StoryEditor
E-commerce
11.10.2018 00:00

OnlyBio postawiło na TikTok, platforma intensywnie zabiega o klientów kosmetycznych

TikTok zmienia sposób, w jaki marki komunikują się z odbiorcami – czytamy na portalu Wirtualnemedia. Teraz platforma umożliwia nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami i tworzenie dopasowanych pod ich oczekiwania i preferencje treści. W tiktokowej kampanii wzięła udział marka OnlyBio.

Firmy kosmetyczne coraz liczniej dostrzegają potencjał TikToka jako efektywnej platformy mediowej oraz sprzedażowej. Już takie gwiazdy z branży beauty jak Kylie Jenner współpracują z TikTokiem, a Kylie Cosmetics była jednym z pierwszych użytkowników usługi, która umożliwia bezpośrednie zakupy. Dzięki linkom wprowadzonym na filmach na TikToku, klienci mogą kliknąć oznaczony produkt i w ten sposób zostaną przekierowani do sklepu w celu realizacji transakcji.

Znane są przypadki, kiedy za sprawą TikTokowego trendu czy tricków makijażowych produkty znikały ze sklepowych półek. O wyjątkowości platformy TikTok, jako efektywnej platformy mediowej świadczą liczby – 61 proc.  użytkowników uważa, że filmy na TikToku są bardziej unikalne niż na jakiejkolwiek innej platformie, a 7 na 10 użytkowników twierdzi, że reklamy na TikTok są przyjemne – wyjaśnia Rafał Drzewiecki, Head of Marketing, TikTok w Polsce i Europie Centralnej.

TikTok od lat rozwija swoje również funkcje e-commerce. W 2019 r. uruchomiła hashtag Challenge Plus, który umożliwiał zakupy, kierując widzów do witryny z poziomu TikToka. W zeszłym roku marki takie jak Levi’s wykorzystały przyciski „Kup teraz” TikTok, które umożliwiały konsumentom dokonywanie zakupów za pośrednictwem linków zamieszczonych na platformie. Natomiast Walmart używał TikToka do transmisji na żywo podczas zakupów.

TikTok to obecnie najpopularniejsza i najczęściej pobierana aplikacja na świecie. Mocno stawiamy na komunikację na TikToku, ponieważ z platformy typowo rozrywkowej przekształca się też w źródło wartościowego contentu, platformę zakupową, a przede wszystkim przestrzeń kreatywną. Wprowadziliśmy zupełnie nowy projekt kosmetyczny, którego praktycznie cała komunikacja będzie odbywać się poprzez Tiktoka i jego formaty. Marka Stars from the Stars już na samym początku pokazuje bardzo dobre zasięgi. Po kilku dniach od startu działalności naszego kanału konto Stars from the Stars ma już 5865 obserwujących – wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia Maciej Zegarski, prezes zarządu Stars.Space

Dodaje również, że celem projektu jest również zaprezentowanie jak świat wirtualny może przenikać się z tradycyjnymi kanałami dystrybucji. Zapowiada, że wspólnie z siecią Rossmann marka będzie prowadzić kampanię, która w szczególny sposób wyeksponuje TikToka w drogeriach największej sieci w kraju. 

Na początku tego roku Bloomberg poinformował, że TikTok przygotowuje większą ekspansję w e-commerce w USA w 2021 roku, która obejmie możliwość udostępniania przez użytkowników linków do produktów, programów prowizyjnych i zakupów na żywo. Poprzez takie możliwości TikTok chce rzucić wyzwanie Facebookowi i Instagramowi, które w ostatnich latach również mocno inwestują w zakupy online.

Przeczytaj również: W którym kraju opłaca się zostać pełnoetatowym TikTokerem [WYNIKI RAPORTU]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.10.2025 11:10
Zalando rozszerza ofertę beauty na Hiszpanię
(fot. T. Schneider/Shutterstock)T. Schneider/Shutterstock

Zalando uruchomiło dział beauty w Hiszpanii, dodając do lokalnej oferty produkty do pielęgnacji skóry, makijażu, włosów oraz perfumy. Hiszpania jest 14. rynkiem, na którym platforma wprowadziła kategorię kosmetyków, po wcześniejszym debiucie w Portugalii. W ramach ekspansji Zalando współpracuje z lokalnymi markami, w tym z 3ina, by lepiej dopasować asortyment do preferencji hiszpańskich konsumentów.

Segment beauty staje się jednym z kluczowych motorów wzrostu niemieckiej platformy. Według danych firmy aż 70 proc. osób kupujących kosmetyki na Zalando dokonuje również zakupów odzieży, co potwierdza potencjał synergii między modą a urodą. Rozszerzenie oferty o produkty beauty ma na celu zwiększenie częstotliwości zakupów i średniej wartości koszyka.

Debiut w Hiszpanii wpisuje się w strategię rozwoju Zalando w regionie Europy Południowej, obejmującym także Portugalię, Włochy i Grecję. Firma dąży do wzmocnienia swojej pozycji na tych rynkach poprzez integrację segmentów modowego i kosmetycznego oraz pogłębienie relacji z lokalnymi dostawcami.

Zalando Beauty rozwija się dynamicznie od momentu uruchomienia w Niemczech w 2018 roku. Obecnie oferta obejmuje tysiące produktów setek marek – zarówno globalnych, jak i regionalnych – a rozwój kategorii w Hiszpanii jest kolejnym krokiem w kierunku budowy kompleksowej platformy lifestyle’owej w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.10.2025 09:31
Shein zaostrza kontrolę wewnętrzną po rekordowych karach w Europie
Platforma oferuje szeroką paletę kosmetyków i akcesoriów urodowych.Shein

Shein, globalny gigant e-commerce w branży fast fashion, zapowiedział wprowadzenie surowszych procedur kontroli wewnętrznych po serii wysokich kar za naruszenia przepisów dotyczących prywatności, nieuczciwych promocji i greenwashingu. W liście do inwestorów, do którego dotarła agencja Reuters, przewodniczący Donald Tang poinformował o utworzeniu „Business Integrity Group” – nowej jednostki nadzorującej zgodność działań firmy z przepisami.

Zespół ma połączyć działy zgodności, ładu korporacyjnego i relacji zewnętrznych, a jego celem będzie wzmocnienie dyscypliny organizacyjnej i zwiększenie przejrzystości. Rozszerzono także dział audytu wewnętrznego, by poprawić nadzór nad przestrzeganiem standardów etycznych i prawnych.

Jak przypomina Reuters, w ostatnim kwartale Shein został ukarany łącznie kwotą 191 mln euro. Francuski organ ochrony danych nałożył 150 mln euro kary za nielegalne zbieranie danych o użytkownikach poprzez pliki cookies, a tamtejszy urząd antymonopolowy dodał 40 mln euro za wprowadzające w błąd zniżki. Dodatkowo, włoski regulator środowiskowy ukarał spółkę 1 mln euro za tzw. greenwashing. Firma zapowiedziała odwołanie od największej z tych kar, jednak kolejne sankcje mogą zostać nałożone, jeśli unijne organy ochrony konsumentów uznają, że produkty Shein nie spełniają norm bezpieczeństwa UE.

Shein, założony w Chinach, z siedzibą w Singapurze, po nieudanych próbach wejścia na giełdę w Nowym Jorku i Londynie, stara się obecnie o debiut w Hongkongu. Tang ujawnił, że firma testuje nowe procedury zgodności w USA, Kanadzie, Brazylii i Meksyku oraz prowadzi rekrutację specjalistów ds. audytu w Los Angeles. Reforma ma koncentrować się na obszarach największego ryzyka prawnego, takich jak prawa autorskie czy bezpieczeństwo produktów. W drugim kwartale 2025 r. Shein mierzył się z „poważnymi wyzwaniami”, w tym z rosnącymi cłami w USA i presją polityczną w Europie.

Zniesienie zwolnienia celnego dla tanich zamówień w USA zmusiło firmę do podniesienia cen, co ograniczyło sprzedaż. Według danych Coresight Research, przychody Shein w USA wzrosną w 2025 roku o 20,1 proc. do 17,2 mld dolarów, wobec 50 proc. wzrostu rok wcześniej. Jednocześnie przychody w Europie mają zwiększyć się o 30,7 proc. – do 17,9 mld dolarów, po raz pierwszy przewyższając wynik z rynku amerykańskiego. Francja, będąca centrum dochodzeń przeciwko Shein, znalazła się również w centrum raportu OECD z 29 września. Organizacja wskazała, że Shein nie przestrzega wytycznych dotyczących odpowiedzialnego biznesu, praw pracowniczych i przejrzystości, podkreślając, że „informacje o działalności grupy, jej finansach i strukturze są wyjątkowo skąpe”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2025 14:51