jeszcze nie do końca prześwietliliśmy – stwierdził szef ecommerce eZebry.

Perły Rynku Kosmetycznego to projekt prowadzony przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych od 16 lat. Wyłaniane są w nim najlepsze nowości w kategoriach beauty. Zwycięzców wskazuje profesjonalne jury, w którego składzie zasiadają menedżerowie z sieci drogeryjnych, aptecznych oraz platform e-commerce. Jurorzy osobiście testują produkty zgłoszone do badania i oceniają ich potencjał rynkowy.

Poznaj jurorów Perły Rynku Kosmetycznego 2022: lista ekspertów

W tegorocznej edycji badania jurorzy wskazali zwycięzców w 18 kategoriach kosmetycznych, w tym Innowacja kosmetyczna oraz Debiut kosmetyczny.

Czytaj więcej: Poznaliśmy zwycięzców rankingu Perły Rynku Kosmetycznego 2022! [FOTOGALERIA]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
10.10.2024 14:18
Primavera Parfum chce skorzystać na wzrostowym trendzie sprzedaży suplementów diety. Jest już head of new business kategorii
Joanna Ossowska-Nowicka, head of new business w Primavera Parfum Group będzie odpowiadać za rozwój segmentu suplementów dietyfot. Primavera Parfum

Primavera Parfum Group będzie rozwijać dział suplementów diety. Za ten obszar działalności Grupy odpowiada Joanna Ossowska-Nowicka, pełniąca od niedawna stanowisko head of new business w firmie.

Na wzrostach kategorii suplementów diety zamierza korzystać Primavera Parfum Group – firma kojarzona z rynkiem beauty, w tym szczególnie produktów prestiżowych i specjalizująca się w e-commerce.

Primavera uważa kategorię suplementów diety za bardzo perspektywiczną w kontekście e-sprzedaży. Za rozwój tego segmentu w Grupie odpowiadać będzie Joanna Ossowska-Nowicka, która dołączyła do zespołu w roli head of new business.

Nowy szef zespołu nadzorować będzie rozwój i re-launch kategorii suplementów diety według ustalonej strategii, która zakłada wprowadzanie nowego asortymentu stopniowo – w taki sposób, aby zabezpieczyć potrzeby klientów Grupy. Oferta będzie systematycznie rozszerzana o nowe marki i preparaty o udowodnionym działaniu, uznanej renomie oraz marce. Od kilku tygodni w ofercie Grupy znajdują się wybrane produkty brytyjskiej marki Vitabiotics, oferującej witaminy, minerały i suplementy diety.

W gąszczu dostępnych marek trzeba umiejętnie wybrać te, które nie tylko są popularne w segmencie e-commerce, ale również mają wysoką jakość. Jest to dla nas warunek konieczny w budowaniu asortymentu. Swoją inspiracje będziemy czerpać zarówno z Polski, jak i z innych części świata, między innymi rynków: amerykańskiego, brytyjskiego czy chociażby niemieckiego – informuje Joanna Ossowska-Nowicka, head of new business w Primavera Parfum Group.

Zakres obowiązków nowej szefowej zespołu będzie obejmować m.in.: prowadzenie rocznych negocjacji, ustalanie bonusów i budżetów, które wpłyną pozytywnie  zarówno na ceny sprzedaży dla klientów, jak i wysokość marż.  

Joanna Ossowska-Nowicka ma ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze sprzedaży oraz zakupów w branży farmaceutycznej oraz suplementów diety. Doświadczenie zawodowe zbierała po stronie sieci aptecznych, zajmując stanowiska dyrektora komercyjnego w Gemini, head of pharmacy department w Super-Pharm oraz dyrektora kategorii OTC w DOZ. W firmach Stada i Biofarm zajmowała stanowiska dyrektora sprzedaży i dystrybucji.

Według szacunków PMR Market Experts, zawartych w raporcie „Rynek suplementów diety w Polsce 2023. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2023-2028”, w 2022 r. wartość rynku suplementów diety osiągnęła poziom 6,9 mld zł, rosnąc nominalnie r/r o 12 proc. („Rynek suplementów diety w Polsce 2023. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2023-2028”). W horyzoncie najbliższych pięciu lat trend wzrostowy ma się utrzymać, co wiąże się ze wzrostem infekcji sezonowych, które są m.in. konsekwencją pandemii oraz lockdownu, jak również większej dbałości o zdrowie.

Czytaj także: Technavio: rynek napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 41 proc. dzięki Europie

Primavera Parfum jest jednym z największych dystrybutorów i sprzedawców e-commerce produktów z kategorii kosmetycznych w Polsce. Działając na wielu płaszczyznach, jako dystrybutor, importer, detalista i dostawca rozwiązań dropshipping, określa swoją działalność jako hub-e-commerce.

Do zasobów Grupy należą m.in. internetowe sklepy Tagomago.pl i Perfumeria.pl. W ostatnim czasie Primavera Parfum  koncentruje się na rozwoju tzw. rynku nowoczesnego, który obejmuje między innymi segment klientów sieciowych. 

Czytaj także: Marek Rozbiewski w zespole Primavera Parfum Group

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
09.10.2024 14:37
Coolshop wchodzi na polski rynek – nowy gracz w e-commerce
Skandynawski e-commerce rzuca rękawicę obecnym na polskim rynku graczom.Coolshop

Skandynawski gigant e-commerce, Coolshop, ogłosił oficjalne wejście na polski rynek. Firma, która zdobyła uznanie w krajach północy Europy, stawia na jakość obsługi klienta oraz atrakcyjną ofertę produktów. Jakie możliwości przynosi polskim konsumentom?

Coolshop to jeden z największych sklepów internetowych w Skandynawii, który dotychczas przyciągnął ponad 2 miliony stałych klientów na całym świecie. Firma zyskała reputację dzięki bogatej ofercie, konkurencyjnym cenom oraz nieustannej dbałości o jakość doświadczenia zakupowego. Jak mówi Andrzej Rzym, szef polskiego oddziału Coolshop, firma regularnie organizuje akcje tematyczne, takie jak Beauty Days, Dni LEGO, Black Friday czy Back to School, oferując klientom wyjątkowe produkty w atrakcyjnych cenach.

Polscy konsumenci mogą spodziewać się szerokiej gamy produktów w ofercie Coolshop. Na platformie dostępnych będzie aż 45 tysięcy produktów z 20 różnych kategorii, takich jak elektronika, gry i konsole, kosmetyki i perfumy, zabawki, artykuły sportowe, wyposażenie wnętrz, czy nietuzinkowe gadżety. Co więcej, w ofercie znajdą się także produkty skandynawskich marek.

Polski konsument staje się coraz bardziej wymagający, coraz większą wagę przywiązuje do kwestii takich jak wiarygodność sklepu, bogactwo jego asortymentu i przejrzystość oferty. Budowanie obecności i rozpoznawalności na rynku e-commerce to zadanie długofalowe, rozciągnięte na kilka lat. Przez ten czas będziemy nieustannie inwestować w rozwój naszej oferty. Zachęcamy konsumentów do bezpośrednich zakupów na stronie coolshop.pl, a także zapraszamy do współpracy klientów biznesowych zainteresowanych ofertami hurtowymi oraz marki własne, które szukają kolejnych kanałów dotarcia do swoich
odbiorców.

mówi Andrzej Rzym, szef polskiego oddziału Coolshop.

Coolshop, założony w 2022 roku w Danii, osiągnął w ciągu ostatnich pięciu lat znaczący wzrost przychodów. Firma niemal trzykrotnie zwiększyła swoje przychody, osiągając niemal 1 miliard złotych w 2023 roku. Równie imponujący jest wzrost kapitału własnego, który w ostatnim roku rozliczeniowym wyniósł 106 milionów złotych, co stanowi wzrost o ponad 3,5-krotność w porównaniu do poprzednich lat. Coolshop jest częścią Cool Group, grupy zrzeszającej 18 firm z różnych branż, w tym handlu detalicznego, mody, technologii, innowacji biznesowych oraz turystyki. W ramach swojej działalności firma wspiera również inicjatywy charytatywne przez fundację CoolUnite, która pomaga dzieciom dotkniętym chorobami, m.in. poprzez organizację pobytów w ośrodkach wypoczynkowych oraz wsparcie hospicjów.

Czytaj także: Coolshop: sprzedaż online czwartą najszybciej rozwijającą się branżą

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2024 06:50