StoryEditor
E-commerce
30.09.2022 00:00

Rossmann jest najlepiej rozpoznawalną e-drogerią [RAPORT Gemius 2022]

Rossmann został spontanicznie wskazany przez ponad połowę respondentów badania Gemius „E-commerce w Polsce 2022”, pytanych o e-perfumerię lub drogerię internetową. Dalsze miejsca zajęły Hebe, Douglas, Sephora i Notino.

80 proc. Polaków jest w stanie spontanicznie wskazać jakąkolwiek markę e-perfumerii czy drogerii internetowych – wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2022". Najwięcej takich wskazań uzyskał Rossmann, którego nazwę spontanicznie wymieniło 43 proc. respondentów badania. W dalszej kolejności były to: Hebe (28 proc. – wzrost o 6 p.p. i awans z 4. na 2. miejsce w ciągu dwóch lat), Douglas (27 proc.), oraz Sephora (19 proc.). 

Notowane na 5. miejscu Notino (12 proc.) przeskoczyło drogerie Natura (7 proc.), które straciły liczbę spontanicznych wskazań w porównaniu z poprzednim badaniem. Uzyskały też minimalną liczbę wskazań jako e-drogeria pierwszego wyboru.

 

 

Zdecydowana większość marek w kategorii jest istotnie lepiej rozpoznawana przez kobiety niż przez mężczyzn. Jednak w przypadku Rossmanna te różnice nie są duże. Na sieć spontanicznie wskazało 44 proc. kobiet i 42 proc. mężczyzn.   

Rossmann uzyskał najwięcej wskazań od najstarszej grupy konsumentów, w wieku 50+. Odwrotna sytuacja dotyczy Hebe. Tutaj znajomość spada wraz z wiekiem. Natomiast Sephora ma najwyższą znajomość spontaniczną wśród osób w wieku 35-49 lat.

 

Ciekawe informacje wynikają także z wykresu obrazującego spontaniczną znajomość e-perfumerii i e-drogerii w zależności od sytuacji materialnej. W trzech najczęściej wskazywanych sieciach nie widać żadnych lub znaczących różnic. Jednak w przypadku czwartej – Sephory – liczba wskazań w grupie oceniających swoją sytuację jako złą, mocno spada.

 

Osób korzystających Polsce z internetu jest 30 mln. 77 proc. z nich robi zakupy online. 75 kupuje w polskich e-sklepach. Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2022”, kosmetyki i perfumy to jedne z trzech najczęściej kupowanych kategorii produktów w internecie.

Czytaj też: Kosmetyki i perfumy hitami sprzedaży online [RAPORT Gemius 2022]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
20.10.2025 14:34
Zalando powołuje nowego wiceprezesa, Thomasa Schwulera
Siedziba Zalando w Berlinie w Niemczech.Shutterstock

Zalando, niemiecki gigant e-commerce z siedzibą w Berlinie, ogłosił powołanie Thomasa Schwulera na stanowisko wiceprezesa ds. beauty. Menedżer z niemal 20-letnim doświadczeniem w L’Oréal ma przyspieszyć rozwój tej strategicznej dla firmy kategorii, która w ostatnich latach odnotowuje dynamiczne wzrosty sprzedaży.

W 2024 roku segment beauty Zalando zanotował dwucyfrowy wzrost przychodów, a spółka zapowiada dalsze umacnianie pozycji w tej części rynku. Asortyment obejmujący pielęgnację, makijaż i zapachy został właśnie udostępniony także klientom w Hiszpanii i Portugalii, co zwiększy zasięg platformy do 26 rynków europejskich. Zalando podkreśla, że kategoria beauty ma kluczowe znaczenie dla całego ekosystemu – aż 70 proc. klientów kupujących kosmetyki dodaje do koszyka również produkty modowe.

Nowy dyrektor zamierza przekształcić Zalando w „najbardziej inspirujące miejsce dla miłośników urody w Europie”. Jak podkreśla Schwulera, „Zalando ma unikalną pozycję na rynku beauty – nasza sieć logistyczna oferuje niezrównaną wygodę dla 52 milionów klientów w 26 krajach”. W centrum jego strategii znajdą się bliższe relacje z markami partnerskimi, selekcja ofert, personalizacja oparta na technologii oraz rozwój nowych formatów treści.

Schwulera objął funkcję we wrześniu 2025 roku i raportuje bezpośrednio do zarządu Zalando. Przez 18 lat związany był z francuskim koncernem L’Oréal, gdzie pełnił różne funkcje w Niemczech, Francji i Szwajcarii. Jego doświadczenie obejmuje zarówno rozwój marek masowych, jak i segmentu premium, co ma pomóc Zalando w dalszym skalowaniu kategorii kosmetycznej.

Powołanie Thomasa Schwulera to kolejny sygnał, że Zalando konsekwentnie poszerza swój model biznesowy poza modę, dążąc do umocnienia pozycji w szybko rosnącym sektorze beauty. W 2025 roku platforma planuje zwiększać inwestycje w technologię personalizacji, tworzenie treści zakupowych i integrację marek partnerskich, by umocnić się jako jeden z czołowych europejskich graczy w handlu kosmetykami online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. październik 2025 00:06