StoryEditor
E-commerce
04.11.2021 00:00

Rekord sprzedaży podczas streemingu na żywo – 2 mld dolarów w czasie jednej transmisji

Li Jiaqi, znany w sieci jako Lipstick Brother, podczas transmisji na żywo na platformie Alibaba Taobao, sprzedał towary za równowartość 1,9 miliarda dolarów. Transmisja trwała 12 godzin. Jego obserwatorzy kupili różne produkty, w tym kosmetyki.

Li Jiaqi, znany w sieci jako Lipstick Brother (w swoim programie testuje produkty do makijażu), podczas transmisji na żywo na platformie Alibaba Taobao, sprzedał towary za 12 miliardów juanów, czyli 1,9 miliarda dolarów. Transmisja trwała 12 godzin i odbyła się pierwszego dnia corocznego festiwalu zakupów organizowanych przez Alibaba Group. Jego obserwatorzy kupili różne produkty – od balsamów Shiseido po słuchawki Apple AirPods.

Według danych chińskiego portalu Taosj.com, sprzedaż jaką wygenerował Li Jiaqi podczas swojej transmisji jest rekordowa. Viya, inny topowy livestreamer, sprzedał tego samego dnia towary o wartości około 8 miliardów juanów w programie, który trwał 14 godzin. Cherie, inna gwiazda streamingów na żywo osiągnęła sprzedaż na poziome 1,2 miliarda juanów.

Transmisje na żywo połączone ze sprzedażą to format lubiany w Chinach. Są one po części programem rozrywkowym, materiałem informacyjnym i czatem grupowym. Ich popularność bardzo wzrosła od czasu wybuchu pandemii. Środowy program prowadzony przez Lipstick Brother trwał 12 godzin i uzyskał prawie 250 milionów wyświetleń.

Ostatecznie wartość sprzedaży z pokazu prawdopodobnie będzie niższa, ponieważ niektórzy kupujący anulują zakup produktów zamówionych podczas transmisji. Jednak i tak kwoty, które Chińczycy wydają podczas takich pokazów pokazują rosnącą siłę tej innowacyjnej formy handlu elektronicznego w Chinach. Jest to wyraźna odpowiedź na ograniczenia, jakie stawiają przed handlem pandemia COVID-19.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2024 13:49
Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?
Rawpixel/Lara Chouette via Unsplash

Październik 2024 roku przyniósł znaczące zmiany w czołówce polskiego e-commerce. Największą niespodzianką okazał się wzrost popularności platformy ERLI.pl, która wyprzedziła Empik Group i uplasowała się w pierwszej piątce. W tym artykule przyjrzymy się szczegółowym danym, które ukazują dynamikę rynku.

Liderem polskiego rynku e-commerce pozostaje niezmiennie Allegro, które w październiku zgromadziło ponad 18 milionów użytkowników, co odpowiada zasięgowi wynoszącemu około 62 proc.. To jedyna platforma z przeprowadzonym audytem, co dodatkowo umacnia jej pozycję. Allegro nie tylko przyciąga największą liczbę użytkowników, ale także pozostaje kluczowym graczem w kontekście stabilności i zaufania klientów.

Na drugim miejscu znajduje się Temu, chiński marketplace, który szybko zdobywa popularność w Polsce. W październiku osiągnęła ponad 16 milionów użytkowników i zasięg na poziomie 54,60 proc.. Wzrost liczby użytkowników Temu pokazuje, jak nowi gracze na rynku mogą w krótkim czasie przyciągnąć znaczną liczbę konsumentów, stanowiąc coraz większą konkurencję dla uznanego lidera – Allegro.

Wysoką pozycję w rankingu zajmuje również ERLI.pl, które odnotowało przełomowy wzrost. Przesunęło się z 8 miejsca na 5, osiągając 7,5 miliona użytkowników – co stanowi wzrost o 15,89 proc. miesiąc do miesiąca. Ten skok pozwolił ERLI.pl wyprzedzić Empik Group, który zanotował spadek z 7,39 miliona we wrześniu do 7,37 miliona użytkowników w październiku. Sukces ERLI.pl świadczy o dynamicznym rozwoju i rosnącym zainteresowaniu tą platformą.

Na uwagę zasługują również platformy takie jak Shein, Rossmann Polska i Amazon, które posiadają liczbę użytkowników oscylującą wokół 6–7 milionów. Wśród nich Shein charakteryzuje się najniższym średnim czasem sesji (ATS), co może sugerować, że użytkownicy korzystają z niego w szybki, mobilny sposób. W październiku zauważalny był jednak lekki spadek liczby użytkowników Rossmanna – z 7,01 miliona do 6,96 miliona.

Czytaj także: Dove, Ziaja, DOZ i Rossmann wśród najbardziej klientocentrycznych marek wg. badania OpinionWay CEE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2024 10:59
Remigiusz Chrzanowski, DrEcom: Rewolucja AI stwarza nowe możliwości dla rozwoju e-commerce
Remigiusz Chrzanowski, właściciel w firmie doradczej DrEcomfot. materiały prasowe

E-commerce w Polsce jest już nasycony i w procesie konsolidacji, ale nadal jest miejsce na nowych graczy. Okazję do tego stwarza rewolucja AI – uważa Remigiusz Chrzanowski, właściciel w firmie doradczej DrEcom, przez wiele lat związany z budową biznesów ecommercowych w takich firmach jak Super-Pharm, Gemini, DOZ.pl czy eMag.pl.

Na polskim rynku o dominację w e-commerce w kategorii Zdrowie i Uroda walczy nadal wielu graczy, a karty nie zostały ostatecznie rozdane. Kanał sprzedaży online jest już nasycony, a takie transakcje jak przejęcie eZebry przez Dino czy połączenie Aptek Zdrowit, Melissa i Wapteki świadczy o trwającym procesie konsolidacji.

Zdaniem Remigiusza Chrzanowskiego, eksperta w zakresie e-commerce, nie oznacza to jednak, że nie ma miejsca dla nowych firm, a zupełnie nowe możliwości otwierają się wraz z rozwojem sztucznej inteligencji.

– Patrząc na potrzebną inwestycję oraz nasycenie rynku można odnieść wrażenie, że nie ma już miejsca na kolejnych graczy. Jednak w mojej ocenie nic bardziej mylnego. Stoimy u progu rewolucji AI, wystarczy zwrócić uwagę na ostatni ruch firmy Klarna redukujący zatrudnienie o 50 proc. oraz ich rezygnację z salesforce i postawienie na AI.

Jeżeli uda się wyszkolić agentów AI w zakresie obsługi e-commerce może się okazać, że aplikacje i systemy e-commerce w ciągu 5 lat będziemy mogli tworzyć za jedną trzecią obecnych kosztów, a zespół do ich obsługi zmniejszy się o 30-50 proc. Takie działania istotnie obniżą próg wejścia dla nowych graczy. Często w takich sytuacjach okazuje się, że duzi gracze nie są w stanie przełączyć się szybko na nowe rozwiązania, a to tworzy okazję na rynku – skomentował dla wiadomoscikosmetyczne.pl Remigiusz Chrzanowski.

Cała rozmowa o e-commerce w kategoriach Zdrowie i Uroda, konkurencyjności rynku i prognozach na przyszłość ukaże się w grudniu br. w drukowanym roczniku Wiadomości Kosmetycznych "Przyszłość rynku beauty 2025".  

Czytaj także: Strategy&: Konkurencja w e-commerce zaostrza się. Polski rynek osiągnął dojrzałość

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. listopad 2024 16:43