StoryEditor
E-commerce
11.10.2018 00:00

OnlyBio postawiło na TikTok, platforma intensywnie zabiega o klientów kosmetycznych

TikTok zmienia sposób, w jaki marki komunikują się z odbiorcami – czytamy na portalu Wirtualnemedia. Teraz platforma umożliwia nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami i tworzenie dopasowanych pod ich oczekiwania i preferencje treści. W tiktokowej kampanii wzięła udział marka OnlyBio.

Firmy kosmetyczne coraz liczniej dostrzegają potencjał TikToka jako efektywnej platformy mediowej oraz sprzedażowej. Już takie gwiazdy z branży beauty jak Kylie Jenner współpracują z TikTokiem, a Kylie Cosmetics była jednym z pierwszych użytkowników usługi, która umożliwia bezpośrednie zakupy. Dzięki linkom wprowadzonym na filmach na TikToku, klienci mogą kliknąć oznaczony produkt i w ten sposób zostaną przekierowani do sklepu w celu realizacji transakcji.

Znane są przypadki, kiedy za sprawą TikTokowego trendu czy tricków makijażowych produkty znikały ze sklepowych półek. O wyjątkowości platformy TikTok, jako efektywnej platformy mediowej świadczą liczby – 61 proc.  użytkowników uważa, że filmy na TikToku są bardziej unikalne niż na jakiejkolwiek innej platformie, a 7 na 10 użytkowników twierdzi, że reklamy na TikTok są przyjemne – wyjaśnia Rafał Drzewiecki, Head of Marketing, TikTok w Polsce i Europie Centralnej.

TikTok od lat rozwija swoje również funkcje e-commerce. W 2019 r. uruchomiła hashtag Challenge Plus, który umożliwiał zakupy, kierując widzów do witryny z poziomu TikToka. W zeszłym roku marki takie jak Levi’s wykorzystały przyciski „Kup teraz” TikTok, które umożliwiały konsumentom dokonywanie zakupów za pośrednictwem linków zamieszczonych na platformie. Natomiast Walmart używał TikToka do transmisji na żywo podczas zakupów.

TikTok to obecnie najpopularniejsza i najczęściej pobierana aplikacja na świecie. Mocno stawiamy na komunikację na TikToku, ponieważ z platformy typowo rozrywkowej przekształca się też w źródło wartościowego contentu, platformę zakupową, a przede wszystkim przestrzeń kreatywną. Wprowadziliśmy zupełnie nowy projekt kosmetyczny, którego praktycznie cała komunikacja będzie odbywać się poprzez Tiktoka i jego formaty. Marka Stars from the Stars już na samym początku pokazuje bardzo dobre zasięgi. Po kilku dniach od startu działalności naszego kanału konto Stars from the Stars ma już 5865 obserwujących – wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia Maciej Zegarski, prezes zarządu Stars.Space

Dodaje również, że celem projektu jest również zaprezentowanie jak świat wirtualny może przenikać się z tradycyjnymi kanałami dystrybucji. Zapowiada, że wspólnie z siecią Rossmann marka będzie prowadzić kampanię, która w szczególny sposób wyeksponuje TikToka w drogeriach największej sieci w kraju. 

Na początku tego roku Bloomberg poinformował, że TikTok przygotowuje większą ekspansję w e-commerce w USA w 2021 roku, która obejmie możliwość udostępniania przez użytkowników linków do produktów, programów prowizyjnych i zakupów na żywo. Poprzez takie możliwości TikTok chce rzucić wyzwanie Facebookowi i Instagramowi, które w ostatnich latach również mocno inwestują w zakupy online.

Przeczytaj również: W którym kraju opłaca się zostać pełnoetatowym TikTokerem [WYNIKI RAPORTU]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. listopad 2025 02:20