StoryEditor
E-commerce
13.09.2023 14:26

Rusza TikTok Shop. Na razie w USA

Użtkownicy TikToka czesto szukają na platforie inspiracji urodowych. Chińska platforma wierzy, że dzieki usłudze TikTok Shop stanie się się ważnym graczem w handlu internetowym   / mat. prasowe
TikTok uruchomił rozwiązanie, dzięki któremu marki, sprzedawcy i twórcy treści będą mogli prezentować i sprzedawać produkty bezpośrednio w aplikacji. Na razie chińska platforma zaoiferowała usługę w Stanach Zjednoczonych, czyli na kluczowym dla siebie runku.

W całych Stanach Zjednoczonych ponad 150 milionów ludzi korzysta z TikToka. Szukają tu rozrywki i inspiracji, w tym najnowszych trendów i porad dotyczących urody. Teraz dzięki uruchomieniu usługi TikTok Shop będą też mogli od razu kupić produkty prezentowane przez marki lub influencerów.

TikTok Shop to nowa usługa platformy dla marek, sprzedawców i twórców treści internetowych, dzięki której mogą oni na żywo udostępniać filmy i transmisje służące bezpośredniej sprzedaży w aplikacji. Umożliwia ona nawiązywanie kontaktu z bardzo zaangażowanymi klientami w oparciu o ich zainteresowania.

Dzięki TikTok Shop dajemy ludziom miejsce, w którym mogą doświadczyć radości z odkrywania i kupowania nowych produktów bez opuszczania aplikacji. Stworzyliśmy proste narzędzia, które pomogą firmom urzeczywistnić ten cel

 – zachwala swoje nowe narzędzie platforma.

 

Co oferuje TikTok Shop:

Sprzedaż podczas transmisji na żywo:  sklepy, marki i twórcy treści będą mogli prezentować i sprzedawać produkty bezpośrednio w aplikacji, bez przekierowań na inne strony czy do innych aplikacji.

Program partnerski: twórcy będą mogą nawiązywać kontakt ze sprzedawcami i markami i oferować ich produkty podczas własnych transmisji, zarabiając na prowizji.

Z kolei właściciele marek zyskają możliwość prezentowania swoich produktów bezpośrednio z poziomu własnego profilu oraz łatwego zarządzania tą przestrzenią.

Logistyka: TikTok Shop będzie magazynować produkty, a następnie pakować je i wysyłać do klientów.

Bezpieczna realizacja transakcji: TikTok nawiązał współprace z zaufanymi platformami płatniczymi, które zapewniają szybki i bezpieczny proces realizacji transakcji.

Partnerzy platformy handlowej TikTok to m.in. Shopify, WooCommerce, Salesforce Commerce Cloud, BigCommerce i Magento. Sprzedawcy mogą również integrować TikTok Shop z wiodącymi platformami handlowymi za pośrednictwem różnych aplikacji, takich jak AfterShip, Silk, SKUIQ, CEDCommerce i ShoppeDance.

W przypadku sprzedawców prowadzących działalność wielokanałową TikTok współpracuje z takimi platformami jak Channel Advisor, Feedonomics, Productsup, Pipe17, GoDataFeed, SellerCloud, Linnworks, ChannelEngine, ShoppingFeed i Cymbio.

Na razie Tik Tok zachęca sprzedawców do rejestrowania się w swoim sklepie. Laura Perez, rzeczniczka prasowa platformy zdradziła, że jak dotąd zarejestrowało się ponad 200 tys. sprzedawców. Ponadto ponad 100 tys. twórców treści uczestniczy w programie afiliacyjnym, który umożliwia właścicielom kont obserwowanych przez minimum 5 tys. osób trafianie z własnymi filmikami do zakładki "For You".

Usługa TikTok Shop ma zostać szeroko udostępniona konsumentom w nadchodzących tygodniach. Na razie zakładka ze sklepem pojawiła się w widoku głównym dla 40 proc. użytkowników aplikacji. Stopniowo zasięg TikTok Shopu ma być zwiększany, tak by na początku października docierać do 150 mln użytkowników TikToka w Stanach Zjednoczonych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
11.09.2025 15:16
Sephora wprowadza ekspresową dostawę kosmetyków z Uber Eats
Sephora wprowadzając nową usługę chce mocniej zaangażować klientów i związać ich ze swoją marką.wiadomoscikosmetyczne.pl

Sephora, należąca do koncernu LVMH, uruchomiła w Stanach Zjednoczonych nową usługę dostawy kosmetyków na żądanie we współpracy z Uber Eats. To pierwsza prestiżowa sieć beauty dostępna w amerykańskiej wersji aplikacji do zamawiania jedzenia. Usługa obejmuje setki lokalizacji Sephory w Ameryce Północnej i pozwala klientom zamawiać produkty z kategorii makijażu, pielęgnacji skóry, zapachów, pielęgnacji włosów i wellness. Czas dostawy może wynosić zaledwie 25 minut.

Nowa opcja jest dostępna zarówno dla klientów w USA, jak i w Kanadzie. Dodatkowo uczestnicy programu lojalnościowego Beauty Insider mogą powiązać swoje konta z Uber Eats, aby zbierać punkty przy każdym zamówieniu. To oznacza, że nawet szybkie zakupy – od uzupełniania podstawowych produktów po prezenty kupowane w ostatniej chwili – mogą przynosić dodatkowe korzyści.

Sephora i Uber Eats podkreślają, że współpraca odpowiada na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy oczekują łatwego i natychmiastowego dostępu do ulubionych marek. Aby zachęcić do skorzystania z nowej usługi, Uber Eats oferuje 10 USD zniżki przy pierwszym zamówieniu o wartości co najmniej 50 dolarów. Promocja obowiązuje do 30 października 2025 r.

Sephora nie jest jedyną siecią beauty, która testuje współpracę z platformami dostaw jedzenia w celu rozszerzenia swojej obecności rynkowej. Partnerstwo z Uber Eats wpisuje się w rosnący trend integracji handlu detalicznego z szybkimi usługami dostaw, które mają nie tylko zwiększać wygodę zakupów, lecz także budować lojalność klientów w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
08.09.2025 08:28
Melissa zmienia się w Melisę! Nowy model biznesowy z rebrandingiem w tle
Dzięki rewolucji technologicznej i komunikacyjnej melisa.pl ma szansę stać się jednym z liderów rynku e-commerce zdrowotnego i kosmetycznegoAdobeStock

Na początku września apteka internetowa apteka-melissa.pl oraz siostrzana drogeria e-melissa.pl zostały zastąpione przez nową, kompleksową platformę zdrowia i zakupów – melisa.pl. Za zmianą stoi nie tylko nowa strategia komunikacyjna i nowoczesny wygląd serwisu. Jest to również odpowiedź na rosnące potrzeby klientów oraz zmieniające się trendy rynkowe.

Nowa platforma melisa.pl ma stać się czymś więcej, niż apteką i drogerią. Ma ona stanowić odpowiedź na dynamiczne zmiany w oczekiwaniach konsumentów, którzy – jak pokazują dane rynkowe – coraz częściej poszukują nie tylko produktów zdrowotnych i kosmetycznych, ale także wartościowych treści, wsparcia eksperckiego oraz wygodnych i szybkich rozwiązań zakupowych.

Melisa.pl powstała po to, by towarzyszyć naszym klientom nie tylko w zakupie produktów zdrowotnych, dermokosmetyków czy suplementów, ale także w procesie podejmowania decyzji zdrowotnych. Chcemy, by nasza nowa platforma była miejscem, które łączy wygodę zakupów z merytorycznym wsparciem – komentuje Marcin Dadas, Dyrektor Zarządzający nowej Melisy.

Nowy model, nowe potrzeby – i duże zmiany

Nowy serwis melisa.pl zastąpił dwie dotychczaasoe platformy: apteka-melissa.pl oraz e-melissa.pl. 

Decyzja o konsolidacji i rebrandingu podyktowana była m.in.:

  • rosnącymi oczekiwaniami klientów: użytkownicy oczekują dziś prostych, przejrzystych i intuicyjnych narzędzi, które pozwolą im szybko znaleźć to, czego potrzebują
  • zwiększonym zainteresowaniem tematyką zdrowotną: treści edukacyjne, porady dietetyczne, informacje o schorzeniach i ich profilaktyce zyskują na znaczeniu
  • potrzebą uspójnienia komunikacji i poprawy doświadczenia zakupowego: melisa.pl to całkowicie nowy projekt UX (User Experience – doświadczenie użytkownika), z nowoczesną szatą graficzną i odświeżonym językiem, który lepiej odpowiada aktualnym trendom w e-commerce.

Nowoczesność, funkcjonalność, kompleksowość

Nowy serwis melisa.pl łączy najważniejsze potrzeby konsumenta: szeroki asortyment, prosty proces zakupowy i inspirujące treści eksperckie. Zmieniony model działania opiera się na:

nowym układzie strony i ulepszonej nawigacji, które umożliwiają łatwe odnalezienie potrzebnych produktów lub informacji,

  • zoptymalizowanym procesie zakupowym i posprzedażowym, z jedną przesyłką zawierającą wszystko, co potrzebne – produkty zdrowotne, suplementy, kosmetyki i inne produkty dla całej rodziny,
  • rozbudowanych treściach poradnikowych, w tym artykułach, rankingach, wywiadach i rekomendacjach ekspertów,
  • nowych formatach reklamowych i komunikacyjnych, które zwiększają możliwości współpracy z markami i producentami.

Naszą ambicją było stworzenie miejsca, które będzie zarówno platformą zakupową, jak i wiarygodnym źródłem wiedzy o zdrowiu i pielęgnacji. Klient znajdzie tu nie tylko produkt, ale też odpowiedź na swoje pytania – dodaje Marcin Dadas.

image

TSUE podważa polski zakaz reklamy aptek – możliwe zmiany w dostępie do informacji dla pacjentów

Co zyskają klienci?

Dzięki rewolucji technologicznej i komunikacyjnej melisa.pl ma szansę stać się jednym z liderów rynku e-commerce zdrowotnego i kosmetycznego. Klienci zyskają:

  • jedną, zintegrowaną platformę zamiast dwóch osobnych serwisów,
  • oszczędność czasu i pieniędzy: jedna dostawa, jedna przesyłka, szeroka oferta promocji i rabatów na dermokosmetyki i suplementy diety,
  • bezpieczne i szybkie zakupy, zarówno leków i suplementów, jak
  • i dermokosmetyków, produktów dziecięcych, zdrowej żywności czy artykułów higienicznych,
  • łatwy dostęp do sprawdzonej wiedzy zdrowotnej, przygotowanej we współpracy z ekspertami.

Melisa.pl to nowa odsłona znanych i cenionych marek: apteka-melissa.pl i e-melissa.pl. Platforma wywodzi się z rodzinnej firmy, obecnej na rynku od blisko 10 lat, wspierającej polskich producentów i od lat stawiającej na jakość, zaufanie i odpowiedzialność. Nowa Melisa to krok w stronę nowoczesnego, zintegrowanego podejścia do zdrowia, urody i zakupów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. wrzesień 2025 06:00