StoryEditor
E-commerce
26.09.2024 12:51

Rekordowe obroty Notino. Znów ponad miliard euro

Notino prowadzi w 7 europejskich krajach 26 stacjonarnych sklepów. Na zdjęciu perfumeria w Galerii Katowickiej w Katowicach / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl, K.Bochner

Notino, największy w Europie sklep internetowy z kosmetykami i produktami zdrowotnymi, przekroczył w minionym roku finansowym obrót 1,1 miliarda euro. W porównaniu do ubiegłego roku obrót firmy wzrósł o jedną trzecią. Największym rynkiem zagranicznym Notino jest Polska, która odpowiadała w danym okresie za 15 proc. całkowitego obrotu.

Notino po raz kolejny przekroczyło rekordowy miliard euro obrotu w roku finansowym 2023 (od maja 2023 r. do kwietnia 2024 r.). W porównaniu z poprzednim rokiem finansowym obroty wzrosły o prawie jedną trzecią, do 1,138 miliarda euro.

Sprzedaż wzrosła we wszystkich krajach. Najszybciej w Estonii (108 proc.) i Szwajcarii (82 proc.). Największym rynkiem zagranicznym jest Polska, która odpowiadała w analizowanym okresie za 15 proc. całkowitego obrotu, tuż za nią uplasował się rynek czeski, który wygenerował 14 proc. całkowitego obrotu.

Notino działa na 27 europejskich rynkach. W 2023 r. firma otoworzyła nowe, częściowo zautomatyzowane centrum dystrybucyjne w Mediolanie we Włoszech. „Włochy to jeden z naszych kluczowych rynków, który odpowiadał za 8,6 proc. obrotu. Dzięki otwarciu tam nowego centrum dystrybucyjnego znacząco usprawniliśmy dostawy przesyłek nie tylko we Włoszech, ale także w innych krajach Europy Południowej – mówi Zbyněk Kocián, dyrektor generalny Notino. Notino wzmacnia również swoją pozycję na rynku polskim. W tym roku otworzyło kolejne centrum dystrybucyjne w Łodzi.

Notino upraszcza proces zakupowy, wykorzystując najnowsze technologie ze świata zakupów online. Wizją firmy jest połączenie urody z technologią.

Czytaj także: Notino zaciera granicę między sprzedażą online i offline

W ubiegłym roku firma jako pierwsza na rynku wprowadziła usługę My Discovery Box, która pozwala klientom wybrać spersonalizowany zestaw 5 próbek do wyboru. Dzięki temu mogą oni odkrywać nowe produkty bez konieczności kupowania pełnowymiarowych opakowań i najpierw sprawdzić, czy produkty im odpowiadają. My Discovery Box stanowi uzupełnienie innych usług dostępnych w aplikacji Notino, która znacznie upraszcza wybór i zakup produktów. Za pomocą Wirtualnego Lusterka klientki mogą przymierzać odcienie kosmetyków kolorowych, Wyszukiwarka Zapachów pomoże im dobrać perfumy, a Diagnozwa Skóry w ciągu kilku minut opracuje dla nich spersonalizowaną pielęgnację skóry z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Notino zaprezentowało te narzędzia również w kampaniach ambasadorskich, które wystartowały w tym roku w Czechach, Słowacji, Rumunii i Włoszech. Ewa Farna, Kristína Svarinská, Theo Rose i Bianca Balti wspólnie pokazują klientom połączenie świata urody i technologii.

Notino wprowadza innowacje i nowe technologie w logistyce i informatyce. Nowością w tym roku jest zautomatyzowany pojemnik na próbki, który segreguje próbki i dodaje je do przesyłek. Zautomatyzowane jest także pakowanie wszystkich zamówień.

– Do 40 proc. wszystkich zamówień obsługujemy za pomocą automatycznej linii pakującej, co pozwala zaoszczędzić do 90 proc. odpadów plastikowych dzięki zastosowaniu folii próżniowej i termokurczliwej. Opakowania są dzięki temu bardziej wydajne i zrównoważone – powiedział Tomáš Hofer, dyrektor ds. logistyki.

W roku finansowym 2023 Notino wysłało do klientów łącznie 26 milionów przesyłek – o jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Notino wysłało w sumie 75 milionów produktów rocznie. Celem Notino jest dalszy wzrost w sposób efektywny i przy zachowaniu jakości, do której przywykli klienci.

– Dostosowujemy się technologicznie, aby Notino było odporne i gotowe na ciągły wzrost. Musimy zdawać sobie sprawę, że wraz ze wzrostem liczby zamówień rośnie również presja na nasze wewnętrzne systemy informatyczne i logistykę. Ponieważ chcemy świadczyć klientom usługi na najwyższym poziomie, musimy zawsze być o krok do przodu  – mówi Zbyněk Kocián, dyrektor generalny Notino.

Notino powstało w Czechach w 2004 roku. Obecnie działa w 27 krajach online, prowadzi też 26 sklepów stacjonarnych w 7 krajach, w tym w Polsce. Notino oferuje 100 tys. produktów od 2700 marek. Swoje centra logistyczne i magazyny firma ma Rumunii, Czechach, we Włoszech i w Polsce. W roku finansowym 2023 zaufanie do tego sklepu internetowego z kosmetykami pokładało ponad 29 mln klientów, o czym świadczy długoterminowy wskaźnik NPS przekraczający 83 proc.

Czytaj także: Paweł Matecki i Marcin Jaskólski w zespole Notino

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 15:50