StoryEditor
E-commerce
16.05.2022 00:00

Super-Pharm modernizuje swoje centrum dystrybucyjne na potrzeby rosnącego e-commerce

Sieć Super-Pharm prowadzi obecnie w Polsce 78 placówek i sklep internetowy, a za ich zaopatrzenie odpowiada centrum dystrybucyjne w Teresinie. Za jego funkcjonowanie odpowiada ID Logistics. Ostatnio wdrożono rozwiązania zwiększające efektywność operacji magazynowych w obliczu rosnącego e-commerce.

Centrum dystrybucyjne w Teresinie ma powierzchnię ponad 10 tys. mkw. i od kilku lat w jego funkcjonowaniu wspiera sieć ID Logistics.

Nowe wdrożenia poprawią efektywność operacji magazynowych, zwłaszcza dla obszaru online. Między innymi wprowadzono rozwiązanie obsługujące sortowanie zamówień e-commerce, które składa się z nowej konfiguracji do szybkiego rejestrowania wagi i wymiarów każdego towaru. Dodano do systemu "zamówienie na zamówienie". Pozwoliło to na poszerzenie asortymentu i portfolio produktowego. Zmieniono także sposób pakowania zamówień, a samą powierzchnię półek powiększono o 30 proc.

Rynek e-commerce rośnie w zawrotnym tempie. Według PMR, sumaryczna wartość tego rynku wyniosła w 2021 r. ponad 111 mld zł. Za większą część rynku odpowiada sprzedaż produktów – w 2021 r. 56 proc., pozostałe 44 proc. na zakup usług – tak wynika z danych raportu PMR „Handel internetowy usługami w Polsce 2022. Analiza rynku e-commerce i prognozy rozwoju na lata 2022-2027”. Prognozy PMR wskazują, że w scenariuszu bazowym rynek będzie rósł w tempie dwucyfrowym – w latach 2022-2027 średnioroczna stopa wzrostu rynku wyniesie 12 proc.

Sieć Super-Pharm prowadzi obecnie w Polsce 78 placówek. To sieć, której placówki są połączeniem drogerii, perfumerii i apteki. W niektórych lokalizacjach działają także salony optyczne (format 4w1). Super-Pharm intensywnie rozwija także biznes digital i prowadzi e-sklep superpharm.pl.

Przeczytaj również: Super-Pharm uruchomiło nową aplikację mobilną. Klienci zrealizowali już za jej pośrednictwem 10 tys. zamówień

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.07.2024 16:03
Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?
Kaufland Global Marketplace obejmuje 64 kategorie produktów, w tym kosmetyki i perfumyfot. Kaufland
Kaufland Global Marketplace będzie dostępny także w Polsce. Sieć podała datę premiery platformy, przez którą sprzedawcy będą mogli sprzedawać we wszystkich krajach, gdzie marketplace jest dostępny. Na jakich warunkach z biznesem e-commerce niemieckiego detalisty będą mogli współpracować sprzedawcy z Polski?

Jak podaje Kaufland, na polskiej platformie sprzedażowej Kauflad.pl zarejestrowanych jest obecnie 2 tys. sprzedawców. Ma ona ruszyć 7 sierpnia br.

Polska platforma będzie kolejnym rynkiem, na którym będzie działał Kaufland Global Marketplace. W takiej formule niemiecki detalista sprzedaje już w Niemczech, Słowacji  i Czechach. Platformy w Austrii i w Polsce zostaną wkrótce odpalone.

Sprzedaż online odbywa się na zasadzie współpracy z zewnętrznymi przedsiębiorcami, którzy rejestrują się na marketplace i samodzielnie wystawiają i sprzedają swoje produkty. Sami są również odpowiedzialni za wysyłkę towaru i wystawianie faktur Kaufland zajmuje się działaniami marketingowymi. Można także skorzystać z międzynarodowej usługi logistycznej sieci (Fullfilment by Kaufland).

Sprzedawca wnosi miesięczną opłatę podstawową w wysokości 175 zł i zmienną prowizję od sprzedaży, od 7 do 16 proc. Np. dla kategorii perfum prowizja na start na polskiej platformie wynosi 8 proc., na pozostałych rynkach 10 proc. Dla kategorii pielęgnacja ciała i zdrowie w Polsce prowizja od sprzedaży wynosi 8 proc. na start, na pozostałych rynkach 13 proc. Prowizja jest naliczana za zakupione produkty, które nie zostały anulowane lub zwrócone.

Dodatkowo płatne jest dodanie na marketplace bezpośredniego linku do sklepu sprzedawcy, w tej opcji miesięczna opłata wynosi 220 zł.

Kaufland obiecuje sprzedawcom dostęp do wszystkich platform, którymi dysponuje, a tym samym do 56 mln potencjalnych klientów.

Dostęp do platformy możliwy będzie w przeglądarce, jak również poprzez aplikację mobilną sieci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.07.2024 11:24
Poczta Polska uruchomiła nowy sklep internetowy. Sprzedaje w nim także kosmetyki
Sklep internetowy Poczty Polskiejsklep.poczta-polska.pl
Poczta Polska chce zarabiać na e-commerce. Do tej pory online sprzedawała tylko produkty związane z wysyłkami i filatelistyką. Teraz sięgnęła nawet po kosmetyki. Jest to jednak na razie symboliczna oferta, którą nie może konkurować z innymi internetowymi sklepami.

Poczta Polska szuka pomysłów na dodatkowe przychody. Jednym z nich ma być sprzedaż online. Spółka Skarbu Państwa zajmująca się świadczeniem usług pocztowych, bankowo-ubezpieczeniowych i logistycznych zainwestowała także w e-commerce.

Do tej pory Poczta Polska prowadziła dwa sklepy internetowe: sklep filatelistyczny i sklep z artykułami do pakowania i wysyłki. Można było także zamawiać prenumeratę prasy przez internet.

Nowa witryna przypomina natomiast typowy wielobranżowy e-sklep. Na platformie pojawiło się kilka zakładek z produktami z różnych kategorii. Oprócz wspomnianej filatelistyki i produktów do pakowania przesyłek są to także: artykuły szkolne i  biurowe, artykuły dla domu i ogrodu, artykuły dla dzieci, galanteria, upominki i gadżety a także kosmetyki. Łącznie jest to – jak informuje spółka – kilka tysięcy produktów.

W kategorii Uroda oferta jest na razie bardzo skromna. Mamy tu cztery podkategorie. Na sprzedaż perfum zdecydowała się marka Ingrid (Verona Products Professional). W zestawach upominkowych i produktach do pielęgnacji ciała znajdziemy kilka zestawów z naturalnymi kosmetykami od Mydlarni Manufaktura. W odżywkach i szamponach do włosów to tylko jeden zestaw Pharmazis i jeden olejek do włosów sygnowany przez Koszyczek Natury. W kremach do twarzy pojawiło się kilka produktów pod oczy marki Floslek.

image
Kategoria Uroda w sklepie internetowym Poczty Polskiej
sklep.poczta-polska.pl

Widać, ze sklep raczkuje. W opisach kosmetyków brakuje nazw producentów i marek. W niektórych przypadkach można się ich doszukać tylko powiększając zdjęcia. Niektóre zdjęcia w powiększeniu bardzo tracą na jakości.

System podpowiada przechodzenie do kolejnych produktów. Odsyła do powiązanych produktów z danej kategorii oraz do polecanych produktów – tu od kosmetyków odsyła do kuferków kosmetycznych z działu galanteria. Nie zawsze jednak tak się dzieje. Czasami brak tej ścieżki.

Szacowany czas dostawy produktów zamówionych online to od jednego aż do 5 dni roboczych przez Pocztex Kurier i do Punktu Pocztex. Dostawa jest bezpłatna od 50 zł wartości zakupów. Poniżej tej kwoty kosztuje 12 lub 14 zł.

Czytaj także: Poczta Polska kanałem sprzedaży dla kosmetyków i suplementów

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. lipiec 2024 16:13